| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 34
First pagePrevious page1234Next pageLast page
1.
Načrtovanje kariere študentov Fakultete za organizacijske vede
Petra Zgonc, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Načrtovanje kariere je pomembno za vsakega posameznika, saj ima kariera velik vpliv na poklicno in posledično tudi na zasebno življenje. Zavedati se moramo svojih kompetenc, vrednot in sposobnosti, da so naši cilji realni. Pri načrtovanju nam lahko pomagajo tudi različni svetovalci, agencije, zavodi, ki nas usmerijo k boljšemu dojemanju samega sebe, v kateri smeri se bomo bolj znašli in imeli večje možnosti za napredovanje. Zavedanje študentov o pomembnosti kariere je slabo, kar je razvidno iz podatkov, ki smo jih pridobili s pomočjo anketnega vprašalnika. V diplomski nalogi nas je zanimalo, ali študentje na Fakulteti za organizacijske vede Univerze v Mariboru načrtujejo svojo kariero in pripravijo karierni načrt. Zanimalo nas je tudi, kateri dejavniki vplivajo na kariero študentov in katere platforme uporabljajo pri načrtovanju. Ugotovili smo, da si študentje v veliki meri vsaj delno načrtujejo kariero in da imajo nekateri zastavljen načrt oziroma cilj, kako doseči želeno. Na študente najbolj vplivajo osebne ambicije in življenjski slog, pri načrtovanju pa je najpogostejša platforma formalno izobraževanje.
Keywords: kariera, načrtovanje kariere, študentje
Published: 17.08.2021; Views: 77; Downloads: 7
.pdf Full text (1,82 MB)

2.
Poznavanje motenj avtističnega spektra med študenti
Aljaž Kos, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Motnje avtističnega spektra so zelo kompleksne razvojno-nevrološke motnje. Njihova značilnost je, da so vse življenjske, kar pomeni, da posamezne značilnosti spremljajo posameznika tekom celotnega razvoja. Ker spadajo med najhitreje naraščajoče motnje, smo želeli raziskati, kakšno je poznavanje motenj avtističnega spektra med študenti treh fakultet severovzhodne Slovenije. Pri izdelavi diplomskega dela smo uporabili kvantitativno metodologijo raziskovanja. Za zbiranje podatkov smo uporabili anketni vprašalnik, ki smo ga strukturirali sami. Raziskavo smo izvedli med študenti zdravstvenih, družbenih in naravoslovnih ved v severovzhodnem delu Slovenije. Pridobljene podatke smo statistično obdelali, analizirali in predstavili s pomočjo programov Microsoft Office Excel in Word. V raziskavo sta bila vključena 102 študenta. Skozi raziskavo smo ugotovili, da študenti poznajo motnje avtističnega spektra, vendar njihovo znanje o tej motnji na določenih področjih peša. To dejstvo pripisujemo temu, da se ne srečujejo prav pogosto s posamezniki z motnjami avtističnega spektra. Več znanja na temo motnje avtističnega spektra so pokazali študenti zdravstvenih ved. Dobro osveščanje o motnjah avtističnega spektra zelo pomembno pripomore k strpnosti in razumevanju posameznikov s to motnjo. Za boljše prepoznavanje in višjo raven znanja lahko pripomorejo promocije in raziskave s tega področja.
Keywords: motnje, avtizem, poznavanje, študentje
Published: 04.06.2021; Views: 147; Downloads: 23
.pdf Full text (1,28 MB)

3.
Priprava študentov na nastope iz didaktike plesne vzgoje
Tamara Pušnik, 2020, undergraduate thesis

Abstract: Diplomska naloga sestoji iz treh delov. Prvi del je teoretični, kjer je opisana zgodovina plesa ter njegova definicija. Dotaknili smo se tudi nacionalnega dokumenta, ki je podlaga za načrtovanje dejavnosti v vrtcu, in sicer Kurikuluma za vrtce. Opisali smo, kako je v pomoč vzgojiteljem pri načrtovanju plesnih dejavnosti in navedli različne cilje, načela, metode in oblike dela, na katere se opirajo vzgojitelji, da so dejavnosti raznolike in privlačne za otroke. V empiričnem delu smo se osredotočili na mnenja študentov o pripravi nastopov iz didaktike plesne vzgoje. Nastope, ki so jih študentje izvedli v štirih enotah mariborskih vrtcev, je ocenila nosilka predmeta. Priprave na nastope so bile za nekatere študente lažje, za druge malo težje. O njihovih občutkih pred pripravo, med samo pripravo in po nastopu smo jih povprašali v anketi, ki so jo izpolnili nekaj dni po nastopu. Preverili smo, kako pomembna je bila tema, ki so si jo izbrali za nastop, in kakšno vlogo je igralo predznanje, ki so ga imeli, preden so se srečali z didaktiko plesne vzgoje. Praktični del diplomske naloge je sestavljen iz dnevniških zapisov ob pripravah na nastop pri študentih, ki so potrebovali kakršno koli pomoč v procesu priprav. Za izdelavo diplomske naloge smo uporabili vzorec 60 študentov predšolske vzgoje, ki so nastope opravljali v študijskem letu 2017/18. Pri raziskovanju smo uporabili tehniko opazovanja in dnevniškega zapisa, anketo ter preučevanje literature.
Keywords: Izobraževanje, nastop, predšolski otroci, študentje, ustvarjalnost
Published: 27.10.2020; Views: 182; Downloads: 43
.pdf Full text (1,40 MB)

4.
Izkušnja slovenskih študentov z izobraževanjem na daljavo
Barbara Plazar, 2020, master's thesis

Abstract: Za to magistrsko delo smo proučevali izkušnjo slovenskih študentov z izobraževanjem na daljavo. V teoretičnem delu smo opredelili termin izobraževanje na daljavo in sorodne pojme, proučili razvoj izobraževanja na daljavo, opredelili njegove prednosti in pomanjkljivosti ter ga primerjali z drugimi oblikami izobraževanja. V osrednjem delu smo proučili njegove pomembne elemente, kot so učna gradiva, orodja in tehnologija za izobraževanje na daljavo, in opredelili tudi vlogo učitelja pri tem. Na koncu smo predstavili še nekaj primerov izobraževanja na daljavo v svetu in oblike, v katerih se pojavlja v Sloveniji. V empiričnem delu smo proučili, katere metode in orodja so pri izobraževanju na daljavo uporabljali slovenski študentje, in ugotovili, da je nekaj razlik med študenti naravoslovnih in študenti družboslovnih študijskih smeri, pa tudi med študenti ljubljanske in študenti mariborske univerze. Zanimale so nas težave, ki so jih imeli študentje pri izobraževanju na daljavo, kako so zadovoljni z izobraževanjem na daljavo in kaj bi pri tem spremenili.
Keywords: izobraževanje, izobraževanje na daljavo, študentje, posredna komunikacija, sodobna tehnologija
Published: 26.10.2020; Views: 451; Downloads: 288
.pdf Full text (953,19 KB)

5.
Občutek varnosti in ogroženosti študentov na delovnem mestu
Adriana Gjergjek, 2020, undergraduate thesis

Abstract: Diplomska naloga se navezuje in osredotoča na študente, ki opravljajo študentsko delo, in njihov občutek varnosti in ogroženosti na delu. V prvem delu diplomske naloge je opredeljen pojem dela, ki je temeljni pojem diplomske naloge, študentsko delo pa je kot ena izmed oblik dela. Za lažje razumevanje študentskega dela so v nalogi opredeljeni in razloženi pravni akti in ureditev študentskega dela v Sloveniji, ki se posredno in neposredno navezujejo na študentsko delo. Ker se diplomska naloga navezuje na občutek varnosti in ogroženosti študentov na delovnem mestu, sem poiskala statistične podatke in zakonsko opredelitev varnosti in zdravja pri delu, katero področje ureja Zakon o varnosti in zdravju pri delu [ZVZD-1]. Predstavljene so različne in najpogostejše oblike zlorabe študentskega dela s strani delodajalcev kot tudi s strani študentov ter vpliv študentskega dela na študente. V zadnjem delu teoretičnega dela diplomske naloge je podrobneje predstavljeno nacionalno poročilo raziskave EVROŠTUDENT VI, ki je za družbeni razvoj ključnega pomena, saj iz njega boljše razumemo pogled mladih na izobraževanje in življenje v času šolanja. Izpostavljeni je sedmi sklop poročila, ki zajema glavne ugotovitve o delu študentov in njihov pogled na delo v času študija. V sklopu drugega dela je bila izvedena anketa s pomočjo spletnega anketnega vprašalnika 1KA. Namen ankete je bil izvedeti, kako se študentje počutijo na delovnem mestu in kakšni so odnosi na delu. V anketi so izprašani imeli možnost predstaviti dogodek, ki je za njih pomenil nevarnost, ter podali odgovore o spoprijemanju z nevarnim dogodkom in posledicami po njem. Rezultati so v večini pokazali pozitivne izkušnje in mnenje o delu in dobro klimo med njimi in drugimi zaposlenimi. Največ slabih izkušenj so doživeli študentje, ki opravljajo delo v strežbi in so tako v neposrednem kontaktu s strankami. V večini primerov so študentje o dogodku obvestili nadrejenega, da uredi zadeve. Le v nekaj primerih so zaradi hujše nevarnosti morali posredovati varnostni organi.
Keywords: diplomske naloge, študentsko delo, varnost, ogroženost, študentje, delovno mesto
Published: 12.06.2020; Views: 412; Downloads: 71
.pdf Full text (1,64 MB)

6.
Zaupanje študentov v zasebno varovanje
Jasmina Gašpar, 2019, undergraduate thesis

Abstract: Zasebno varovanje je zelo razširjeno, saj v marsikateri državi število zasebnih varnostnikov presega celo število policistov. Zasebni varnostniki pridobivajo čedalje večja in obsežnejša pooblastila oziroma ukrepe za opravljanje svojih nalog. Zato je zelo pomembno, da jim javnost zaupa, kar pomeni, da so njihova dejanja bolj legitimna in spoštovana. Zaupanje lahko pridobijo z usposobljenostjo in učinkovitostjo, saj morajo biti prebivalci zadovoljni z njihovim delom in imeti občutek varnosti. V diplomskem delu smo ugotavljali, kakšno mnenje si je slovenska javnost ustvarila o zasebnem varovanju, pri čemer smo se omejili na študentsko populacijo. Študentje se z zasebnimi varnostniki srečujejo v nočnih klubih, v trgovskih centrih, na nogometnih tekmah in drugih športnih prireditvah, na koncertih in drugih kulturnih prireditvah ali pa tudi v študentskih domovih. Rezultati naše ankete so pokazali, da so si študentje ustvarili pozitivno mnenje o zasebnem varovanju. Večina mladih zaupa zasebnim varnostnikom in je zadovoljna z njihovim delom, ter menijo, da zasebni varnostniki primerno opravljajo svoje delo. Študentje prav tako menijo, da so zasebni varnostniki primerno usposobljeni, imajo primerne kompetence in lastnosti za opravljanje poklica. V njihovi prisotnosti se tudi počutijo varno.
Keywords: diplomske naloge, zasebno varovanje, zasebni varnostniki, zaupanje, študentje
Published: 09.07.2019; Views: 615; Downloads: 93
.pdf Full text (704,72 KB)

7.
Empatija in narcisizem med študenti psihologije in medicine
Lea Korošec, 2019, master's thesis

Abstract: Novejša dognanja na področju empatije in narcisizma poročajo o zmanjšanju prisotnosti empatije, hkrati pa je moč zaslediti porast narcisizma, kar je zlasti opazno pri študentih. Te ugotovitve pa niso problematične samo za posameznike, temveč tudi za celotno kulturo. Namen raziskave je torej preučiti empatijo in narcisizem (tako odkriti kot prikriti) ter njuno povezanost pri študentih psihologije in medicine. Zanimalo nas je, katere demografske lastnosti napovedujejo empatijo in narcisizem ter ali se pojavljajo razlike med skupinama študentov psihologije in medicine. Prav tako smo raziskali, kakšno vlogo nosita odkriti in prikriti narcisizem pri napovedovanju empatije – tudi kognitivne in emocionalne empatije. Na koncu nas je zanimala še teža smeri študija pri empatiji in odkritem narcisizmu na vzorcu vseh študentov, ki je zajemal tako študente psihologije in medicine kot tudi študente ostalih smeri. Končni vzorec je zajemal 323 študentov, od tega je bilo 236 študentov psihologije in medicine. Podatke smo pridobili z apliciranjem testne baterije, ki je vsebovala demografski del, vprašalnik empatije Indeks medosebne odzivnosti IRI, Vprašalnik (odkritega) narcisizma NPI in Lestvico hipersenzitivnega (prikritega) narcisizma HSNS. S statističnimi analizami smo najprej podrobneje proučili vzorec študentov psihologije in medicine, kasneje pa še celoten vzorec. Hipoteze, ki smo jih oblikovali na podlagi preteklih raziskav, smo preverjali s pomočjo regresijskih analiz in t–testom. Rezultati na vzorcu študentov psihologije in medicine so pokazali, da imajo ženske višje izraženo empatijo v primerjavi z moškimi. Hkrati pa imajo študentje z nižje izraženim odkritim narcisizmom in višje izraženim prikritim narcisizmom višje izraženo empatijo. Enako se je izkazalo tudi za emocionalno in kognitivno empatijo, le pri slednji se prikriti narcisizem ni izkazal kot statistično pomemben napovednik. Nadalje se je pokazalo, da imajo moški višje izražen odkriti narcisizem v primerjavi z ženskami, in da študentje psihologije izkazujejo višjo raven empatije v primerjavi s študenti medicine. Na vzorcu vseh študentov pa smo ugotovili, da imajo študentje psihologije in medicine višje izraženo empatijo v primerjavi z ostalimi študenti, ki niso toliko usmerjeni na delo z ljudmi. Omenjeni rezultati opozarjajo na pomembnost proučevanja empatije in narcisizma ter nakazujejo na morebitne intervencije, ki bi bile potrebne za povečanje empatije in zmanjšanje narcisizma pri študentih.
Keywords: empatija, kognitivna empatija, emocionalna empatija, odkriti narcisizem, prikriti narcisizem, študentje
Published: 21.05.2019; Views: 791; Downloads: 133
.pdf Full text (1,34 MB)

8.
Branje v angleščini in odstopanja v izgovorjavi angleščine glede na težavnost besedila
Zala Horvatič, 2019, master's thesis

Abstract: V magistrski nalogi smo predstavili različne vidike psiholingvistike, ki se ukvarja prav s prejemanjem, procesiranjem in tvorjenjem jezika v možganih. V teoriji smo zajeli tudi osnove fonetike in fonologije in opise glasov ter procesov, pomembnih za našo raziskavo. Naslonili smo se na raziskave dr. Klementine Jurančič in dr. Rastislava Šuštaršica, ki sta vodilna raziskovalca angleške fonetike na slovenskih tleh. Postavila sta temelje izgovarjave angleščine pri Slovencih, ki so bili teoretično izhodišče magistrske naloge. Ker je naša raziskava bazirala na branju teksta, smo se v teoretičnem delu ukvarjali tudi s temo glasnega branja. V magistrski nalogi se nismo ukvarjali z vsemi angleškimi fonemi, temveč smo se osredotočili na nekatere soglasnike in procese, pri katerih sodelujejo. Ugotovili smo veliko različnih pomembnih novosti, ki jih je mogoče raziskovati vnaprej in ki nam dajejo pomemben vpogled v govor naših študentov. Glavni cilji naše magistrske naloge so bili smiselnosti teoretičnih problemov/vidikov fonetike in fonologije pri študiju angleškega jezika v Sloveniji ter njenega poučevanja. Tukaj se je smiselno vprašati, koliko časa je dovolj, da študentom predstavimo fonetiko in fonologijo, da jo razumejo, znajo in ponotranjijo. Glede na to, da je govorjeni jezik prvi stik pri spoznavanju novih ljudi, je v tujem okolju izgovarjava angleščine izjemnega pomena, sploh za študenta angleškega jezika, kaj šele za bodočega profesorja angleščine, ki želi svoje znanje predajati mladim umom.. Angleška fonetika in fonologija je izjemno pomemben predmet, ki ga študentje angleškega jezika spoznajo v prvem letniku. Zaradi tega s to magistrsko nalogo iščemo načine, kako lahko teoretični del predmeta fonetike infiltriramo v praktični del, da bi se študentje pri predmetu čim več naučili in uporabili svoje znanje fonetike v vsakdanjem življenju. Zaradi kompleksnosti fonetike in fonologije je treba najprej raziskati dejansko znanje študentov angleščine Univerze v Mariboru. V magistrski nalogi smo raziskovali angleško izgovarjavo 20 študentov UM, prvega letnika 1. stopnje bolonjskega sistema, smeri Angleški jezik in književnost. Nekaj smernic, na katere smo bili med našo raziskavo posebej pozorni, smo dobili iz prejšnjih raziskav dr. Klementine Jurančič in dr. Rastislava Šuštaršica, ki sta naša vodilna raziskovalca angleške fonetike. Študentom smo pripravili dva različna teksta, in sicer odlomek iz pravljice Piskač iz Hamelina in odlomek iz zgodovinske monografije. Prvi tekst, ki je bil zgodovinska monografija, je vseboval nekaj besed, ki jih v prostem govoru zelo redko zasledimo, zato smo ga klasificirali kot težek tekst. Drugi tekst smo označili za lahkega zaradi enostavnega in vsem znanega besedišča iz pravljice. Med obdelavo rezultatov smo uporabili program SPSS, ki nam je z Paired Samples T-Test pokazal zanimive rezultate. Na tem mestu moremo opozoriti na majhen vzorec sodelujočih (dvajset študentov). Test je pokazal, da so odstopanja med lahkim in težkim tekstom minimalna, kar pomeni, da so študenti, ki so imeli dobre rezultate na lahkem tekstu, prenesli znanje na težek tekst. Le temu rečemo govorne navade ali po angleško “speech habits. Pri tem enakem testu, pa so se nam pokazala tri odstopanja, ki so se nagibala v eno ali drugo smer; torej v prid težkemu ali lahkemu tekstu. Zreducirana zvenečnost v začetnih soglasniških sklopih (z izjemo aspiracije) (60% mean v prid tekstu 1) je imel eno besedo (flowers) za glas /l/ in dve (izmed treh) za /r/, zreducirana zvenečnost v končnem soglasniškem sklopu (aritmetična sredina/povprečje/mean 22% v prid tekstu 2) je imel le en reprezentativni glas za process (/b/), in variante morfemov (44,5% v prid tekstu 2) so imeli neenakomerno porazdeljene besede, kjer so se lahke besede ponavljale ( beseda rats tudi 7 krat. Poleg tega ne moremo čez dejstvo, da je pri glasnem branju vključen stres in vsi ostali procesi, ko beremo v tujem jeziku.
Keywords: študentje, Branje, Soglasniki, Fonetika, Fonologija, Izgovarjava, Aspiracija
Published: 17.04.2019; Views: 659; Downloads: 68
.pdf Full text (1,04 MB)

9.
Samoocena usposobljenosti študentov pedagogike in pedagogov pri delu z učenci s posebnimi potrebami
Marko Hace, 2018, master's thesis

Abstract: Samoocena usposobljenosti študentov magistrskega programa pedagogike in pedagogov, ki so zaposleni v osnovnih šolah pri delu z učenci s posebnimi potrebami, prinaša pomemben dejavnik zavedanja o znanju učencev s posebnimi potrebami. Ti se namreč pojavljajo v vse večjem številu v slovenskih osnovnih šolah in prav je, da se jim nameni pozornost, še posebej pri šolskem svetovalnem delu, pri katerem so prisotni tudi pedagogi. Magistrsko delo z naslovom: Samoocena usposobljenosti študentov magistrskega programa pedagogike in pedagogov pri delu z učenci s posebnimi potrebami sestoji iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu smo predstavili zgodovinski razvoj pedagogike in svetovalnega dela, razvoj šolske svetovalne službe pri nas in, najpomembnejše naloge svetovalne službe, saj se z njimi srečujejo tako študenti tekom študija kot tudi že zaposleni pedagogi. Pri teoretičnem delu smo predstavili tudi skupine otrok s posebnimi potrebami in zakonodajo, ki je povezana s to tematiko. V empiričnem delu nas je zanimala predvsem samoocena o lastni usposobljenosti tako študentov magistrskega programa pedagogike kot tudi zaposlenih pedagogov pri delu z učenci s posebnimi potrebami. Ugotavljamo, da imajo pedagogi zelo dobro oceno lastne usposobljenosti pri delu z učenci s posebnimi potrebami, na kar kaže tudi dejstvo, da jih velika večina vsakodnevno sodeluje z omenjenimi učenci. Kot izboljšavo na tem področju pedagogi v največji meri izpostavljajo dodatna izobraževanja in usposabljanja. Pedagogi predlagajo tudi prilagojen učni načrt za učence s posebnimi potrebami. Pri študentih je slika nekoliko spremenjena, saj se jih le peščica srečuje z učenci s posebnimi potrebami vsakodnevno ali nekajkrat tedensko. Večina se jih srečuje z učenci s posebnimi potrebami zgolj enkrat mesečno. Iz rezultatov v raziskavi je razvidno, da imajo študentje sicer dobro mnenje o lastni samooceni pri delu z učenci s posebnimi potrebami, vendar pa nihče po njihovem mnenju nima odličnega mnenja. To kaže na določene pomanjkljivosti pri samem študiju, saj so med spremembami in izboljšavami študentje navedli, da jim v večini primanjkuje pedagoške praske in obravnave dejanskih primerov učencev s posebnimi potrebami. Je pa to tudi znak, da se najkakovostnejše znanje in napredek pridobita ob zaposlitvi, na katero se pripravljamo v času študija.
Keywords: samoocena, usposobljenost, učenci s posebnimi potrebami, pedagogika, pedagogi, študij, študentje
Published: 22.11.2018; Views: 435; Downloads: 171
.pdf Full text (770,11 KB)

10.
Zaznana uporabnost kvantitativnih metod pri študentih
Maruša Krajnc, 2018, master's thesis

Abstract: Kvantitativne metode so vsebina, ki jo vključuje eden ali več predmetov večine študijskih programov druge stopnje, ne glede na smer oz. področje študija. Običajno so v veliki meri povezane s statističnimi metodami. Ob naraščajočem pomenu kvantitativnih, statističnih metod, ki temeljijo na digitalizaciji in naraščajočem obsegu podatkov, ki nastajajo in ki jih morajo podjetja pravilno ovrednotiti za učinkovito poslovno odločanje, pa veliko opravljenih raziskav poudarja, da imajo študenti v večji meri kot z drugimi predmeti težave s statističnimi vsebinami. Statistika je tudi predmet, ki zahteva od posameznika računalniško pismenost, matematično logiko in tudi razumevanje pojmov ter teorije, ki se nanašajo na statistiko. S pomočjo različnih računalniških statističnih programov lahko na podlagi raziskav lažje pridemo do željenih rezultatov in ugotovitev. Dejstvo pa je, da v današnjem svetu brez statistične programske podpore obdelave velikih podatkovnih baz niso obvladljive. Poleg same obdelave podatkov pa je izredno pomembno, da znamo pridobljene rezultate razumeti in pojasniti – na tak način podatki postanejo pomembna poslovna informacija. Namen magistrske naloge je ugotoviti, kateri kritični dejavniki in v kolikšni meri vplivajo na odnos študentov ekonomskih in poslovnih ved do kvantitativnih metod ter na njihove namere o uporabi tega metodološkega instrumentarija v prihodnosti. Izhajali smo iz osnovnega modela sprejemanja tehnologije (model TAM), ki smo ga razširili z naslednjimi kritičnimi dejavniki: zaznana pedagoška podpora, zaznana skladnost s potrebami študija, zaznana uporabnost statistike, statistična anksioznost, analitično razmišljanje, raziskovalna naravnanost, zavest o znanju in ohranjanje znanja. Magistrsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in praktičnega dela. V teoretičnem delu smo predstavili kvantitativne metode in model TAM. Podrobneje smo obravnavali kritične dejavnike, ki smo jih vključili v našem razširjenem modelu TAM ter predstavili raziskovalne hipoteze naše raziskave. V praktičnem delu smo naprej opisali postopek zbiranja podatkov. Podatke smo zbrali s pomočjo spletne ankete, ki smo jo sestavili na podlagi teoretičnih izhodišč. V vzorec raziskave so bili zajeti študenti dodiplomskega in podiplomskega študija na Ekonomsko-poslovni fakulteti Univerze v Mariboru. V nadaljevanju praktičnega dela sledi opisna statistika, kjer smo prikazali splošne podatke o anketirancih (spol, starost, študijska usmeritev). Za vsako spremenljivko smo pojasnili povprečno vrednost, mediano in standardni odklon. V nadaljevanju smo preverjali zastavljene hipoteze raziskave. Najprej smo uporabili faktorsko analizo, s katero smo oblikovali večdimenzionalne spremenljivke, ki nastopajo v modelu raziskave. Na podlagi pridobljenih faktorjev in njihove vsebinske opredelitve smo preverjali hipoteze, ki smo si jih zadali na začetku naloge. Preverjali smo vpliv vsakega kritičnega dejavnika na zaznano uporabnost in zaznano enostavnost uporabe kvantitativnih metod. Prav tako smo želeli ugotoviti, ali obstajajo razlike pri zaznani uporabnosti in enostavnosti uporabe kvantitativnih metod pri študentih, ki obiskujejo smer računovodstvo, revizija in davščine ter pri študentih drugih smeri. Pri tem smo uporabili linearno regresijsko funkcijo, parametične teste in neparametične teste. Celotno analizo smo izvedli v programu SPSS. Ugotovili smo, da zaznana pedagoška podpora, zaznana skladnost s potrebami študija, zaznana uporabnost statistike in statistična anksioznost vplivajo na zaznano uporabnost in enostavnost uporabe kvantitativnih metod. Analize so tudi pokazale, da ne obstajajo statistično značilne razlike v povprečni zaznani uporabnosti in enostavnosti uporabe kvantitativnih metod med študenti, ki obiskujejo študijsko usmeritev računovodstvo, revizija in davščine ter med študenti drugih smeri.
Keywords: kvantitativne oz. statistične metode, zaznana uporabnost, zaznana enostavnost uporabe, študentje, model TAM, statistični programi
Published: 16.08.2018; Views: 654; Downloads: 90
.pdf Full text (3,70 MB)

Search done in 0.18 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica