1. Pametno izobraževanje: pametne naprave in aplikacijeŽan Štefe, 2024, undergraduate thesis Abstract: V 21. stoletju je izobraževanje zaradi integracije pametnih naprav, aplikacij in umetne inteligence doživelo izjemno preobrazbo. Postalo je prilagodljivo, dostopno, učinkovito in omogočilo študentom lažje priprave na zahtevane študijske obveznosti, s koriščenjem prednosti, ki jih prinaša tehnološki napredek na izobraževalno področje. Namen diplomskega dela je ugotoviti, v kolikšnem obsegu študenti koristijo oziroma ne koristijo pametnih naprav in aplikacij pri svojem izobraževanju v času študija. Namen je tudi izvedeti, ali pri svojem izobraževanju uporabljajo orodja umetne inteligence, in če jih, v kolikšni meri. Raziskavo smo izvedli med študenti z različnih fakultet z namenom zagotovitve čim širšega vzorca anketiranih študentov oziroma širokega nabora študentov različnih fakultet z namenom zagotovitve verodostojnega končnega rezultata. Podatke smo zbirali s pomočjo anketnega vprašalnika. V raziskavi smo zajeli študente naravoslovnih, družboslovnih, humanističnih, zdravstvenih in drugih fakultet različnih stopenj študija oziroma različnih starostnih skupin. Za namen praktične raziskave smo uporabili metodo anketnega vprašalnika. Keywords: Pametno izobraževanje, naprave, aplikacije, študenti, učenje Published in DKUM: 09.10.2024; Views: 0; Downloads: 2 Full text (428,29 KB) |
2. Privlačnost Združenih držav Amerike kot študijske destinacije za mednarodne študenteHana Sodin, 2024, undergraduate thesis Abstract: V zadnjih letih je ZDA postala ena izmed najbolj iskanih destinacij za študij, kar se odraža v naraščajočem številu mednarodnih študentov, ki se odločajo za izobraževanje v tej državi. Mednarodni študenti pogosto iščejo priložnosti za pridobitev znanja in veščin, ki jih lahko uporabijo v svoji karieri, kar ZDA zagotavljajo s široko paleto programov ter specializacij. Poleg tega so kulturne izkušnje, ki jih študenti pridobijo med študijem v ZDA, prav tako pomemben dejavnik, saj omogočajo spoznavanje različnih kultur in načinov življenja, kar obogati njihovo osebno ter profesionalno rast. Študij v ZDA lahko ponuja priložnost za pridobitev kakovostnega izobraževanja na svetovno priznanih univerzah, možnosti za štipendije, dostop do pripravništev in boljše možnosti za zaslužek. Te prednosti ZDA uvrščajo med najbolj privlačne študijske destinacije na svetu. Kljub temu pa se mednarodni študentje soočajo z nekaterimi izzivi, kot so visoki stroški študija, zapletene priseljenske politike in pomanjkanje ustrezne podpore s strani izobraževalnih institucij. Visoki stroški študija in življenjski stroški lahko predstavljajo oviro za mnoge, kar vodi do finančnega stresa ter skrbi. Poleg tega so lahko zapletene priseljenske politike in postopki pridobivanja vizumov zmedeni ter dolgotrajni, kar dodatno otežuje proces selitve in prilagajanja na novo okolje. Ugotovili smo tudi, da je jezikovna ovira pomemben dejavnik, ki vpliva na akademsko uspešnost in socialno integracijo mednarodnih študentov. Na podlagi analize smo oblikovali priporočila oblikovalcem politike za izboljšanje podpore mednarodnim študentom v ZDA. Izobraževalne institucije bi morale povečati dostopnost informacij o študijskih programih, štipendijah in drugih priložnostih, kar bi olajšalo odločanje o študiju v ZDA. Poleg tega bi bilo koristno razviti programe za izboljšanje jezikovnih veščin, ki bi študentom pomagali premagati jezikovne ovire in izboljšati njihovo akademsko uspešnost. Okrepitev socialne in čustvene podpore bi prav tako pripomogla k lažjemu prilagajanju na novo okolje. Z nadaljnjim izboljševanjem teh podpornih mehanizmov lahko ZDA še naprej ohranjajo svojo privlačnost kot študijska destinacija in omogočijo mednarodnim študentom, da kar najbolje izkoristijo svoje izobraževalne priložnosti. Keywords: mednarodni študenti, študijske destinacije, Združene države Amerike, mobilnost študentov, visokošolsko izobraževanje, privlačnost študija. Published in DKUM: 09.09.2024; Views: 59; Downloads: 17 Full text (603,66 KB) |
3. |
4. Zaznane težave z vsiljenim učenjem na daljavo v času izbruha COVID-19 in želje študentov po nadaljevanju učenja z metodami vpeljanimi med zaprtjem, po ponovnem odprtju Univerze v MariboruKosta Dolenc, Mateja Ploj Virtič, Andrej Šorgo, 2021, final research report Keywords: COVID-19, visokošolsko izobraževanje, študenti, izobraževanje na daljavo, stranski učinki Published in DKUM: 23.08.2024; Views: 100; Downloads: 10 Full text (336,05 KB) This document has many files! More... |
5. Uporaba socialnih omrežij za poučevanje matematike v vrtcu : diplomsko deloTeja Špilek, 2024, undergraduate thesis Abstract: Diplomska naloga z naslovom Uporaba socialnih omrežij za poučevanje matematike v vrtcu je sestavljena iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu so obravnavana teoretična izhodišča o poučevanju matematike v vrtcu − novi mediji s poudarkom na socialnih omrežjih. Posebej je definirana raba socialnih omrežij v namene poučevanja, kjer je izpostavljen namen rabe s strani vzgojiteljev, vpliv socialnih omrežij na profesionalni razvoj vzgojiteljev, varna uporaba socialnih omrežij s strani vzgojitelja, raba s strani študentov in začetnikov, hkrati so našteta socialna omrežja, ki jih vzgojitelji uporabljajo, prav tako je ovrednotena raba socialnih omrežij za poučevanje matematike, na koncu pa so navedeni tudi primeri dejavnosti, ki jih najdemo na socialnih omrežjih. V empiričnem delu je podrobneje obravnavana raziskava rabe socialnih omrežij med študenti predšolske vzgoje in razrednega pouka, pri čemer smo se osredotočili predvsem na uporabo, ki je povezana s področjem matematike. Podatki so bili pridobljeni s pomočjo anketnega vprašalnika, obdelani s pomočjo programa SPSS ter predstavljeni tabelarično. Rezultati raziskave so pokazali, da je matematika peto najpogostejše področje, za katerega anketiranci iščejo ideje na socialnih omrežjih. Prav tako smo ugotovili, da zelo majhen delež anketirancev na socialnih omrežjih spremlja vplivneže s področja matematike. Keywords: socialna omrežja, poučevanje matematike, vrtec, vzgojitelji, študenti Published in DKUM: 22.08.2024; Views: 63; Downloads: 12 Full text (3,07 MB) |
6. Sistematična analiza decentraliziranih družbenih medijev2024 Abstract: Monografija z naslovom »Sistematična analiza decentraliziranih družbenih medijev« naslavlja prepoznano raziskovalno vrzel preučevanja decentraliziranih družbenih medijev. Pri tem je posebni poudarek na konceptualnem vidiku, ki omogoča prepoznavanje logične zasnove, arhitekturnih značilnosti, potencialov in specifik družbenega medija ter primerjavo s centraliziranimi sorodnimi rešitvami. Predstavlja zbirko medsebojno primerljivih poglavij, ki opisno in analitično preučujejo najvidnejše predstavnike pokrajine decentraliziranih družbenih medijev v letu 2024. Poglavja so rezultat projektne naloge študentov Univerze v Mariboru, Fakultete za elektrotehniko, računalništvo in informatiko, ki so v okviru predmeta »Arhitektura družbenih medijev« sistematično in mentorirano preučevali izbrane decentralizirane družbene medije. Keywords: Analiza decentraliziranih družbenih medijev, družbeni mediji, Fediverse, zasnova decentraliziranih družbenih medijev, študenti Published in DKUM: 13.05.2024; Views: 291; Downloads: 24 Full text (12,11 MB) This document has many files! More... |
7. |
8. |
9. Evalvacija storitev knjižnice Fakultete za policijsko varnostne [!] vedeLjubica Šraj, Miran Mitar, Nataša Knap, 2006, published professional conference contribution Keywords: knjižnice, visokošolske knjižnice, knjižnične storitve, študenti, Fakulteta za policijsko-varnostne vede, evalvacija, raziskave Published in DKUM: 29.03.2024; Views: 180; Downloads: 6 Full text (428,12 KB) |
10. Ocene in stališča študentk in študentov Filozofske fakultete in Fakultete za policijsko-varnostne vede do dela policijeMeta Oblak, Srečko Krope, 2006, published professional conference contribution Keywords: policija, policijsko delo, policijsko delo v skupnosti, mnenja, vprašalniki, študenti, Filozofska fakulteta, Fakulteta za policijsko-varnostne vede Published in DKUM: 29.03.2024; Views: 156; Downloads: 6 Full text (339,90 KB) |