| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 38
First pagePrevious page1234Next pageLast page
1.
Učenje in poučevanje v visokem šolstvu
2021

Abstract: Na ravni visokošolskega izobraževanja se raziskovalci in razvijalci sodobnih praks vse bolj osredotočajo na učenje in poučevanje, ki je osredinjeno na študente. Študente se tako postavlja v vlogo aktivnih udeležencev izobraževalnega procesa, udeležencev, ki lahko sooblikujejo ta izobraževalni proces in prevzemajo polno odgovornost za svoje lastne dosežke in poti, ki jih izbirajo. Pri tem so ključni dejavnik visokošolski učitelji in njihove kompetence, saj morajo oblikovati inovativna učna okolja na način, ki spodbuja in omogoča študentom sprejemati odgovorne odločitve v zvezi z lastnim izobraževalnim procesom. Znanstvena monografija Učenje in poučevanje v visokem šolstvu: spoznanja in izzivi vključuje različne sodobne poglede na to tematiko, tako iz pedagoškega in didaktičnega kakor tudi iz psihološkega zornega kota. Monografija je sestavljena iz uvodnika, ki predstavi vsebino le-te in prispevke medsebojno poveže, ter osmih poglavij z raznoliko, a med seboj pomembno povezano vsebino, ki se smiselno dopolnjuje in nadgrajuje.
Keywords: učenje, poučevanje, visokošolsko izobraževanje, učitelj, študent
Published: 25.05.2021; Views: 100; Downloads: 15
URL Link to file

2.
Razvoj večnamenskega prikazovalnika za vozilo e-Formula študent
Jernej Frangež, 2019, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu je predstavljen merilno prikazovalni sistem za vozilo e-Formula študent. Pred načrtovanjem smo pregledali že obstoječe rešitve na tem področju. Nato smo se lotili načrtovanja in izdelave sistema. Prikazali smo preračune in obdelavo merilnih rezultatov. Sledila so testiranja na vozilu in dopolnitve ugotovljenih pomanjkljivosti. Na koncu smo prikazali mesta in vgradnjo dodatnih komponent v vozilo.
Keywords: električno vozilo, večnamenski prikazovalnik, formula študent, senzor gest
Published: 14.11.2019; Views: 399; Downloads: 83
.pdf Full text (3,17 MB)

3.
Konstruiranje sesalnega kolektorja in pozicioniranje vbrizgalne šobe na motorju dirkalnika formula s
Jernej Jazbec, 2019, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo obravnava konstrukcijo sesalnega kolektorja in pozicijo vbrizgalne šobe na motorju dirkalnika Formula S. Začetek naloge obravnava informacije o projektu in pravilniku. Sledijo faze razvoja: koncept, skeniranje in optimizacija vseh sklopov, konstruiranje ter določitev napetosti v materialu. Na podlagi opravljenega skeniranja vseh potrebnih komponent motorja je bilo mogoče pravilno pozicionirati vbrizgalno šobo ter skonstruirati sesalni kolektor. Prikazani so rezultati simulacije sesalnega kolektorja.
Keywords: Formula študent, motor z notranjim izgorevanjem, sesalni kolektor, vbrizgalna šoba, optimizacija, simulacija.
Published: 13.03.2019; Views: 588; Downloads: 147
.pdf Full text (2,59 MB)

4.
Regulacija krmilnega sistema avtonomnega vozila GPE18
Tadej Vidovič, 2018, diploma project paper

Abstract: V zaključnem projektu smo predstavili rešitev za krmilni sistem avtonomnega dirkalnega vozila, bolid formule študent GPE18. Vozilo smo izdelali v ekipi UNI Maribor GPE za namene tekmovanj formule študent. V bolidu je že bil vgrajen krmilni sistem za človeško upravljanje vozila, mi pa smo izdelali regulacijski sistem, ki v načinu avtonomne vožnje obrača kolesa glede na zahtevo avtonomnega računalnika. V sklopu naloge smo modelirali oz. identificirali sistem, poiskali smiselno opcijo za aktuacijo sistema, izbrali ali izdelali potrebne komponente ter na koncu opravili praktični preizkus sestavljenega sistema.
Keywords: modeliranje, regulacija, električno vozilo, avtonomna vožnja, krmilni sistem, e-formula študent
Published: 07.02.2019; Views: 1654; Downloads: 130
.pdf Full text (1,34 MB)

5.
Kulturno-Umetnostna vzgoja v procesu izobraževanja
Anamarija Elizabeta Kukuruzovič, 2018, undergraduate thesis

Abstract: Kulturno-umetnostna vzgoja je pomemben dejavnik v življenju posameznika, saj vpliva na razvoj čuta za estetiko in je že pri otrocih temelj za uravnotežen in skladen razvoj. V empiričnem delu diplomskega dela bomo raziskali kulturno-umetnostni status študentov, njihovo mnenje o potrebi po povečanju pozornosti kulturno-umetnostnim področjem v osnovni in srednji šoli, mnenje študentov o uresničevanju ciljev kulturno-umetnostne vzgoje pri njihovem dosedanjem visokošolskem izobraževanju in stališča študentov do izobraževanja in umetnosti. Rezultati kažejo, da študentje duhovnim, kulturnim in estetskim vrednotam ne pripisujejo velikega pomena. V prostem času največ pozornosti namenijo popularni in zabavni glasbi ter filmu in avdiovizualni kulturi. Študentje menijo, da bi v osnovni šoli morali posvečati največ pozornosti bralnemu področju, v srednji šoli pa uprizoritveno-umetnostnemu področju. Večina študentov meni, da sta bila pri njihovem dosedanjem visokošolskem izobraževanju najpogosteje vključena cilja razvijanja svobodnega in kritičnega mišljenja ter razvijanja domišljije, najredkeje pa cilji oblikovanja umetnostnih vrednot, izražanja lastne kulture, izražanja kultur drugih narodov in razvijanja zavesti o kulturni identiteti. Študentje so mnenja, da je kulturno-umetnostna vzgoja najpomembnejša zaradi razvoja ustvarjalnih potencialov posameznika in da je za dvig kakovosti kulturno-umetnostne vzgoje pomembno spodbujanje partnerstva med šolami ter dodatno strokovno izpopolnjevanje učiteljev.
Keywords: kulturno-umetnostna vzgoja, študent, osnovnošolsko izobraževanje, srednješolsko izobraževanje, visokošolsko izobraževanje
Published: 07.05.2018; Views: 965; Downloads: 133
.pdf Full text (1,62 MB)

6.
Povezava študentskega dela z učnim uspehom študenta
Tanja Mejić, 2017, bachelor thesis/paper

Abstract: V diplomskem delu smo predstavili študentsko delo in njegove oblike. Opisali smo prednosti in slabosti študentskega dela. Opredelili smo učni uspeh študenta in glavne dejavnike, ki vplivajo nanj. V raziskovalnem delu smo ugotavljali razliko v učnem uspehu med tistimi študenti, ki opravljajo študentsko delo, in tistimi, ki ga ne. Parametri, ki smo jih raziskovali, so bili povprečna ocena, prisotnost na predavanjih in vajah ter čas, ki ga študent nameni študiju. Rezultati raziskave so pokazali, da imajo študenti, ki opravljajo študentsko delo, višjo povprečno oceno. Študenti, ki delajo, so bolj prisotni na predavanjih in vajah kot tisti, ki ne delajo. V poprečju študenti, ki poleg študija delajo, posvetijo več ur na teden študiju, kot tisti, ki ne delajo.
Keywords: študentsko delo, učni uspeh, študij, študent
Published: 02.02.2017; Views: 822; Downloads: 122
.pdf Full text (1,03 MB)

7.
VKLJUČITEV KOMBINIRANEGA UČENJA V IZOBRAŽEVALNI PROCES NA FAKULTETAH
Petra Furjan, 2016, master's thesis

Abstract: Kombinirano učenje vključuje kombinacijo tradicionalnega učenja in distribucijskega učenja, za katerega je značilna uporaba novih tehnologij za distribucijo komunikacije in interakcije. V magistrskem delu so razloženi modeli kombiniranega učenja, način njegove uporabe ter je pojasnjena njegova funkcionalnost. Osnovno področje raziskav magistrske naloge je uporaba kombiniranega učenja na fakultetah. V nalogi so ugotovljeni ter preučeni vsi faktorji, ki so vključeni v izvedbo kombiniranega učenja. Prav tako so spomočjo vnaprej pripravljene vsebine prikazani načini priprave učnih vsebin učne enote z različnimi orodji, s katerimi se kombinirano učenje opravlja, ter so preučeni in je narejena njihova primerjava.
Keywords: Kombinirano učenje, one-size-fits-all, nov študent, modeli kombiniranega učenja, Edmodo, Moodle, TED-Ed, BlendSpace, LessonPaths
Published: 14.11.2016; Views: 760; Downloads: 188
.pdf Full text (69,82 MB)

8.
Vpliv Kariernega centra UM FOV na kariero študenta
Petra Gorjanc, 2016, specialist thesis

Abstract: Trg dela in spremembe, ki so povezane z njim, študente že v času študija spodbujajo k načrtovanju njihovih karier, saj se v današnjem svetu številni diplomanti ob prehodu na trg dela soočijo z dejstvom, da je konkurenca med mladimi iskalci zaposlitve neizprosna. Za enostavnejši prehod študentov na trg dela na visokošolskih zavodih skrbijo karierni centri, ki študentom v času študija pomagajo pri razvoju njihovih karier, jih spodbujajo pri pridobivanju novih znanj ter obveščajo o novostih na trgu dela in v okolju. Na Fakulteti za organizacijske vede Univerze v Mariboru (UM FOV) deluje Karierni center, ki študentom nudi različne aktivnosti, s katerim naj bi si študenti povečevali svoje znanje in kompetence in si posledično povečali tudi konkurenčnost na trgu dela. V specialističnem delu smo se osredotočili na vpliv Kariernega centra UM FOV na kariere študentov. V teoretičnem delu smo predstavili koncept kariere in teorije razvoja kariere, slovenski visokošolski sistem študija, posameznikove kompetence in problematiko zaposlovanja mladih. Raziskava o vplivu Kariernega centra na kariere študentov je bila izvedena med študenti UM FOV. Rezultati kažejo, da študenti ne razmišljajo o svoji karieri samo zaradi vpliva okolice, temveč imajo močno voljo za doseganje svojih kariernih ciljev. Študenti v večini poznajo aktivnosti Kariernega centra, vendar je le-te treba v času študija posameznih generacij študentov posodabljati, nadgrajevati in prilagajati zahtevam okolja. Študenti menijo, da so aktivnosti Kariernega centra uporabne pri gradnji njihove kariere. Prav tako bodo po zaključku študija, ob vstopu na trg dela, uporabili znanja, pridobljena v sklopu dejavnosti Kariernega centra. Ugotovitve raziskave so dobra podlaga za boljšo organizacijo aktivnosti Kariernega centra UM FOV, ki jih bo na podlagi mnenj študentov mogoče posodobiti in na ta način povečati pomen Kariernega centra tudi pri sodelovanju fakultete z okoljem. Menimo, da je za kakovostno izvajanje študijskih programov potrebna ustrezna podpora študiju, ki jo študenti pričakujejo od fakultete. Pri tem so aktivnosti Kariernega centra brez dvoma lahko podpora študentom pri načrtovanju njihovih karier.
Keywords: Karierni center UM FOV, fakulteta, kariera, študent, razvoj kariere
Published: 26.05.2016; Views: 865; Downloads: 110
.pdf Full text (1,89 MB)

9.
VPLIV PROMOCIJE NA ODLOČITEV ZA UNIVERZITETNI ŠTUDIJ NA FAKULTETI ZA ORGANIZACIJSKE VEDE UNIVERZE V MARIBORU
Marija Jagodic, 2016, bachelor thesis/paper

Abstract: Namen izobraževalnih ustanov je, da omogočijo ljudem zadovoljevanje potreb po izobraževanju. Z naraščanjem števila visokošolskih zavodov na trgu izobraževalnih storitev nastaja vse večja konkurenca. Vsaka izobraževalna institucija si skuša pridobiti čim večji ugled, zato si pomaga tudi s promocijskimi aktivnostmi. Izobraževalna ustanova, ki se tržno obnaša, mora ugotavljati potrebe in povpraševanja, na podlagi tega pa pripravljati, razvijati in uvajati nove izobraževalne storitve. V sklopu marketinških aktivnosti mora predvsem pravočasno in konkurenčno oblikovati marketinški splet, proučevati konkurenco in stalno spremljati tržišče. Da to doseže, so potrebne tržne raziskave, razvoj novih konkurenčnih storitev in učinkovita promocija. V diplomskem delu smo obravnavali razkorak med predvidenim in dejanskim vpisom na univerzitetne študijske programe Fakultete za organizacijske vede Univerze v Mariboru in ugotavljali razloge za nastale razlike. Med zainteresiranimi za študij smo z analizo odgovorov ugotavljali, katere promocijske aktivnosti, ki jih fakulteta izvaja, v največji meri vplivajo na odločitev za študij. Pri predstavitvi rezultatov smo navedli tudi predloge za izboljšavo dosedanjega stanja promocije študija in študijskih programov fakultete. Za večjo prepoznavnost v okolju in posledično boljši vpis na študijske programe je nujno, da fakulteta dogodke, ki jih organizira, oglašuje v medijih. Pomemben vpliv na dijakovo odločitev za študij imajo tudi predstavitve študija in študijskih programov fakultete na informativnem dnevu. Pri promociji študija in študijskih programov je pomembno, da fakulteta vsebino predstavitve prilagodi dijakovemu razumevanju, izpostavi praktičnost pridobljenih znanj v času študija in možnosti zaposlitve po zaključenem študiju.
Keywords: promocija v izobraževanju, promocijske aktivnosti FOV UM, kandidat za študij (dijak), študent
Published: 25.05.2016; Views: 633; Downloads: 42
.pdf Full text (1,18 MB)

10.
ZDRAVSTVENO VARSTVO ŠTUDENTOV
Petra Frešer, 2015, undergraduate thesis

Abstract: Zdravstveno varstvo je eno izmed najpomembnejših področij socialne varnosti in ima velik pomen za vse skupine ljudi, ne zgolj za študente. K zdravstvenemu varstvu prištevamo tudi zdravstveno zavarovanje. Zdravstveno zavarovanje delimo na obvezno, za financiranje katerega se plačujejo prispevki, in prostovoljno, znotraj katerega je najpomembnejše dopolnilno, za katerega se plačujejo premije. Z obveznim zdravstvenim zavarovanjem, v katerega morajo biti vključene vse skupine ljudi določene z zakonom, se financirajo zdravstvene storitve v odstotku, določenim z zakonom. Osebam, ki imajo sklenjeno dopolnilno zdravstveno zavarovanje pa to krije razliko do polne vrednosti storitev. Zdravstveno zavarovanje je za študente urejeno nekoliko drugače, kot za ostale skupine ljudi. Študentom, ki se redno šolajo, je do določene mere olajšana vključitev v zavarovanje, saj so zavarovani kot družinski člani (največkrat otroci) zavarovanca. To pomeni, da se zanje prispevki ne plačujejo, zavarovanje pa jim krije vse zdravstvene storitve za zdravljenje in rehabilitacijo do polne vrednosti, zato dopolnilnega zdravstvenega zavarovanja ne potrebujejo. Študenti, ki so že dopolnili 26. let ali pa začnejo izpolnjevati katere druge pogoje, določene z zakonom, ne morejo več biti zavarovani kot družinski člani (otroci) zavarovanca in si morajo tako obvezno kot dopolnilno zavarovanje urediti sami. Študenti, ki niso zavarovani so upravičeni zgolj do nujne medicinske pomoči.
Keywords: študent, zdravstveno varstvo, zdravstveno zavarovanje, obvezno zdravstveno zavarovanje, nujno zdravljenje.
Published: 21.04.2016; Views: 1073; Downloads: 120
.pdf Full text (842,15 KB)

Search done in 0.3 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica