| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 5 / 5
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
ŠPORTNOVZGOJNI KARTON - DA ALI NE?
Lucija Žganec, 2011, undergraduate thesis

Abstract: POVZETEK Danes skoraj vsi poklici zahtevajo delo z računalniki, računalnik pa je postal tudi nepogrešljiv del izobraževanja. Sedeč način življenja in nepravilno prehranjevanje prinašata neželene posledice na telesnem in gibalnem področju človeka, posledice pa so vse bolj vidne tudi na telesnem in gibalnem razvoju otrok in mladine. Kažejo se v povečani telesni teži in debelosti, sistematične spremljave telesnega in gibalnega razvoja pa kažejo, da so ti negativni trendi opazni predvsem pri najmlajši starostni stopnji od 7. do 11. leta. Namen raziskave je bil ugotoviti vlogo, smisel in uporabnost športnovzgojnega kartona v šolski in športni praksi. S pomočjo anketnega vprašalnika smo želeli priti do nekaterih splošnih temeljnih informacij, iz katerih bi bilo razvidno, kakšna so stališča učiteljev, učencev in staršev do športnovzgojnega kartona; koliko so učenci, starši, učitelji in športni klubi seznanjeni z njegovo temeljno nalogo, uporabnostjo in vsebinsko strukturo. Spoznati smo želeli, kako podatke ugotovljenega stanja izkoriščajo športni klubi pri vključevanju otrok v selektivni proces tekmovalnega športa ter kakšna je informiranost staršev o telesnem in gibalnem razvoju svojih otrok. V računalniško obdelavo podatkov je bilo vključenih 112 učencev in njihovih staršev iz 5 osnovnih šol ter 32 razrednih učiteljev. V raziskavo so bili vključeni tudi športni klubi, ki z opaznim napredkom delujejo na območju koroške regije. Raziskava je bila narejena s pomočjo dveh anketnih vprašalnikov, in sicer vprašalnika za učitelje ter vprašalnika za učence in starše, na katerem je bilo razvidno, kaj rešijo učenci in kaj starši. Informacije o klubih smo pridobili z obiskom na njihovih ustanovah ali po telefonskem pogovoru.
Keywords: KLJUČNE BESEDE: športnovzgojni karton, gibalni razvoj, telesni razvoj, telesne značilnosti, gibalne sposobnosti, starši, učenci, učitelji, športni klubi
Published: 06.02.2012; Views: 2467; Downloads: 226
.pdf Full text (2,57 MB)

2.
VPLIV DODATNE ŠPORTNE VZGOJE V VRTCU NA GIBALNE SPOSOBNOSTI UČENCEV V PRVEM TRILETJU
Maša Stres, 2013, undergraduate thesis

Abstract: Namen diplomskega dela je bil ugotoviti, ali obstajajo razlike v gibalnih sposobnostih pri rezultatih športnovzgojnega kartona med učenci v prvem triletju, ki so dodatno uro športne vzgoje obiskovali že v vrtcu, in učenci, ki te dodatne ure niso imeli. V empiričnem delu smo tako predstavili rezultate, pridobljene s pomočjo pedagoškega eksperimenta. V raziskavo je bilo vključenih 92 učencev OŠ Fram, starih od 6 do 8 let. Na podlagi namena nas je zanimalo, ali so razlike v gibalnih sposobnostih med obema skupinama prisotne, ali se te razlike, če so prisotne, s starostjo zmanjšujejo in ali so razlike med obema skupinama prisotne glede na spol. Za ugotavljanje razlik med obema skupinama, tistih, ki so dodatne ure športne vzgoje v vrtcu obiskovali, in tistih, ki je niso, je bil uporabljen t-test. Statistično značilnost smo ugotavljali na ravni tveganja p≤0,05. Rezultati raziskave kažejo, da se statistično značilne razlike pojavijo le pri skupini fantov, ki so sodelovali pri dodatni uri športne vzgoje v vrtcu, in sicer pri dvigovanju trupa v šestdesetih sekundah. Pri ostalih rezultatih pa raziskave kažejo, da ni statistično značilnih razlik med učenci, ki so pri dodatni uri športne vzgoje v vrtcu sodelovali, in tistimi, ki niso. Ugotovili smo torej, da med tistimi učenci, ki so dodatno uro športne vzgoje v vrtcu imeli, in tistimi, ki je niso, ni opaznih razlik. A kljub temu lahko predvidevamo, da športna dejavnost pozitivno vpliva na otrokov celoviti razvoj.
Keywords: gibalne sposobnosti, gibalna aktivnost, športnovzgojni karton
Published: 20.11.2013; Views: 978; Downloads: 142
.pdf Full text (1,10 MB)

3.
TELESNI IN GIBALNI RAZVOJ UČENCEV OSNOVNE ŠOLE GORNJA RADGONA
Monika Trost, 2015, master's thesis

Abstract: V magistrski nalogi smo proučevali razvojni trend telesnih značilnosti in gibalnih sposobnosti učencev in učenk OŠ Gornja Radgona. V vzorec merjencev so bili vključeni učenci in učenke od 1. do 9. razreda v razponu devetih let, in sicer med letoma 2006 in 2014. Telesne značilnosti in gibalne sposobnosti smo proučili s pomočjo podatkov iz športnovzgojnega kartona, ki smo jih predhodno dobili na šoli. Rezultate smo primerjali med sabo in z rezultati slovenskega povprečja, na osnovi teh pa nato ugotavljali odstopanja. Ugotovili smo, da je poslabšanje vidno v tistih merah gibalnih sposobnosti, v katerih sta potrebna dolgotrajno naprezanje ter uporaba moči, gibljivosti in koordinacije. Spremembe telesnih značilnosti se nagibajo rahlo v negativno smer. Rast v višino ne izstopa, dekleta so nekoliko višja glede na slovensko povprečje. Rahlo se dviguje telesna teža in količina podkožnega maščevja, ki je pri dekletih nekoliko izrazitejša. Rezultati kažejo, da so učenci OŠ Gornja Radgona v gibalnih sposobnostih v obdobju 2006–2014 nekoliko nazadovali. Na začetku obdobja so bili še blizu oziroma nad slovenskim povprečjem, nato je sledil nekajletni trend padanja pod slovensko povprečje, ki se je pred nekaj leti umiril. V zadnjih letih se dosežki nekoliko izboljšujejo in se bližajo slovenskemu povprečju. Dinamika sprememb gibalnega in telesnega razvoja je prav gotovo povezana z mnogimi dejavniki. Med pomembnejšimi sta materialna in kadrovska podlaga športne vzgoje in njena vsebinska naravnanost. Velik vpliv pa ima tudi spremenjen način življenja otrok in mladostnikov, ki iz leta v leto vse bolj negativno vpliva na njihov gibalni in telesni razvoj.
Keywords: Gibalne sposobnosti, telesne značilnosti, športnovzgojni karton.
Published: 16.11.2015; Views: 766; Downloads: 128
.pdf Full text (2,44 MB)

4.
Gibalne sposobnosti učencev 4. in 5. razreda v povezavi z njihovim učnim uspehom in krajem bivanja
Denis Kokol, 2017, master's thesis

Abstract: Glavni namen magistrskega dela je bil raziskati, kako sta v posameznem okolju povezana učni uspeh in gibalna učinkovitost ter ugotoviti, ali obstajajo razlike v telesnih značilnostih in gibalnih sposobnostih glede na kraj bivanja. Vzorec je zajemal skupaj 307 otrok, ki prihajajo iz treh osnovnih šol v območju Slovenskih goric (podeželske) in iz treh osnovnih šol v Mestni občini Maribor (mestne). Podatki telesnih značilnosti in gibalnih sposobnosti so bili zbrani iz podatkovne zbirke športnovzgojni karton, osnovnošolci vključeni v raziskavo pa so bili razdeljeni glede na kraj bivanja (podeželje, mesto), razred (4. razred, 5. razred) in glede na učni uspeh oz. skupno povprečno oceno petih učnih predmetov (zelo nizka povprečna ocena, srednja povprečna ocena, dokaj visoka povprečna ocena, zelo visoka povprečna ocena). Podatki so bili obdelani s pomočjo deskriptivne in inferenčne statistike, pri čemer smo razlike med telesnimi značilnostmi in gibalnimi sposobnostmi ugotavljali s t-preizkusom, povezavo učnega uspeha in gibalne učinkovitosti pa z analizo variance. Statistično značilne razlike smo določali na ravni tveganja P≤0,05. Rezultati kažejo pozitivno povezavo učnega uspeha in gibalne učinkovitosti, kar pomeni, da so učno uspešnejši učenci gibalno sposobnejši, ugotovitev pa velja za obe okolji bivanja ter obe starostni skupini. Ugotavljamo, da se v 4. razredu otroci podeželskih in mestnih šol med seboj ne razlikujejo v telesnih značilnostih, medtem ko so v 5. razredu podeželski otroci težji in imajo več podkožnega maščevja. Kot gibalno učinkovitejši so se v povprečju izkazali podeželski četrtošolci in petošolci, pri čemer so se v 4. razredu statistično značilne razlike v korist podeželskih otrok pokazale pri enem gibalnem testu, v 5. razredu smo takšno razliko opazili pri dveh gibalnih nalogah.
Keywords: športnovzgojni karton, telesni razvoj, gibalni razvoj, kraj bivanja, učni uspeh 
Published: 06.06.2017; Views: 559; Downloads: 66
.pdf Full text (1,45 MB)

5.
Gibalne dejavnosti otrok v času poletnih počitnic
Tadeja Spagnolo, 2017, master's thesis

Abstract: Namen raziskave je bil ugotoviti, kakšen vpliv ima čas poletnih počitnic na gibalne sposobnosti otrok starih med 8 in 11 let, ter morebitne spremembe v življenjskem slogu teh otrok v času poletnih počitnic v primerjavi s šolskim letom. V raziskavi je sodelovalo 54 otrok, od tega 23 dečkov in 31 deklic. Podatke o telesnih značilnostih in gibalnih sposobnostih smo pridobili z izvedbo meritev športnovzgojnega kartona, ki smo jih izvedli dvakrat. Prvič v mesecu juniju in drugič v mesecu septembru. Učenci so ob obeh testiranjih izpolnili tudi anketni vprašalnik. V juniju se je nanašal na šolsko leto, v septembru pa na čas poletnih počitnic. Za ugotavljanje razlik med meritvami smo uporabili t-test. Statistična značilnost je bila ugotovljena na ravni tveganja P ≤ 0,05. Za povezanost odgovorov, ki so se nanašali na čas med šolskim letom in v času poletnih počitnic, pa smo uporabili χ² preizkus in Cramer's V. Rezultati so pokazali, da ima čas poletnih počitnic negativen vpliv na gibalne sposobnosti otrok, saj so se te, v omenjenem času, statistično značilno poslabšale. Največji negativen vpliv se je pokazal pri predklonu na klopci, premagovanju ovir nazaj, vesi v zgibi in teku na 600 metrov. Prav tako se čas poletnih počitnic negativno odraža v indeksu telesne mase, saj se je v tem obdobju povečalo število otrok z višjim indeksom le-te. Sicer pa se je izkazalo, da se življenjski slog v času poletnih počitnic bistveno ne razlikuje od tistega med šolskim letom, iz česar sklepamo, da so šolska športna vzgoja in dodatni športni programi v okviru šole tisti, ki naredijo bistveno razliko.
Keywords: gibalne aktivnosti, poletne počitnice, športnovzgojni karton, gibalne sposobnosti, življenjski slog
Published: 28.07.2017; Views: 368; Downloads: 76
.pdf Full text (1,98 MB)

Search done in 0.09 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica