| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 21
First pagePrevious page123Next pageLast page
1.
Vodenje teniškega treninga v kategoriji rekreativcev do 12 let
Lori Škerl, 2024, undergraduate thesis

Abstract: Vodje v podjetjih in športu ter politiki pogosto uporabljajo različne stile vodenja. Vodenje v športu je v primerjavi z drugimi poslovnimi in organizacijskimi okoliščinami povezano s specifičnimi izzivi. Vodenje trenerjev ima pri učinkovitosti treninga, zadovoljstvu in psihološkem razvoju športnikov ter povezanosti igralcev in trenerjev pomembno vlogo, saj so od tega odvisni tudi rezultati. Kadar govorimo o uspešnem treniranju, trener ustrezno usmerja svoje športnike, da ti ohranijo zdrave odnose s soigralci. Poleg tega se zna učinkoviti trener prilagoditi in sprejeti ustrezne stile treniranja v različnih situacijah, in sicer glede na cilj športnikov, poznavanje in zrelost igralcev ter tedenski režim treningov. Številni mladi preživijo veliko časa s svojimi trenerji, nekateri celo več kot s svojimi starši, zato je še posebej pomembno razumevanje vpliva trenerjev, ne le v zvezi z napredovanjem športnih veščin športnikov, temveč tudi z vplivom na njihovo izobraževanje in celostni razvoj. Namen diplomske naloge je bil zato raziskati vplive stilov vodenja, predvsem avtokratskega in demokratičnega, na odnos med trenerjem in športnikom, na motivacijo športnikov in zadovoljstvo športnikov v izbrani teniški akademiji. Rezultati raziskave bodo koristili trenerjem pri izbiri ustreznih stilov vodenja, izboljšali njihovo interakcijo z varovanci med treningi ter okrepili njihovo uspešnost in celostni razvoj. V anketnem vprašalniku, ki smo ga uporabili za našo diplomsko nalogo, so sodelovali rekreativni tenisači v starostni kategoriji do 12 let. Raziskali smo štiri glavna področja, ki vplivajo na vztrajnost, motivacijo in napredovanje v tenisu. Na podlagi njihove pomembnosti smo razvrstili in proučili različne dejavnike z vidika igralcev ter glede na dobljene rezultate ankete ugotovili neposreden pozitiven vpliv demokratičnega vodenja. V nasprotju s tem pa pri avtokratskem stilu vodenja teniških treningov s strani anketiranih tenisačev nismo zaznali pozitivnih odzivov. Pomembno je, da trenerji razumejo vpliv različnih stilov vodenja in pomen demokratičnega vodenja pri izboljšanju motiviranosti otrok, njihovega zadovoljstva s treningom in s samim seboj ter željo po vztrajanju v tem športu.
Keywords: vodenje, treniranje, stili vodenja, odnos trener-športnik, motivacija, zadovoljstvo tenisačev.
Published in DKUM: 06.09.2024; Views: 91; Downloads: 4
.pdf Full text (994,14 KB)

2.
Sistem za merjenje in analizo odrivne sile športnika pri skoku : diplomsko delo
Miha Kavčič, 2023, undergraduate thesis

Abstract: V tem diplomskem delu je predstavljena zasnova programske opreme v okolju LabVIEW za merilno celico 9257A proizvajalca Kistler. Celica omogoča meritve sil v vseh treh oseh koordinatnega sistema (X, Y in Z). Zaradi visoke točnosti je najpogosteje uporabljena za meritve na CNC obdelovalnih strojih. Ker pa obstaja že veliko primerov implementacij v industriji, smo se odločili, da izkoristimo njeno visoko točnost za merjenje odrivne sile pri skoku in športnikom olajšamo analizo ter posledično izboljšamo rezultate.
Keywords: merilna celica, Kistler, LabVIEW, meritev, športnik, odriv, maksimalna sila.
Published in DKUM: 04.03.2024; Views: 264; Downloads: 20
.pdf Full text (4,67 MB)
This document has many files! More...

3.
Stres v tekmovalnem športu : diplomsko delo
Simeon Hočevar, 2022, undergraduate thesis

Abstract: S stresom se vsak posameznik vsakodnevno sooča. Stres lahko opredelimo kot specifično zahtevo okolja, ki v posamezniku sproži specifičen odziv telesa. Vsak posameznik različno zaznava stresne zahteve iz okolja in se z njimi različno spoprijema. Uspešnost spoprijemanja s stresnimi situacijami je odvisna tudi od posameznikove osebnostne prožnosti. V diplomski nalogi sem ugotavljal, koliko stresa doživljajo, kateri so najpomembnejši stresorji, na kakšen način se z njim spoprijemajo športniki in kakšna je njihova samoocena osebnostne prožnosti. V raziskavo je bilo vključenih 116 športnikov v starosti od 14 let dalje, od tega 66 moških in 50 žensk, ki udeleženi v tekmovalnem športu. Rezultati so pokazali, da je med vključenimi športniki stres v vsakodnevnem življenju prisoten. Športnice na vseh postavkah zaznavajo več stresa kot njihovi moški vrstniki. Kot najpogostejše dejavnike stresa športniki navajajo šolske obveznosti, rezultate na tekmovanju in treninge, kot najmanj pogoste pa odnose v družini. Mladostnikom visoko stopnjo stresa predstavlja usklajevanje šolskih in športnih obveznosti, odraslim športnikom pa finančne skrbi. Športniki glede na samooceno uporabljajo različne strategije spoprijemanja s stresnimi situacijami, pri čemer odrasli in vrhunski športniki uporabljajo več uspešnejših strategij kot mlajši športniki. Najpogosteje uporabljene strategije pri športnikih so aktivno spoprijemanje, načrtovanje in sprejemanje, pri članih tudi strategija pozitivnega preoblikovanja. Športniki ocenjujejo, da imajo dobro razvite sposobnosti za uspešno reševanje zahtevnih situacij. Rezultati kažejo, da imajo odrasli športniki višje izražene psihološke faktorje osebnostne prožnosti, ki jim pomagajo pri učinkovitejšemu spoprijemanju s stresnimi zahtevami v tekmovalnih situacijah, kot njihovi mlajši kolegi. Rezultati potrjujejo, da so starejši športniki visoko motivirani in predani, izraženo imajo določeno stopnjo fokusa in kontrole ter samozavest, kar jim omogoča uspešno soočanje z zahtevnimi stresnimi situacijami.
Keywords: stres, športnik, mladostnik, soočanje s stresom, osebnostna prožnost
Published in DKUM: 02.09.2022; Views: 992; Downloads: 185
.pdf Full text (2,75 MB)

4.
Psihološki vidik športnih poškodb
Nika Babnik, 2021, undergraduate thesis

Abstract: V diplomski nalogi sem opredelila, kaj so športne poškodbe, z metodo analize dokumentacije pa ugotovila, da so predvsem posledica izjemnega stresa in preobremenitev, ki so jim izpostavljeni športnice in športniki. Ti se na poškodbe odzovejo zelo čustveno, s strahom, jezo ali depresivnostjo. Z raziskavo sem ugotovila pomembnost psiholoških dejavnikov, ki vplivajo na uspešnost rehabilitacije po poškodbi. Uporabila sem metodo spraševanja, in sicer anketo, da bi ugotovila, kako se na poškodbe odzivajo naši anketiranci in anketiranke, med katerimi prevladujejo vrhunski športniki, v povprečju stari 21 let, dobre tri četrtine jih je ženskega spola. Večina je poiskala pomoč fizioterapevta ali osebnega trenerja, velik del anketirancev je rehabilitacijo opravil samostojno, pri nekaterih pa je bila potrebna operacija. Analiza anketnega vprašalnika je pokazala, da poškodbe vplivajo na motivacijo športnikov, saj je ta med rehabilitacijo precej upadla, po vrnitvi pa je ponovno zrasla. Z raziskavo sem ugotovila, da je uspešnost rehabilitacije v veliki meri odvisna tudi od socialne podpore, ki jo poškodovanim športnikom nudijo predvsem njihove družine.
Keywords: Šport, športnik, poškodba, rehabilitacija
Published in DKUM: 20.08.2021; Views: 1783; Downloads: 235
.pdf Full text (822,25 KB)

5.
Povezanost prepoznavnosti znanega športnika in prepoznavnosti blagovne znamke
Kaja Rajh, 2019, master's thesis

Abstract: V okviru magistrskega dela smo se odločili preveriti, kakšna je povezanost prepoznavnosti znanega športnika in prepoznavnosti blagovne znamke, saj je blagovna znamka v današnjem svetu postala več kot le izdelek in tega se zavedajo tudi podjetja po vsem svetu. Podjetja na različne načine gradijo prepoznavnost blagovne znamke. Sponzoriranje športa predstavlja podjetjem orodje, s katerim podjetja dosegajo večjo prepoznavnost. Šport je postal del življenja in vsakdana ljudi. Ljudje smo vsakodnevno v stiku s športom, ko gledamo televizijo, prebiramo časopis, internet ali pa nakupujemo. Podjetja veliko denarja namenjajo za sponzoriranje športnikov, športnih ekip, dogodkov ipd., saj na ta način povečujejo prepoznavnost in ugled podjetja ter blagovnih znamk na različnih trgih. Prepričani smo, da je že vsak izmed vas slišal za Rogera Federera, Lionela Messija, Marijo Sharapovo itd. To so le nekateri izmed vseh vrhunskih športnikov po svetu, ki služijo ogromno denarja iz sponzorskih pogodb in promocij za različna podjetja. Nekateri športniki na letni ravni zaslužijo iz tega naslova več denarja, kot pa prejmejo iz nagrad iz športnih tekmovanj. Znotraj magistrskega dela smo izvedli kvantitativno raziskavo, kjer smo uporabili metodo zbiranja podatkov in metodo obdelave podatkov. Pri prvi metodi smo uporabili vprašalnik za zbiranje podatkov. Zbrane podatke smo s pomočjo statističnega programa SPSS obdelali in izdelali statistično analizo ter prišli do zanimivih ugotovitev. Od štirih hipotez smo dve ovrgli in tri potrdili. Naredili smo opisno statistiko, izvedli faktorsko analizo, preverili povezave med spremenljivkami s Pearsonovim koeficientom korelacije. Predvidevamo, da bo tudi v prihodnje priljubljenost športa rastla in s tem bo zanimanje za sponzoriranje športnikov, športnih ekip in dogodkov s strani podjetij postalo vse večje. Navedemo lahko vsaj en primer, ko želimo biti ljudje oblečeni po zadnji modi svojega najljubšega športnika in zato pripravljeni odšteti gore denarja.
Keywords: prepoznavnost, znan športnik, blagovna znamka, šport
Published in DKUM: 22.11.2019; Views: 1080; Downloads: 186
.pdf Full text (2,36 MB)

6.
Specialna priprava športnega plezalca na tekmovanje
Eva Petrič, 2019, undergraduate thesis

Abstract: Priprava na tekmovanje od športnega plezalca zahteva motorično in nemotorično pripravo med treningom. Nemotorična priprava je ključnega pomena, saj športnega plezalca psihično pripravi na trening. Med nemotorično pripravo prištevamo ustrezno prehrano, zadosten počitek, tehnike sproščanja in analizo nastopov. V diplomskem delu smo želeli raziskati, kakšen odnos imajo športni plezalci do nemotorične priprave na tekmovanje. Raziskava temelji na kvantitativni metodologiji raziskovanja. Uporabili smo metodo anketiranja, pri tem pa zajeli vzorec 40 športnih plezalcev iz regionalnih plezalnih klubov. Kot inštrument za pridobivanje podatkov smo uporabili anketni vprašalnik, ki smo ga izdelali na podlagi pregleda literature obravnavane teme. Analiza rezultatov je pokazala, da 52% športnih plezalcev uporablja motorične priprave na tekmovanje. 33,3 % športnih plezalcev pa se posveča treningu vaj za izboljšanje koncentracije. Športni plezalci prav tako navajajo, da se jih nemotorični pripravi večkrat tedensko posveča 27,5 %. Motorična in nemotorična priprava na tekmovanje sta tesno povezani. Športni plezalci bi morali v večji meri izvajati treninge nemotoričnih metod, kar bi po mnenju različnih avtorjev izboljšalo njihovo uspešnost na tekmovanjih. Priporočljivo bi bilo tudi, da bi plezalci redno obnavljali znanje s področja nemotoričnih priprav.
Keywords: trening, motorična priprava, nemotorična priprava, plezanje, športnik
Published in DKUM: 18.11.2019; Views: 1281; Downloads: 70
.pdf Full text (1,25 MB)

7.
Vzpostavljanje in krepitev odnosov med ekstremnimi športniki in blagovnimi znamkami z uporabo družbenih omrežij
Marko Filipič, 2018, master's thesis

Abstract: Športnikov uspeh se je v preteklosti meril samo z rezultati v športni panogi. Danes so rezultati več kot potrebni, vendar ne samo tisti, ki jih dosegajo na igriščih, dirkalnih stezah in velikih tekmovanjih. Predvsem ekstremni športniki morajo na kariero pogledati zelo celostno, če želijo v dokaj nišnih športih uspeti in k sodelovanju pritegniti partnerska podjetja oziroma sponzorje. Ti od ekstremnih športnikov zahtevajo rezultate, katerih posledica je povečanje prodaje, prepoznavnosti in večanje dobičkov. V lovu na te rezultate so pripravljeni vložiti velike finančne napore, če zaznajo, da jim športnik lahko s svojim imenom in storitvami pripomore k doseganju teh ciljev. Seveda imajo prednost ekstremni športniki, ki razumejo področje blagovnih znamk in prednosti, ki jih ob tem dobijo partnerska podjetja. V magistrski nalogi smo izpostavili nekaj kreativnih primerov povezovanja športnikov z blagovnimi znamkami in izpostavili, da so družbena omrežja med pomembnejšimi komunikacijskimi kanali ekstremnih športnikov, saj ta zagotavljajo veliko izpostavljenost tako njim kot tudi partnerskim podjetjem. Izpostavili smo tudi, da podjetja investirajo v ekstremne športnike na podlagi štirih motivov, kot so odnos do okolja, poslovni motiv, poslanstvo in navezovanje stikov s pomembnimi ljudmi, hkrati pa iščejo prepoznavnost in povezave, ki bodo prispevale dragocen in merljiv prispevek v njihovi blagovni znamki. V aplikativnem delu smo raziskali, ali aktivnost ekstremnega športnika poveča interes za sponzorstva oziroma sodelovanja s partnerskimi podjetji. Že v obdobju raziskave smo dobili potrditev, da se je športniku povečala tako medijska vrednost kot tudi interes za sodelovanje s strani podjetij. Z vidika partnerskih podjetij pa smo preverili, kako sodelovanje med ekstremnim športnikom in partnerskim podjetjem vpliva na konkretnem primeru, kjer smo v obdobju dveh mesecev skozi vloge izpostavljali blagovno znamko in v rezultatu raziskave ugotovili, da sta se v obdobju opazovanja prepoznavnost in seznanjenost z blagovno znamko povečali.
Keywords: blagovna znamka, ekstremni športnik, družbena omrežja, sponzorstva, gradnja blagovne znamke, vlog.
Published in DKUM: 09.04.2019; Views: 1263; Downloads: 143
.pdf Full text (2,22 MB)

8.
Uporaba meritev analize bioelektrične prevodnosti v zdravstveni obravnavi športnikov
Peter Dovč, 2019, undergraduate thesis

Abstract: Teoretična izhodišča: Biolelektrična prevodnost je definirana kot zmožnost upiranja električnemu toku bioloških tkiv. Metoda bioelektrične impedančne analize (BIA) meri telesno zgradbo na podlagi upornosti tkiv na električni tok skozi telo osebka. Obstaja znaten interes za uporabo BIA pri evaluaciji sestave telesa v športu. Sestava telesa ima velik vpliv na atletsko uspešnost, telesna vadba pa lahko spremeni telesno konstitucijo. Metodologija: Sistematični pregled literaturi je bil izveden v bazah podatkov MEDLINE (Pubmed), ScienceDirect in CINAHL. Iskalni niz ''bioelectric* impedance AND sport*'' je bil uporabljen za iskanje raziskav uporabe BIA na področju športa in telesne vadbe. Rezultati: V podrobno obdelavo je bilo vključenih dvanajst študij. Štiri so analizirale uporabo BIA za določanje populacijskih karakteristik športnikov, tri so evaluirale natančnost meritev BIA ob meritvah športnikov, pet študij pa je ugotavljajo uporabnost BIA za sledenje spremembam v telesni zgradbi povzročenimi s telesno vadbo. Diskusija in zaključek: Evaluacija telesne sestave je izredno pomembna v okolju vrhunskega športa in telesna vadbe. BIA je obetavna metoda, ki ima potencial, da se uveljavi kot najprimernejša metoda analize telesne kompozicije zaradi njene priročnosti in možnosti množične uporabe. Nadaljnje študije so potrebne za povečanje natančnosti metode, potreben je tudi razvoj približnostnih enačb za specifične športne discipline.
Keywords: telesna zgradba, analiza bioelektrične prevodnosti, vadba, športnik, maščobna masa, brezmaščobna masa, hidracija
Published in DKUM: 15.03.2019; Views: 1557; Downloads: 243
.pdf Full text (376,49 KB)

9.
Ozaveščenost neprofesionalnih športnikov glede arterijske hipertenzije
Alen Žido, 2019, undergraduate thesis

Abstract: Izhodišče in namen: Sloveniji lahko posledicam arterijski hipertenziji pripišemo od 2400 do 4500 smrti. Namen raziskave je bil ugotoviti v kolikšni meri je prisotna arterijska hipertenzija med neprofesionalnimi športniki ter ugotoviti njihov življenjski slog. Raziskovalna metodologija: Raziskovalni vzorec je zajemal 92 anketiranih od tega je bilo 71 moških in 21 žensk. Rezultati: Z raziskavo smo ugotovili, da več kot polovica (71%) anketirancev meni, da imajo športniki rekreativci, ki imajo povišan krvni tlak, večjo možnost akutnega miokardnega infarkta ob telesni dejavnosti, kot tisti, ki težav s krvnim tlakom nimajo. 58 (63%) anketiranih poleg telesne aktivnosti občasno upošteva tudi druge dejavnike zdravega življenjskega sloga. Načela zdravega življenjskega sloga vedno upošteva polovica (29%) anketiranih. Glede obvladovanja postopkov oživljanja se je 42% anketiranih ocenilo z dobro (3) oceno, medtem, ko se je z oceno odlično (5) ocenilo 3% anketiranih. Diskusija in zaključek: Z redno telesno aktivnostjo in zdravim življenjskim slogom pripomoremo k uravnavanju krvnega tlaka, ki ima velik pomen pri srčno-žilnih bolezni prav tako izboljšuje psiho-fizične sposobnosti. Z raziskavo smo ugotovili, da bi bilo smiselno uvesti tečaje iz nudenja prve pomoči in uporabe AED v športnih klubih in društvih, kajti nenadni srčni zastoj je pogost tudi na športnih prizoriščih.
Keywords: telesna vadba, krvni tlak, športnik, nenadna srčna smrt, življenjski slog.
Published in DKUM: 15.03.2019; Views: 1707; Downloads: 173
.pdf Full text (644,26 KB)

10.
Sponzorstvo v športu
Tamara Rozman, 2017, undergraduate thesis

Abstract: Diplomski projekt obravnava pojem sponzorstva. Natančneje sponzorstva v športu. Tržno naravnane organizacije pomagajo s sponzorskimi sredstvi bodisi finančno, materialno bodisi v obliki storitev z namenom doseganja določena trženjskega cilja. Sponzorstvo sestavlja trg sponzorjev in trg sponzorirancev. Sponzorirati je mogoče več različnih področij, vse od kulture, znanosti, umetnosti do športa idr. Prav športu pa pripada največji del sponzorskih sredstev. Le-ta povezuje šport z ostalimi nešportnimi dejavnostmi. Sponzorstvo se velikokrat enači z donatorstvom, oglaševanjem in mecenstvom, zato sem v tem projektu natančneje predstavila pomen vsakega posebej. Osredotočila sem se tudi na sponzorsko pogodbo, stranke, ki se v njej pojavljajo, in cilje, ki so pri sponzorstvu za sponzorja pomembni. V praktičnem delu sem izvedla intervju z dvema podjetjema in športnikom posameznikom. Z intervjujem sem proučila, kaj za podjetje pomeni sponzoriranje in kaj je njihov glavni cilj pri vlaganju sredstev v sponzorstvo. Opredelila sem tudi, kaj pomeni sponzorstvo za športnika posameznika in kakšne prednosti in tudi slabosti le-ta zanj prinaša
Keywords: sponzor, šport, sponzorska pogodba, cilj sponzorstva, športnik posameznik, donatorstvo, podjetje
Published in DKUM: 11.08.2017; Views: 2663; Downloads: 408
.pdf Full text (1,28 MB)

Search done in 0.31 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica