| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 25
First pagePrevious page123Next pageLast page
1.
GIBALNI MOTIV VZGOJITELJIC IN NJEGOV VPLIV NA OTROKE V VRTCU
Mojca Rostohar, 2010, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu z naslovom Gibalni motiv vzgojiteljic in njegov vpliv na otroke v vrtcu smo želeli z rezultati ankete ugotoviti, kakšen je gibalni motiv vzgojiteljic v njihovem prostem času in ali ta vpliva na količino načrtovanih gibalnih/športnih dejavnosti v vrtcu. V teoretičnem delu smo predstavili športno aktivnost odraslih v prostem času, športno/gibalno aktivnost pri otrocih in motivacijo za športno aktivnost odraslih in otrok. V empiričnem delu smo ugotovili, kako pogosto, kdaj, koliko časa, kje in zakaj so vzgojiteljice gibalno/športno ne/aktivne v svojem prostem času, kako pogosto in kje izvajajo gibalne/športne dejavnosti in kako zanje motivirajo otroke v vrtcu, ali gibalni motiv vzgojiteljic vpliva na njihovo delo z otroki na gibalnem/športnem področju. Za pridobivanje podatkov smo uporabili anketni vprašalnik, ki smo ga razdelili vzgojiteljicam v 5 krajih v Sloveniji (Ljubljana, Maribor, Kranj, Izola in Krško). Na podlagi dobljenih rezultatov je bilo ugotovljeno, da se vzgojiteljice v povprečju gibajo približno enako kot ostala slovenska populacija in da vzgojiteljice, ki so v prostem času aktivnejše, tudi v vrtcu izvajajo povprečno skoraj eno uro več gibalnih/športnih dejavnosti na teden kot tiste, ki se v svojem prostem času gibajo manj.
Keywords: športna aktivnost odraslih, gibalna/športna aktivnost otrok, motivacija za športno aktivnost, gibalne/športne dejavnosti v vrtcu
Published: 03.03.2010; Views: 3748; Downloads: 1022
.pdf Full text (546,33 KB)

2.
VLOGA VZGOJITELJA PRI GIBALNEM RAZVOJU OTROKA
Mihaela Turk, 2010, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu z naslovom Vloga vzgojitelja pri gibalnem razvoju otroka smo z rezultati ankete želeli ugotoviti, koliko so vzgojiteljice športno aktivne in kako vplivajo na gibalni razvoj otrok. V teoretičnem delu so predstavljene kompetence vzgojitelja v vrtcu, mesto vzgojitelja predšolskih otrok v Kurikulumu za vrtce in vplive na gibalni razvoj otroka ter vlogo vzgojitelja v različnih gibalnih/športnih dejavnosti v vrtcu. V empiričnem delu je bil za pridobivanje podatkov uporabljen anketni vprašalnik, ki je bil razdeljen vzgojiteljicam. Na podlagi dobljenih rezultatov je bilo ugotovljeno, da so vzgojiteljice, ki so aktivne v prostem času, aktivnejše tudi v vrtcu skupaj z otroki. Večina vzgojiteljic je gibalno/športno aktivnih večkrat na teden; starejše vzgojiteljice se gibljejo na prostem, v naravi in to v vsakem vremenu. Večina vzgojiteljic izvaja gibalne dejavnosti skupaj z otroki, pri tem pa v večini uporabljajo športno opremo.
Keywords: gibalni razvoj, vzgojitelj, športne dejavnosti v vrtcu
Published: 05.07.2010; Views: 3019; Downloads: 484
.pdf Full text (568,83 KB)

3.
ŠPORTNA AKTIVNOST IN PREHRAMBENE NAVADE PREDŠOLSKIH OTROK V SEVNIŠKIH VRTCIH
Katja Traven, 2010, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu z naslovom Športna aktivnost in prehrambene navade predšolskih otrok v sevniških vrtcih je razvidno, kakšna je povezanost športne aktivnosti in prehrambenih navad predšolskih otrok. Namen diplomskega dela je bil ugotoviti, kakšne prehrambene navade imajo otroci, ki obiskujejo sevniški vrtec, kakšno vlogo imajo pri tem njihovi starši, kako pogosto so otroci, vključeni v sevniški vrtec, športno aktivni zunaj vrtca in katere so njihove aktivnosti. Teoretični del smo razdelili na dva dela, prehrano in motoriko. Pri prehrani je opisana zdrava prehrana, prehrana predšolskega otroka, organizacija prehrane v Vrtcu Ciciban Sevnica, pri motoriki pa gibalne sposobnosti otrok, gibalni razvoj, gibalne dejavnosti v kurikulumu za vrtce, vpliv prehrane na gibalni razvoj otroka in organizirane gibalno-športne dejavnosti za predšolske otroke v Sevnici. V empiričnem delu so predstavljeni rezultati raziskave. V raziskovalnem vzorcu je sodelovalo 50 staršev predšolskih otrok. V empiričnem delu so bile z deskriptivno metodo pedagoškega raziskovanja preverjene in ovrednotene zastavljene hipoteze. Iz rezultatov anketnega vprašalnika je razvidno, da se otroci, ki obiskujejo sevniški vrtec, zdravo prehranjujejo in da starši poznajo posledice nezdravega in nepravilnega prehranjevanja. Starši so z otrokom športno aktivni 2 — 3 krat na teden in da zelo malo otrok obiskuje organizirano športno vadbo. Na podlagi podatkov o teži in višini otrok ugotavljamo, da ima večina otrok normalno telesno težo glede na indeks telesne mase.
Keywords: Ključne besede: predšolski otrok, zdrava prehrana, prehrana predšolskega otroka, gibalne sposobnosti, gibalni razvoj, vpliv prehrane na gibalni razvoj, športne dejavnosti
Published: 06.07.2010; Views: 2838; Downloads: 383
.pdf Full text (781,90 KB)

4.
MOŽNOST DODATNIH ŠPORTNIH DEJAVNOSTI V VRTCU ZA OTROKE S PREVELIKO TELESNO TEŽO
Jasmina Stažić, 2010, undergraduate thesis

Abstract: Namen diplomskega dela je bil na osnovi empiričnih rezultatov testov gibalnih znanj ugotoviti razvitost gibalnih sposobnosti otrok vrtcev Hoče, Razvanje in Tezno ter dobljene rezultate primerjati glede na kraj vrtca, spol otroka in indeks telesne mase. Podatki za raziskavo so bili pridobljeni s testiranjem otrok, starih od 4 do 5 let. Uporabili smo devet gibalnih testov, s katerimi smo ugotavljali razvitost motoričnih sposobnosti otrok. Raziskava je bila osredotočena na spol otrok, njihovo telesno težo in telesno višino ter kraj vrtca, ki ga obiskujejo. V teoretičnem delu je predstavljen telesni razvoj otrok, vpliv gibalnih dejavnosti na telesni razvoj otrok, prekomerna telesna teža ter njeni vzroki in posledice, reševanje problema prekomerne telesne teže, redne in dodatne gibalne dejavnosti v vrtcu. Rezultati empiričnega dela kažejo, da večina testiranih otrok spada v območje normalne telesne teže in da imajo otroci s preveliko telesno težo slabše razvite motorične sposobnosti, kot otroci z normalno telesno težo. Prav tako smo na podlagi rezultatov ugotovili, da so dečki na testiranju dosegli boljše rezultate kot deklice in da ima v povprečju preveliko telesno težo več dečkov kot deklic. Na podlagi preučenega teoretičnega gradiva in pridobljenih empiričnih rezultatov predlagamo uvedbo dodatnih športnih dejavnosti v vrtcih, ki bodo koristile tako otrokom s preveliko telesno težo, kot tudi otrokom z zdravo telesno težo.
Keywords: Predšolski otrok, dodatne športne dejavnosti, prekomerna telesna teža, indeks telesne mase, gibanje.
Published: 06.09.2010; Views: 2455; Downloads: 275
.pdf Full text (592,93 KB)

5.
ANALIZA POGOJEV ZA IZVAJANJE GIBALNIH DEJAVNOSTI V VRTCU
Barbara Bele, 2010, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu z naslovom Analiza pogojev za izvajanje gibalnih dejavnosti v vrtcu smo želeli ugotoviti, kakšne pogoje za izvajanje gibalnih dejavnosti imajo v vrtcu. Zanimalo nas je, kakšna je pri tem vloga vzgojiteljev in vzgojiteljic in ali je njihova usposobljenost na gibalnem področju ustrezna. Ugotavljali smo tudi, kako pogosto vzgojiteljice in vzgojitelji izvajajo gibalno/športno dejavnost v vrtcu. Z anketnim vprašalnikom smo želeli podrobneje preučiti vpliv delovnega okolja na vzgojitelja predšolskih otrok. Diplomsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu smo predstavili cilje gibalne/športne vzgoje v vrtcu, gibalni razvoj otrok v predšolskem obdobju, pomen in vpliv gibalnih/športnih dejavnosti za celostni razvoj otroka, materialne pogoje za izvajanje gibalnih/športnih vsebin v vrtcu in usposobljenost vzgojiteljic na gibalnem področju. V empiričnem delu smo za raziskovalni instrument uporabili anketni vprašalnik, ki ga je izpolnilo 20 vzgojiteljic iz novomeškega vrtca Ciciban in enote Labod. Na podlagi razrešenega anketnega vprašalnika smo ugotovili, da so v anketi večinoma sodelovale vzgojiteljice, ki imajo 20 let ali več delovne dobe. Večina vzgojiteljic ima končano dve- ali triletno višjo šolo. Večina vzgojiteljic, ki so sodelovale v anketi, dela v skupini otrok drugega starostnega obdobja. Ugotovili smo, da vzgojiteljice, ki so sodelovale v anketi za izvajanje gibalno/športne dejavnosti, večinoma uporabljajo večnamenski prostor. Vzgojiteljice so navedle, da imajo tudi travnate in asfaltne površine s primernimi igrali. Polovica vzgojiteljic je menila, da imajo nezadostno količino športnih pripomočkov in da je njihova kvaliteta slaba, druga polovica vzgojiteljic pa meni, da imajo zadostno količino športnih pripomočkov. Iz anketnega vprašalnika smo ugotovili, da se večina vzgojiteljic v zadnjih dveh letih ni udeležila nobenega seminarja, povezanega z gibalnim/športnim področjem. Vzgojiteljice občasno spremljajo strokovno literaturo s področja gibanja/športa in občasno spremljajo tudi strokovne vire, ki jim pomagajo pri poklicnem delu. Vzgojiteljice so navedle, da v zadnjih dveh letih niso delale zunaj vrtca v društvih, pri zasebniku ali samostojno kot vaditelj, trener oz. inštruktor športa. Večina vzgojiteljic se občasno vključuje v različne projekte, povezane z gibalnim/športnim področjem. Vzgojiteljice pripisujejo pomembnost poznavanju družbenega pomena športa in zase menijo, da so za to tudi usposobljene. Menijo, da dobro poznajo področje gibanja v Kurikulumu za vrtce in tudi, da so usposobljene za jasno definiranje ciljev in dosežkov glede na področje gibanje v Kurikulumu za vrtce.
Keywords: prostorski in materialni pogoji, igrišče, usposobljenost vzgojiteljev, gibalne/športne dejavnosti v vrtcu
Published: 06.09.2010; Views: 2936; Downloads: 680
.pdf Full text (1,17 MB)

6.
VPLIV STARŠEV NA GIBALNI RAZVOJ OTROK VRTCA ŠENTJUR
Petra Skale, 2010, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo z naslovom Vpliv staršev na gibalni razvoj otrok vrtca Šentjur je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu smo predstavili gibalni razvoj otroka, pomen športnih dejavnosti za razvoj le-tega in vlogo staršev pri gibalnem razvoju otroka. Predstavili smo tudi organizirane gibalne/športne dejavnosti za predšolske otroke v Šentjurju. V empirični del diplomskega dela smo zajeli ugotovitve raziskav, ki smo jih zbrali s pomočjo anketnega vprašalnika. Anketirali smo starše otrok, starih od 4 do 6 let. V raziskavi je sodelovalo 197 staršev iz vseh enot Vrtca Šentjur. Namen raziskave je bil ugotoviti vpliv in vlogo staršev pri gibalnem razvoju predšolskega otroka glede na njihov spol, starost, izobrazbo in kraj bivanja. Pri obdelavi podatkov smo ugotovili naslednje. Staršem onemogoča športno aktivnost skupaj z otroki pomanjkanje časa. Večina staršev se ne glede na starost in izobrazbo zaveda, da gibalna/športna aktivnost pripomore k hitrejšemu razvoju na drugih področjih. Kljub slednjemu pa je presenetljiv podatek, da večina otrok ni vključenih v organizirano športno vadbo, kljub temu da Vrtec in zunanji organizatorji v Šentjurju to omogočajo. Več otrok, ki so vključeni v organizirano športno vadbo, prihaja s podeželja. Starši so športno aktivni zaradi boljšega počutja. Otroci staršev, ki so športno aktivni, niso bolj športno aktivni kot otroci staršev, ki se ne ukvarjajo s športom. Mame so pogosteje športno aktivne s svojim otrokom kot očetje. Slednja ugotovitev ni ravno zanesljiva, saj očetje predstavljajo le 16,8 % vseh anketirancev. Najpogostejša športna dejavnost, ki jo starši izvajajo skupaj s svojim otrokom, je igra z žogo. Ukvarjanje staršev s športnimi dejavnostmi skupaj z otroki ni odvisno od izobrazbe staršev.
Keywords: predšolski otrok, gibalni razvoj, gibalne sposobnosti, športne dejavnosti, vloga staršev
Published: 11.10.2010; Views: 3428; Downloads: 454
.pdf Full text (1,33 MB)

7.
RAZVIJANJE GIBALNIH SPOSOBNOSTI OTROK V STAROSTI OD DVEH DO TREH LET
Majda Klajnšek, 2010, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu z naslovom Razvijanje gibalnih sposobnosti otrok v starosti od dveh do treh let je v teoretičnem delu posebna pozornost posvečena motoričnim sposobnostim pri otrocih starih dve do tri leta, vplivu na motorični razvoj, sredstvom za razvijanje motoričnih sposobnosti pomenu gibalno/športnih aktivnostih in telesnih značilnostih za celostni razvoj otrok starih od dveh do treh let vsebini gibalnih dejavnosti v kurikulumu za vrtce in možnostim za izvajanje gibalnih dejavnosti v vrtcu Poljčane. V empiričnem delu so predstavljeni rezultati pedagoškega eksperimenta kjer so bili otroci eksperimentalne skupine deležni dodatnih gibalno/športnih dejavnosti za razvijanje motoričnih sposobnosti, in otrok, ki pri teh dejavnostih niso sodelovali. Rezultati kažejo, da so otroci, ki so imeli dodatno, načrtovano in strokovno vodeno gibalno/športno dejavnost v obdobju dveh mesecev, pri testiranju motoričnih sposobnosti dosegali boljše rezultate kot otroci, ki niso imeli dodatnih gibalno/športnih dejavnosti za razvoj motoričnih sposobnosti.
Keywords: motorika, groba motorika, motorične sposobnosti, predšolski otrok, gibalne/športne dejavnosti
Published: 23.12.2010; Views: 3174; Downloads: 832
.pdf Full text (771,72 KB)

8.
MOŽNOST IZVAJANJA ŠPORTNIH DEJAVNOSTI V PTUJSKIH VRTCIH
Suzana Golenko, 2011, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo z naslovom Možnosti izvajanja športnih dejavnosti v ptujskih vrtcih je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu smo predstavili cilje gibalne/športne vzgoje v vrtcu, vlogo vzgojitelja pri razvijanju gibalnih kompetenc otroka, pomen športnih dejavnosti za gibalni razvoj otroka, normative za izvajanje gibalnih dejavnosti v vrtcu, možnosti za izvajanje športnih dejavnosti v ptujskih vrtcih in športne dejavnosti v enotah Vrtca Ptuj. Empirični del zajema ugotovitve raziskave, pridobljene z anketo. Anketiranih je bilo 37 vzgojiteljic Vrtca Ptuj. Namen diplomske naloge je preučiti možnosti za izvajanje športnih dejavnosti v ptujskih vrtcih. Ugotovili smo, da vzgojiteljice največ gibalnih dejavnosti izvajajo v igralnici, da imajo travnate in asfaltne površine s primernimi igrali ter dobro opremljenost s športnimi pripomočki; da se vzgojiteljice s srednjo izobrazbo ne udeležujejo toliko strokovnih seminarjev, povezanih z gibalno/športnim področjem, kakor vzgojitelice z visoko in višjo izobrazbo; večina anketiranih vzgojiteljic ni aktivna na športnem področju izven vrtca; največ vzgojiteljic brez naziva občasno spremlja strokovno literaturo s področja gibanja/športa; večina vzgojiteljic se občasno vključuje v različne projekte, povezane z gibalno/športnim področjem.
Keywords: športne površine, gibalno/športne dejavnosti v vrtcu, vrtec Ptuj, usposobljenost vzgojiteljic
Published: 09.05.2011; Views: 1475; Downloads: 141
.pdf Full text (520,36 KB)

9.
VPLIV ELEMENTARNIH IGER NA USVAJANJE GIBALNIH ZNANJ PRI PET LET STARIH OTROCIH
Maja Mauc, 2011, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu z naslovom Vpliv elementarnih iger na usvajanja gibalnih znaj pri pet let starih otrocih je v teoretičnem delu posebna pozornost posvečena usvajanju gibalnih znanj pri pet let starih otrocih, vplivu elementarnih iger na usvajanja gibalnih znanj, sredstvom za razvijanje gibalnih sposobnosti, telesnim razsežnostim pet let starih otrok in možnostim za izvajanje gibalnih dejavnosti v vrtcu Vojnik. V empiričnem delu so navedeni rezultati pedagoškega eksperimenta, kjer so bili otroci eksperimentalne skupine deležni dodatnih gibalno/športnih dejavnosti za usvajanje gibalnih znanj, in otroci kontrolne skupine, ki pri teh dejavnostih niso sodelovali. Rezultati kažejo, da so otroci, ki so imeli strokovno, načrtovano in vodeno gibalno/športno dejavnost v času dveh mesecev, napredovali in dosegali boljše rezultate pri usvajanju gibalnih znanj kot pa otroci, ki niso bili deležni dodatnih športno/gibalnih dejavnostih za usvajanje gibalnih znanj.
Keywords: gibalna znanja, elementarne igre, gibalne sposobnosti, predšolski otrok, gibalne/športne dejavnosti.
Published: 05.09.2011; Views: 2326; Downloads: 553
.pdf Full text (839,59 KB)

10.
VPLIV NAČRTOVANIH IN VODENIH GIBALNIH AKTIVNOSTI NA RAZVOJ KOORDINACIJE PRI TRI DO ŠTIRI LETA STARIH OTROCIH
Kristina Medvedec, 2011, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo z naslovom Vpliv načrtovanih in vodenih gibalnih aktivnosti na razvoj koordinacije pri 3 do 4 leta starih otrocih je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu smo predstavili telesne razsežnosti tri do štiri leta starih otrok, gibalne sposobnosti in gibalna znanja otrok, kjer smo se osredotočili na starost. Podrobneje smo predstavili koordinacijo gibanja, njen razvoj, vplivanja na koordinacijo in njen pomen. Predstavili smo tudi načrtovanje gibalnih dejavnosti v vrtcu, gibalno izkušenjsko bogato okolje in kompetence vzgojitelja na področju gibanja. V empiričnem delu so predstavljeni rezultati pedagoškega eksperimenta, kjer so bili otroci eksperimentalne skupine deležni dodatnih gibalno/športnih dejavnosti za razvijanje koordinacije gibanja, in otrok kontrolne skupine, ki pri teh dejavnostih niso sodelovali. Rezultati kažejo, da so tri do štiri leta stari otroci, ki so imeli v času pedagoškega eksperimenta dodatno, načrtovano in vodeno gibalno/športno dejavnost s poudarkom na koordinaciji gibanja, pri finalnem testiranju motoričnih sposobnosti dosegli boljše rezultate kot otroci, ki v tem času niso imeli dodatnih gibalno/športnih dejavnosti za razvoj motoričnih sposobnosti.
Keywords: telesne razsežnosti otrok, gibalne sposobnosti, gibalna znanja, koordinacija gibanja, gibalne/športne dejavnosti, kompetence vzgojitelja
Published: 06.09.2011; Views: 2824; Downloads: 740
.pdf Full text (961,31 KB)

Search done in 0.28 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica