| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 10
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
MARKETING ŠPORTNIH ORGANIZACIJ
Jure Fideršek, 2010, final seminar paper

Abstract: V diplomskem seminarju sem se najprej osredotočil na predstavitev teorije marketinga in športnih organizacij. Poleg športnega trga, menjalnega procesa v športu in ciljnih skupin športnih organizacij, sem se podrobneje osredotočil na marketinški splet v športu ter marketinško komuniciranje kot del tega. V nadaljevanju sem pridobljeno znanje uporabil še na praktičnem primeru in prikazal delovanje marketinga v rokometnem klubu Celje Pivovarna Laško. Zdravo življenje pridobiva na pomenu, z njim pa dobiva šport pomembno vlogo v družbi. Za zadovoljitev potreb po športu so nastali številni izdelki in storitve, ki nam omogočajo aktivno sodelovanje v njem. Zaradi teh potreb, pa so nastale številne nove organizacije, ki so v športu videle možnost dobrega zaslužka. Športne organizacije, kot so klubi, društva, so z željo po dobrem zaslužku razvile številne marketinške metode in tehnike. Dobro načrtovani cilji in metode jim omogočajo pridobitev različnih finančnih sredstev. Zavedajo se namreč, da bi brez njih le s težavo normalno delovale. Večino finančnih sredstev dobijo od sponzoriranja in oglaševanja drugih organizacij. Vse to, pa je odvisno od uspešnosti športne organizacije in njenih rezultatov. Ob dobri igri bodo deležni velike pozornosti gledalcev (preko televizije, s tribun) pri tem pa bo vedno več sponzorjev pripravljeno sponzorirati klub, saj želijo z oglasi pritegniti določeno ciljno skupino. Odjemalci športne organizacije (gledalci, navijači, kupci) so dandanes že zelo zahtevni in imajo različne želje. Pri tem jih je zelo težko zadovoljiti in popolno ugoditi njihovim željam, saj je na trgu prisotnih že zelo veliko različnih izdelkov in ponudb. Tako je potrebno skrbno analizirati in raziskati ciljne trge, ciljne skupine, analizirati okolje organizacije, da bomo lahko zadovoljili njihove potrebe. Odjemalci od športnih organizacij ne pričakujejo zgolj tekmo kot tekmo, ampak si želijo doživetja. Le tako se bodo radi vračali nazaj in si z veseljem ogledali tekmo. Rokometni klub Celje Pivovarna Laško je slovensko in evropsko poznan klub. Njegovi izdelki in storitve so primerljivi z ostalimi slovenskimi klubi. Z dobro igro in vzdušjem privablja na svoje tekme številne gledalce. K dodani vrednosti kluba pomembno vpliva mesto Celje, kjer se klub tudi nahaja. Poleg športnega vzdušja je pomembno regijsko, zgodovinsko, kulturno, sejemsko in izobraževalno središče. Klub ima dobro načrtovano marketinško komuniciranje, obenem pa je aktiven na vzgojno-izobraževalnem in sociokulturnem področju.
Keywords: Ključne besede: šport, športna organizacija, rokometni klub, sponzoriranje, oglaševanje, odnosi z javnostmi, izdelek, cena, ciljne skupine, marketing v športu, marketinško komuniciranje, marketinški splet, konkurenca, okolje, ponudba, povpraševanje.
Published: 21.12.2010; Views: 1855; Downloads: 283
.pdf Full text (895,71 KB)

2.
ORGANIZACIJA IN OVREDNOTENJE STROŠKOV ZA UREDITEV GRADBIŠČA ŠPORTNE DVORANE OSNOVNE ŠOLE ŠENTVID
Maša Šket, 2010, bachelor thesis/paper

Abstract: V diplomskem delu je prikazana izdelava načrta organizacije ureditve gradbišča s stroškovnim ovrednotenjem pripravljalnih in zaključnih del za športno dvorano na Podružnični osnovni šoli v Šentvidu. Diplomsko delo zajema predhodno proučevanje pogojev grajenja, tehnično poročilo, predračun pripravljalnih in zaključnih del in izris sheme organizacije ureditve gradbišča.
Keywords: gradbeništvo, gradbena dela, organizacija gradbišča, športna dvorana, stroški, ovrednotenje stroškov
Published: 15.10.2010; Views: 2527; Downloads: 301
.pdf Full text (942,15 KB)

3.
ORGANIZIRANJE ŠPORTNE PRIREDITVE TER PREVERJANJE ZADOVOLJSTVA UDELEŽENCEV
Gregor Muc, 2011, undergraduate thesis

Abstract: Prireditev kot del marketinškega komuniciranja ima številne prednosti pred klasičnimi marketinškimi pristopi. Odjemalci so močno vpleteni v proces prireditve in tako bolj dovzetni do sporočil, ki jih sporočamo. Ljubljanski maraton kot največja množična športna prireditev v Sloveniji ima ogromen komunikacijski potencial, ki ga s pridom izkoriščajo različni partnerji in organizatorji sami. V diplomskem delu smo predstavili pet stopenj v organizaciji prireditve, za osnovo smo uporabili Goldbllat-ovo teorijo. Ta predvideva pet stopenj, in sicer: raziskava, razvoj koncepta, načrtovanje, izvedba in nadzor z ovrednotenjem. Z upoštevanjem posebnosti pri vsaki posamezni fazi si zagotovimo trdno osnovo za uspešno prireditev, tudi športno. Izpuščanje oziroma neupoštevanje posameznih stopenj v organizaciji prireditve lahko privede do nasprotnih učinkov od načrtovanih. Z izpeljavo raziskave o zadovoljstvu med udeleženci Ljubljanskega maratona smo opozorili na pomembnost zadnje in hkrati prve stopnje v organizaciji prireditve. Organizator mora nujno upoštevati to stopnjo, saj na ta način pridobi povratno informacijo udeležencev prireditve. Analizirani podatki so osnova za prihodnjo prireditev. Skozi ta proces se lahko prireditev razvija iz leta v leto ter postaja popolnejša, kvalitetnejša in bolj po meri odjemalcev.
Keywords: prireditev, organizacija prireditve, športna prireditev, zadovoljstvo odjemalcev, raziskava zadovoljstva, pričakovanja odjemalcev, marketinško komuniciranje.
Published: 18.05.2011; Views: 2813; Downloads: 549
.pdf Full text (1,08 MB)

4.
TRŽENJE ŠPORTNE PRIREDITVE: PRIMER POLI MARATON
Marjan Kelner, 2014, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo opredeljuje in predstavlja trženje športne prireditve splošno in na primeru kolesarskega Poli maratona. V diplomskem delu smo predstavili tržno komuniciranje organizatorja Poli maratona in s pomočjo raziskovalnih vprašanj odgovorili na nekatera pomembna vprašanja glede vpliva trženja in organizacije na prireditev. S pomočjo raziskave smo odgovore na raziskovalna vprašanja še podkrepili. Trženje je svojevrstna umetnost, ki s pomočjo ljudi, ki se ukvarjajo s trženjem posredno ali neposredno, vpliva na poslovni prostor in odziv ljudi kot potrošnikov. Kolesarstvo je vrsta rekreacije, ki se je zadnja leta poslužuje vse več ljudi. Zaradi zdrave rekreacije, sprostitve in druženja se ljudje udeležujejo kolesarskih maratonov, saj se zavedajo, da zraven naštetega dobijo tudi varnost na cesti. Vsekakor pa je ob številnih prireditvah, ki se med seboj tudi terminsko prekrivajo, s pomočjo trženja in dobrega imena treba prepričati ljudi, da pridejo, še pomembneje pa, da se vračajo na prireditev.
Keywords: trženje, športna prireditev, Poli maraton, organizacija
Published: 27.11.2014; Views: 751; Downloads: 150
.pdf Full text (1,22 MB)

5.
UPRAVLJANJE S ČLOVEŠKIMI VIRI V ŠPORTNIH ORGANIZACIJAH
Nadja Polovšek, 2014, master's thesis

Abstract: O športu in športni dejavnosti se vsakodnevno veliko piše, vendar nam to področje ponuja še veliko vprašanj. Nenehni razvoj le-tega sili nekatere vede, da izkažejo pozornost tudi temu področju. Športa ne smemo ocenjevati le skozi okvirje vrhunske športne ustvarjalnosti, temveč tudi kot splošne kulturne vrednote, ki jih ustvarjajo ljudje, združeni v športne organizacije. Več kot polovica prebivalstva Slovenije se ukvarja s športom na vseh ravneh, zato nas ne sme presenetiti podatek, da imamo v Sloveniji registriranih več kot 8.000 različnih športnih društev. Pomembno je, da posebno pozornost namenimo upravljanju človeških virov v teh organizacijah. Športne organizacije so kot živ organizem, ki se nenehno spreminjajo zaradi zunanjih in notranjih dejavnikov. Nosilci sprememb v športnih organizacijah so predvsem njihovi člani. Pri sprejemanju odločitev, posredovanju nalog ter izvajanju in nadziranju prihaja do različnih odnosov med vpletenimi, bodisi ko gre za upravljanje s strokovnimi delavci v športu, s poklici povezanimi s športom ali pa le za upravljanje prostovoljnega dela v športni organizaciji.
Keywords: Športna organizacija, upravljanje, človeški vir, zaposlitev, prostovoljec.
Published: 10.11.2014; Views: 1019; Downloads: 164
.pdf Full text (1,57 MB)

6.
ORGANIZACIJA KOMPLEKSNIH PROJEKTOV ŠPORTNIH PRIREDITEV
Miha Farkaš, 2015, master's thesis

Abstract: Organizacija velikih športnih prireditev vključuje različne materialne in nematerialne vire, časovno omejenost in tveganost, zanje pa je odgovorna določena skupina ljudi. S temi lastnostmi lahko povežemo športne prireditve s projekti. Z drugimi besedami, organizacije velikih športnih prireditev se lahko lotimo kot projektov. Če omenjenim lastnostim prištejemo še medsebojno prepletenost vključenih aktivnosti, sočasnost njihovega izvajanja, raznolikost sodelujočih pri projektu itd., pa govorimo o kompleksnosti projekta. Za obvladovanje kompleksnosti različnih dejavnikov moramo vzpostaviti primerno projektno organizacijo. Pri oblikovanju projektne organizacije za kompleksne projekte športnih prireditev moramo zagotoviti prilagodljivost, formaliziranost, splošno centraliziranost in nizko stopnjo diferenciacije. Prav tako mora biti inovativna, da omogoča hitro komunikacijo, koordinacijo in kontrolo. Najprimernejša oblika je zato čista projekta organizacija, ki ustreza vsem zahtevanim lastnostim. Takšna oblika je bila vzpostavljena tudi pri organizaciji evropskega prvenstva v košarki – projekta EuroBasket 2013, ki velja za največjo športno prireditev, organizirano na slovenskih tleh.
Keywords: projekt, kompleksnost, športna prireditev, projektna organizacija, EuroBasket 2013.
Published: 27.05.2015; Views: 773; Downloads: 173
.pdf Full text (1,96 MB)

7.
Inovacijski management v športnih organizacijah
Vasja Gorjup, 2016, master's thesis

Abstract: Ustvarjalnost in inovativnost sta nepogrešljiva termina pri obravnavi današnjih, sodobnih organizacij, ki bijejo neusmiljeno bitko za deleže na vse bolj nasičenem trgu. Organizacije, ki poleg tehnično-tehnoloških inovacij vse bolj poudarjajo inoviranje upravljavskih procesov kot netehnološke inovacije, in to z uporabo etike soodvisnosti in celovitega pristopa, so v tekmi za prevlado med konkurenti uspešnejše, zgledne pa so tiste, ki poleg tega upoštevajo še načela družbene odgovornosti. Menedžerji kot nosilci upravljavskih procesov se zavedajo kompleksnosti in izzivov v tem vseobsegajočem in prepletajočem se organizacijskem ustroju, zato je njihova ustvarjalnost, kakor tudi ustvarjalnost slehernega posameznika v organizaciji, bistvenega pomena pri premagovanju ovir in ustvarjanju sinergijskih učinkov znotraj organizacije. Slovenske nevladne in neprofitne športne organizacije so še vedno pod vplivom starih družbenih ureditev, kjer sta prevladovali solidarnost in pridnost, inovativnost pa z veliko počasnostjo zamenjuje zakoreninjeno rutinerstvo, kar ima za posledico, da inovativnost slovenskih športnih organizacij zaostaja za primerljivimi organizacijami v ZDA in Veliki Britaniji; Evropa je tudi kasneje kot ZDA dojela pomembnost menedžmenta kot znanosti, še manj raziskan pa je menedžment nevladnih in neprofitnih športnih organizacij, zlasti glede netehnoloških inovacij. Problem slovenskih nevladnih in neprofitnih športnih organizacij je predvsem v zastareli organizacijski kulturi z nezainteresiranostjo ali celo s strahom menedžerjev pred spremembami in inoviranjem v organizaciji. Zaradi teh dejstev obstaja ogromen potencial razvoja invencijsko-inovacijsko-difuzijske dejavnosti v slovenskih športnih organizacijh iz povprečnih v odlične organizacije. To je sicer zahteven in dolgotrajen proces, a s pomočjo novega modela invencijsko-inovacijsko-difuzijskega menedžmenta ter z nekaterimi drugimi spoznanji iz te raziskave je možen in izvedljiv. Predloženi novi model invencijsko-inovacijsko-difuzijskega menedžmenta je po mojem mnenju dobra osnova za nevladne in neprofitne športne organizacije na poti pri doseganju prvin inovativnih organizacij sodobnega sveta. Model je sestavljen iz nekaterih spoznanj globalnega modela inovativnega menedžmenta, spoznanj družbenoodgovornega modela upravljanja človeških virov, obnašanja vrhnjega menedžmenta po vzoru »vodja 5. ravni« ter kulture discipline. Model prav tako upošteva uporabo metodologije »šest klobukov razmišljanja« na sejah ter uporabo sinergije med metodologijama SREDIM/USOMID in »šest klobukov razmišljanja« pri premisleku, planiranju in odločanju o bolj kompleksnih temah. Novi model bo ustvaril takšne pogoje v organizaciji, ki bodo pritegnili tiste, ki jih organizacija najbolj potrebuje – strokovnjake, ki svoj poklic opravljajo iz strasti oziroma navdušenja ter so ponosni na svoje delo.
Keywords: Ustvarjalnost, invencija, inovacija, ustvarjalna organizacija, ustvarjalno razmišljanje, spodbujanje ustvarjalnosti, ustvarjalno sodelovanje, inovativni menedžer, ustvarjalni tim, nevladna organizacija, organizacijska kultura, neprofitna organizacija, športna organizacija, družbena odgovornost, invencijsko-inovacijsko-difuzijski menedžment, sinergija, USOMID, šest klubukov razmišljanja, športni turizem.
Published: 12.09.2016; Views: 554; Downloads: 91
.pdf Full text (2,45 MB)

8.
PRAKTIČNI PRIROČNIK ORGANIZACIJE IN IZVEDBE ŠPORTNEGA DOGODKA NA OSNOVI POSLOVNE SIMULACIJE
Božo Ljubec, 2016, undergraduate thesis

Abstract: Organizacija športne prireditve je zahteven projekt. Običajno se organizacije loti športno društvo ali klub. Vsako prireditev je potrebno prijaviti pri pristojni upravni enoti. Za odločitev o organizaciji športne prireditve je potrebno opraviti ustrezno analizo, ob organizaciji pa upoštevati nekatera splošna načela, med katerimi so najpomembnejša: načelo ciljev, smotrnosti, varčnosti, odgovornosti, kadrovsko, prostorsko, marketinško načelo. V diplomskem delu skušam z metodo poslovne simulacije ugotoviti, ali ta metoda omogoča doseganje zastavljenih ciljev in preveriti, ali študij predpisov in literature omogoča pridobitev dovolj znanj za kompetentno organizacijo športne prireditve. Ugotavljam, da metoda poslovne simulacije omogoča uspešno organizacijo športne prireditve tudi brez praktičnih izkušenj, saj omogoča vpogled v podroben proces načrtovanja in izvedbe športne prireditve. S študijem predpisov in literature je mogoče zajeti vse bistvene dejavnike, ki so potrebni za dosego zastavljenih ciljev. Metoda omogoča tudi pravočasno pripravo nadomestnih scenarijev, ki pridejo v poštev v primeru težav pri izvedbi. Po drugi strani pa ta metoda zahteva veliko več priprav in študija. Če pri tem sodeluje več oseb, je mogoče povečati zanesljivost in uspešnost načrtovanja, organizacije in izvedbe športne prireditve.
Keywords: organizacija, športna prireditev, društvo, poslovna simulacija, načela organizacije, načrtovanje prireditve, izvedba prireditve
Published: 26.08.2016; Views: 414; Downloads: 90
.pdf Full text (572,83 KB)

9.
UČEČA SE ORGANIZACIJA V NOGOMETU
Saša Abrić, 2016, bachelor thesis/paper

Abstract: Koncept učeče se organizacije vodi dejansko k uspešnosti poslovanja podjetij, raznih skupin in organizacij. Pravtako v športu, ki je danes glavna postranska stvar, je nenehno prilagajanje spremembam še kako pomembno. Če želimo biti uspešni in učinkoviti, je skoraj nujno, da sledimo vsemu temu razvoju in se prilagajamo zahtevanim spremembam v okolju. Vse te spremembe pa terjajo od vsakega posameznika, da se prilagaja in uči. Cilj učeče se organizacije je hitrejše in učinkovitejše učenje. Učeča se organizacija nastaja v večih fazah: izgradnja temeljev (zavedanje, učenje, spodbujanje, okolje, vodstvo), določanje strategije implementacije (mogoči pristopi so naključni pristop ali deklarirana strategija), spremembe v obnašanju (5 osnovnih disciplin učeče se organizacije: sistemsko mišljenje, osebnostno mojstrstvo, mentalni model, skupna vizija in skupinsko učenje). Vse skupaj pripomore k učinkovitejši in uspešnejši ekipi. Učeča se organizacija ima na koncu za rezultat ohranjanje visokega nivoja inovativnosti in konkurenčnosti, boljši položaj in pripravljenost za reagiranje na zunanje dejavnike ter boljše povezovanje resursov organizacije s potrebami klijentov. To pa so vse lastnosti, katere ločijo uspešne ekipe od povprečnih. Z raziskavo med nogometaši, smo želeli ugotoviti, v kakšni meri so že slišali za pojem učeča se organizacija, ali je koncept učeče se organizacije že vpeljan tudi v športne klube. Rezultati so vzpodbudni, saj se nogometaši zavedajo pomena ekipnega dela, ki se na koncu pokaže v učinkovitejših in boljših rezultatih. Rezultati ankete kažejo, da kljub nepoznavanju koncepta učeče se organizacije med nogometaši, le ti zagovarjajo njene elemente. Zavedajo se, da učeča se organizacija lahko prinese le pozitivne učinke in da koncept učeče se organizacije vpliva na najboljše rezultate. Statistično najbolj značilni elementi učeče se organizacije so: mentalni modeli, skupna vizija in timsko učenje. Sklopi vprašanj oz. trditve, ki so dobile najvišje strinjanje nogometašev z elementi ušeče organizacije pa so bili: potrditev različnih timskih vlog (4,35), pomembnost ekipnega uspeha (4,42), želja po skupnem treniranju (4,23) in jasno določeni tekmovalni cilji (4,53).
Keywords: učeča se organizacija, učenje, uspešno vodenje, športna ekipa, nogomet
Published: 06.10.2016; Views: 824; Downloads: 34
.pdf Full text (1,37 MB)

10.
Vloga in pomen prireditev pri oblikovanju ugleda podjetja
Tjaša Markovinovič, 2019, master's thesis

Abstract: Magistrsko delo obravnava pomen ugleda za podjetje ter njegovo oblikovanje. Ugled je predstava ali slika o podjetju, ki ima pomemben ekonomski vpliv, saj velja za eno izmed ključnih konkurenčnih prednosti. Poleg tega v delu govorimo o pomenu in vlogi prireditev v marketingu. Prireditev kot del marketinškega komuniciranja ima številne prednosti pred ostalimi (standardnimi) marketinškimi pristopi. Poleg teoretičnih osnov o ugledu podjetja in prireditvah je predstavljena tudi empirična raziskava, kjer analiziramo povezavo med športno prireditvijo in ugledom slovenskega podjetja.
Keywords: ugled, oblikovanje ugleda, prireditev, športna prireditev, organizacija prireditve
Published: 06.04.2020; Views: 34; Downloads: 5
.pdf Full text (1,84 MB)

Search done in 0.17 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica