| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 17
First pagePrevious page12Next pageLast page
1.
VLOGA STARŠEV PRI GIBALNO-ŠPORTNI DEJAVNOSTI OTROK IZ VRTCEV V SLOVENSKI BISTRICI
Katja Smogavec, 2009, undergraduate thesis

Abstract: Avtorica v diplomskem delu raziskuje vpliv in vlogo staršev pri motoričnem razvoju otroka. Za raziskavo je uporabila anketni vprašalnik, ki ga je izpolnilo 91 staršev otrok starih 5-6 let v vrtcih v Slovenski Bistrici. V teoretičnem delu je predstavila motorični razvoj otroka, faze in načela, ki vplivajo na njegov razvoj, naravne oblike gibanja in motorične sposobnosti otroka. Opisala je vlogo družine v motoričnem razvoju otroka in pomembnost skupnega družinskega preživljanja prostega časa. V empiričnem delu je predstavila rezultate ankete. Ugotavlja, da si starši vzamejo čas za svoje otroke in so z njimi tudi športno aktivni. Mame so bolj aktivne skupaj s svojimi otroki kot očetje. Starši, ki opravljajo lažja fizična dela, so bolj aktivni s svojimi otroki kot starši, ki opravljajo teža fizična, administrativna ali umska dela. Veliko otrok tistih staršev, ki so športno aktivni, je tudi vključenih v organizirane športne dejavnosti. Rezultati so tudi pokazali, da je dvakrat večji delež mestnih otrok v primerjavi z vaškimi otroki vključenih v organizirano dodatno športno dejavnost.
Keywords: motorične sposobnosti otrok, predšolski otrok, športna aktivnost staršev, športna aktivnost otrok, preživljanje prostega časa
Published: 23.07.2009; Views: 2375; Downloads: 434
.pdf Full text (543,45 KB)

2.
GIBALNI MOTIV VZGOJITELJIC IN NJEGOV VPLIV NA OTROKE V VRTCU
Mojca Rostohar, 2010, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu z naslovom Gibalni motiv vzgojiteljic in njegov vpliv na otroke v vrtcu smo želeli z rezultati ankete ugotoviti, kakšen je gibalni motiv vzgojiteljic v njihovem prostem času in ali ta vpliva na količino načrtovanih gibalnih/športnih dejavnosti v vrtcu. V teoretičnem delu smo predstavili športno aktivnost odraslih v prostem času, športno/gibalno aktivnost pri otrocih in motivacijo za športno aktivnost odraslih in otrok. V empiričnem delu smo ugotovili, kako pogosto, kdaj, koliko časa, kje in zakaj so vzgojiteljice gibalno/športno ne/aktivne v svojem prostem času, kako pogosto in kje izvajajo gibalne/športne dejavnosti in kako zanje motivirajo otroke v vrtcu, ali gibalni motiv vzgojiteljic vpliva na njihovo delo z otroki na gibalnem/športnem področju. Za pridobivanje podatkov smo uporabili anketni vprašalnik, ki smo ga razdelili vzgojiteljicam v 5 krajih v Sloveniji (Ljubljana, Maribor, Kranj, Izola in Krško). Na podlagi dobljenih rezultatov je bilo ugotovljeno, da se vzgojiteljice v povprečju gibajo približno enako kot ostala slovenska populacija in da vzgojiteljice, ki so v prostem času aktivnejše, tudi v vrtcu izvajajo povprečno skoraj eno uro več gibalnih/športnih dejavnosti na teden kot tiste, ki se v svojem prostem času gibajo manj.
Keywords: športna aktivnost odraslih, gibalna/športna aktivnost otrok, motivacija za športno aktivnost, gibalne/športne dejavnosti v vrtcu
Published: 03.03.2010; Views: 3768; Downloads: 1026
.pdf Full text (546,33 KB)

3.
VLOGA STARŠEV PRI RAZVIJANJU GIBALNIH SPOSOBNOSTI OTROK
Nina Mak, 2010, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu z naslovom Vloga staršev pri razvijanju gibalnih sposobnosti otrok smo želeli z rezultati ankete ugotoviti, kako pogosto so starši športno aktivni skupaj z otrokom, katere športne dejavnosti so najpogostejše, ki jih starši izvajajo pri športnih aktivnostih skupaj z otrokom, kaj onemogoča staršem, da bi se redno športno udejstvovali skupaj z njim, koliko otrok je vključenih v organizirano športno vadbo in ali se starši zavedajo pomembnosti gibalno/športne dejavnosti pri otrokovem razvoju na drugih področjih. V teoretičnem delu smo predstavili gibalni razvoj in sposobnosti, telesne značilnosti in razvoj otrok, pomen gibalnih dejavnosti za celostni razvoj otroka ter pomen družinskega okolja za motorični razvoj otroka. V empiričnem delu smo s pomočjo anonimnih anketnih vprašalnikov ugotovili, da se starši, ne glede na starost in izobrazbo, zavedajo pomembnosti gibalno/športne aktivnosti za otroka; veliko staršev, ki živijo na vasi, je večkrat na teden gibalno/športno aktivnih skupaj z otrokom; zelo malo otrok je vpisanih v organizirano obliko športne vadbe, kar pa glede na vaško okolje ni presenetljivo; igre z žogo so najpogostejša dejavnost, ki se je poslužujejo starši skupaj z otrokom; matere pa so večinoma bolj gibalno/športno aktivne skupaj z otroki kot njihovi očetje.
Keywords: gibalne sposobnosti, gibalni razvoj, telesne značilnosti, telesni razvoj, gibalno/športna aktivnost, predšolski otrok, starši
Published: 05.05.2010; Views: 2780; Downloads: 679
.pdf Full text (3,04 MB)

4.
POVEZOVANJE ŠPORTNIH DEJAVNOSTI IN ZDRAVSTVENIH VSEBIN V PREDŠOLSKEM OBDOBJU
Teja Hanžekovič, 2010, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu z naslovom Povezovanje športnih dejavnosti in zdravstvenih vsebin v predšolskem obdobju smo želeli ugotoviti kdaj, kje in kako so starši športno/gibalno aktivni skupaj z svojim otrokom, ali starši pravilno skrbijo za zdravje svojih otrok z pravilno prehrano in higieno ter kako izobrazba staršev vpliva na zdrav razvoj otrok. Podatke smo pridobili z anketiranjem 80 staršev otrok vrtca Selnica ob Dravi in vrtca Sveta Trojica. Vprašanje so bila povezana z gibanjem staršev skupaj z otrokom ter kako starši skrbijo za zdravje otrok z prehranjevanjem in higieno otrok. V teoretičnem delu diplomskega delu je predstavljeno zdravje otrok, dejavniki, ki vplivajo na zdravje otrok, vloga vzgojitelja pri ohranjanju zdravja predšolskega otroka, gibalne dejavnosti v vrtcu, potrebe po gibanju vaških otrok. Možnosti za izvajanje športno/gibalnih aktivnosti vaških otrok, vpliv staršev pri ohranjanju zdravja, vloga staršev pri gibalnem razvoju otrok, vpliv športno/gibalnih dejavnosti na zdravje otrok in dosedanje raziskave in ugotovitve. Rezultati empiričnega dela kažejo, da se starši ne glede na izobrazbo dosti gibajo skupaj z otrokom in skrbijo za njegov zdrav način življenja, vendar kljub zadostnemu gibanju starši kot najpogostejši vzrok za še več gibanja skupaj z otrokom navajajo pomanjkanje časa.
Keywords: predšolski otrok, gibalna/športna aktivnost, zdrav način življenja.
Published: 12.07.2010; Views: 1607; Downloads: 208
.pdf Full text (393,23 KB)

5.
POVEZOVANJE GIBALNIH IN ZDRAVSTVENIH VSEBIN V MESTNIH VRTCIH
Janja Kranvogl, 2010, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu z naslovom Povezovanje gibalnih in zdravstvenih vsebin v mestnih vrtcih smo želeli ugotoviti ali se starši zavedajo pomembnosti zdravja in gibalne/športne dejavnosti svojih otrok, kako otroka spodbujajo pri zdravju in koliko se zavzemajo za gibanje otrok v mestnem okolju. Podatke smo pridobili z anketiranjem 80 staršev vrtca Lenart in vrtca Jožice Flander. Vprašanja so bila povezana z gibanjem staršev skupaj z otrokom ter kako starši skrbijo za zdravje otrok s prehranjevanjem in higieno otrok. V teoretičnem delu je predstavljeno zdravje otrok, dejavniki, ki vplivajo na zdravje otrok, vloga vzgojitelja pri prehranjevanju zdravja predšolskega otroka, gibalne dejavnosti v vrtcu, pomen gibalnih dejavnosti za gibalni razvoj mestnih otrok, potrebe po gibanju mestnih otrok, možnosti za izvajanje gibalnih dejavnosti v mestnih vrtcih, vpliv gibalnih dejavnosti na zdravje otrok in dosedanje raziskave in ugotovitve. Rezultati empiričnega dela kažejo, da se starši ne glede na izobrazbo dosti gibajo skupaj z otrokom in skrbijo za njegov zdrav način življenja, vendar kljub zadostnemu gibanju staršev kot najpogostejši vzrok za še več gibanja skupaj z otrokom navajajo pomanjkanje časa.
Keywords: predšolski otrok, gibalna/športna aktivnost, zdrav način življenja
Published: 06.09.2010; Views: 1377; Downloads: 124
.pdf Full text (708,55 KB)

6.
POMEN GIBALNIH AKTIVNOSTI V VRTCU
Mihaela Lampreht, 2010, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu z naslovom Pomen gibalnih aktivnosti v vrtcu smo želeli ugotoviti, kako pogosto, kdaj in zakaj so vzgojiteljice in pomočnice vzgojiteljic športno ne/aktivne v svojem prostem času. Ali se zavedajo pomembnosti gibalnih aktivnosti v vrtcu in kakšen pomen pripisujejo določenim vsebinam gibalnih dejavnosti v vrtcu. Podatke smo pridobili z anketiranjem 100 zaposlenih vzgojiteljic in pomočnic vzgojiteljic, ki delajo v vrtcih v okolici Maribora. Vprašanja so bila povezana z gibanjem zaposlenih ter s pomenom gibanja skupaj z otroki. V teoretičnem delu je predstavljen pomen gibalnih dejavnosti za celostni razvoj otroka, vpliv redne gibalne dejavnosti na gibalni in telesni razvoj otroka, področje gibanje v kurikulumu, vsebine gibalnih dejavnosti v vrtcu in dosedanje raziskave in ugotovitve. Rezultati empiričnega dela kažejo, da se starejše vzgojiteljice in pomočnice v povprečju gibajo več kot mlajše. Športno aktivnejše vzgojiteljice in pomočnice, izvajajo v vrtcu več raznovrstnih športnih dejavnosti.
Keywords: predšolski otrok, gibalna/športna aktivnost, vsebine gibalnih dejavnosti
Published: 11.10.2010; Views: 3124; Downloads: 1261
.pdf Full text (703,01 KB)

7.
VPLIV REDNE GIBALNE DEJAVNOSTI V NARAVI NA ZDRAVJE OTROK
Sandra Sorčič, 2013, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu z naslovom Vpliv redne gibalne dejavnosti v naravi na zdravje otrok smo želeli na podlagi analiziranih podatkov in virov ugotoviti pomen gibalne dejavnosti v naravi na zdravje in razvoj predšolskega otroka. Ugotavljali smo dejavnike, ki vplivajo na otrokov razvoj in zdravje. Želeli smo ugotoviti kdaj, kje in kako so starši skupaj z otrokom gibalno/športno aktivni. Zanimalo nas je, ali se starši zavedajo pomembnosti zdravja in gibalne/športne aktivnosti svojih otrok ter kako vzgojitelji ohranjajo zdravje pri predšolskem otroku. Ugotovili smo, da je redna telesna dejavnost v zgodnjem življenjskem obdobju nepogrešljiva, saj je ključnega pomena za otrokov nadaljnji razvoj. To pomeni, kar otrok zamudi v otroštvu, kasneje več ne more nadoknaditi. Otrok z gibanjem neposredno ohranja svoje zdravje. Z gibalnimi dejavnostmi na prostem izboljšuje zdravstveno stanje – pridobiva odpornost in si krepi imunski sistem. Ugotavljali smo tudi vlogo staršev pri vključevanju otrok v gibalne dejavnosti. Naše ugotovitve potrjujejo, da otroci pri gibalnem udejstvovanju prevzemajo navade in zgled staršev. Njihova naloga je, da otroku privzgojijo zdrav zgled – namesto gledanja televizije skupno preživljanje časa na svežem zraku. Tako otroku pomagajo odkriti zvrst športa, v katerem bo užival, doživljal ugodje in preprečijo vzrok nastajanja prekomerne telesne teže in debelosti.
Keywords: predšolski otrok, gibalna/športna aktivnost, redna telesna dejavnost, zdravstveno stanje, zdrav zgled
Published: 19.03.2013; Views: 2661; Downloads: 1073
.pdf Full text (624,14 KB)

8.
POLOŽAJ ŠPORTA V OSEBNEM VREDNOSTNEM SISTEMU VZGOJITELJEV PRVEGA STAROSTNEGA OBDOBJA
Anja Senčar, 2014, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu z naslovom Položaj športa v osebnem vrednostnem sistemu vzgojiteljev prvega starostnega obdobja smo želeli ugotoviti, kako vzgojitelji prvega starostnega obdobja vrednotijo šport, kakšen odnos imajo do športa in športnih dejavnosti, ali so sami športno aktivni ter ali to vpliva na pogostost izvajanja gibalno/športnih dejavnosti v vrtcu. V teoretičnem delu smo opredelili šport, predstavili vrednostni sistem in življenjski slog, izpostavili pomen gibanja za razvoj otroka in vlogo vzgojitelja pri gibalnem razvoju ter predstavili vrednostni sistem vzgojiteljev v vrtcu. Empirični del prikazuje ugotovitve raziskave, opravljene z anketnim vprašalnikom. V raziskavo je bilo vključenih 102 vzgojiteljev prvega starostnega obdobja iz vrtcev v Prlekiji in Mariboru. Podatki so obdelani kvantitativno in analizirani z deskriptivno statistiko in bivariatno analizo. Na osnovi rezultatov smo ugotovili, da imajo vzgojitelji prvega starostnega obdobja do športa in športnih aktivnosti pozitiven odnos, šport vrednotijo kot pomemben v svojem življenju in so v večini športno aktivni večkrat na teden. Rezultati tudi kažejo, da v svoj vrednostni sistem šport kot vrednoto uvrščajo višje tisti vzgojitelji, ki so športno aktivni vsak dan, ter da gibalno/športne dejavnosti v vrtcu izvajajo nekoliko pogosteje športno aktivnejši vzgojitelji.
Keywords: šport, vrednostni sistem, športna aktivnost vzgojiteljev, prvo starostno obdobje, gibalna/športna aktivnost otrok
Published: 23.10.2014; Views: 967; Downloads: 112
.pdf Full text (859,81 KB)

9.
POMANJKANJE GIBANJA OTROK V PREDŠOLSKEM OBDOBJU
Mojca Pajek, 2015, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo z naslovom Pomanjkanje gibanja otrok v predšolskem obdobju je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu smo predstavili gibanje, gibalno aktivnost kot dejavnik otrokovega celostnega razvoja in pomanjkanje gibanja. V empiričnem delu smo predstavili rezultate raziskave, ki smo jih pridobili s pomočjo anketnega vprašalnika. V raziskovalni vzorec je bilo vključenih 100 staršev in 60 vzgojiteljev. Želeli smo ugotoviti, kateri so najpogostejši vzroki za otrokovo gibalno/športno neaktivnost, ugotoviti, ali gibalna/športna neaktivnost staršev vpliva na neaktivnost otrok in ali se kažejo razlike v gibalni/športni neaktivnosti otrok v mestu in na podeželju. Ugotovili smo: pomanjkanje opremljenosti vrtcev s športnimi pripomočki in rekviziti ne ovira izvajanja gibalnih/športnih aktivnosti; odsotnost staršev zaradi službenih obveznosti ne vpliva na otrokovo gibalno/športno aktivnost v prostem času; gibalna/športna neaktivnost staršev ne vpliva na gibalno/športno neaktivnost otrok; med mestnimi in podeželskimi otroki so zelo male razlike v pogostosti ukvarjanja z gibalnimi/športnimi aktivnostmi v prostem času.
Keywords: predšolski otrok, gibalna/športna aktivnost, pomanjkanje gibanja, vzgojitelji, starši, okolje bivanja, kraj vrtca.
Published: 22.07.2015; Views: 1717; Downloads: 435
.pdf Full text (789,22 KB)

10.
Vpliv ukvarjanja s športom pri starših na ukvarjanje s športom pri njihovih otrocih
Urška Rebernak, 2015, undergraduate thesis

Abstract: V diplomski nalogi Vpliv ukvarjanja s športom pri starših na ukvarjanje s športom pri njihovih otrocih smo želeli raziskati in ugotoviti vpliv staršev, ki so bili v otroštvu in so tudi še sedaj športno aktivni (tudi v prostem času), na športno aktivnost njihovih otrok. Tako smo v teoretičnem delu s pomočjo deskriptivne metode predstavili otrokove gibalne sposobnosti in športne navade v vrtcih in šolah. Nadaljevali smo z družino, kjer smo predstavili vpliv ukvarjanja s športom pri starših ter športno aktivnost družine v prostem času. Nadalje smo opisali nekaj organiziranih športnih dejavnosti in vključevanje staršev vanje. Na koncu smo predstavili še razlike med vplivi mestnega in podeželskega okolja ter nekaj dosedanjih raziskav in ugotovitev. V empiričnem delu je uporabljena kavzalno-neeksperimentalna metoda, merski instrument je anketni vprašalnik, sestavljen iz vprašanj zaprtega tipa. Raziskovalni vzorec je bil namenski neslučajnostni iz konkretne populacije, ki jo predstavljajo starši predšolskih otrok in otrok 1. razreda osnovnih šol v Prekmurju. Zanimala nas je količina športne aktivnosti staršev in njihovih otrok ter njuna soodvisnost in vpliv okolja bivanja na njihovo vključenost v organizirane športne dejavnosti. Naše ugotovitve so bile: delež staršev, ki so športno aktivni vsaj enkrat na teden, je večji od deleža staršev, ki niso športno aktivni, več kot polovica staršev je bila v svojem otroštvu vključena v organizirano športno dejavnost; največ staršev je v prostem času skupaj s svojimi otroki aktivnih 2–3-krat na teden; družine so v prostem času največ športno aktivne preko raznih iger z žogo; ni statistično pomembne razlike med športno aktivnostjo družin v prostem času glede na to, ali otrok obiskuje vrtec ali osnovno šolo; več kot polovica otrok je vključena v organizirane športne dejavnosti; največ otrok obiskuje vadbe plesa; največ otrok je vključenih v organizirano športno dejavnost zaradi lastne želje; obstaja statistično pomembna razlika v vključenosti otrok v organizirane športne dejavnosti glede na kraj bivanja; ni statistično pomembne razlike v gibalni/športni aktivnosti družin v prostem času glede na kraj bivanja; ni statistično pomembne razlike v športni aktivnosti v prostem času staršev skupaj s svojimi otroki glede na starost staršev; ni statistično pomembne razlike v vplivu spola staršev, ki so se v otroštvu ukvarjali s športom, na vključenost njihovih otrok v organizirane športne dejavnosti.
Keywords: predšolski otrok, šolski otrok, športna aktivnost, starši, družina, organizirane športne dejavnosti, prosti čas
Published: 17.12.2015; Views: 594; Downloads: 125
.pdf Full text (1,15 MB)

Search done in 0.14 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica