| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 280
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
Ekstremni alpinizem : med "vedenjem, ki ogroža življenje" in vitalizmom
Nataša Škraban, Benjamin Flander, 2007, published professional conference contribution

Keywords: šport, alpinizem, ekstremni alpinizem, nesreče v gorah, samodestruktivno vedenje, nevarnost
Published in DKUM: 30.05.2024; Views: 66; Downloads: 1
.pdf Full text (704,40 KB)

2.
Razvoj in vodenje športnih kadrov v profesionalnih ekipah
Tim Lotrič, 2024, undergraduate thesis

Abstract: V dinamičnem svetu profesionalnega športa je ključno razumeti kompleksnost razvoja in vodenja športnih kadrov za doseganje vrhunskih rezultatov. Znotraj tega konteksta se osredotočamo na identifikacijo in razvoj športnih talentov ter pomembnost psiholoških vidikov, vključno z motivacijo športnikov in mentorsko vlogo pri njihovem razvoju. Primeri uspešnih praks, kot sta Barcelona FC in Golden State Warriors, ponazarjajo, kako učinkovit razvoj in vodenje športnih kadrov prispevata k dolgotrajnemu uspehu ekip v konkurenčnem športnem okolju. Postavili smo si 5 hipotez, ki smo jih raziskali s pomočjo ankete. Raziskava o razvoju športnih kadrov je potrdila večino hipotez, pri čemer izpostavlja potrebo po ozaveščanju o tehnoloških inovacijah ter timskih veščinah. Manjše zanimanje za tehnološka orodja odpira priložnosti za izobraževanje o njihovi koristnosti, medtem ko poudarja potrebo po večji ozaveščenosti o nujnosti timskih veščin. Kljub temu smo dosegli enotnost glede pomena psihološke priprave in mentorske vloge trenerjev. Čeprav smo prepoznali ključne primere uspešnih ekip, je ozaveščenost o kadrovskih strategijah, kot sta nabava talentov in analiza podatkov, še lahko izboljšana. Rezultati prispevajo k razumevanju ključnih vidikov razvoja in vodenja športnih kadrov, omogočajoč oblikovanje bolj ciljanih programov izobraževanja in strategij za športnike, trenerje ter vodstvo športnih organizacij.
Keywords: razvoj športnih kadrov, kadrovske strategije, psihološki vidiki, profesionalni šport, mentorska vloga
Published in DKUM: 28.05.2024; Views: 214; Downloads: 25
.pdf Full text (2,06 MB)

3.
Diferenciacija ur športa na podružnični osnovni šoli v kombiniranem oddelku 2. in 3. razreda : magistrsko delo
Valentina Zdovc Kotnik, 2024, master's thesis

Abstract: Glavni namen magistrskega dela je bil pripraviti, izvesti in analizirati diferencirane ure predmeta šport v kombiniranem oddelku 2. in 3. razreda na podružnični šoli. Diferencirali smo ure iz različnih tematskih sklopov, ki so v učnem načrtu za šport. Načrtovali in zapisali smo priprave za pet šolskih ur, ki so predstavljene v praktičnem delu magistrskega dela. Te ure smo izvedli, jih dokumentirali ter v omenjenem poglavju opisali in tudi analizirali z vidika poučevanja v kombiniranem oddelku, z vidika učencev in vidika diferenciacije. Ugotovili smo, da je izvedba diferenciranega pouka težja kot v čistih razredih, vendar smiselna. Naredili smo tudi empirični del, kjer smo s pomočjo ankete, ki je bila izvedena na vzorcu sedemintridesetih učiteljev, ki poučujejo ali so poučevali v kombiniranem oddelku na podružnični šoli na izbrani šoli. V tem delu naloge nas je zanimal odnos učiteljev kombiniranih oddelkov do diferenciacije – kaj diferencirajo, kdaj, ali jim diferenciacija otežuje delo in kdaj se diferenciacije poslužujejo pri športu. Z raziskavo smo ugotovili, da skoraj vsi učitelji kombinirani pouk diferencirajo, vendar pogosteje slovenščino ter matematiko kot spoznavanje okolja, glasbeno umetnost in šport. Učitelji imajo do diferenciacije pozitiven odnos, čeprav jim načrtovanje in izvajanje le-te ni najlažje. Nekateri učitelji diferencirajo ure športa, pretežno v osrednjem delu pri ciljih, vsebinah, metodičnih postopkih in pripomočkih. Z izvedbo empiričnega in praktičnega dela smo hoteli podpreti idejo o tem, da je diferenciacija v kombiniranih oddelkih zelo pomembna, tudi pri športu, predvsem pa smo z izvedbo praktičnega dela hoteli raziskati diferenciacijo ur športa v kombiniranih oddelkih na podružničnih šolah.
Keywords: šport, podružnična šola, kombiniran oddelek, kombiniran pouk, diferenciacija
Published in DKUM: 14.05.2024; Views: 161; Downloads: 23
.pdf Full text (5,97 MB)

4.
Varus knee deformity in adolescent soccer players
Zmago Krajnc, Matjaž Vogrin, 2019, review article

Keywords: nogomet, rastna cona, varusna deformacija kolena, šport, najstnik
Published in DKUM: 05.04.2024; Views: 129; Downloads: 7
.pdf Full text (213,52 KB)
This document has many files! More...
This document is also a collection of 1 document!

5.
Poškodbe policistov pri uporabi prisilnih sredstev
Uršula Belaj, Bojan Zorec, 2006, published professional conference contribution

Keywords: policija, policijsko delo, prisilna sredstva, poškodbe, šport
Published in DKUM: 21.03.2024; Views: 151; Downloads: 20
.pdf Full text (308,30 KB)

6.
Mnenje policijskih vodij o dodatnem izobraževanju in usposabljanju ter športni dejavnosti policistov
Andrej Mikola, 2005, published scientific conference contribution

Keywords: policija, policisti, usposabljanje, izobraževanje, šport
Published in DKUM: 21.03.2024; Views: 130; Downloads: 4
.pdf Full text (235,31 KB)

7.
Marketinško komuniciranje rokometnih klubov na družbenih omrežjih
Luka Milič, 2023, master's thesis

Abstract: Marketinško komuniciranje ima tako v svetu, kakor tudi pri zasnovi organizacije velik pomen, saj si z njim organizacije pomagajo uspešno priti na trg z določenim izdelkom. Preden se organizacija loti načrta marketinškega komuniciranja, mora imeti izbrano svojo blagovno znamko ter svoj izdelek, oziroma storitev, ki jo bo ponujala na trgu potrošnikom. Marketinško komuniciranje zahteva veliko načrtovanja in premišljenosti. Pred vstopom na trg mora vsaka organizacija vedeti, kaj bo ponujala na trgu, komu bo ponujala to storitev ali izdelek, kako bo stopila v stik z bodočimi potrošniki, kako bo ohranjala zveste stranke in podobno. Ker živimo v hitro razvijajočem se svetu, se je tudi marketinško komuniciranje prestavilo na digitalne medije. Marketinško komuniciranje je zelo pomembno upoštevati tudi v športu in trženju športnih klubov. Pri športnem marketingu lahko tržimo izdelke, dogodke ali pa celo posamezne igralce. Prav tako je potrebno biti pri športnem marketingu pozoren na to, kaj se bo oglaševalo, kako se bo oglaševalo in kaj bo od tega imela določena športna organizacija. Pri športnem marketingu so prav tako pomembni sponzorji, ki so eden od glavnih finančnih virov športnih organizacij. V magistrski nalogi je bolj podrobno opisana blagovna znamka, kot tudi proces marketinškega komuniciranja in zakaj je le ta tako zelo pomemben. Prav tako se v magistrski nalogi srečamo z bolj podrobnimi oblikami marketinškega komuniciranja ter digitalnega marketinškega komuniciranja. V zadnjem poglavju teoretičnega dela je bolj podrobno zapisano tudi zakaj je marketing tako zelo pomemben v športu. Po teoretičnem delu sledi še empirični del, kjer smo s pomočjo anketnega vprašalnika pridobili mnenje ljudi o rokometnih klubih na družbenih omrežjih. Prvi del magistrske naloge je bil teoretičen, kjer smo s strokovno literaturo bolj podrobno pregledali teorijo marketinškega komuniciranja, v drugem empiričnem delu pa smo naredili še raziskavo s pomočjo anketnega vprašalnika in le to analizirali. V empiričnem delu smo se osredotočili na lastno raziskavo s katero smo želeli pridobiti mnenja ljudi o rokometnih klubih na družbenih omrežjih. V prvem delu empiričnega poglavja smo predstavili metodo raziskovanja in na kratko opisali vprašanja, ki jih je zajemal anketni vprašalnik. Sledila je analiza demografskih vprašanj, potem pa še analiza glavnih vprašanj naše raziskave. Na koncu je sledilo še preverjanje zastavljenih hipotez in sklep.
Keywords: družbena omrežja, rokometni klub, šport, športni marketing, športni management, informiranje, blagovna znamka, marketinško komuniciranje.
Published in DKUM: 16.02.2024; Views: 407; Downloads: 93
.pdf Full text (1,80 MB)

8.
Ureditev prestopov športnikov in druge aktualne dileme športnega prava : magistrsko delo
Valentina Škalič Müller, 2024, master's thesis

Abstract: Magistrsko delo predstavlja aktualne dileme športnega prava in dileme prestopov športnikov, s poudarkom na prestopih poklicnih nogometnih igralcev. S predstavitvijo razmerja med pravom in športom se spozna, da pravo posega tudi na področje športa. Pravna pravila, ki urejajo šport, se delijo v tri skupine. Prva skupina vključuje državna in naddržavna pravila, ki posredno posegajo na področje športa, druga skupina zajema specifična pravila, ki se nanašajo izključno na šport, tretja skupina pa obsega avtonomna pravila športnih organizacij. Športne organizacije delujejo z določeno stopnjo avtonomije, vendar so hkrati vezane na kriterije in okvirje, ki jih vzpostavljajo državna pravila in pravo Evropske unije. Evropska unija je ena od deležnikov, ki se v vedno večji meri vključuje v športno področje. Njene institucije in organi so izdali številne delovne načrte in priporočila, kako naj države članice aktivno sodelujejo v športu in izvajajo športno politiko. Skozi sodno prakso Sodišča Evropske unije se krepi vloga športa v pravnem sistemu Evropske unije. V šport posegajo predvsem pravila notranjega trga Evropske unije, ki zadevajo zlasti problematiko prestopov športnikov. Kot delavci imajo poklicni športniki možnost svobodne izbire, s katerim delodajalcem bodo sklenili pogodbo o zaposlitvi – v tem primeru so delodajalci športni klubi. Vendar se kljub tej svobodi pogosto srečujejo z ovirami in omejitvami, ki jim onemogočajo ali otežujejo prosto prestopanje med klubi. To predstavlja izzive pri uresničevanju prostega gibanja delavcev v luči prava Evropske unije. Največja pozornost se pri prestopu športnikov namenja v športni panogi nogomet. Nogomet kot novodobna gospodarska veja industrije predstavlja vrhunski profesionalni šport. Posledično je njegov status vplival na ustanovitev pomembne mednarodne nogometne organizacije FIFA, ki ima vpliv na celotno ureditev nogometa, tako s športnega kot tudi pravnega vidika. FIFA je društvo, urejeno po švicarskem pravu, ki skrbi za razvoj nogometa po svetu in ima svoje organe, svoje predpise in svoja pravna pravila. Razdeljeno je na konfederacije, ki se nadalje delijo na nacionalne nogometne zveze. Kljub relativni samostojnosti ima FIFA pravilnik, ki sistematično ureja problematiko mednarodnih prestopov poklicnih igralcev iz kluba ene države v klub druge države. Prestopi sodijo med kompleksne procese, ki vključujejo različne udeležence in v Evropski uniji pogosto predstavljajo problem zaradi morebitnih kršitev notranjega prava Evropske unije. Zaradi specifične narave športa se mora tudi reševanje športnih sporov prilagoditi posebnostim iz področja športa. S tem namenom je bilo ustanovljeno Arbitražno sodišče za šport – CAS.
Keywords: športno pravo, prestopi športnikov, FIFA, Arbitražno sodišče za šport, CAS, nogometni igralci, prestopi nogometnih igralcev, prost pretok delavcev, notranji trg
Published in DKUM: 25.01.2024; Views: 360; Downloads: 60
.pdf Full text (1,36 MB)

9.
Primeri uporabe podatkov iz velikih baz v nogometu : diplomsko delo
Marcel Koren, 2023, undergraduate thesis

Abstract: V svetu športa je nenehno izobraževanje pri trenerskem poklicu neizbežno, saj le tako ti kot strokovni delavec in tvoja ekipa neprestano napredujeta in ne zaostajata za konkurenco. Ne glede na raven športnega udejstvovanja, si lahko s pregledom aktualnih znanstvenih raziskav pridobimo nova znanja. Predstavili smo mnoga spoznanja iz strokovnih del, ki so privedla do korenitih sprememb v nogometni igri. Z neučinkovitostjo strelov z razdalje se je temu prilagodil slog nogometne igre (Harper, 2021) . Čeprav se je povišala intenziteta obremenitev v zadnjih letih (Bush, Barnes, Archer, Hogg, & Bradleya, 2015) se je zmanjšalo število poškodb (Henriques, 2018) . Moč je opaziti višji odstotek natančnosti podaj (McKenna, 2017) , zmanjšal se je čas nogometaša na žogi (igralec je med igro 98,8 % časa brez žoge (Di Salvo, 2007) in mnogo več. Potrebno je poudariti, da obstaja nepredstavljivo velik razkorak med neprofesionalno in profesionalno ravnjo, ne zgolj s finančnega vidika, ampak tudi med količino in dostopnostjo informacij o lastnih igralcih, medsebojni primerjavi ekip, zunanjih dejavnikih, nogometnem tržišču in navijačih, vendar izhodišča in spoznanja lahko delno uporabimo tudi na amaterskem nivoju. Naloga je predstavljena iz analitičnega in statističnega razmišljanje na karseda zanimiv in praktičen način. Dandanes se v nogometnem svetu popolnoma nič ne prepušča golemu naključju.
Keywords: nogomet, šport, baza podatkov, statistična analiza
Published in DKUM: 12.12.2023; Views: 464; Downloads: 18
.pdf Full text (973,89 KB)

10.
Odnos športno aktivnih oseb do nakupa in uporabe prehranskih dopolnil
Polona Brglez, 2023, master's thesis

Abstract: Različni načini življenjskega sloga ljudi prispevajo k temu, da imajo posamezniki posledično tudi različne interese. Med interese se štejejo tudi športne dejavnosti, s katerimi se ukvarjajo. Vsak posameznik ima svoje osebne cilje in želje pri športu, ki jih poskuša tudi učinkovito zadovoljiti. Pomoč lahko vidijo v nakupu in uporabi športnih prehranskih dopolnil, ki lahko pomembno prispevajo k hitrejšim rezultatom. Vrsto let je bilo mnenje o uporabi tovrstnih prehranskih dopolnil deljeno. S spoznanjem, da je prehrana pomemben del priprav na težje fizične napore oziroma športne dejavnosti, se je na trgu povečala ponudba prehranskih dopolnil, namenjenih športno aktivnim osebam. Njihova uporaba je danes nekaj običajnega in celo pričakovanega, saj marsikateri športnik ne verjame, da lahko samo skozi običajno prehrano zadovolji svoje nutricionalne potrebe, ki nastanejo kot posledica različnih športnih dejavnosti. Športna prehranska dopolnila lahko opredelimo kot sestavo točno določenih hranilnih komponent, ki se namensko uporabljajo za spodbujanje določenih procesov telesa oziroma izboljšanje telesne zmogljivosti, pred, med in po športni dejavnosti. Z magistrskim delom smo želeli ugotoviti, kakšen odnos imajo športno aktivne osebe do nakupa in uporabe športnih prehranskih dopolnil. Ugotavljali smo, kateri dejavniki pomembno vplivajo na odločitev o nakupu in kakšno je mnenje o uporabi tovrstnih izdelkov. V raziskavi je sodelovalo 189 oseb, od katerih je bilo 104 oseb ženskega spola in 85 oseb moškega spola. Povprečna starost sodelujočih je bila 30 let, največ jih je imelo status zaposlenega. Ugotovili smo, da 76,2 odstotka sodelujočih športna prehranska dopolnila pozna in uporablja. Rezultati raziskave kažejo, da imajo sodelujoči pozitivno mnenje glede učinkovitosti športnih prehranskih dopolnil in jim koristijo pri doseganju športnih ciljev, prav tako menijo, da ne škodujejo zdravju. Pomembni dejavniki, ki vplivajo na odločitev o nakupu, so kakovost, učinkovitost, okus in vsebnost sestavin športnih prehranskih dopolnil.
Keywords: Prehranska dopolnila, šport, prehrana, odnos športno aktivnih oseb
Published in DKUM: 16.11.2023; Views: 396; Downloads: 49
.pdf Full text (2,21 MB)

Search done in 0.76 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica