| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 173
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
Uporaba osebnih mobilnih naprav med zaposlenimi v osnovnih šolah : magistrsko delo
Živa Drobnič Kvartuč, 2023, master's thesis

Abstract: Digitalizacija je kot aktualni trend privedla do mnogih sprememb v organizacijskih in institucionalnih okoljih, kjer se informacijsko-komunikacijske tehnologije uporabljajo za doseganje večje učinkovitosti. Informacijsko-komunikacijske tehnologije so razširjene tudi v izobraževalnih ustanovah, pri čemer za službene namene zaposleni pogosto uporabljajo tudi osebne mobilne naprave. Uporaba osebnih mobilnih naprav pri delu izobraževalne ustanove dodatno izpostavlja informacijsko-varnostnim grožnjam, kot so napadi s škodljivo kodo, nepooblaščeno dostopanje do podatkov, kraja identitete in napadi onemogočanja storitev. Zaradi količine in narave podatkov, ki se obdelujejo v izobraževalnih ustanovah, so le-te priljubljena tarča kibernetskih napadalcev. Ustrezna uporaba osebnih mobilnih naprav za službene namene ter izvajanje varnostnih ukrepov na teh napravah sta tako nujna za zagotavljanje večjega nivoja informacijske varnosti. V magistrskem delu smo z izvedbo raziskave analizirali, kakšno je izvajanje varnostnih ukrepov na osebnih mobilnih napravah med zaposlenimi v slovenskih osnovnih šolah ter kateri dejavniki so povezani z izvajanjem varnostnih ukrepov. Ugotovljeno je bilo, da je izvajanje varnostnih ukrepov med zaposlenimi v slovenskih osnovnih šolah povezano z zavedanjem informacijsko-varnostnih tveganj in zaznanim naporom za zagotavljanje informacijske varnosti. Po drugi strani izvajanje varnostnih ukrepov ni povezano z zaznano verjetnostjo za nastanek informacijsko-varnostnih incidentov ali s preteklimi izkušnjami z varnostnimi incidenti. Rezultati so pokazali, da je izvajanje varnostnih ukrepov med zaposlenimi v slovenskih osnovnih šolah dosledno, kljub temu pa so se glede na nenehne tehnološke napredke oblikovala priporočila za učinkovito zagotavljanje informacijske varnosti v izobraževalnih ustanovah v prihodnosti.
Keywords: informacijska varnost, BYOD, informacijsko-varnostno zavedanje, vedenje, osnovno šolstvo, zaposleni, magistrska dela
Published in DKUM: 07.07.2023; Views: 546; Downloads: 87
.pdf Full text (2,10 MB)

2.
Vpliv timskega dela na učinkovitost zaposlenih
Nives Fink, 2022, master's thesis

Abstract: Zaposleni v organizaciji predstavljajo ključno orodje doseganja ciljev organizacije in njene poslovne uspešnosti, zato je učinkovitost zaposlenih med pomembnejšimi kadrovskimi komponentami vsake organizacije. Namen zaključnega dela je bil predstaviti in opredeliti učinkovitost zaposlenih v šolstvu, pojasniti načine timskega dela v šolstvu in raziskati vpliv timskega dela na učinkovitost zaposlenih v šolstvu. V teoretičnem delu zaključnega dela smo uporabili deskriptivne metode, s katerimi smo pojasnili in predstavili teoretične koncepte in obstoječe prakse na področju upravljanja učinkovitosti zaposlenih, timskega dela zaposlenih ter dela zaposlenih v šolah. V empiričnem delu pa smo s pomočjo ankete izvedli raziskavo med zaposlenimi treh slovenskih osnovnih šol v dolenjski regiji. Z analizo rezultatov smo ugotovili, da je timsko delo v osnovnih šolah razvito, najbolj razširjena oblika je učiteljski zbor, za njim strokovni aktiv ter oddelčni učiteljski zbor, najmanj pogosta oblika pa je programski učiteljski zbor. Raziskali smo povezavo med obsegom timskega dela in delovno uspešnostjo v dveh šolskih letih, vendar nismo potrdili povezanosti med večjim obsegom timskega dela z boljšimi rezultati delovne uspešnosti. Prav tako smo preverili, ali obstaja povezava med večjim obsegom timskega dela in višjimi samoocenami sodelovanja ter interdisciplinarnosti. V tem primeru nismo potrdili povezanosti. Kljub temu rezultati raziskave kažejo, da so oblike timskega dela v osnovnih šolah pomembne za podporo pri delu ter pri strokovnem razvoju zaposlenih. Glede na rezultate analize bi v osnovnih šolah priporočili več ur mesečno za posamezne oblike timskega dela, vključenost vseh zaposlenih v timsko delo in več oblik timskega dela.
Keywords: timsko delo, učinkovitost zaposlenih, šolstvo, zaposleni
Published in DKUM: 17.01.2023; Views: 700; Downloads: 124
.pdf Full text (995,27 KB)

3.
Vloga predmeta šport pri spodbujanju narodne identitete na slovensko-madžarskem območju Prekmurja : magistrsko delo
Kaja Mujdrica, 2022, master's thesis

Abstract: Temeljni namen magistrskega dela je bil raziskati, kakšna je vloga predmeta šport pri spodbujanju narodne identitete učencev in dijakov na dvojezičnem območju Prekmurja. V teoretičnem delu magistrskega dela najprej opredelimo temeljne pojme, ki se navezujejo na temo, osredotočimo se na dvojezično šolstvo na območju Prekmurja, pozornost pa namenimo tudi vlogi šole pri spodbujanju narodne identitete učencev in povezavi športa z narodno identiteto. Pri tem izpostavimo, kakšne možnosti nudi pri spodbujanju narodne identitete učencev in dijakov predmet šport. Empirični del magistrskega dela temelji na kvantitativnih in kvalitativnih podatkih, ki so bili pridobljeni s pomočjo spletnega vprašalnika, s pomočjo katerega smo dobili odgovore 152 učencev in dijakov dvojezičnih osnovnih in srednjih šol, in delno strukturiranih intervjujev, ki so bili izvedenimi s šestimi učitelji, ki poučujejo predmet šport na dvojezičnih šolah v Prekmurju. Na osnovi stališč učencev in dijakov ter učiteljev zaključujemo, da se pri predmetu šport na dvojezičnih šolah v Prekmurju spodbuja in utrjuje slovenska narodna identiteta. Na to pomembno vpliva sporazumevanje, ki poteka pretežno v slovenskem jeziku, in dejavnosti, ki so načrtno ali prek prikritega kurikuluma vključene v poučevanje predmeta šport. Nenazadnje ima tudi večina anketiranih učencev in dijakov slovensko narodno identiteto. Čeprav rezultati pričajo v korist spodbujanja slovenske narodne identitete, pa raziskava vseeno pokaže odprtost do tega, da tudi pripadniki madžarske narodne skupnosti pri predmetu šport ohranjajo in utrjujejo lastno narodno identiteto. Raziskava potrdi, da je na dvojezičnem območju v Prekmurju prisotno sožitje med pripadniki različnih narodnosti, kar se kaže tudi pri predmetu šport.
Keywords: narodna identiteta, predmet šport, dvojezično šolstvo, madžarska manjšina
Published in DKUM: 05.10.2022; Views: 542; Downloads: 157
.pdf Full text (2,09 MB)

4.
ŠOLANJE NA DOMU V SLOVENIJI
Adrijana Čede, 2016, master's thesis

Abstract: Magistrska naloga predstavlja vpogled v pravno ureditev šolanja na domu ter umešča to obliko izobraževanja v formalni izobraževalni sistem Republike Slovenije. Na začetku so predstavljena zakonska določila, ki jih morajo upoštevati starši, ki se odločijo za to obliko izobraževanja, in so vodila za šolo, na katero je otrok vpisan. Nadalje naloga ponuja kratek zgodovinski razvoj samega pojava v Združenih državah Amerike ter tako omenja nekatere začetnike in pobudnike, ki so na podlagi lastnih opažanj in predvsem kot kritiko javnemu šolstvu začrtali pot šolanju na domu. Naloga prav tako predstavi zgodovinski razvoj v Sloveniji, ki je časovno gledano precej krajši in tudi zaradi tega precej manj organiziran v smislu združevanja v skupine, kakor je praksa (ponekod) drugod. Razlogi, ki privedejo starše do tega, da se odločijo za to obliko osnovnošolskega izobraževanja, so povzeti v šestem poglavju in se nadaljujejo v empiričnem delu naloge, ki temelji na raziskavi, opravljeni med slovenskimi starši. Tako naloga ponuja preplet teorije in dejanskega stanja na tem področju pri nas. Namen naloge je osvetliti sam pojav, ki z leti statistično narašča tako v svetu kot pri nas ter je v slovenski znanstveni in poljubni literaturi trenutno še manj zastopan.
Keywords: šolanje na domu, vzgoja, izobraževanje, socializacija, javno šolstvo, zasebno šolstvo, zakonodaja.
Published in DKUM: 14.04.2022; Views: 1038; Downloads: 103
.pdf Full text (1,19 MB)

5.
6.
Vpliv Tomaža Šegule na razvoj slovenske kitarske pedagogike
Nik Lovše, 2021, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu po analizi virov raziskujemo delo in življenje Tomaža Šegule. Podrobneje smo se osredotočili na njegovo pedagoško delo, ki zajema enega izmed najpomembnejših učbenikov za poučevanje klasične kitare v Sloveniji. Analizirali smo njegovo začetnico za kitaro Mladi kitarist 1, zbirko skladb Mladi kitarist 2, 1. del; Mladi kitarist 2, 2. del; Mladi kitarist 3, 1. del; Mladi kitarist 3, 2. del, etude Mladi kitarist 2 in Mladi kitarist 3, ter tehnične vaje Mladi kitarist 2 in Mladi kitarist 3 za glasbene šole. Metodološko je magistrsko delo zasnovano na virih, ki pričajo o življenju in pedagoškem delu Tomaža Šegule, ter analizi njegovih šol in delu nekaterih najpomembnejših glasbenih pedagogov, ki so učenci ali učitelji Tomaža Šegule v Sloveniji. Analiza dela Tomaža Šegule je temeljila na pregledu različnih knjig in člankov, objavljenega intervjuja Tomaža Šegule z Miranom Stergulecem in prispevka na Radio televiziji Ljubljana. Tudi sami smo opravili intervjuja s Tomažem Šegulo in Andrejem Grafenauerjem. Empirični del magistrskega dela je sestavljen iz raziskave, kjer so sodelovali učitelji kitare iz glasbenih šol po Sloveniji. V raziskavi nas je zanimala razlika pri uporabi učbenikov Mladi kitarist in stališča učiteljev kitare glede na starostno skupino. Ugotovili smo, da večina učiteljev kitare za poučevanje uporablja učbenike Mladi kitarist, da ob uporabi učbenikov Mladi kitarist učenci dosežejo prvine znanja, ki jih zahteva učni načrt in da učitelji kitare za večino učbenikov Mladi kitarist smatrajo, da so delno primerni in jih dopolnjujejo z ostalo literaturo.
Keywords: slovenska kitarska pedagogika, glasbeno šolstvo, kitara, učbeniki za kitaro.
Published in DKUM: 24.05.2021; Views: 983; Downloads: 174
.pdf Full text (46,05 MB)

7.
KULTURNO ZGODOVINSKI ORIS OBČINE SV. MARTIN NA MURI
Ana Nađ, 2011, undergraduate thesis

Abstract: V diplomski seminarski nalogi predstavljam občino Sv. Martin na Muri, njeno kulturno, šolsko in cerkveno oziroma versko zgodovino ter gospodarstvo nekoč in danes. Zgodovina občine sega v rimsko obdobje. Rimsko naselje Halicanum se je nahajalo na področju današnjega Sv. Martina na Muri. Podatki o šolstvu segajo v 17. stoletje, v obdobje družine Zrinski. Danes je v občini osemletna osnovna šola brez podružnične šole. Občina je ime dobila po škofu Sv. Martinu iz 4. stoletja. Danes je najmočnejši del gospodarstva v občini turizem. Terme „Spa & Golf Resort Sveti Martin“ so postale zaščitni znak občine in so tudi mednarodno priznane. Občina organizira veliko srečanj in aktivnosti, ki so povezane z našimi prijatelji in sosedi iz Slovenije. S tem ohranja in spodbuja prijateljstvo ter druženje. Zanimivo kulturno društvo v občini so „Svetomartinski krampusi“ oz. Parklji. To je mlado društvo, ki ohranja starodavno tradicijo na dan Sv. Miklavža, 6. decembra. Predstavila bom tudi ostala društva, katera delajo našo občino zanimivo in atraktivno. Sv. Martin na Muri je relativno majhna občina, ampak moderna, odprta do drugačnosti, zanimiva in bogata z običaji in tradicijo, kar bom tudi predstavila v diplomski seminarski nalogi.
Keywords: občina Sv. Martin na Muri, kultura, šolstvo, cerkev, zgodovina, gospodarstvo, turizem, tradicija
Published in DKUM: 29.01.2021; Views: 749; Downloads: 33
.pdf Full text (1,57 MB)

8.
60 let študija tehnike v Mariboru
2021

Abstract: Publikacija 60 let študija tehnike v Mariboru opisuje razvoj Fakultete za elektrotehniko, računalništvo in informatiko; Fakultete za gradbeništvo, prometno inženirstvo in arhitekturo; Fakultete za kemijo in kemijsko tehnologijo ter Fakultete za strojništvo. Vsebina publikacije nas vodi skozi pregled zgodovine in pomembenjših mejnikov od vpisa prvega študenta do ločitve fakultet oz. ustanovitve štirih novih fakultet. Sledi predstavitev vsake fakultete z nagovorom dekana oz. dekanice in pomembenjšimi dosežki v zadnjih letih. V zadnjem poglavju se publikacija posveča razvoju in opisu delovanja Knjižnice tehniških fakultet.
Keywords: visoko šolstvo, univerza, zgodovinski pregled, razvoj, tehnika, študij, inženirstvo
Published in DKUM: 15.01.2021; Views: 735; Downloads: 58
URL Link to file

9.
ŠOLSKA, KULTURNA IN DRUŽBENA ZGODOVINA POLZELE V 19. IN V 1. POLOVICI 20. STOLETJA
Karmen Turnšek, 2010, undergraduate thesis

Abstract: Diplomska seminarska naloga z naslovom Šolska, kulturna in družbena zgodovina Polzele v 19. in v 1. polovici 20. stoletja obravnava moj domači kraj. Naloga temelji na dogajanju na Polzeli in v njeni bližnji okolici v letih od 1826 do 1941. Mejni letnici predstavljata razvoj kraja od začetka delovanja redne osnovne šole do prihoda okupatorjev. Nalogo sem začela s krajšim opisom kraja in z gibanjem prebivalstva v omenjenem času. Ker so raziskovani samo posamezni drobci polzelske zgodovine, sem v uvodnem poglavju zaradi boljše preglednosti umestila zgodovino kraja v razvoj celotne Spodnje Savinjske doline. Sledita najpomembnejši poglavji o zgodovini polzelske osnovne šole, od ustanovitve do aprila 1941 in začetki kulturnega življenja s pregledom vseh najpomembnejših društev v obravnavanem času. Germanizacija ni prizanesla niti Polzeli, zato sem to problematiko opisala v posebnem poglavju. Nalogo sem zaključila s kratkim pregledom razvoja gospodarstva, po katerem je Polzela poznana še danes.
Keywords: Polzela, zgodovina, šolstvo, kultura, društva, gospodarstvo.
Published in DKUM: 03.06.2020; Views: 885; Downloads: 77
.pdf Full text (2,73 MB)

10.
Zasebne šole v Nemčiji
Špela Zalokar, 2019, master's thesis

Abstract: V Nemčiji se opaža porast zasebnega šolstva, vsako leto se ustanavlja vedno več zasebnih šol in tudi vedno več staršev svoje otroke vpisuje na zasebne šole. Čeprav so nekoč zasebne šole veljale za elitne šole in za šole, ki so namenjene samo premožnejšem sloju prebivalstva, se je to zelo spremenilo. Dandanes najdeš raznoliko mešanico učencev, ki prihajajo iz različnih družbenih slojev. Saj so tudi zasebne šole stopile korak nižje in omogočile šolanje vsem. Ena izmed prilagoditev je tudi ta, da so šolnine prilagodili socialnim statusom učencev oziroma njihovim staršem. Prav tako je nabor različnih zasebnih šol v Nemčiji zelo pester. Starši lahko svoje otroke vpišejo v kar pet različnih kategorij zasebnega šolstva. V grobem poznajo konfesionalne šole, alternativne šole, zasebne šole, ki so združene v Združenje zasebnih šol, internacionalne zasebne šole in biligualne/dvojezične zasebne šole. Vsaka od teh šol imajo svoje določitve in ureditve ter tudi določena pedagoška načela. Namen magistrske naloge je ta, da podrobneje spoznamo razvoj zasebnega šolstva in kakšna je danes slika zasebnega šolstva v Nemčiji.
Keywords: zasebne šole, šolstvo, porast, konfesionalne šole, alternativne šole, svobodne šole, internacionalne zasebne šole
Published in DKUM: 02.08.2019; Views: 1589; Downloads: 165
.pdf Full text (1,86 MB)

Search done in 0.48 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica