| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 9 / 9
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
Deficitarnost kadrov v šolah vožnje Relax
Petra Polovšak, 2019, undergraduate thesis

Abstract: Problem pomanjkanja učiteljev vožnje je v podjetju Relax Trans prisoten že nekaj let. V šolah vožnje Relax smo v okviru diplomskega dela Deficitarnost kadrov v šolah vožnje Relax želeli pridobiti odgovore, ki bodo verodostojni, saj bomo na podlagi teh lahko zmanjšali kadrovsko deficitarnost učiteljev vožnje. Raziskava je bila izvedena s pomočjo anketnega vprašalnika v desetih poslovnih enotah. Od tega je bilo pet poslovnih enot, kjer je prisoten kadrovski deficit učiteljev vožnje, in pet poslovnih enot, kjer kadrovskega deficita učiteljev vožnje ne zaznavamo. Skupno anketiranih oseb je bilo 100. Od tega polovica iz deficitarnih poslovnih enot in polovica iz nedeficitarnih poslovnih enot. Z anketo smo pridobili potrebne podatke. Ti podatki, pa so bili ključnega pomena, da smo lahko v zadnjem delu diplomske naloge odgovorili na zastavljena raziskovalna vprašanja in navedli predloge za lažje pridobivanje manjkajočih kadrov. Ugotovljeno je bilo, da se pomanjkanje učiteljev vožnje pojavlja v izvenmestnih poslovnih enotah, torej v podeželskih poslovnih enotah. Te poslovne enote so: Ilirska Bistrica, Muta, Slovenska Bistrica, Lendava in Mozirje. Ugotavljamo, da je dejavnik, ki odločilno vpliva na odločitev za usposabljanje za učitelja vožnje, oddaljenost mesta usposabljanja za učitelja vožnje do kraja bivanja. Povprečno so ti kandidati oddaljeni 104 km. Drugo težavo pa predstavljajo finančna sredstva, kajti izobraževanje za učitelja vožnje stane 1600 €. Zanimalo nas je tudi, kolikšen delež bi bili potencialni kandidati pripravljeni sofinancirati za izobraževanje. Pokazala se je občutna razlika, saj so kandidati iz nedeficitarnih poslovnih enot povprečno pripravljeni sofinancirati bistveno več kot kandidati iz deficitarnih poslovnih enot. Ugotovljeno je bilo, da bomo v šolah vožnje Relax zmanjšali deficitarnost učiteljev vožnje v podeželskih poslovnih enotah, če jim bomo ponudili sofinanciranje izobraževanja in zagotovili prevoz do kraja izobraževanja. Za nemoteno delovanje, rast, razvoj ter konkurenčnost šol vožnje Relax je razvoj strategije za pridobivanja deficitarnih kadrov je strateškega pomena. Na postavljena raziskovalna vprašanja, so bili pridobljeni vsi odgovori. Glede na rezultate je diplomska naloga postala koristno in uporabno orodje za šolo vožnje Relax.
Keywords: šola vožnje, deficitarnost kadrov, učitelj vožnje, nedeficitarne poslovne enote, deficitarne poslovne enote, kandidat
Published: 13.01.2020; Views: 281; Downloads: 27
.pdf Full text (1,18 MB)

2.
Korupcija v šolah vožnje
Boštjan Colarič, 2019, undergraduate thesis

Abstract: Korupcija se dandanes pojavlja v različnih oblikah in razsežnostih, ki segajo od samih vrhov političnih oblasti, do neposrednih uporabnikov storitev državnega aparata. V diplomskem delu je predstavljen pojem korupcije v povezavi s t. i. »sistemsko korupcijo« in korelacijo z izvajanjem dodatnih usposabljanj za voznike začetnike. Odkrite nepravilnosti pri izvajanju usposabljanj so se pojavljale po sprejetju novih načinov izobraževanj v Zakonu o voznikih leta 2010, kar je bilo tudi vodilo pri raziskovanju poteka sprejetja zakonodaje na tem področju, v primerjavi z ureditvami v nekaterih drugih državah Evropske unije. Po opravljenih raziskavah zakonskih ureditev držav in zaključkih pravnomočnih sodb v Republiki Sloveniji, je bilo ugotovljeno, da so bila zakonodajna pravila ob začetku sprejetja nove zakonodaje na področju usposabljanja voznikov pomanjkljiva, kar je omogočalo izkoriščanje sivih polj pri izvajanju nadzora, vendar pa se temeljne oblike izobraževanj voznikov začetnikov bistveno ne razlikujejo od izobraževanja v drugih državah Evropske unije. Naknadni popravki zakonodaje v Republiki Sloveniji so okrepili mehanizme nadzora z namenom preprečevanja izvajanja nepravilnosti. Prav tako je bilo ugotovljeno, da bi bilo za povezavo med sprejetjem zakonodaje v letu 2010 in sistemsko korupcijo, potrebno poglobljeno preiskovanje povezav med pobudniki novih ukrepov in subjekti, ki bi imeli s tem koristi, pri čemer pa so tudi najvišji nadzorni organi nemočni brez ustrezne politične podpore.
Keywords: šola vožnje, korupcija, sistemska korupcija, vozniki začetniki, usposabljanje, diplomske naloge
Published: 12.04.2019; Views: 511; Downloads: 63
.pdf Full text (867,95 KB)

3.
Pomen šole vožnje za udeležence v cestnem prometu
Maja Remih, 2016, undergraduate thesis

Abstract: V cestnem prometu je ena temeljnih dejavnikov kakovosti vsakdanjega življenja prometna varnost. Zakaj? Skoraj ne mine dan, ko ne bi bili mobilni. Mobilnost pa seveda za sabo prinaša številne posledice, kot so prometne nesreče. Kako lahko vsak posameznik in organizacije, kot so šole vožnje, prispevajo k večji varnosti oziroma kako lahko zagotovimo večjo varnost? Diplomsko delo prikazuje statistiko prometnih nesreč med letom 2010 in 2015, najpogostejše vzroke za prometne nesreče, statistiko žrtev in njihove posledice. S primerjavo napisane zakonodaje za delovanje šol vožnje in usposabljanje prihodnjih voznikov motornih vozil primerja poučevanje v šoli vožnje in v programu dodatnega usposabljanja voznikov začetnikov in vadbe varne vožnje. Ugotavlja vpliv šole vožnje na udeležence v prometu oziroma na prihodnje voznike. Potrkati želi na vest prihodnjim voznikom in voznikom nasploh ter jih spodbuditi k zavestnemu obnašanju in upoštevanju cestnoprometnih predpisov in k pravilnemu reševanju morebitnih negativnih situacij oziroma preprečitvi prometnih nesreč. V zaključku so predstavljeni nekateri že uvedeni ukrepi ter predlogi za izboljšanje varnosti v cestnem prometu, kot so uvedba samostojnega predmeta o prometni vzgoji že v osnovni šoli, predlog za zavestne kršitelje pod vplivom alkohola, sekcijsko merjenje na kritičnih odsekih in dodatna prometna signalizacija.
Keywords: promet, prometna nesreča, varnost, šola vožnje, kandidat, varna vožnja
Published: 14.09.2016; Views: 797; Downloads: 99
.pdf Full text (2,37 MB)

4.
Izbira poti pri usposabljanju kandidatov za voznike dvoslednih motornih vozil
Mojca Vrbnjak, 2016, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu so predstavljeni veljavni zakoni, pravilniki in predpisi, ki urejajo delo šol vožnje. Predstavljen je teoretični in praktični del učenja vožnje. Osredotočili smo se na zadnji del praktičnih voženj, kjer utrjujemo znanje na različnih smereh vožnje. V nalogi so podrobneje prikazane tudi lastnosti in sposobnosti kandidatov, komunikacija med kandidatom in učiteljem vožnje in načini poučevanja. Predstavljamo, kako bi naj potekala učna ura, komunikacija med kandidatom in učiteljem vožnje, kakšno vlogo ima kandidat in kakšno učitelj vožnje. Ugotavljamo, da je potrebno za dobro usposabljanje kandidatov izbirati čim bolj različne smeri in ne samo poti, kjer se v večini primerov izvajajo izpiti, saj lahko le tako kandidati pridejo do različnih situacij v prometu. Pomemben je tako interes kandidata za učenje in učiteljeva razlaga ter interes do učenja, ki mora biti prilagojen vsakemu posamezniku posebej.
Keywords: šola vožnje, učitelj vožnje, didaktika, usposabljanje kandidatov
Published: 03.06.2016; Views: 439; Downloads: 88
.pdf Full text (9,88 MB)

5.
6.
OBLIKOVANJE STRATEGIJE RAZVOJA PODJETJA RETOS.D.O.O.
Blaž Osolnik, 2015, bachelor thesis/paper

Abstract: Poglavitni raziskovani problem diplomskega dela je bil raziskava možnosti za razvoj oziroma rast malega družinskega podjetja, ki se ukvarja s poučevanjem vožnje. Glavni dejavnik za razvoj je pridobivanje novih strank. Do sedaj smo uporabljali le promocijo od ust do ust in smo bili z rezultati zadovoljni, zato smo sklenili, da to metodo obdržimo in jo nadgradimo, hkrati pa uvajamo nove metode za pridobivanje novih strank, in ponujanje novih dejavnosti že obstoječim oziroma strankam iz preteklosti. Zadovoljna stranka je le stranka, ki dobi občutek, da so njena pričakovanja glede kvalitete storitve ne le dosežena, temveč presežena. To moramo upoštevati na vseh ravneh poslovanja. Zato se v diplomskem delu nismo osredotočali le na pridobivanje novih strank, temveč je bil naš cilj raziskava možnih načinov za izboljševanje delovanja podjetja v vseh pogledih. Preučili smo kar nekaj elementov, ki vplivajo na poslovanje, predvsem smo se osredotočali na orodja za pridobivanje novih strank, ostajanje v stiku s strankami iz preteklosti, nadzorovanje kvalitete storitve in učinkovitosti delovanja podjetja. Spoznali smo, da je osnova za nadgradnjo podjetja dobra spletna stran, ki nas bo s pomočjo drugih marketinških orodij, predvsem pa njihove kombinacije, popeljala naprej in nam pomagala pridobiti nove stranke iz vedno širše okolice. Spletna stran nam bo omogočala tudi morebitne nove storitve, kot je internetna trgovina. Glavni del podjetja pa predstavljajo zaposleni. Zato bomo v prihodnosti dali še večji poudarek medsebojni komunikaciji in motivaciji.
Keywords: šola vožnje, družinsko podjetništvo, strategija rasti podjetja, pospeševanje prodaje, spletna stran
Published: 26.06.2015; Views: 947; Downloads: 203
.pdf Full text (2,48 MB)

7.
VPLIV IZOBRAŽEVANJA NA VARNOST V CESTNEM PROMETU GORENJSKE REGIJE
Miroslav Maksimović, 2015, bachelor thesis/paper

Abstract: Kot učitelj vožnje »B« kategorije z desetletnimi izkušnjami v prometu se sprašujem, ali smo storili dovolj za našo varnost in za varnost naših otrok. Diplomsko delo smo omejili predvsem na Gorenjsko regijo, saj tu živimo in smo kot vsakodnevni udeleženci v prometu nevarnosti najbolj izpostavljeni. V teoretičnem delu smo predstavili pojma promet in usposabljanje, pri čemer se je potrebno zavedati, da se je promet skozi čas zelo razvil. Če želimo poskrbeti za varnost v prometu, je potrebno vse udeležence prometa konstantno usposabljati. Pri prometu smo proučevali, kaj sploh je promet ter kako se deli. Nato smo se osredotočili na cestni promet, ker je le-ta najbolj povezan z vožnjo motornih vozil in z usposabljanjem voznikov. Pri usposabljanju smo skušali predvsem predstaviti teorijo didaktičnih načelih, učnih metodah, oblikah in sredstvih. Predstavili smo, kakšna naj bi bila pot do samega znanja ter kakšno naj bi bilo ocenjevanje in sam potek vozniških izpitov. V empiričnem delu smo se odločili za analizo trenutnega stanja usposabljanja voznikov »B« kategorije, kategorije, ki predstavlja neko osnovo, saj je življenje brez opravljenega vozniškega dovoljenja za osebni avto bistveno težje oz. praktično nemogoče. Nekaj besed smo posvetili današnji vzgoji, kdo jo predpisuje, kdo predpisuje samo usposabljanje prometa in kdo to usposabljanje izvaja. Kasneje smo se poglobili v sam proces pridobitve vozniškega dovoljenja in trenutnemu stanju prometa, prebivalstva, voznikov in prometnih nesreč v Gorenjski regiji. Dotaknili smo se tudi samega izobraževanja učiteljev vožnje, predpisov in vodij šol vožnje. Življenja nas in naših otrok so neprecenljiva. Ko pogledamo v statistiko umrlih in hudo poškodovanih v prometnih nesrečah, se nam torej sama od sebe postavljajo številna vprašanja: Ali ni mogoče storiti kaj več za našo varnost? Kje so vzroki za tako visoko število hudih nesreč? Kaj vse izgubimo z nesrečo mi, sami udeleženci država itd.? Ugotovili smo, da sta za znanje in uspeh na izpitu najbolj odgovorna učitelj vožnje in kandidat sam, da ni bistvenih razlik v opremljenosti šol vožnje, ter da vsi učitelji vožnje niso enaki po kvaliteti usposabljanja. Pri odločitvenih kriterijih za izbiro šole vožnje je na prvem mestu sama ponudba šole, na drugem mestu pa je cena posamezne ure. Pri končnem izpitu na podlagi mnenj učiteljev vožnje ugotovimo, da izpit ni vedno pravičen, da ocenjevalec nima vedno enakega kriterija, in da je ocena odvisna tudi od samega razpoloženja ocenjevalca. Pri težavnosti izpita so učitelji vožnje mnenja, da je povezana s številom praktičnih ur.
Keywords: • usposabljanje • varnost • promet • šola vožnje • nesreča
Published: 23.06.2015; Views: 700; Downloads: 129
.pdf Full text (1,53 MB)

8.
VARNOST PRIPADNIKOV SLOVENSKE VOJSKE PRI UPORABI MOTORNIH VOZIL
Nives Pesjak, 2011, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu smo predstavili varnost v cestnem prometu. V praktičnem delu diplomskega dela, smo predstavili obstoječe stanje tečaja varne vožnje, ki so ga opravljali pripadniki Slovenske vojske na poligonu AMZS na Vranskem. Seznanili smo se s potekom teoretičnega in praktičnega dela treninga varne vožnje. Analizirali smo odgovore na anketna vprašanja. Za Slovensko vojsko predlagali Program varnosti cestnega prometa za obdobje 2011 – 2016.
Keywords: Slovenska vojska, varnost cestnega prometa, program varnosti cestnega prometa v Slovenski vojski, šola varne vožnje.
Published: 16.10.2011; Views: 1490; Downloads: 72
.pdf Full text (902,81 KB)

9.
ANALIZA KAKOVOSTI IZOBRAŽEVANJA IN VOŽNJE ENOSLEDNIH MOTORNIH VOZIL V SLOVENIJI
Rok Seršen, 2009, undergraduate thesis

Abstract: V okviru diplomske naloge smo v juliju 2009 naredili analizo kakovosti izobraževanja in vožnje enoslednih motornih vozil v Sloveniji. Slovenija je ena izmed najnevarnejših držav kar se tiče vožnje motornega kolesa. Zato smo s podrobno analizo Zakona o varnosti cestnega prometa (ZVCP) in procesa izobraževanja bodočih motoristov ugotavljali možne vzroke za trenutno stanje na slovenskih cestah. ZVCP bi moral podrobneje in z večjim ozirom na kakovost ter varnost opredeljevati izobraževanje bodočih motoristov, avtošole pa bi morale zagotavljati višji nivo usposobljenosti predavateljev in inštruktorjev ter izvajati varnejši in kakovostnejši proces izobraževanja. Za podkrepitev naših ugotovitev z dejstvi smo naredili tudi raziskavo med aktivnimi motoristi iz vse Slovenije. Vključena je vrsta predlogov za izboljšanje trenutnega stanja: za zagotavljanje višje kakovosti in varnosti na slovenskih cestah bi morali med drugimi popraviti in dodelati ZVCP, država bi morala z zakoni bolj »priviti« avtošole, da bi delo opravljali kakovostneje in z večjim poudarkom na varnosti bodočih motoristov.
Keywords: Varnost motoristov, Kakovost izobraževanja motoristov, Kakovost vožnje motoristov, Zakona o varnosti cestnega prometa, Šola varne vožnje
Published: 25.09.2009; Views: 2322; Downloads: 182
.pdf Full text (2,14 MB)

Search done in 0.26 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica