| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 4 / 4
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
2.
Onesnaževanje zraka in njegovi vplivi - študija primera Lafarge cement Trbovlje : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študija Varnost in policijsko delo
Andreja Jošar, 2013, undergraduate thesis

Abstract: V diplomski nalogi sem zbrala, pregledala in analizirala osnovna spoznanja o onesnaževanju okolja zaradi prekomernih izpustov in posledičnega onesnaževanja zraka. Posebno pozornost sem namenila kršitvam zakonskih predpisov zoper okolje. Za študijo primera sem izbrala podjetje Lafarge cement d.o.o.. Analizirala sem Uredbo o sosežiganju odpadkov (2010) in v njej zapisane določbe o mejah zakonsko dovoljenih izpustov za cementarne. Analizirane določbe o omejitvah izpustov sem povezala z rezultati opravljene analize izpustov v cementarni. Analizo izpustov iz cementarne sem primerjala s podatki pridobljenimi iz Uredbe o emisiji snovi v zrak iz sežigalnic odpadkov in pri sosežigu odpadkov (2010) in s Specialno uredbo cementarne Lafarge Trbovlje (Okoljevarstveno dovoljenje, 2009: 6) za obdobje od leta 2002 do 2011. Ugotovila sem, da je cementarna delovala po Specialni uredbi (Okoljevarstveno dovoljenje, 2009: 6), ki je dovolila prekomerne izpuste in s tem nemoteno delovanje cementarne v škodo ljudem in okolju. Največji problem predstavljajo izpusti dušikovega oksida (NOX) in pa celotnih organski snovi (TOC), ki vsebujejo rakotvorno spojino benzen. V letu 2003 je prišlo do močnega povišanja izpustov emisij v zrak. Cementarna je proizvedla 29,3 t prahu, 1830,2 t žveplovega dioksida in 1161,2 t dušikovega oksida. Drugo največje izstopanje pa se pojavi v letu 2010 v mesecu oktobru, ko je prišlo do spremembe Uredbe o emisiji snovi v zrak iz sežigalnic odpadkov in pri sosežigu odpadkov (2010). Cementarna je za javnost prikazala rezultate, ki delujejo v skladu s Specialno uredbo in po teh rezultatih so delovali v zakonskih okvirih. Ni pa predstavila pravih rezultatov, ki so prikazali prekomerne izpuste v zrak v neprevetreni Trboveljski dolini. Da bi cementarna razrešila problem prekomernih izpustov, bi morala poskrbeti za njen zagon v skladu z zakonskimi predpisi, ki veljajo za vse cementarne v Sloveniji.
Keywords: okolje, zrak, onesnaževanje, škodljive emisije, izpusti, študije primerov, diplomske naloge
Published: 19.11.2013; Views: 2582; Downloads: 345
.pdf Full text (1,01 MB)

3.
EKOLOŠKE IZBOLJŠAVE V JAVNEM AVTOBUSNEM PROMETU
Nina Iljaš, 2016, bachelor thesis/paper

Abstract: V zadnjem času se zavedamo, da je varovanje okolja zelo pomembno. Osveščenost ljudi se povečuje, vendar v prometu premalo. Še vedno jih veliko uporablja osebna vozila, namesto javnega prevoza. Ob uporabi individualnega transporta pa prihaja do večjih obremenitev okolja, kot če bi se ljudje bolj množično odločali za rabo javnega transporta. V podjetju Ljubljanski potniški promet si prizadevajo, da bi svoj vozni park ustrezno pomladili, da bi ljudem zagotovili udobnost in s tem poskusili dvigniti uporabo javnega prevoza. V diplomskem delu bomo predstavili starostno strukturo voznega parka v podjetju LPP in s tem povezane načrte za pomlajevanje voznega parka. Starost namreč močno vpliva na onesnaževanje okolja, saj se je z leti zakonodaja izpustov spremenila. Predstavili bomo tudi porabo dizelskega goriva in plina CNG, prav tako tudi nove – ekološko bolj učinkovite motorje. Pri podjetju LPP stremijo k temu, da bodo v prihodnje zmanjšali starost svojih vozil in s tem tudi uvedli ekološko bolj učinkovite motorje. Posvetili se bomo škodljivim izpustom emisij v ozračje in poskusili preučiti, kako LPP z vsakim letom viša svojo ekološko učinkovitost. Prav tako bomo predstavili tudi vplive različnih emisij na človeka in njegovo zdravje. V okviru diplomskega dela smo izvedli strukturirana intervjuja z vodjo prometa in vodjo voznega parka v LPP.
Keywords: Ljubljanski potniški promet, ekološko učinkoviti motorji, starost voznega parka LPP, škodljive emisije
Published: 27.10.2016; Views: 429; Downloads: 27
.pdf Full text (1,41 MB)

4.
Ponovna uvedba oprtnih vlakov na progah V. evropskega koridorja v Sloveniji
Uroš Kek, 2016, bachelor thesis/paper

Abstract: Oprtni promet oziroma prevoz cestnih tovornih vozil po železnici je ena izmed rešitev za zmanjšanje gneče na cestah, ohranjanje zdravega okolja, zmanjšanje stroškov transporta ter predvsem povečanje varnosti v cestnem prometu. Oprtni sistem transporta oziroma oprtni promet pozna tri tehnologije; in sicer tehnologijo A, kjer se na železniškem vagonu prevaža celotno cestno tovorno vozilo – vlačilec in polpriklopnik oziroma priklopnik, tehnologijo B, kjer se prevaža priklopnik oziroma polpriklopnik brez vlačilca; ter tehnologijo C, kjer se prevaža samo zamenljivi zabojnik. V diplomskem delu je uvodoma predstavljen pojem oprtni sistem transporta z vsemi tremi možnimi oblikami – tehnologijami ter prednosti in slabosti posameznih tehnologij. V drugem poglavju je prikazan obseg cestnega prometa v Sloveniji v letih 2013 in 2014 ter negativni vplivi cestnega tovornega prometa na okolje in na prometno varnost. Na koncu drugega poglavja so prikazani stroški cestnine ter stroški goriva za prevoz tovornih vozil čez Slovenijo. V tretjem poglavju so opisane železniške proge V. evropskega koridorja v Sloveniji ter prevozna zmogljivost teh prog kot osnova za morebitno uvedbo oprtnih vlakov. V četrtem poglavju je opisan trenutni promet oprtnih vlakov v Sloveniji med postajama Maribor Tezno in Wels v Avstriji. V petem poglavju so navedeni in na kratko predstavljeni predlogi in potrebni ukrepi za ponovno uvedbo oprtnih vlakov na progah V. evropskega koridorja. V zaključku so navedene moje ugotovitve in sklepi v zvezi z obravnavano temo diplomskega dela.
Keywords: oprtni promet, terminal za kombinirani transport, železniška infrastruktura, prepustna moč proge, škodljive emisije cestnih tovornih vozil
Published: 21.11.2016; Views: 618; Downloads: 45
.pdf Full text (2,59 MB)

Search done in 0.11 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica