3.
Oblikovanje poslovnega modela obstoječega izdelka za širitev trgaLidija Podjaveršek, 2016, undergraduate thesis
Abstract: Diplomsko delo prikazuje izdelavo poslovnega modela za podjetje, ki želi s svojim že obstoječim izdelkom oz. storitvijo razširiti trg poslovanja. S poslovnim modelom oblikujemo informacije, potrebne za poslovno odločanje o ukrepih in akcijah, s pomočjo katerih bi osvojili nove trge, izpostavimo potencialno donosnost ponudbe, potrebe po virih za izvedbo in pokažemo dejavnike tveganja.
V nalogi obravnavamo obstoječe podjetje, ki že uspešno nastopa na trgu z opravljanjem zaključnih gradbenih del v sklopu storitev večjega gradbenega podjetja. Širjenje poslovanja bi bilo mogoče doseči z nastopom na novem trgu, s čimer bi podjetje prešlo iz vloge podizvajalca, ki je sicer udobnejša, do vloge glavnega izvajalca, ki pa je donosnejša.
S širitvijo trga pričakujemo večji obseg dela in potrebo po novih kadrih, znanjih in veščinah. Omenjeno podjetje nima namena širiti obsega materialnih in kadrovskih virov, ampak bo
večje potrebe nadomestilo s sodelovanjem z novimi poslovnimi partnerji.
Z upoštevanjem nekaterih omejitev in določenih ter znanih parametrov (npr. cene na trgu, obseg in količina ponudbe) izračunamo predvidene stroške in prihodke podjetja, s pomočjo katerih ovrednotimo donos, na katerega lahko računamo v prvem letu poslovanja. Nato predvidevamo in podrobneje analiziramo določena odstopanja in s tem opozorimo na morebitne tvegane in neodgovorne poslovne odločitve.
Ugotavljamo, da so kljub nasičenemu trgu in številčni konkurenci, pogoji poslovanja za podjetje dobri. Povezovanje z več poslovnimi partnerji in čim večje vključevanje poprodajnih aktivnosti bi povečalo dodano vrednost ponudbe, s katero bi podjetje izstopalo na trgu.
Oblikovanje poslovnega modela je tesno povezano z izdelkom oz. storitvijo, ki jo podjetje ponuja, in vedenjem o trgu, ki ga želi osvojiti. Z uporabo metodologije Panelnega poslovnega modela izdelamo model, ki opisuje najverjetnejši scenarij nastopa na trgu. V podjetju ga bodo uporabili kot izhodišče za naslednje poslovne odločitve, kasneje pa se bo lahko še prilagajal skladno z odzivom na trgu.
Keywords: suhomontažne storitve, širitev trga, poslovni model, panelni poslovni model, vizija podjetja
Published in DKUM: 14.10.2016; Views: 1019; Downloads: 99
Full text (1,71 MB)