| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 290
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
Potencial razvoja e-športnega turizma v Sloveniji : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študija
Timi Hojnik Ketiš, 2025, undergraduate thesis

Abstract: E-šport je v zadnjem desetletju doživel izjemen porast priljubljenosti in gospodarskega vpliva, kar ga postavlja v središče zanimanja številnih industrij, vključno s turizmom. Ta diplomska naloga preučuje potencial e-športnega turizma v Sloveniji, ki ima kljub svoji majhnosti dobro razvito infrastrukturo, visoko stopnjo digitalizacije in ugoden geografski položaj v osrčju Evrope. Raziskava analizira globalne trende v e-športu in hkrati preučuje specifične priložnosti ter izzive, s katerimi se sooča Slovenija kot možna destinacija za gostovanje e-športnih dogodkov na mednarodni ravni. Poleg pregleda trenutnega stanja in trendov v industriji naloga ponuja konkretne predloge za organizacijo in razvoj e-športnih dogodkov v Sloveniji, pri čemer se osredotoča na možnosti za spodbujanje lokalnega gospodarstva, ustvarjanje novih delovnih mest in povečanje mednarodne prepoznavnosti države. Prav tako naloga raziskuje, kako bi lahko Slovenija z vzpostavitvijo trajnostnega modela e-športnega turizma prispevala k dolgoročnemu turističnemu razvoju in gospodarski rasti, s čimer bi se država uveljavila kot pomemben igralec na globalnem e-športnem prizorišču.
Keywords: e-šport, turizem, razvoj, Slovenija, dogodki
Published in DKUM: 05.06.2025; Views: 0; Downloads: 2
.pdf Full text (2,35 MB)

2.
Primerjava športnih dejavnosti učencev iz Maribora in Novega Sada
Jasmina Jančič, Jurij Planinšec, 2018, original scientific article

Abstract: Namen raziskave je bil ugotoviti, koliko in na kakšen način so športno dejavni učenci iz Maribora in Novega Sada ter ali obstaja razlika v športni dejavnosti učencev iz omenjenih mest. V raziskavo sta bila vključena 202 učenca 4., 5., 6. in 7. razredov osnovnih šol, in sicer 100 učencev iz Novega Sada ter 102 učenca iz Maribora; od tega je bilo 96 deklet in 106 fantov. Za zbiranje podatkov smo uporabili anketni vprašalnik, ki so ga učenci izpolnjevali v maternem jeziku. Dobljene podatke smo obdelali s programom SPSS 21, pri tem smo uporabili χ²-preizkus in t-preizkus. Rezultati kažejo, da obstajajo statistično pomembne razlike med učenci iz Maribora in učenci iz Novega Sada pri obiskovanju športnih interesnih dejavnosti v šoli, pri športnem udejstvovanju z družinskimi člani ter v neorganiziranih športnih dejavnostih. Pri obiskovanju organiziranih izvenšolskih športnih dejavnosti pa ni bilo statistično pomembne razlike. Sklenemo lahko, da so učenci iz Maribora v povprečju športno dejavnejši kot učenci iz Novega Sada.
Keywords: športna vzgoja, šolski šport, gibalna aktivnost, gibalna dejavnost, Slovenija, Srbija, učenci, osnovne šole
Published in DKUM: 04.06.2025; Views: 0; Downloads: 1
.pdf Full text (231,37 KB)
This document has many files! More...

3.
Športno rekreacijski center Ruše
Ana Urleb, 2025, master's thesis

Abstract: Magistrsko delo obravnava nadgradnjo športno rekreacijskega območja ob reki Dravi v občini Ruše. Na podlagi analiz lokacije, potreb in primerov dobre prakse je izdelan projekt za regeneracijo obstoječe športne infrastrukture v Športnem parku Ruše, z nadgradnjo nogometnega kompleksa, ureditvijo rekreacijske poti in izgradnjo potapljaškega centra z globokim potapljaškim bazenom. Potapljaški bazen povezuje nivoje lokacije in ji daje dodano vrednost, tako funkcionalno kot tudi estetsko. Cilj je povečanje možnosti za rekreacijo in profesionalno športno aktivnost v kraju z bogato športno zgodovino in dvigniti nivo potapljaškega športa na regijskem nivoju.
Keywords: arhitektura, šport, rekreacija, športni objekt, potapljaški bazen, Drava, Ruše
Published in DKUM: 03.06.2025; Views: 0; Downloads: 36
.pdf Full text (40,99 MB)

4.
Motivatorji ukvarjanja s športno dejavnostjo pri različnih starostnih skupinah
Medard Bogataj, 2025, undergraduate thesis

Abstract: Vse več ljudi se zaveda pomena zdravega načina življenja in ostalih pozitivnih učinkov, ki jih prinaša šport. Razumevanje motivatorjev za ukvarjanje s športno dejavnostjo je posledično ključnega pomena. Telesna aktivnost je pomemben dejavnik za ohranjanje zdravja in dobrega počutja, vendar so razlogi, zaradi katerih se posamezniki odločajo za šport, raznoliki in pogosto odvisni od njihove starosti. V tem diplomskem delu smo se posvetili raziskovanju teh motivatorjev med različnimi starostnimi skupinami, z namenom ugotoviti, kako se te preference razlikujejo in kaj to pomeni za učinkovitejšo spodbujanje telesne aktivnosti v različnih življenjskih obdobjih. Predvidevamo, da bo to diplomsko delo prispevalo k boljšemu razumevanju te teme in hkrati nudilo uporabne smernice za nadaljnje raziskave in prakse.
Keywords: Šport, motivacija, starostne skupine, motivacija v športu.
Published in DKUM: 07.05.2025; Views: 0; Downloads: 15
.pdf Full text (1,24 MB)

5.
Pomen sodelovanja staršev in trenerjev v mladinskem športu : diplomsko delo
Urška Kadilnik, 2024, undergraduate thesis

Abstract: Ta diplomska naloga obravnava pomen sodelovanja med starši in trenerji v mladinskem športu, pri čemer poudarja njun ključni vpliv na celosten razvoj mladih športnikov. Poudarek je na vlogah staršev in trenerjev, ki skupaj ustvarjajo podporno okolje za telesni, čustveni in socialni napredek otrok. Raziskava analizira, kako učinkovita komunikacija in usklajeno delovanje med obema stranema prispevata k pozitivnim izkušnjam mladih športnikov. Starši zagotavljajo čustveno in materialno podporo, spodbujajo vztrajnost ter pomagajo otrokom razviti zdrav odnos do športa. Trenerji delujejo kot mentorji in vzorniki, s tehničnim znanjem in prilagojenimi metodami treninga spodbujajo razvoj spretnosti, samozavesti in discipline. Sodelovanje med starši in trenerji zmanjšuje možnosti za prekomerni pritisk ter omogoča boljše usklajevanje športnih ciljev in potreb otrok. Raziskava temelji na kombinaciji kvalitativnih in kvantitativnih metod, vključno z anketami staršev in trenerjev različnih športnih disciplin. Rezultati kažejo, da kakovostno sodelovanje izboljšuje športne rezultate, motivacijo otrok in njihovo splošno zadovoljstvo s športom. Študija potrjuje, da je usklajeno delovanje staršev in trenerjev ključno za dolgoročen uspeh in užitek otrok v športu, hkrati prispeva k njihovemu osebnemu razvoju in vrednotam, ki so pomembne zunaj športnih aktivnosti.
Keywords: mladinski šport, sodelovanje med starši in trenerji, motivacija, celostni razvoj, komunikacija, podporno okolje, razvoj spretnosti, osebnostna rast, disciplina, timsko delo
Published in DKUM: 14.02.2025; Views: 0; Downloads: 45
.pdf Full text (1,12 MB)

6.
Spolni stereotipi, povezani s športom, med otroki in mladostniki : magistrsko delo
Nives Turk, Karolina Vӧrӧš, 2024, master's thesis

Abstract: Spolni stereotipi so prepričanja o tem, kaj velja za moški spol in kaj za ženski spol, zajemajo zunanji izgled, stališča, interese, psihološke značilnosti, družbene odnose in poklice. Začnejo se oblikovati zelo zgodaj v otroštvu in vplivajo na samopodobo ter samozavest posameznika, dolgoročno lahko vplivajo na njihove izobraževalne in karierne poti. Namen magistrskega dela je bil raziskati spolne stereotipe v športu, med otroci in mladostniki, s pomočjo anketnih vprašalnikov in s statistično analizo pridobljenih podatkov. Raziskovalni vzorec obsega 819 učencev, od 3. do 9. razreda, naključno izbranih osnovnih šol (389 ženskega in 428 moškega spola, 2 nista označila) ter 253 dijakov (181 ženskega in 66 moškega spola) naključno izbranih srednjih šol. Rezultati so pokazali, da učenci večino športov dojemajo kot tipično moških, z izjemo izrazito tipično ženskih športov (ples, ritmična gimnastika, umetnostno drsanje in sinhrono plavanje), pri dijakih se dojemanje športov kot tipično moških oz. tipično ženskih nekoliko zmanjša. Ženski del vseh anketiranih ocenjuje športe nekoliko bolj spolno nevtralne kot moški. Delež udejstvovanja v tekmovalnih športih se v višjih razredih osnovne šole in pri dijakih drastično zmanjša. Rezultati so pokazali tudi, da udeleženci, ki se ukvarjajo s tekmovalnim športom in spremljajo športne medije, kot svojo navdihujočo osebo pogosteje navajajo športnika/-co v primerjavi s tistimi, ki niso aktivni v športu.
Keywords: šport, stereotipi, spolna identiteta, vzgojno-izobraževalno obdobje
Published in DKUM: 13.02.2025; Views: 0; Downloads: 15
.pdf Full text (1,27 MB)

7.
Vpliv številčnega ocenjevanja pri likovni in glasbeni umetnosti ter športu na samopodobo učencev v 4. in 5. razredu : magistrsko delo
Lina Likavec, 2024, master's thesis

Abstract: Namen magistrskega dela je raziskati, v kolikšni meri vpliva številčno ocenjevanje pri predmetih šport, likovna in glasbena umetnost na splošno in učno samopodobo učencev 4. in 5. razreda. Želeli smo ugotoviti, kako učenci dojemajo številčno ocenjevanje, kako vpliva na njihovo počutje, ali obstajajo razlike med deklicami in dečki glede vpliva na njihovo samopodobo. V teoretičnem delu magistrskega dela najprej razčlenimo koncept samopodobe, njene sestavine in strukturo. V nadaljevanju izpostavimo samopodobo osnovnošolskega otroka. Še posebej smo opredelili učno samopodobo in njene vplivne dejavnike. Podrobneje smo proučili številčno ocenjevanje pri predmetih šport, likovna in glasbena umetnost ter njegove potencialne vplive na splošno in učno samopodobo učencev. Empirični del magistrskega dela pa se nanaša na kvantitativno raziskavo, v kateri so sodelovali 204 učenci 4. in 5. razreda iz treh slovenskih šol. Raziskava je bila izvedena s pomočjo anketnega vprašalnika. Rezultati raziskave so pokazali, da številčno ocenjevanje povečini ne vpliva na splošno samopodobo učencev pri nobenem izmed teh treh predmetov, hkrati pa je možno razbrati, da številčno ocenjevanje najbolj vpliva na učno samopodobo otrok pri predmetu šport. Prav tako smo ugotovili, da je pri predmetu likovna umetnost možno zaznati tendenco, da številčno ocenjevanje bolj vpliva na mnenje o lastnih likovnih sposobnostih pri dečkih kot deklicah.
Keywords: samopodoba, številčno ocenjevanje, šport, likovna umetnost, glasbena umetnost
Published in DKUM: 24.01.2025; Views: 0; Downloads: 18
.pdf Full text (881,49 KB)

8.
MANAGEMENT NEPROFITNIH ŠPORTNIH ORGANIZACIJ - RAZISKAVA MODELOV TREH NACIONALNIH JUDO ZVEZ
Alen Vučina, Vojko Potočan, 2024, master's thesis

Abstract: Povzetek v slovenščini: Magistrska naloga raziskuje različne modele managementa, ki se uporabljajo v treh nacionalnih judo zvezah: Judo zvezi Slovenije, Judo zvezi Finske in Judo zvezi Turčije. Namen raziskave je bil analizirati in primerjati pristope, organizacijske strukture ter ključne dejavnike delovanja in managementa neprofitnih športnih organizacij, pri čemer je fokus na razumevanju učinkovitega managementa in prilagajanja specifičnostim delovanja v lokalnih okoljih. V prvem delu naloge so predstavljeni teoretični koncepti neprofitnega managementa, vključno z managementom, financiranjem, organizacijsko kulturo in vplivom teh dejavnikov na delovanje športnih organizacij. V nadaljevanju teoretičnega dela, so opisane posebnosti neprofitnih organizacij v športu, kjer je poudarek na razvoju in promociji športa kot javnega dobrega, predvsem s pomočjo prostovoljcev in državnih podpor. V empiričnem delu smo izvedli analizo organiziranosti in delovanja izbranih judo zvez. Pri Judo zvezi Slovenije je raziskava pokazala močan poudarek na tradicionalnih vrednotah juda, vrhunskih rezultatih na največjih tekmovanjih in razvoju mladih športnikov. Judo zveza Finske se osredotoča na vključevanje širše skupnosti v dolgoročni razvoj športa, pri čemer se pogosto povezuje z drugimi reprezentancami ter z javnimi in zasebnimi partnerji. Judo zveza Turčije pa je v zadnjem desetletju doživela obsežne spremembe v strukturi in strategiji, saj s pomočjo državnega financiranja stremi k povečanju mednarodne konkurenčnosti. Njihov glavni izziv je, kako ponovno osvojiti olimpijsko medaljo. Na podlagi analize so v nalogi oblikovani ključni zaključki in priporočila, ki poudarjajo pomen prilagodljivega vodenja, učinkovite komunikacije ter zmožnosti povezovanja z lokalno skupnostjo in sponzorji. Raziskava ugotavlja, da je uspešnost neprofitnih športnih organizacij v veliki meri odvisna od sposobnosti vodij, da se prilagajajo specifičnim izzivom in priložnostim, ki izhajajo iz kulturnih, finančnih in institucionalnih razlik v posameznih državah.
Keywords: ŠPORT, NEPROFITNE ORGANIZACIJE, MANAGEMENT ŠPORTNIH ORGANIZACIJ, JUDO, MODELI MANAGEMENTA JUDO ZVEZ
Published in DKUM: 14.01.2025; Views: 0; Downloads: 37
.pdf Full text (2,79 MB)

9.
Prepoznavnost sponzorstva v športu in njegov pomen za blagovno znamko : magistrsko delo
Klara Sternad, 2024, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu smo predstavili sponzorstvo v športu, predvsem, kako poteka proces sodelovanja in kakšen pomen ima za blagovno znamko. Pri tem smo se nanašali na primer sponzorskega sodelovanja med blagovno znamko Argeta in Smučarsko zvezo Slovenije. Raziskovali smo tudi, kako so sponzorske vsebine prepoznane med širšim občinstvom in kako se nanje odzivajo. Podatke smo pridobivali z izvedbo dveh poglobljenih intervjujev s predstavnico Argete kot sponzorja in predstavnikom Smučarske zveze Slovenije kot sponzoriranca ter anketnega vprašalnika, s katerim smo preverjali odziv na sponzorske vsebine med širšim občinstvom.
Keywords: marketing, sponzorstvo, blagovna znamka, šport
Published in DKUM: 03.10.2024; Views: 0; Downloads: 43
.pdf Full text (7,55 MB)

10.
Medpredmetnost in jezik v razredu pri pouku angleščine kot tujega jezika v 1. vzgojno-izobraževalnem obdobju : magistrsko delo
Minca Marovt, 2024, master's thesis

Abstract: V magistrski nalogi smo raziskovali možnosti medpredmetnega povezovanja angleščine kot tujega jezika v 1. vzgojno-izobraževalnem obdobju osnovne šole (nadalje 1. VIO OŠ) z učnimi predmeti šport, spoznavanje okolja, matematika, glasbena in likovna umetnost. V teoretičnem delu magistrske naloge smo se osredotočili na opredelitev medpredmetnega povezovanja, spoznavanje ravni in stopenj medpredmetnega povezovanja, nekaj besed smo namenili načrtovanju in izvajanju pouka z vključevanjem medpredmetnosti, raziskovali pa smo tudi možnosti medpredmetnega povezovanja angleščine kot tujega jezika z ostalimi učnimi predmeti v 1. VIO OŠ. Pojasnili smo pristop CLIL ter pomen usvajanja tujejezikovnih struktur v razredu in slovarskega načina poučevanja tujega jezika. Teoretični del magistrske naloge smo strnili s poglavjem o pomenu medpredmetnega povezovanja pri poučevanju angleščine kot tujega jezika na razredni stopnji OŠ. V empiričnem delu magistrske naloge smo ustvarili slovarje, ki vsebujejo jezikovne strukture v slovenskem in angleškem jeziku. Pripravljeni slovarji so namenjeni učiteljem, ki poučujejo angleščino kot tuji jezik v 1. VIO OŠ ter želijo uporabo tujega jezika povezati z vsebinami, temami in cilji drugih predmetnih področij, in sicer z učnimi predmeti: šport, spoznavanje okolja, matematika, glasbena in likovna umetnost. Pri izboru jezikovnih struktur so nam bili v pomoč učni načrti izbranih učnih predmetov. Oblikovali smo tudi lastne kriterije, s pomočjo katerih smo zbrali jezikovne strukture, ki jih učitelji najpogosteje uporabljajo pri različnih predmetnih področjih in jih lahko učitelji tujega jezika vključijo v svoj pouk. Slovarji so lahko v pomoč tudi učencem priseljencem, saj jim omogočajo lažje razumevanje in usvajanje osnovnih jezikovnih struktur v slovenščini kot jeziku okolja.
Keywords: medpredmetnost, jezik v razredu, poučevanje angleščine kot tujega jezika, 1. vzgojno-izobraževalno obdobje, CLIL, teoretični del, opredelitev medpredmetnega povezovanja, interdisciplinarno poučevanje, načelo celovitosti, stopnje medpredmetnega povezovanja, načrtovanje medpredmetnega povezovanja, ravni medpredmetnega povezovanja, vertikalno in horizontalno medpredmetno povezovanje, pri pouku angleščine kot tujega jezika, medpredmetno povezovanje na vsebinski ravni, medpredmetno povezovanje na konceptualni ravni, načrtovanje in izvajanje medpredmetnega povezovanja, možnosti medpredmetnega povezovanja, povezovanje učnih predmetov, medpredmetno povezovanje spodbuja, strategij medpredmetnega povezovanja, program osnovna šola, razvijanju ključnih kompetenc, vsebinsko in jezikovno integrirano učenje, pomoč učiteljem, učni predmeti, šport, spoznavanje okolja, matematika, glasbena umetnost, likovna umetnost, tematski slovarji
Published in DKUM: 29.08.2024; Views: 93; Downloads: 45
.pdf Full text (2,94 MB)

Search done in 0.09 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica