| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 34
First pagePrevious page1234Next pageLast page
1.
2.
3.
4.
PRIMERJALNA ANALIZA POUČEVANJA PREDMETA SPOZNAVANJE OKOLJA V SLOVENIJI IN PREDMETA SPOZNAVANJE NARAVE, DRUŽBE IN KULTURE V ŠPANIJI
Ana Žižek, 2009, undergraduate thesis

Abstract: Slovenija in Španija sta članici Evropske unije. Kljub temu se med njima v izobraževalnem sistemu pojavljajo razlike. Prav te razlike in tudi podobnosti podrobneje predstavljamo in opisujemo v diplomski nalogi. Diplomska naloga je razdeljena na dva dela: teoretični in praktični del. V teoretičnem delu je na kratko predstavljena Slovenija z osnovnimi podatki, predstavljeno je šolstvo v Sloveniji, zgodovina šolstva ter šolski sistem. Podrobneje predstavljamo učni predmet prvega triletja Spoznavanje okolja in nacionalni učni načrt za Spoznavanje okolja (1998). V nadaljevanju je opisana Španija z osnovnimi podatki, šolstvo v Španiji, zgodovina šolstva v Španiji, njegova reforma ter celoten šolski sistem. Podrobneje smo predstavili učni predmet Spoznavanje narave, družbe in kulture za prvo triletje in učni načrt za Spoznavanje narave, družbe in kulture (2007/2008), predstavili splošne cilje in tematske sklope ter jih primerjali s tematskimi sklopi in cilji nacionalnega učnega načrta za Spoznavanje okolja (1998). Praktični del diplomske naloge se dotakne primerjalne analize učnih ciljev po tematskih sklopih nacionalnega učnega načrta za učni predmet Spoznavanje okolja v Sloveniji (1998) in učnega načrta za predmet Spoznavanje narave, družbe in kulture v Španiji (2007/2008). Opisana je izpeljava in evalvacija učne ure, ki vsebuje tudi organizacijske zapise izvedbe posameznih učnih etap, izvedene na osnovni šoli SEK-El Castillo International School v Madridu pri predmetu Spoznavanje narave, družbe in kulture v 3. razredu.
Keywords: Slovenija, Španija, slovenski šolski sistem, španski šolski sistem, učni načrt, spoznavanje okolja
Published: 06.10.2009; Views: 3777; Downloads: 555
.pdf Full text (2,83 MB)

5.
FINANČNA KRIZA IN INTERNACIONALIZACIJA GORENJA NA FRANCOSKEM IN ŠPANSKEM TRGU
Katja Zupančič, 2009, undergraduate thesis

Abstract: Skupina Gorenje je z globalizacijo dosegla rast in razvoj. Vstop na nove trge je pomenil velik izziv, tako na področju odkrivanja potreb novih odjemalcev kot v organizaciji mednarodnega poslovanja. Čas in odzivi kupcev sta pokazala, da so Gorenjevi proizvodi visoko kvalitetni, cenovno dostopni, okolju in uporabnikom prijazni ter modernega dizajna. Sploh francoski trg, ki je bolj dovzeten za moderno in ekološko, je bil navdušen nad njihovimi izdelki. Gorenje si na španskem trgu še odpira poti. Kljub vsem pozitivnim učinkom globalizacije, je globalna finančna kriza pustila globoko sled na mednarodnem poslovanju Gorenja. Zmanjševanje svetovnega investiranja in čakanje na to, kaj in kako se bo odvilo na trgu, je vplivalo na velik upad povpraševanja po gospodinjskih aparatih. Kot vsa ostala podjetja v panogi gospodinjskih aparatov, se tudi Gorenje srečuje s številnimi preprekami, ki jih poskuša blažiti z optimizacijo zalog, s prilagajanjem proizvodnje naročilom, s prilagajanjem številom delovnih dni naročilom, s kratkoročnimi pogodbami, s povečanjem dobave iz držav v razvoju, s skrajševanjem delovnih ur, itd. Kako dolgo bo kriza še trajala in kako močno bo zadela svetovno ekonomijo ne ve nihče. Bodo pa tisti z jasnimi cilji in poštenimi potmi za dosego le-teh izšli iz krize kot zmagovalci in nadaljevali začrtano pot še močnejši in z bogatimi izkušnjami.
Keywords: globalizacija, finančna kriza, kreditni krč, Gorenje, Gorenje Španija, Gorenje Francija, gospodinjski aparati.
Published: 07.07.2010; Views: 1844; Downloads: 140
.pdf Full text (607,05 KB)

6.
TERITORIALNA ORGANIZACIJA KRALJEVINE ŠPANIJE
Maja Škontra, 2011, undergraduate thesis

Abstract: Kraljevina Španija je decentralizirana država, z visoko stopnjo samostojnosti španskih avtonomnih pokrajin ter širokim spektrom pooblastil pokrajin in občin v njihovih lastnih zadevah. Temelje teritorialne organizacije je postavila Španska ustava iz leta 1978, s pomembno določbo 2. člena, ki določa neločljivo enotnost španskega naroda, zagotavlja pravico do avtonomije narodnostim in regijami, ki tvorijo državo, in solidarnost med njimi. V nadaljevanju se ta člen razvije v pravilo, da se država ozemeljsko organizira v občine, pokrajine in avtonomne skupnosti, ki uživajo avtonomijo pri upravljanju in vodenju svojih interesov. Španija je strukturirana v 17 avtonomnih skupnosti in 2 mesti s posebnim statusom, podobnim skupnostim. Vsaka je sestavljena iz ene ali več pokrajin, katerih skupno število na vsem španskem ozemlju je 50. Vsaka je razdeljena na različno število občin, ki so temeljne ozemeljske entitete organizacijske strukture države ter katerih skupno število znaša trenutno 8128. Poleg teh ozemeljskih entitet pa pravno formalno obstajajo še druge, ki imajo svojo pravno sposobnost in nastajajo z združevanjem občin. Mednje spadajo skupnost občin, metropolitanska območja in okoliši, ki so različnih velikosti ter ustanovljene z drugačnimi nameni.
Keywords: Španija, teritorialna organizacija, avtonomna skupnost, pokrajina, občina, avtonomija.
Published: 10.05.2011; Views: 1762; Downloads: 175
.pdf Full text (851,00 KB)

7.
8.
9.
10.
Search done in 0.28 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica