| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 10
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
Spoznavanje človeškega telesa s pomočjo didaktičnih iger v vrtcu
Saša Bradaškja, 2019, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo z naslovom Spoznavanje človeškega telesa s pomočjo didaktičnih iger v vrtcu, je sestavljeno iz teoretičnega dela, praktične zbirke didaktičnih iger in empiričnega dela. Didaktična igra vsebuje tri različne verzije igre, ki so prilagojene glede na starost otrok, sposobnosti in znanje. Skozi igro otrok podrobneje spozna človeška čutila. V teoretičnem delu predstavimo pomen naravoslovja v vrtcu, definicije in vlogo igre v otroštvu, podrobneje raziščemo didaktične igre, pojasnimo vlogo odraslega pri igri, podamo informacije o čutilih in razvoju zaznavanja ter mejnike pri razvoju otroka. Didaktično igro smo preizkusili v vrtcu Pobrežje. V raziskavi so sodelovali sto trije otroci, stari od tri do šest let. Od tega je bilo oseminštirideset dečkov in petinpetdeset deklic. Na podlagi obdelanih podatkov, smo ugotovili, da se pri igri ne glede na spol, starost, osebnostne značilnosti ali znotraj skupine igralcev, ne pojavljajo statistično značilne razlike. S tem lahko potrdimo, da je oblikovana naravoslovna didaktična igra uporabna kot metoda za učenje o čutilih v predšolskem obdobju. Ugotavljamo, da igra dovoljuje iskanje različnih odgovorov, zato je primerna za uporabo na več področjih ter, da ima pomembno vlogo tudi vzgojitelj, ki otroke skozi postopek vodi.
Keywords: naravoslovna didaktična igra, čutila, predšolski otrok
Published: 11.05.2021; Views: 71; Downloads: 14
.pdf Full text (1,25 MB)

2.
Oblikovanje multisenzorne izkušnje v Posavskem muzeju Brežice
Alen Weber, 2020, undergraduate thesis

Abstract: Turizem je dinamična, razvijajoča se panoga, ki se nenehno prilagaja svetovnim trendom in praksam. Na začetku 21. stoletja turizem postaja ekonomija doživetij in počasi prehaja iz ponujanja storitev v uprizarjanje kakovostnih izkušenj. Koncept izkustvene ekonomije sta na področje turizma umestila Pine in Gilmore leta 1998. Od takrat so se na področju ustvarjanja kakovostnih izkušenj razvile različne metode oblikovanja izkušnje. Eden izmed vidikov uprizarjanja kakovostne izkušnje je vključevanje človeških čutil v ponudbo oziroma oblikovanje multisenzorne izkušnje. Ta vidik temelji na paradigmi utelešenja, ki med drugim pravi, da ljudje spoznavamo svet preko petih čutil. Tako nekateri pravijo, da je kakovost turistične izkušnje odvisna od uspešnosti stimuliranja čim večjega števila čutil. Posavski muzej Brežice je turistični produkt, ki je lahko s svojo prostorsko veličino in priljubljenostjo idealen za razvoj multisenzorne ponudbe. Stanje senzorne dimenzije v muzeju in kako jo izboljšati smo preverjali z anketno raziskavo, ki je bila izvedena na obiskovalcih muzeja. Analiza je pokazala, da v ponudbi muzeja prevladuje vid, največji potencial za razvoj pa ima sluh. Rezultati raziskave morajo biti postavljeni v kontekst epidemije covida-19, saj je bila stimulacija nekaterih čutil, največ dotika, iz varnostnih razlogov zelo omejena.
Keywords: multisenzorni turizem, oblikovanje multisenzorne izkušnje, izkustvena ekonomija, Posavski muzej Brežice, čutila
Published: 04.12.2020; Views: 139; Downloads: 36
.pdf Full text (2,51 MB)

3.
Zaznavanje in doživljanje umetniških del pri učencih v 5. razredu osnovne šole
Tjaša Onišak, 2017, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu z naslovom Zaznavanje in doživljanje umetniških del pri učencih v 5. razredu osnovne šole smo izvedli študijo primera, s pomočjo katere smo raziskovali, kako učenci v 5. razredu osnovne šole zaznavajo ter doživljajo kiparsko umetniško delo – spomenik Borisa Kidriča v Mariboru – preko treh različnih stopenj, pri čemer vsaka posamezna stopnja nadgrajuje prejšnjo. V teoretičnem delu smo najprej predstavili sam pomen likovne umetnosti v življenju posameznika, opredelili pojma umetnost in umetniško delo, ločili original od reprodukcije, navedli različne metode za približevanje umetniškega dela učencem, predstavili metodi estetskega transferja in estetske izkušnje ter opisali avtentični prostor in zakaj je le-ta pomemben pri doživljanju umetnine. Za empirični del naloge pa smo izvedli raziskavo, pri kateri smo si izbrali 5. razred na eni izmed osnovnih šol v Mariboru ter načrtovali in izvedli tri učne enote (zadnja se je delila na dva obiska), preko katerih smo želeli ugotoviti, kako učenci zaznavajo in doživljajo spomenik Borisa Kidriča v Mariboru, najprej preko golega opazovanja reprodukcije brez dodatnih informacij, nato preko opazovanja reprodukcije s predstavitvijo forme, teme in konteksta, nato pa še preko obiska kiparskega dela v avtentičnem prostoru. Študija primera je pokazala, da učitelj najlažje pripravi in izpelje uro, pri kateri učencem pokaže reprodukcijo brez kakršnihkoli informacij, vendar ti od nje tudi najmanj odnesejo. Če reprodukcijo obogati s skrbno izbranimi informacijami, se pokaže velik napredek v zaznavi, predvsem kar se tiče zapisanih vtisov s strani učencev. Največje doživetje pa je učencem predstavljal obisk umetniškega dela v avtentičnem prostoru, saj so tam veliko informacij pridobili preko drugih čutov in ne samo preko vida. Pri izdelkih učencev je prav tako možno opaziti napredek, predvsem v natančnosti in številu detajlov, ki so jih upodobili. Če povzamemo, je naša ključna ugotovitev ta, da obisk umetniškega dela v avtentičnem prostoru učenca obogati s pomembno izkušnjo, mu omogoči zaznavo umetniškega dela s še drugimi čutili kot samo z vidom ter ga privede do večje apreciacije umetniških del. Edina ovira, s katero smo se srečali, je pomanjkanje časa pri obisku v avtentičnem prostoru.
Keywords: Kiparsko delo, reprodukcija, avtentični prostor, čutila, estetska izkušnja.
Published: 27.10.2017; Views: 563; Downloads: 156
.pdf Full text (2,93 MB)

4.
VRSTE TIPNIH SLIKANIC
Anja Marzel, 2016, master's thesis

Abstract: Slepota oziroma slabovidnost je lahko za ljudi velika omejitev in ko govorimo o otrocih, so omejitve v življenju še toliko bolj težavne. Zaradi okvare vida imajo otroci težave v zaznavanju zunanjega sveta, slabšo orientacijo v prostoru, slabše ocenjevanje razdalje in vzajemnega odnosa predmetov. Tudi njihove predstave o predmetih so siromašne, lahko tudi neustrezne. Poleg tega imajo (pre)majhno zbirko didaktičnih sredstev ter igrač in ravno zaradi tega nimajo možnosti izboljšati svojih predstav. To spoznanje me je navdihnilo za izdelavo tipnih slikanic za slepe in slabovidne otroke. Moj namen je bil, da preučim vrste tipnih slikanic in izdelam tri različne: leposlovno, informativno (poučno) ter tipno slikanico brez besedila. Tipne slikanice sem preizkusila v praksi, in sicer s slabovidno deklico, staro 8 let. Uporabila sem tehniko neposrednega opazovanja in ček listo (ocenjevalno lestvico), s katero je bilo ocenjeno obvladovanje izbranih spretnosti, veščin, znanja in razumevanja slabovidne deklice. Njeni odzivi so bili pozitivni, znova in znova je želela opazovati in tipati tipne ilustracije, sodelovala je v pogovoru o tipnih slikanicah, zgodbe so ji bile zanimive in humoristične. Rezultati so torej pokazali, da imajo tipne slikanice za slepe in slabovidne otroke pomembno vlogo in so nepogrešljive za njihovo boljše razumevanje in predstave o predmetih.
Keywords: tipne slikanice (tipanke), vrste tipnih slikanic, čutila, slepi in slabovidni otroci
Published: 16.09.2016; Views: 2902; Downloads: 956
.pdf Full text (4,10 MB)

5.
Vpliv alkohola na zanesljivost pri nošenju in prenosu orožja
Goran Maršič, 2015, undergraduate thesis

Abstract: Pri policijskem delu se pogosto srečujemo z obravnavo kršitev povezanih s prekomernim uživanjem alkohola. V preteklosti je bila večina teh primerov povezanih s kršitvami cestno-prometnih predpisov in prekrškov povezanih s takimi in drugačnimi kršitvami javnega reda in miru. V nadaljevanju, s spremembo Zakona o prekrških, prekrškovni inšpektorji obravnavajo kršitve, ki so jih policisti na terenu zaznali, zanje pa niso bili predpisani ukrepi izdaje plačilnega naloga temveč prekrškovne odločbe v hitrem postopku. V teh primerih prekrškovni inšpektorji veliko energije vlagajo v dokazovanje posameznih navedb policistov, ki so ob obravnavi kršitve, na kraju in ob času prekrška jasne, pri pisanju odločbe in zagotavljanju dokazov oziroma pri odločanju pa izjemno skope. Tudi na področju orožnega prava v policiji smo večkrat pojasnjevali elemente kršitev Zakona o orožju, ki se nanašajo na nošenje in prenos orožja ali njegovo posest in zanesljivost posameznika pri tem. Zlasti je bilo to povezano z zanesljivostjo zaradi vpliva alkohola pri kršitelju, ki je v času nošenja ali prenosa orožja bil pod vplivom alkohola. Dileme so izpostavljali tako prekrškovni inšpektorji na policijskih upravah, kot lovske in strelske organizacije. S sodelovanjem z Ministrstvom za notranje zadeve, Direktoratom za upravne notranje zadeve, migracije in naturalizacijo smo večkrat pojasnjevali dileme policistov in tako olajšali obravnavo kršitev, pripomogli pa tudi k enaki razlagi in razumevanju Zakona o orožju. Nenazadnje pa smo interesnim skupinam (Lovska zveza, Strelska zveza in drugi) in posameznikom zagotovili zakonito in korektno obravnavo. Menimo, da je pojem zanesljivosti v povezavi z uživanjem alkohola v preteklosti povzročal neželene in nepotrebne dileme ter napake v postopkih. Strinjamo pa se, da nezanesljiv posameznik ob posedovanju orožja, predstavlja veliko nevarnost sebi in družbi. Enako pa ne moremo spregledati, da neupravičeno sankcioniran posameznik tudi ni zadovoljen z obravnavo in ukrepi celotnega sistema, ki skrbi za varnost in zakonitost.
Keywords: zaznave, vid, sluh, čutila, alkohol, orožje, strelno orožje, diplomske naloge
Published: 21.08.2015; Views: 1164; Downloads: 124
.pdf Full text (526,46 KB)

6.
OBLIKOVANJE KNJIG ZA PREDŠOLSKE OTROKE
Polona Veršec, 2015, master's thesis

Abstract: Knjige nam pomagajo pri spoznavanju osebnosti, odnosov med ljudmi in sami razlagi sveta, v katerem živimo. Zato je potrebno, da otroke že v zgodnjem otroštvu seznanimo s knjigami, saj te prispevajo k temu, da se naučijo izražati svoje občutke z besedami, pojmi in mislimi. Prav tako jih knjige spodbujajo k domišljijski igri, jim predstavljajo zabavo in z njihovo pomočjo odkrivajo nove ideje. Knjige morajo biti takšne, da bodo otroci, v našem primeru predšolski otroci, po njih z veseljem posegali. Naloga grafičnega oblikovalca je, da bo knjigo − njeno vsebino in vizualno podobo − oblikoval v logično celoto. Da bi mu to uspelo, mora najprej dobro poznati vse sestavine grafičnega oblikovanja in ciljno občinstvo, kateremu je izdelek namenjen. Zato smo se v teoretičnem delu seznanili s področjem razvoja otrok, zaznavanjem in predšolsko vzgojo otrok. Prav tako smo predstavili teoretični vidik grafičnega oblikovanja. Na podlagi tega smo se v empiričnem delu lotili raziskave, skozi katero smo ugotovili, na kaj morajo biti grafični oblikovalci pri oblikovanju knjig za predšolske otroke pozorni. Grafični oblikovalci so tisti, ki morajo znati vsebino knjige povezati v smiselno celoto, saj prav grafično oblikovanje vpliva na to, kako bodo predšolski otroci dojeli samo vsebino knjige. Pomembna je tako izbira slikovnega materiala kot tudi izbira formata in sama vezava knjige. Prav tako so predšolski otroci navdušeni, kadar grafični oblikovalci v oblikovanje vključijo različna čutila in s tem naredijo knjigo dosti bolj privlačno in zanimivo za bralca.
Keywords: vizualna komunikacija, množično komuniciranje, grafično oblikovanje, predšolski otroci, knjige, zaznavanje, čutila
Published: 22.05.2015; Views: 1329; Downloads: 179
.pdf Full text (1,91 MB)

7.
EKSPERIMENTALNO DELO PRI POUKU SPOZNAVANJA OKOLJA V TRETJEM RAZREDU - ČUTILA
Tinkara Vretič, 2015, undergraduate thesis

Abstract: Diplomska naloga z naslovom Eksperimentalno delo pri pouku spoznavanja okolja v tretjem razredu – čutila je sestavljena iz dveh delov (teoretičnega in praktičnega), ki sta vsak zase zaokrožena celota, se pa med seboj dopolnjujeta. V teoretičnem delu je podrobneje predstavljeno naravoslovje (učenje naravoslovja, naravoslovje v šoli, naravoslovne dejavnosti z raziskovalnim pristopom, interesne dejavnosti, posebej poudarjeno pa to poglavje zaokrožata predstavitvi začetnega naravoslovja in naravoslovna pismenost), eksperimentalno delo pri pouku naravoslovja v prvem triletju in učni predmet spoznavanja okolja s stališča eksperimentalnega dela. V praktičnem delu diplomske naloge so predstavljeni natančna učna priprava, potek dela in evalvacija eksperimentalnega pouka v tretjem razredu osnovne šole z vsebino čutil. Po opravljenem praktičnem delu ugotavljamo, da se mora učitelj na tako obliko učne ure natančno pripraviti, imeti mora ogromno gradiva in znanja, biti mora iznajdljiv, da je učna vsebina zanimiva, zabavna, privlačna, ne pretežka in primerna za razvojno stopnjo učencev. Učitelj mora tudi pri eksperimentalnem delu načrtovati in poskrbeti za individualizacijo in diferenciacijo.
Keywords: naravoslovje, osnovna šola, spoznavanje okolja, tretji razred, čutila
Published: 02.03.2015; Views: 1409; Downloads: 340
.pdf Full text (3,05 MB)

8.
ČUTNA POT IN OTROKOVO VIDENJE POMENA ČUTIL PRI PREDMETU SPOZNAVANJE OKOLJA
Anja Strgar, 2013, undergraduate thesis

Abstract: Naravno okolje je za otroka najboljša izkušnja pri spoznavanju in spodbujanju čutnih zaznav. Otrok mora doživeti in čutiti dejstva, ki mu jih navajamo pri pouku. Ni dovolj, da jih samo sliši in vidi, mora jih začutiti z vsemi čuti, kar mu ponuja naravno okolje. V naravnem okolju otrok dobi konkretno izkušnjo. Le-ta se mnogo trajneje vtisne v spomin kot katerikoli drugi način učenja. Za te izkušnje so otroci tudi bolj motivirani, kar še posebno velja za mlajše. Vse to sem tudi želela ugotoviti s podrobnim in poglobljenim opazovanjem otrok na čutni poti ter z anketiranjem. Kaj sploh je čutna pot? Je pot, skozi katero učenci z vsemi čutili zaznavajo zunanji svet. Otrokom se na tej čutni poti lahko zaveže oči in tako do izraza pridejo vsa druga čutila. Prav tako je potekalo tudi moje raziskovanje. Na področju Posavja se izkaže, da so otroci pozitivno naravnani k čutni poti in da se njihovo videnje pomena čutil po čutni poti zelo poglobi. Spontano so uporabljali čutilo za tip in okus, malo manj čutilo za voh, nihče od otrok pa ni omenil čutili za vid in sluh. Rezultati o prisotnosti čutil pri pouku se med razredi kar precej razlikujejo drug od drugega, prav tako se razlikuje poznavanje čutil med deklicami in dečki. Raziskovala sem tudi mnenja učiteljev ter njihove poglede o čutilih in čutni poti. Rezultati so pokazali, da učitelji pri pouku dajejo prednost uporabi čutil za vid, sluh in tip, manj pa čutilom za okus in voh. Vsi učitelji vedo, kaj je to čutna pot in so tudi pozitivno naravnani k njej. Učni načrt nam je pokazal, da je pri spoznavanju okolja veliko učnih snovi, ki jih lahko priredimo in izvajamo na čutni poti.
Keywords: čutila, čutna pot, učenci razredne stopnje, učitelji, učni načrt za spoznavanje okolja
Published: 18.02.2013; Views: 5472; Downloads: 670
.pdf Full text (2,51 MB)

9.
VIZUALNO IN SLUŠNO SODELOVANJE PRI RAZUMEVANJU FOTOGRAFIJE
Tomo Vrešak, 2009, undergraduate thesis

Abstract: Fotografija in glasba sta medija, ki se nas dotakneta v skoraj vseh aspektih našega življenja. Vsak na svoj edinstven način vpliva na naše dojemanje okolja ter posledično tudi definirata naš odnos do okolja. V našem digitalnem času je komponiranje teh dveh medijev v neko zaokroženo celoto vedno bolj prisotno, nas pa je zanimalo, na kakšen način, preko katerih kanalov, zakaj in v kakšnem obsegu lahko glasba vpliva na naše branje fotografije. Različnim skupinam ljudi smo vrteli različni čustveno obarvani glasbeni podlagi, nato pa analizirali njihov odnos do fotografije in fotografskega ciklusa. Glasba je narekovala čustveno doživljanje ter posledično tudi razumsko odzivanje naših anketirancev, vse dokler že fotografija sama ni ponudila nedvomljivega in očitnega branja.
Keywords: • FOTOGRAFIJA • GLASBA • DOJEMANJE • ČUSTVA • ČUTILA
Published: 22.07.2009; Views: 2176; Downloads: 213
.pdf Full text (1,73 MB)

10.
SPROSTIMO IN UMIRIMO NAŠE OTROKE
Tatjana Zver, 2009, undergraduate thesis

Abstract: Namen moje diplomske naloge je, teoretično in praktično prikazati, da tudi otroci v današnjem modernem času potrebujejo sprostitev in mir. Otroci potrebujejo tišino, da lahko občutijo in doživijo svoje čustva, da se osredotočijo na tisto kar delajo, da najdejo ravnotežje v sebi in si na tak način naberejo novih moči. Stalni nemir, motnje koncentracije, vedenjske motnje, motnje spanja, vse to so posledice hitrosti in preobremenjenosti s katero živimo in so značilne tako za otroke, kot tudi za odrasle. Le tisti, ki je sam sposoben miru, lahko tudi otroka pripelje do njega. Zato moramo začeti z delom pri sebi. V moji nalogi sem opisala, kako veliko moč delovanja ima stres na naše otroke in kakšni so njegovi znaki ter posledice, ki se kažejo v otroškem vedenju in počutju. Znaki so: pogosti prehladi, kožni izpuščaji, potne dlani, pomanjkanje teka, bolečine v trebuhu, težave pri zbujanju, napadi besa, pretepanje, zapiranje vase, jez, strah, žalost in potrtost. Posledice pa so nemirni, zavrti, utrujeni in nesrečni otroci. V nadaljevanju naloge sem opisala rešitve za nastale težave in motnje današnjega časa. Rešitve najdemo v sprostitvenih igrah in tehnikah (masaža, joga), v drobnih ritualih, ki jih vnesemo v vsakdanjik vrtca in doma, s pomočjo gibanja v naravi in telesnih izkušenj (masaža, dotik, božanje, objem) s pomočjo aktiviranja čutil in fantazijskih potovanj. Opisala sem svoje izkušnje in odzive otrok pri izvajanju sprostitvenih igre, tehnikah, ritualih, gibanju v naravi in v igralnici, telesnih izkušnjah, uporabi čutil in fantazijskih potovanj. Moje izkušnje so zelo pozitivne, saj sem s sprostitvenimi igrami in tehnikami v svoje delo z otroki vnesla svežino in pestrost ter opustila storilnostno naravnanost pri delu z otroki. Sprostitvene igre in tehnike so pripomogle h kvalitetnejšim medsebojnim odnosom v skupini in kvalitetnejšem vzgojnem delu. Vsi smo doživeli izkušnjo, ki se nas je dotaknila. Z medsebojnimi stiki, bližino in dotiki smo ustvarili nevidno, toda močno vez, ki nam je dala moč. Pri izvajanju sprostitvenih iger so bolj uživali dečki kakor deklice, čeprav so sodelovali vsi. Otroci so bili mirnejši in manj glasni. Postali so bolj veseli, strpnejši drug do drugega, zato so se v skupini dobro počutili in so radi prihajali v vrtec. Telesna odpornost se jim je povečala, saj smo se veliko gibali v naravi in zato je bila obolelost v skupini manjša. Otroci so postali ustvarjalni na področju umetnosti in bolj vztrajni pri svojih igrah. V nadaljevanju naloge sem kvalitativno ovrednotila pozitivne izkušnje kolegic s sprostitvenimi igrami in tehnikami z otroki. Tudi one so bile navdušene nad pozitivnimi spremembami pri vedenju in počutju otrok. Na koncu naloge sem podala primerjalno analizo različnih tipov osebnosti in vpliv sprostitvenih iger nanje. Ugotovila sem, da so imele sprostitvene igre res izjemen vpliv na agresivne, nemirne in zavrte otroke, saj so se pri njih neprestano dogajale spremembe. Izražale so se pri njihovem počutju in vedenju. Bilo je manj agresivnega vedenja, saj so otroci postali bolj strpni, nemirni otroci so se znali za nekaj časa umiriti in si pridobiti občutek ugodja, zavrti otroci pa so se počasi osvobajali svojih stisk. Sprostitvene igre in tehnike so pozitivno vplivale na vse nas in zato jih bom v vrtcu izvajala tudi v bodoče.
Keywords: sproščanje, umirjanje, stres, rituali, čutila, mir, tišina, gibanje, narava, sprostitvene igre, sprostitvene tehnike.
Published: 06.07.2009; Views: 12214; Downloads: 4919
.pdf Full text (486,06 KB)

Search done in 0.26 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica