| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 61
First pagePrevious page1234567Next pageLast page
1.
Vpliv čustvene inteligence na zavzetost zaposlenih
Sanja Đukić, 2024, master's thesis

Abstract: V sodobnem delovnem okolju, v katerem čustva in medosebni odnosi igrajo vse pomembnejšo vlogo, postajajo osebne lastnosti in veščine ključne za oblikovanje delovne zavzetosti. Ena izmed pomembnejših kompetenc prihodnosti je čustvena inteligenca. Odkar umetna inteligenca prevzema vse več analitičnih in ponavljajočih se nalog, postajata čustvena inteligenca in zavzetost ključni za ohranjanje človeške vrednosti v delovnem okolju. Čustvena inteligenca omogoča učinkovito sodelovanje, prilagajanje spremembam, sproščenost pri delu ter vodenje z integriteto in posluhom za zaposlene, česar umetna inteligenca ne more nadomestiti. Zavzetost spodbuja motivacijo, odgovornost in kreativnost, ki so potrebne za inovacije in napredek v organizacijah, v katerih tehnologija sama ne more doseči enakega vpliva. V raziskavi smo preučevali vpliv čustvene inteligence na zavzetost zaposlenih v sodobnem slovenskem delovnem okolju. Uporabili smo vprašalnika UWES-9 za merjenje zavzetosti in WLEIS za merjenje čustvene inteligence, pri čemer je sodelovalo 215 anketirancev. Podatke smo obdelali s programsko opremo IBM SPSS 29, dodatno pa smo izvedli intervju z go. Urško Gerbajs, strokovnjakinjo na področju čustvene inteligence. Raziskava je pokazala, da zaposleni, ki so se udeležili usposabljanj s področja čustvene inteligence, izkazujejo višjo raven te kompetence v primerjavi s tistimi, ki usposabljanj niso obiskali. Prav tako so podjetja, v katerih delodajalci aktivno spodbujajo razvoj čustvene inteligence, dosegla višjo raven zavzetosti med zaposlenimi. Vodstveni kadri so pokazali višje vrednosti zavzetosti v primerjavi z ostalimi. Ugotovitve poudarjajo pomen spodbujanja čustvene inteligence v organizacijah, saj to prispeva k večji delovni zavzetosti in boljšim poslovnim rezultatom. Priporočamo izvedbo empiričnih raziskav v slovenskih podjetjih, da bi pridobili konkretne dokaze o učinkovitosti usposabljanj na področju čustvene inteligence in spodbudili podjetja k večjemu vlaganju v razvoj kadra.
Keywords: čustvena inteligenca, zavzetost, razvoj kadra, kompetence prihodnosti
Published in DKUM: 15.11.2024; Views: 0; Downloads: 27
.pdf Full text (923,95 KB)

2.
Upravljanje z raznolikostjo zaposlenih v podjetju X
Vojin Spasić, 2024, master's thesis

Abstract: Obravnavali bomo temo upravljanja raznolikosti zaposlenih v multinacionalnem kolektivu velikega in znanega slovenskega podjetja. Zanima nas, kako vodje ekip ravnajo s svojimi podrejenimi, ki pogosto prihajajo iz tujine – večinoma iz nekdanjih jugoslovanskih republik – in med katerimi lahko zaradi nacionalne in verske raznolikosti zlahka pride do konfliktov, zlasti glede na krvavi izid jugoslovanske krize v devetdesetih letih prejšnjega stoletja. Naš cilj je odkriti, kako psihološke značilnosti vodij timov vplivajo na uspešno prilagajanje stilov upravljanja raznolikosti zaposlenih, ki prihajajo iz različnih in pogosto nasprotujočih si kulturnih, nacionalnih in verskih okolij; in izhajamo iz predpostavke, da visoka stopnja zavedanja medsebojnih razlik, razvita čustvena inteligenca in samozavedanje pozitivno vplivajo na upravljanje raznolikosti. Za dokaz zgornje predpostavke smo postavili tri hipoteze, ki se nanašajo na stopnjo zavedanja raznolikosti, čustveno inteligenco in stopnjo samozavedanja vodij timov pri vodenju multikulturnih in multinacionalnih timov. Metodološki postopek temelji na metodah deskripcije in kompilacije. Najprej bomo predstavili in pojasnili koncepte različnosti, vodij, vodenja, stila vodenja (managementa), ki bodo predstavljali osnovo za razumevanje delovnih nalog vodij timov in odgovornosti, ki jih imajo. Teoretični podlagi bomo dodali empirični del raziskave, vsebovan v anketnem vprašalniku, ki smo ga posredovali vodjem ekip v našem podjetju. Vprašalnik je bil sestavljen tako, da diskretno in indiskretno ocenjuje psihološke značilnosti vodij timov v podjetju ter nam pomaga videti povezavo med stopnjo (samo)zavedanja in čustvene inteligence na eni strani ter sposobnostjo prilagajanja stilov vodenja na drugi. IV Rezultati raziskave so pokazali, da dejansko obstaja pozitivna korelacija med navedenimi psihološkimi značilnostmi vodij timov in njihovo sposobnostjo prilagajanja stilov vodenja večkulturnim, tj. večnacionalnim in večverskim skupinam. Takšni rezultati se zdijo spodbudni ne le za organizacije, katerih kolektivi so večnacionalni, temveč tudi za družbo kot celoto, zunaj delovnega okolja, saj obstaja realna možnost, da pripadniki sicer konfliktnih kultur skladno živijo v skupnosti, ki spoštuje in neguje njihove razlike, hkrati pa preventivno vpliva na vsako možnost nesoglasij.
Keywords: upravljanje z raznolikostjo, nacionalne, verske in kulturne razlike, zavest, samozavedanje, čustvena inteligenca, slogi upravljanja
Published in DKUM: 09.10.2024; Views: 0; Downloads: 9
.pdf Full text (1,70 MB)

3.
Vpliv čustvene inteligence vodij na zadovoljstvo zaposlenih v javni zdravstveni ustanovi
Tatjana Kepic, 2024, master's thesis

Abstract: V magistrski nalogi nas je zanimalo, kako stopnja čustvene inteligence vodij vpliva na zadovoljstvo zaposlenih v javni zdravstveni ustanovi. V teoretičnem delu smo najprej predstavili pojme, ki se nanašajo na čustva, čustveno inteligenco, vodstvo, zadovoljstvo in zadovoljstvo zaposlenih. Predstavili smo tudi metode, kako izmeriti čustveno inteligenco in njene veje. Zanimalo nas je tudi, zakaj je uporaba čustvene inteligence pomembna v javni zdravstveni ustanovi in kako vpliva stopnja čustvene inteligence vodij na zadovoljstvo zaposlenih. V empiričnem delu smo najprej opisali ustanovo, v kateri smo izvajali raziskavo − Univerzitetni klinični center Ljubljana. Z raziskavo smo ugotavljali, kako dobro so anketiranci seznanjeni s pomenom čustvene inteligence, kakšen pomen ima čustvena inteligenca na zadovoljstvo zaposlenih v javni zdravstveni ustanovi, ali je stopnja čustvene inteligence povezana s stopnjo izobrazbe posameznika in ali ima čustvena inteligenca vodij vpliv na zadovoljstvo zaposlenih v javni zdravstveni ustanovi. Ugotovili smo, da so anketiranci dobro seznanjeni s pomenom čustvene inteligence. Rezultati ankete so nam tudi dokazali, da stopnja izobrazbe posameznika nima vpliva na njegovo stopnjo čustvene inteligence ter da čustvena inteligenca vodij vpliva na zadovoljstvo zaposlenih. Zaradi slednjega bi podjetju predlagali, da svoje vodje neguje z izobraževanjem v smeri razvoja njihove stopnje čustvene inteligence.
Keywords: čustvena inteligenca, vodenje, zadovoljstvo, javnozdravstvena ustanova.
Published in DKUM: 20.03.2024; Views: 333; Downloads: 82
.pdf Full text (2,22 MB)

4.
Čustvena inteligenca managerjev in vpliv te na stil vodenja
Karmen Majcen, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Diplomski seminar se nanaša na čustveno inteligenco, ter kako vpliva na izbrane stile vodenja. Poleg tega je še dodana raziskava na primeru Vzajemne zdravstvene zavarovalnice. Čustva imajo namreč velik vpliv na vodjo in samo organizacijo.
Keywords: manager, čustva, čustvena inteligenca, vodenje, stili vodenja
Published in DKUM: 28.10.2021; Views: 1250; Downloads: 235
.pdf Full text (1,14 MB)

5.
Značilnosti uspešnih vodij
Anže Trplan, 2021, undergraduate thesis

Abstract: V pisnem delu bomo obravnavali vodenje oziroma uspešno vodenje in digitalizacijo ter kompetence, ki jih potrebuje vodja v času digitalizacije. Vodenje je sposobnost pripraviti druge, da sledijo našim ukazom in navodilom. Vodenje je uspešno takrat, ko v sklopu vodenja povežemo še nekatere druge dejavnike. Ti dejavniki so na primer stili vodenja - če želi biti vodja uspešen, bo moral izbrati stil vodenja glede na situacijo, v kateri se nahaja, in zaposlene, ki jih vodi, kajti nekateri potrebujejo več navodil in spodbude, drugi pa manj. Uspešnost vodenja je lahko odvisna tudi od razloga, zakaj nekdo postane vodja. Če je razlog potreba po avtoriteti ali denarju, bo vodja po vsej verjetnosti manj uspešen, kot če bo njegov razlog bolj nesebičen. Še drugi pomembni dejavniki, ki vplivajo na uspešnost vodje, so delegiranje, uspešna komunikacija, motivacija in moč. Moč je tako kot stili vodenja razdeljena in zahteva od vodje, da se z močjo vodenja prilagaja situaciji in zaposlenim. V vodenju v današnjem času je pri vodji vedno bolj pomembna tudi čustvena inteligenca in kako se vodje z njo soočajo. Nekatere raziskave so pokazale, da je lahko čustvena inteligenca na zelo pomembnem mestu. Digitalizacija je celotna sprememba organizacije od začetka uporabe ali prenove informacijsko komunikacijskih tehnologij. Pri digitalizaciji bomo predstavili, kaj je digitalizacija in katere kompetence v sodobnem svetu vodje potrebujejo, saj se čedalje bolj uvaja delo od doma in nastanejo tako imenovane virtualne skupine. Ker smo bili v času pisanja diplomskega dela deležni epidemije koronavirusa, smo jo povezali z digitalizacijo, saj se je njen razvoj v veliko organizacijah krepko povečal. Diploma je namenjena tistim, ki želijo dobiti nove informacije o uspešnem vodenju, spremeniti svojo miselnost, povečati produktivnost in vsesplošno počutje zaposlenih v organizaciji.
Keywords: vodenje, čustvena inteligenca, komunikacija, moč, uspešno vodenje, digitalizacija, kompetence v digitalizaciji.
Published in DKUM: 28.10.2021; Views: 973; Downloads: 174
.pdf Full text (1,27 MB)

6.
Razlikovanje dojenčkovih vrst joka med zdravstvenimi delavci pediatričnega področja
Eva Kolarič, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Uvod: V zaključnem delu smo definirali neverbalno komunikacijo dojenčka oz. njegovo sredstvo izražanja – jok, prav tako pa predstavili vrste joka pri dojenčkih in razlikovanje le-teh med zdravstvenimi delavci na pediatričnem področju. V zaključnem delu smo želeli ugotoviti, če in kako zdravstveno osebje iz področja pediatrije razlikuje med vrstami dojenčkovega joka. Metode: Uporabili smo kvantitativno metodologijo raziskovanja in deskriptivno oz. opisno metodo dela. Pri raziskovanju smo uporabili anketni vprašalnik, sestavljen iz 32 vprašanj, ki so ga izpolnili zaposleni na kliniki za pediatrijo na območju SV Slovenije. Rezultati: Pri raziskovanju smo s pomočjo anketnega vprašalnika ugotovili, da zaposleni na pediatričnem področju poznajo in razlikujejo vrste dojenčkovega joka. Večina zaposlenih skozi dojenčkov jok uspešno prepoznava in s tem tudi vpliva na zadovoljevanje njihovih potreb. Največ zaposlenih je mnenja, da dobro poznavanje dojenčkovega joka temelji na čustveni inteligenci medicinske sestre. Razprava in sklep: Dojenček nam z jokom sporoča svoje čustveno in fiziološko stanje. Pomembno je, da zaposleni na pediatričnem področju (na oddelkih z dojenčki) dobro poznajo vrste joka, saj so le tako lahko uspešni pri zadovoljevanju dojenčkovih potreb. Pri komunikaciji z dojenčkom v hospitalnem okolju mora medicinska sestra biti še posebej previdna, ravnati mora premišljeno in zmeraj v dobrobit dojenčka. Tukaj gre tudi za pomembno vlogo čustvene inteligence, ki medicinsko sestro plemeniti – njenim veščinam komuniciranja z dojenčkom dodaja vrednost.
Keywords: Dojenček, dojenčkov jok, vrste joka, čustvena inteligenca
Published in DKUM: 13.10.2021; Views: 964; Downloads: 89
.pdf Full text (977,54 KB)

7.
Vloga čustvene inteligence pri komunikaciji na delovem mestu
Mia Mikec, 2020, undergraduate thesis

Abstract: V prvem delu diplomskega projekta smo opredelili pojma čustvena inteligenca in komunikacija na delovnem mestu. Predstavili smo tudi sposobnosti čustvene inteligence in komunikacijske sposobnosti ter njuno uporabo na delovnem mestu. Kot ugotavljajo različni avtorji, sta pojma prepletena in neločljivo povezana. V drugem delu pa je bil cilj na podlagi teoretičnih spoznanj oblikovati anketni vprašalnik, s pomočjo katerega smo raziskali sposobnosti čustvene inteligence zaposlenih na delovnem mestu v izbranem podjetju in vpliv čustvene inteligence na komunikacijo na delovnem mestu. Ugotoviti smo želeli tudi, ali je izbrano podjetje čustveno inteligentno. Na podlagi dobljenih rezultatov in potrjenih postavljenih hipotez smo ugotovili, da imajo zaposleni v izbranem podjetju sposobnosti čustvene inteligence, čustvena inteligenca pa ima vpliv na njihovo komuniciranje na delovnem mestu. Za izbrano podjetje lahko rečemo, da je čustveno inteligentno podjetje. Glede na ugotovljeno vlogo čustvene inteligence pri komunikaciji na delovnem mestu, bi podjetja morala spodbujati čustvene sposobnosti zaposlenih, saj je le-to pomembno za razvoj podjetja in doseganje njegovih ciljev.
Keywords: čustvena inteligenca, komunikacija na delovnem mestu, vpliv čustvene inteligence na komunikacijo na delovnem mestu
Published in DKUM: 07.01.2021; Views: 1964; Downloads: 516
.pdf Full text (548,27 KB)

8.
Čustvena inteligenca in kadrovski manager
Tjaša Eržen, 2019, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu je predstavljen vpliv čustvene inteligence na kadrovskega managerja. Najprej je predstavljen pojem management, njegove ravni delovanja ter kdo sploh je kadrovski manager in njegove naloge. V naslednjem poglavju je predstavljena čustvena inteligentnost. Zajema predstavitev komponent čustvene inteligence, obvladovanje čustev in samoobvladovanje. Zadnje teoretično poglavje pa predstavlja samo povezavo med čustveno inteligenco in kadrovskim managerjem. Teoretičnemu delu sledi raziskovalni del, ki sem ga izvedla v obstoječem podjetju. Izbrala sem si podjetje MASS, d. o. o., ki se ukvarja s prodajo modne obutve po Sloveniji in Hrvaški. Sama sem se pri raziskovanju osredotočila na slovenski trg. Izvedla sem ga s pomočjo ankete, ki sem jo razdelila med zaposlene v prodajalnah MASS po Sloveniji. Pridobljene rezultate sem nato predstavila s pomočjo grafov in opisa. V zaključku dela sem opisala možne rešitve, ki bi jih lahko podjetje uvedlo za izboljšanje rezultatov.
Keywords: management, manager, kadrovski manager, čustvena inteligenca
Published in DKUM: 15.01.2020; Views: 1215; Downloads: 190
.pdf Full text (989,85 KB)

9.
Čustvena inteligenca študentov turizma
Valentina Florjančič, 2019, undergraduate thesis

Abstract: Zaradi vse večje konkurenčnosti na trgu je borba na trgu dela vedno večja, zato morajo vsi zaposleni doprinesti k uspešnosti in inovativnosti organizacije. Pri tem sta zaposlenim lahko v veliko pomoč visoka stopnja čustvene inteligence in sposobnost razumevanja čustev. Kapaciteta delovnih mest v turističnem sektorju se iz dneva v dan povečuje, saj se turizem vedno bolj razvija, ljudje pa vedno več potujejo ter imajo vedno večja pričakovanja, ki jih je potrebno zadovoljiti oz. preseči. Za doseganje uspeha v življenju je lahko čustvena inteligenca pomembnejša od razumske inteligence oz. IQ-ja. Spoznali bomo metode za merjenje čustvene inteligence in njen vpliv na zaposlitev nasploh in tudi v turizmu, ki ima zaradi narave dela zelo zahtevno delovno okolje. Zaradi vsakodnevnega stika z ljudmi v turističnem sektorju je razvitost čustvene inteligence še toliko pomembnejša. Tako lažje razumemo turistove občutke ter zadovoljimo njegove potrebe in pričakovanja. Študentje turizma se morajo kot bodoči delavci v turističnem sektorju zavedati pomembnosti čustvene razvitosti. S pomočjo ankete in Bar-Onovega vprašalnika bomo ugotovili in potrdili ali ovrgli hipotezi, ki smo ju zastavili: študentje turizma so čustveno inteligentni in študentje se ne zavedajo pomembnosti čustvene inteligence pri zaposlitvi. Na testu čustvene inteligence so se študentje dobro odrezali, saj so dosegli dobro povprečje in pokazali ozaveščenost o vplivu razvitosti čustvene inteligence na zaposlitev ter uspešno opravljanje nalog na delovnem mestu.
Keywords: čustvena inteligenca, IQ, čustva, delovno okolje, turizem
Published in DKUM: 05.11.2019; Views: 1328; Downloads: 122
.pdf Full text (2,18 MB)

10.
Čustvena inteligenca managerjev
Ana Korez, 2019, undergraduate thesis

Abstract: Z izrazom čustvena inteligenca označujemo inteligentno uporabo čustev in njihovo prilagajanje informacijam. Izraz ne pomeni, da oseba, ki je čustveno inteligentna, jasno kaže svoja čustva, saj je lahko tudi oseba, ki svojih čustev ne izraža tako nazorno (ali sploh), čustveno inteligentna. Čustveni in osebni razvoj človeka je posledica delovanja treh glavnih, prepletajočih se dejavnikov. Ti dejavniki so dednost, učenje in zunanji vplivi, ki v telesu povzročajo fizične ter kemične spremembe. Tako se nekaterih pomembnih čustvenih spoznanj otrok nauči od staršev, kljub temu pa starost pri čustveni inteligenci ni glavno merilo, saj je čustveno inteligenco mogoče dvigniti do največje mere pri kateri koli starosti. Management se pojavlja pri vsaki organizaciji, v podjetju pa določa osnovne smeri razvoja podjetja, njegove strateške cilje ter skrbi, da se na vseh ravneh delovanja izvajajo načrtovane naloge. Manager ima tako v podjetju ključno mesto, saj je odgovoren za njegovo vodenje in usmerjanje. Manager je pogosto odgovoren za to, kako uspešno bo podjetje. Pri svojem delu nosijo veliko odgovornosti, zato je pomembno, da so samozavestni, vplivni in hkrati razumevajoči do zaposlenih v podjetju. Dobro je, da so managerji inteligentni in da je njihovo razmišljanje racionalno, a z obvladovanjem čustvene inteligence lahko dosežejo večji uspeh in so s strani drugih označeni za bolj pristojne in sposobne. Najboljši managerji ne vodijo samo s svojo močjo ter avtoriteto, ampak na podlagi obvladovanja medsebojnih odnosov. Uglašeni vodje imajo potrebno znanje o sodelovanju in odnosih v podjetju in tako znajo pravilno presoditi, kdaj je podrejenim treba prisluhniti in kdaj ukazovati. Managerji se, generalno gledano, premalo zavedajo, kako pomembna je čustvena inteligenca za delo z ljudmi v organizaciji. Cilj naloge je preučiti in spoznati izraz čustvena inteligenca in ugotoviti, kako le-ta vpliva na delovanje podjetja. Ob proučitvi zadevne problematike smo ugotovili, da na učinkovitost na delovnem mestu ter na splošno poslovno uspešnost podjetja zelo pomembno vpliva tudi stopnja čustvene inteligence managerjev. Osebnost managerja, kot najpomembnejše osebe v podjetju, namreč pomembno vpliva na razvoj samega podjetja in njegovo delovanje. Ravno manager je namreč tisti, ki v podjetju sprejema ključne odločitve.
Keywords: čustvena inteligenca, management, čustva, vodenje
Published in DKUM: 30.10.2019; Views: 2112; Downloads: 365
.pdf Full text (939,80 KB)

Search done in 0.24 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica