SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 5 / 5
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
RAZVOJ LIKOVNEGA IZRAŽANJA NA PRIMERU ČLOVEŠKE FIGURE V 1. RAZREDU
Majda Dajčman, 2009, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu obravnavamo razvoj likovnega izražanja na primeru človeške figure v prvem razredu. V prvem delu diplomskega dela je širše opredeljen likovni razvoj otrok. Podrobneje smo opisali razvojne značilnosti otrokovega likovnega izražanja ter likovne tipe otrok, ki smo jih spremljali tudi v raziskavi. V nadaljevanju so podrobneje opisani likovni elementi in likovne prvine, ki so pomemben dejavnik pri razvoju likovnega izražanja. Predstavljen je učni načrt za likovno vzgojo in na kratko izpostavljeni cilji slikanja in risanja v prvem razredu. V empiričnem delu smo iskali odgovore na raziskovalna vprašanja, ki smo si jih zastavili. Zanimalo nas je, ali obstajajo v kontroliranem vzorcu razlike v upodabljanju človeške figure pri prikazu proporcev, okončin in detajlov. Izvedli smo longitudinalno raziskavo, ki je trajala eno šolsko leto. Likovna dela učencev smo ocenili po kriterijski skali, kjer smo ocenjevali, kaj od človeške figure je upodobljeno in kako so upodobljeni posamezni deli človeškega telesa. Izidi raziskave so pokazali, da so opazne razlike pri upodabljanju človeškega lika med prvim likovnim delom in upodabljanju ob zaključku prvega razreda.
Keywords: človeška figura, likovni razvoj, likovna vzgoja, prvi razred, osnovna šola.
Published: 29.05.2009; Views: 3794; Downloads: 470
.pdf Full text (20,71 MB)

2.
PRIMERJAVA SLIKANJA Z VOŠČENKAMI IN VODENIMI BARVAMI
Erika Dobovšek, 2010, undergraduate thesis

Abstract: Likovno prepoznavno izražanje otrok se začne okoli tretjega leta starosti. Spremljanje njihovega ustvarjanja je zelo zanimivo in raznoliko. Eden prvih motivov likovnega izražanja je človeška figura, ki jo otrok upodablja še v kasnejših obdobjih likovnega razvoja. V diplomski nalogi je zato obravnavana upodobitev človeške figure z dvema slikarskima tehnikama, in sicer slikanjem z voščenkami in slikanjem z vodenimi barvami. Izdelki so delo prvošolskih otrok različnih razredov. Zanimala nas je primerjava med omenjenima likovnima tehnikama, kje se učenci lažje izražajo, kje upodabljajo več podrobnosti, kako in koliko uporabljajo različne barve ter kakšna je upodobitev človeške figure. Diplomsko delo vsebuje teoretični in praktični del. V teoretičnem delu so ugotovitve in mnenja različnih avtorjev, naša predvidevanja in mnenja o likovnem razvoju otrok in slikanju, splošne resnice ter nacionalni učni cilji pri pouku likovne vzgoje. Praktični del pa vsebuje izdelke otrok prvih razredov, njihovo analizo in primerjavo. Na koncu je ugotovitev in obravnava uresničitve zastavljenih ciljev. Ugotovili smo, da so pri tehniki slikanja z voščenkami učenci upodobili več podrobnosti, linije so bolj ostre, barve pestre in čiste, človeška figura je upodobljena manjša kot pri slikanju z vodenimi barvami. Pri slednji tehniki so podrobnosti manj opazne, barve so nežne, opazno je tudi mešanje barv, linije so mehke, prehodi barv zabrisani.
Keywords: • prvi razred osnovne šole • likovni razvoj • slikanje • človeška figura • likovno ustvarjanje
Published: 20.01.2010; Views: 3383; Downloads: 402
.pdf Full text (10,84 MB)

3.
POVEZANOST OTROKOVIH ČUSTEV Z BARVAMI V NJEGOVI RISBI
Katja Lenartič, 2014, undergraduate thesis

Abstract: Diplomska naloga Povezanost otrokovih čustev z barvami v njegovi risbi je sestavljena iz teoretičnega in empiričnega dela. Teoretični del podrobneje predstavlja pomen besede čustva ter vrste čustev. Natančneje smo predstavili celoten čustveni razvoj otroka, pomen barv, oblik ter črt v otroških risbah. Dotaknili smo se otroške risbe s psihodiagnostičnega vidika. Posvetili smo se tudi likovnemu izražanju predšolskih otrok, in sicer natančneje smo opisali, kakšen pomen ima risanje za otroke, vlogo odraslih med likovnim izražanjem njihovih otrok ter razvojno obdobje likovnega izražanja. V empiričnem delu smo imeli namen ugotoviti, kakšna so čustva otrok pred in po ogledu risanke z žalostno in veselo vsebino ter ali obstajajo razlike med dečki in deklicami pri učinku, ki ga imajo risanke z različno vsebino na njihovo počutje. Natančneje smo analizirali barve v otroških risbah v povezavi s čustvi, ki jih otroci izražajo po gledanju vesele in žalostne vsebine, zanimalo pa nas je tudi, ali med spoloma obstajajo razlike pri izbiri barv. Prišli smo do rezultatov, da vrsta risanke (žalostna, vesela) vpliva na otrokova čustva. Rezultati so nam pokazali, da je veseli del risanke pozitivno vplival na otrokova čustva, žalostni del risanke pa negativno. Pri nekaterih barvah smo odkrili povezavo med čustvi in uporabo barve pri risanju. Pri dečkih je bila to črna barva, pri deklicah pa poleg črne barve še oranžna. Odkrili smo tudi, da otroci negativna čustva izražajo s temnimi barvami − pri obeh spolih smo našli povezavo med uporabo črne barve in negativnimi čustvi. Vendar pri svetlejših barvah pomembnejše korelacije ni bilo zaznati, saj so jih otroci izbirali po naključju.
Keywords: pomen čustev, razvoj čustev, otroška risba, razvojna obdobja, človeška figura, barve
Published: 25.09.2014; Views: 843; Downloads: 606
.pdf Full text (1,64 MB)

4.
LIKOVNO-OBLIKOVNE STRATEGIJE OTROK NA PODROČJU OBLIKOVANJA NA PLOSKVI
Špela Kresnik, 2015, master's thesis

Abstract: Magistrsko delo z naslovom Likovno-oblikovne strategije otrok na področju oblikovanja na ploskvi je zgrajeno iz teoretičnega in praktičnega dela. V uvodnih poglavjih smo opisali klasifikacijo razvojnih faz, pri katerih smo se nadalje osredotočili na obdobje od devet do deset let otrokove starosti. Opisali smo značilnosti likovnega izražanja otrok pri teh letih, pri čemer smo največji poudarek namenili upodobitvi človeške figure, saj nas je zanimalo po kakšnih postopkih jo učenci upodabljajo. Opisali smo tudi likovne tipe otrok in likovno izražanje otrok s posebnimi potrebami. V raziskavi smo uporabili opazovalno študijo primera, s katero smo opazovali, analizirali in preučevali ustvarjalno delo učencev pri različnih likovnih tehnikah. Raziskovalni vzorec je predstavljalo šest učencev. Na podlagi podrobne študije otroških likovnih del smo ugotavljali razlike in podobnosti upodobitve človeških figur pri različnih učencih. Dobljene ugotovitve potrjujejo domnevo, da se likovno-oblikovne strategije otrok spreminjajo glede na ponujeno likovno tehniko. Ugotovili smo, da so poti do cilja in do nastanka nekega izdelka zelo individualne oziroma se med učenci precej razlikujejo. Za učitelje, ki poučujejo predmet likovna umetnost pa so ugotovljena spoznanja pri spodbujanju učencev k lastnemu iskanju poti do realizacije zastavljene likovne naloge izjemno pomembna.
Keywords: Ključne besede: likovna umetnost, likovni razvoj otrok, slikanje, postopek upodobitve, človeška figura, individualen likovni izraz
Published: 14.04.2015; Views: 679; Downloads: 129
.pdf Full text (9,40 MB)

5.
Vpliv različnih metod dela na risanje človeške figure v prešolskem obdobju
Sara Fridrih, 2017, undergraduate thesis

Abstract: POVZETEK V teoretičnem delu smo s pomočjo strokovne literature predstavili vlogo in pomen likovnega izražanja, vizualno mišljenje, risanje in njegove zmote ter razvoj otrokovega likovnega izražanja glede na risanje človeške figure. V nadaljevanju smo predstavili poglavje risanje človeške figure in podrobno opisali posamične faze. Predstavili smo še značilnosti likovnega izražanja in različne metode dela. V empiričnem delu diplomske naloge smo želeli ugotoviti, kako vizualne in verbalne metode vplivajo na risanje človeške figure. Zanimalo nas je, ali se pojavljajo razlike v upodabljanju podrobnosti pri risanju človeške figure glede izbrane metode. V ta namen smo si pripravili dve vzporedni pripravi, ki sta se razlikovali v uporabi metod, in jih izvedli v šestih oddelkih otrok starih 4–6 let v vrtcu Otona Župančiča Slovenska Bistrica, enota Ciciban. V raziskavo je bilo vključenih 111 otrok, od tega smo s 56 otroki izvedli likovno dejavnost z verbalno metodo, z ostalimi 55 pa z izvedbo vizualne metode. Pridobljene izdelke smo analizirali in jim izračunali absolutne in odstotne frekvence ter jih tabelarično in grafično prikazali ter interpretirali.
Keywords: človeška figura, likovne dejavnosti, metode dela, predšolski otrok, risanje.
Published: 28.07.2017; Views: 332; Downloads: 48
.pdf Full text (2,06 MB)

Search done in 0.1 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica