| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 9 / 9
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
Ksenofobija v spletnih komentarjih slovenskih in avstrijskih medijev o Angeliki Mlinar in Almi Zadić
Vanesa Volk, 2020, master's thesis

Abstract: Namen magistrskega dela je opozoriti na ksenofobično in nestrpno terminologijo v komentarjih bralcev izbranih slovenskih in avstrijskih spletnih časopisov. Poudariti želimo pomen odnosa med jezikom ter družbeno oblastjo, zlorabo in neenakostjo, zato izpostavljamo moč družbenih elit, ki v medijih širijo svojo ideologijo in oblikujejo posameznikovo mnenje ter posledično družbene vrednote, norme in prepričanja. Zaradi spletnih medijev pa vse več časa preživljamo na spletu in svojo nestrpnost izražamo tudi v obliki komentarjev na straneh spletnih časopisov. Zato smo se odločili analizirati komentarje bralcev slovenskih spletnih časopisov Večer, Delo in Slovenske novice ter avstrijskih spletnih časopisov Kleine Zeitung, der Kurier in Kronen Zeitung. Analizirali smo komentarje člankov, ki poročajo o dveh ženskah v političnem svetu – o nekdanji slovenski kohezijski ministrici Angeliki Mlinar in avstrijski pravosodni ministrici Almi Zadić. Kot teoretični okvir za analizo izbranih komentarjev smo uporabili kritično diskurzivno analizo T. van Dijka, N. Fairclougha in R. Wodak, model ksenofobije B. Simonovits, model sovražnega govora B. Vezjaka in M. Sardoča ter nevljudnost K. Coena. Ugotovili smo, da je največ nestrpnih komentarjev v slovenskem spletnem časopisu Večer. Nestrpni in ksenofobični komentarji so usmerjeni predvsem proti državljanom nekdanje Jugoslavije in migrantom. Od avstrijskih časopisov vsebuje največ nestrpnih komentarjev dnevni časopis Kurier, komentarji so usmerjeni predvsem proti muslimanom ter migrantom in državljanom nekdanje Jugoslavije.
Keywords: prevajanje, spletni komentarji, analiza diskurza, medkulturnost, ksenofobija, spletni časopisi v slovenskem in avstrijskem prostoru
Published: 21.01.2021; Views: 80; Downloads: 15
.pdf Full text (1,43 MB)

2.
Medijska izpostavljenost spolnega nadlegovanja na delovnem mestu
Matej Ravnjak, 2018, undergraduate thesis

Abstract: Spolno nadlegovanje je problem današnje moderne družbe. Spolno nadlegovanje je toliko bolj problematično, če se dogaja na delovnem mestu, kjer gre za organizacije zaprtega tipa, daleč stran od oči javnosti. Posebej zaskrbljujoče je dejstvo, da nimamo točnih statističnih podatkov, ki bi realno prikazovali stanje spolnega nadlegovanja na delovnem mestu. Razlog za to je verjetno v tem, da si žrtve zaradi različnih razlogov ne upajo prijaviti tovrstnega kaznivega dejanja, ker bi s tem tvegale socialno varnost oz. bolje rečeno bi z izpostavljanjem lahko izgubile službo. Delavci zelo pomemben člen podjetij, tako javnih kot zasebnih, zato moramo nujno zagotavljati varovanje njihovega dostojanstva in integritete, da bi čim bolje in čim dlje zadovoljno opravljali svoje delo. Ključno vlogo pri ozaveščanju ljudi glede spolnega nadlegovanja na delovnem mestu igrajo mediji, ki s pomočjo raznoraznih prispevkov, opozarjajo delavce na svoje pravice, ki jih zagotavlja država na podlagi sprejete zakonodaje. Medijska pozornost pomaga delavkam in delavcem za vzpostavitev oz. ohranjanje prijaznega delovnega okolja, ki omogoča v polni meri ustvarjalno ter produktivno delo. Sicer se pa lahko tudi zgodi, da se medijsko poročanje zlorabi za namene diskreditacije delodajalca oz. podjetja, kar v veliki meri škodi ugledu podjetja in njihovih zaposlenih. Zaradi tega je pomembno, da zaposleni znajo prepoznavati različne oblike spolnega nadlegovanja na delovnem mestu in da so sposobni primerno ukrepati. Zadnji odmevni primer o ozaveščanju primerov spolnega nadlegovanja je t.i. #jaztudi (angl. MeToo). Gre za kampanijo, kjer eminentne osebe izpovedujejo zgodbe in delijo svoje izkušnje o spolnem nadlegovanju. Tudi na slovenskem področju imamo kampanijo (www.jaztudi.si), kjer žrtve spolnih napadov in spolnega nadlegovanja delijo svoje izkušnje oz. zlorabe.
Keywords: diplomske naloge, spolno nadlegovanje, delovno mesto, mediji, časopisi, poročanje
Published: 23.10.2018; Views: 353; Downloads: 84
.pdf Full text (506,48 KB)

3.
Pregled črne kronike v nacionalnih in lokalnih časopisih v letu 2014
Azra Džinić, 2016, undergraduate thesis

Abstract: Na uvodnih straneh diplomskega dela sem poskušala predstaviti kaj so mediji in katere vrste medijev poznamo. Osredotočila sem se predvsem na tradicionalne oblike medijev, na njihove značilnosti in učinke, ki jih imajo lahko na posameznika in družbo. Večino pozornosti sem namenila osrednji temi, in sicer nasilju v medijih, posledicam, ki jih ima prikazovanje nasilja v medijih ter mitom o kriminaliteti. Raziskovanja sem se lotila na podlagi postavitve treh hipotez. Proučila sem strokovne članke objavljene v knjigah, v različnih znanstvenih in strokovnim časopisih . Analizo deleža nasilja v časopisih sem izvedla s pregledom naključno izbranih številk časopisov Dela, Slovenskih novic in Dolenjskega lista. Ugotovila sem, da na vsakega posameznika mediji vplivajo različno. Veliko je odvisno od njegove osebnosti dojemanja pojava kriminalitete.
Keywords: mediji, množični mediji, časopisi, poročanje, kriminaliteta, črna kronika, diplomske naloge
Published: 15.12.2016; Views: 543; Downloads: 49
.pdf Full text (382,78 KB)

4.
JEZIKOVNA VPRAŠANJA SLOVENSKIH PRISELJENCEV V ZDRUŽENE DRŽAVE AMERIKE
Marko Srša, 2016, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu z naslovom Jezikovna vprašanja slovenskih priseljencev v Združene države Amerike se bomo najprej posvetili zgodovinskim dejstvom, zakaj je do migracij prihajalo, kakšni so bili vzroki za migracije, na kakšen način so se priseljenci na novem ozemlju soočali s težavami. Prav tako bomo preučili, kako je potekalo potovanje ter privajanje na nov jezik. Lotili se bomo jezikovnih problemov slovenskih Američanov in ugotovili, kje se kažejo pomanjkljivosti ter kakšen je vpliv angleškega jezika na slovenski jezik. Predstavili bomo dva poglavitna jezikovna problema, to sta izposojanje in kodno preklapljanje. Za ohranjanje slovenskega jezika je izrednega pomena ustanavljanje društev in šol, ki svoje dejavnosti izvajajo v slovenskem jeziku. V diplomskem delu bomo predstavili društva ter šolski sistem, hkrati pa tudi slovenske šole, ki delujejo v Združenih državah Amerike. Dotaknili se bomo slovenskih časopisov ter predstavili najpomembnejše. Veliko je oseb, ki so ogromno prispevali k ohranjanju slovenskega jezika ter narodne zavesti. Prav zato bomo predstavili življenje in delo Louisa Adamiča. Ob koncu diplomskega dela bomo vsa dejstva skušali dokazati s primeri. Predstavili bomo osebe, ki na uspešen način še danes prispevajo k ohranjanju slovenskega jezika in raziskovalce, ki so se podali onkraj luže ter se družili s še živečimi priseljenci in izseljenci.
Keywords: Migracije, ameriški Slovenci, jezik, društva, šole, časopisi.
Published: 16.09.2016; Views: 565; Downloads: 66
.pdf Full text (900,69 KB)

5.
ČASNIK VEČER SKOZI ZGODOVINO IN PROJEKCIJA NJEGOVE KOMUNIKACIJSKE PRIHODNOSTI
Igor Selan, 2016, undergraduate thesis

Abstract: Časopisi kot množični mediji so vse od svojega nastanka v zgodnjem 17. stoletju znatno zaznamovali družbo. Opravljajo pomembno vlogo »psa čuvaja«. Vendar se časopisi soočajo z največjo krizo doslej. Večer, eden najpomembnejših slovenskih dnevnikov, ni izjema. Krizo tiska so po večini povzročili konkurenca elektronskih medijev, stalno poglabljanje komercializacije tiskanih medijev in globalna ekonomska kriza. A če so časopisi kot je Večer na robu izumrtja, dobro informirani državljani pa temelj demokracije, je situacija več kot zaskrbljujoča. V poplavi novic na spletu današnji potrošnik novic namreč toliko bolj potrebuje nasvet, napotilo in moralni kompas. Pa bo Večer znal izkoristiti prednosti konvergence medijev in našel zmagovito komunikacijsko strategijo?
Keywords: kriza tiska, časopisi, kakovostno novinarstvo, konvergenca medijev
Published: 13.09.2016; Views: 1437; Downloads: 125
.pdf Full text (3,35 MB)

6.
Terminologija begunske krize v izbranih slovensko-nemških spletnih časopisih
Mihael Leben, 2016, undergraduate thesis

Abstract: Evropska begunska kriza je bila v drugi polovici leta 2015 tema številka ena v medijih. V tem času je pogosto prišlo do napačne rabe terminologije, še posebej pri poimenovanju beguncev. Diplomsko delo analizira terminologijo slovenskih in nemških spletnih časopisov. V teoretičnem delu diplomske naloge smo predstavili lastniško strukturo medijev in medijsko krajino v Sloveniji, sledila pa je kratka predstavitev izbranih spletnih časopisov, ki so bili vključeni v analizo. Nadalje smo predstavili prevajalca kot medkulturnega posrednika, vlogo medkulturne komunikacije ter pomen kriznega komuniciranja v slovensko-nemških spletnih časopisih. Primerjali smo status novinarja s statusom prevajalca v slovenski družbi ter predstavili termine, ki se pogosto uporabljajo za udeležence migracijskih gibanj. V drugem delu diplomskega dela je sledila analiza spletnih časopisov, kjer smo ugotovili, da je poročanje v večini primerov bilo korektno in objektivno. Uporaba terminov begunec in migrant pri slovenskih spletnih časopisih je bila izenačena, medtem ko so nemški časopisi prednost dajali terminu begunec. Opravili smo tudi pogovor z novinarjem časopisa Večer, kjer smo se dotaknili terminologije begunske krize. V sklepnem delu pa je predstavljen glosar, ki smo ga ustvarili s pomočjo že obstoječe literature in terminološke zbirke IATE.
Keywords: begunska kriza, terminologija, spletni časopisi, medkulturna komunikacija, glosar
Published: 24.06.2016; Views: 951; Downloads: 205
.pdf Full text (1,55 MB)

7.
Javni viri informacij v sodobni družbi
Dušan Ajdišek, 2016, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu sem predstavil javne vire informacij, ki so v sodobnem času z razvojem informacijske tehnologije zelo obširni in lažje dostopni ter le-te povezal s posameznimi poklici in organizacijami, brez katerih praktično ne morejo delovati. Zajel sem tudi tuje izkušnje v zvezi z javnimi viri informacij in njihov pomen, kjer so viri in informacije, ki so splošno dostopni, imenovani kot Open-Source Intelligence (v nadaljevanju OSINT). Namen in cilji diplomskega dela so predstavitev različnih javnih virov informacij in podatkov, kot so posamezni mediji, evidence, poročila, predvsem pa svetovni splet. Pri tem so predstavljeni tudi drugi viri informacij (osebe kot viri). Cilj diplomskega dela je povezati skupne značilnosti posameznih poklicev in njihovih potreb po različnih informacijah. Iz tuje literature bodo predstavljeni drugi vidiki oziroma tuje izkušnje v zvezi z javnimi viri informacij. Najprej je predstavljena pomembnost javnih virov v sodobnem svetu in njihova dostopnost širši javnosti. V nadaljevanju so predstavljeni temeljni pojmi, ki zajemajo to temo, in sicer kaj so viri, informacije, javni viri, informacije javnega značaja in podatki. Nato so predstavljena področja, od koder so dostopni javni viri informacij. V tem delu so tako podrobno predstavljeni javni viri informacij, ki so dostopni v časopisu, na televiziji, radiu, svetovnem spletu, v akademskem gradivu, kakor tudi osebni viri. V osrednjem delu so obravnavani različni poklici in organizacije, ki so odvisni od virov in informacij, saj brez njih ne morejo delovati. V tem sklopu je tako zajeta policija, varnostno-obveščevalne službe, novinarstvo, zasebni detektivi, študentje, politiki, gospodarstvo in varstvoslovje. Delovanja navedenih poklicev brez uporabe javno dostopnih virov podatkov in informacij si v današnjem času ne moremo predstavljati. Nato sledi pregled uporabe javnih virov v tujini, in sicer uporaba le-teh s strani tujih policij, varnostno-obveščevalnih služb in novinarjev. V tem poglavju je opravljena primerjava uporabe javnih virov informacij v Sloveniji in tujini. V zaključku diplomskega dela je predstavljeno moje mnenje in povzetek mojih ugotovitev.
Keywords: viri, podatki, informacije, javni viri, informacije javnega značaja, mediji, internet, časopisi, televizija, radio, diplomske naloge
Published: 01.06.2016; Views: 1188; Downloads: 133
.pdf Full text (680,75 KB)

8.
ANALIZA NOVINARSKIH VSEBIN SPLETNIH IZDAJ SLOVENSKIH ČASOPISOV IN PORTALA DOSTOP.SI
Matej Goznik, 2012, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu smo se osredotočili na spletne predstavitve slovenskih dnevnih časopisov. Zanimalo nas je, ali so novice na spletnih straneh časopisov le reprodukcija novic, ki jih lahko najdemo v tiskanih oblikah. Osredotočili smo se na spletne novice in s pomočjo analize ugotovili, ali imajo dodane značilnosti, ki jih ponuja splet. Definirali smo karakteristike spletnega novinarskega dela. Natančneje smo predstavili spretnosti in standarde, ki naj bi jih spletni novinarji upoštevali. Z analizo slovenskih časopisnih portalov smo ugotovili podobnosti in razlike med portali. Za konec smo primerjali ugotovljene značilnosti časopisnih portalov s študentskim portalom Dostop.si.
Keywords: splet, spletni časopisi, interaktivnost, hiperpovezava, spletno novinarstvo
Published: 20.04.2012; Views: 7613; Downloads: 188
.pdf Full text (2,59 MB)

9.
BREZPLAČNIKI KOT MEDIJSKI HIBRIDI SKOZI TRŽNO NOVINARSTVO
Kaja Žuran, 2010, undergraduate thesis

Abstract: V tiskanih medijih bi se naj uresničeval novinarski diskurz, toda kriza novinarske identitete se danes kaže v oddaljevanju novinarske prakse od normativnega modela, kar dokažemo že v začetku diplomskega dela. V podobi novinarskega diskurza se namreč pogosto uresničuje oglaševanje, ki vpliva na medijsko vsebino, saj je omogočen vpliv nad agendami novic, kar spodkopava novinarsko neoporečnost. Namreč medijem ni mogoče zapovedati o čem naj poročajo, novice pa so v tržnem novinarstvu, katerega preučuje diplomsko delo, tako ali tako proizvod, namenjen prodaji, kar le utrjuje status quo. Svojih javnosti ne vidijo več kot cilj, kateremu je namenjeno novinarsko sporočanje, temveč kot sredstvo, katerega pozornost lahko dobro prodajo oglaševalcem. Tako ugotovimo, da je bralec postal „potrošnik“, informacija „proizvod“, naklada pa „trg“. Gre za preprosto verigo izdelek - prodajalec - kupec, pa čeprav mediji proizvajajo na videz neotipljive izdelke - informacije. V nalogi spoznamo, da v novinarstvu prevladuje marketinška oz. tržna logika, ki ovira kvalitetno novinarstvo, saj v praksi to pomeni, da so interesi državljanov pomembni le toliko, kolikor so skladni z interesi medijskih lastnikov in oglaševalcev. Dominantna funkcija je kot spoznamo, prinašati dobiček, ki si je podredila vse druge, saj je logika profita prevladujoča in prav zato se medijski teoretiki vse pogosteje sprašujejo o vlogi tiskanih medijev – časopisov - oz. še posebej brezplačnikov, ki so produkt tržnega novinarstva.
Keywords: tržno novinarstvo, oglaševanje, prikrito oglaševanje, brezplačni časopisi, brezplačniki
Published: 22.11.2011; Views: 8817; Downloads: 172
.pdf Full text (1,72 MB)

Search done in 0.26 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica