1. Uvedba novega zdravstvenega produkta za arabsko tržiščeŽan Sekirnik, 2019, master's thesis Abstract: Danes živimo v svetu, kjer sta postala aktivno preživljanje prostega časa in zdrav način življenja nujnost v vseh razvitih državah. Aktivno preživljamo tudi počitnice.
V Rogaški Slatini deluje že od leta 2001 družinsko podjetje Grand Hotel Sava Rogaška, d. o. o., (v nadaljevanju GHSR). Podjetje želi s svojo prepoznavno ponudbo narediti korak naprej in se tako razlikovati od ostalih hotelskih ponudnikov v destinaciji. S politiko nenehnega vlaganja v kakovost nudijo gostom kakovostne hotelske storitve, s katerimi nagovarjajo zahtevnejše goste.
Razen sodobnega konferenčnega centra, ponudbe visokokakovostne kulinarike in raznolikih dobropočutnih paketov, nudi podjetje od leta 2017 tudi zdravstveni produkt ROI Medico & Spa. Avtor magistrskega dela, ki je v GHSR zaposlen, želi v magistrski nalogi raziskati možnosti prodora podjetja z omenjenim produktom na nove trge. Kot strateško zanimiv je izbral arabski trg.
Raziskava upravičenosti uvedbe novega zdravstvenega produkta na arabsko tržišče je povezana s spoznanjem, da ima v državah arabskega sveta večina prebivalcev prekomerno težo zaradi hitrega tempa življenja, narave dela in klimatskih pogojev. Prav to je razlog za porast srčnih in žilnih težav in zelo visok odstotek obolelosti prebivalstva za diabetesom tipa II. Zdravstveni produkt ROI Medico & Spa je usmerjen na ciljno skupino gostov, ki so pripravljeni za paket odšteti več od povprečnih obiskovalcev term, v zameno pa želijo zasebnost in visoko raven kakovosti storitve.
Ključno vlogo pri prodoru na arabski trg imajo turstične agencije, ki že sodelujejo z arabskim trgom. S pomočjo anketnega vprašalnika, razposlanega med agencije, smo izvedli anketiranje in rezultate analizirali. Rezultati so nam pomagali pri preverjanju hipotez.
V prvem, teoretičnem delu magisterskega dela, smo predstavili značilnosti in vrste zdravstvenega turizma ter strategijo prodora na novi trg. Teoretično smo predstavili tudi arabski svet in njegovo kulturo, ki je pomembna pri poslovanju. Drugi del magistrskega dela je praktično naravnan. Gre za poslovno raziskavo, v kateri smo opisali zdravstveni turizem v Sloveniji in podrobneje opredelili zdraviliški turizem v Rogaški Slatini. Predstavili smo družinsko podjetje GHSR in pripravili SWOT analizo trga, ki nam je pokazala, s kakšnimi priložnostmi, nevarnostmi, slabostmi in prednostmi se lahko podjetje sreča ob predvideni naložbi v nov zdravstveni produkt.
S pomočjo prve hipoteze smo ugotavljali, za kateri zdravstveni ali lepotni program se gostje iz arabskega sveta večinoma odločijo. Pri drugi in tretji hipotezi pa smo preverili, kje in kako predstavniki turističnih agencij tržijo zdravstvene storitve Grand Hotela Sava Rogaška, d. o. o., in kateri so ključni produkti za predstavitve zdravstvenih storitev v katalogih in na poslovnih sejmih. Pri zadnji, četrti hipotezi, smo primerjali zasedenost hotela in prihodek podjetja pred uvedbo novega zdravstvenega produkta ROI Medico & Spa in po uvedbi. To analizo smo opravili s pomočjo statističnih podatkov podjetja GHSR. Med raziskavo pa se je pokazala tudi raznovrstna problematika, zato smo nanjo v sklepnem delu opozorili in predlagali izboljšave. Keywords: : zdravstveni turizem, arabski svet, arabska poslovna kultura, zdraviliški turizem, Rogaška Slatina, Grand Hotel Sava Rogaška, d. o .o., ROI Medico & Spa Published in DKUM: 22.01.2020; Views: 1343; Downloads: 199 Full text (2,12 MB) |
2. Izboljšanje velneške ponudbe v Grand hotelu Donat Superior Rogaška SlatinaTadeja Medved, 2019, undergraduate thesis Abstract: Centri dobrega počutja v hotelu že vrsto let ostajajo vpeti v okvire velneške ponudbe. Vsak velneški center ima svoje posebnosti in prednosti. Prav zaradi tega je pomembno, da je nabor velneških storitev posameznega centra raznolik in kakovosten. V nalogi smo raziskali, kako so gostje zadovoljni z obstoječo velneško ponudbo in naborom velneških storitev izbranega centra dobrega počutja, Grand hotela Donat Superior v Rogaški Slatini. Prav tako nas je zanimalo, kaj bi pri velneški ponudbi gostje želeli, da se izboljša in katere velneške storitve želijo koristiti v prihodnje. Raziskava je bila izvedena na podlagi 50 anketirancev, ki so bili gostje obravnavanega hotela in uporabniki storitev njegovega centra dobrega počutja. Raziskava je pokazala, da so gostje z velneško ponudbo in naborom velneških storitev hotelskega velnes centra v veliki večini zadovoljni. Podali pa so nekatere predloge, kako bi lahko hotelski velneški center ponudbo še izboljšal. Na podlagi njihovih predlogov in najnovejših velneških trendov smo v zaključku naloge podali predlog izboljšav. Keywords: Velnes, Zdravstveni turizem, Velneška ponudba, Center dobrega počutja Published in DKUM: 10.10.2019; Views: 1652; Downloads: 417 Full text (1,25 MB) |
3. |
4. ZDRAVSTVENI TURIZEMKsenija Krnjaić, 2010, undergraduate thesis Abstract: V prvem poglavju smo definirali temo, cilje, tezo in raziskovalne metode, uporabljene v tem diplomskem delu.
Drugo poglavje govori o celovitem razumevanju zdravja kot o telesnem, duševnem in duhovnem blagostanju in vzdrževanju ter spodbujanju tako razloženega zdravja z uporabo naravnih zdravilnih dejavnikov, posebnih postopkov in zdravniškega nadzora. Tako razumljeno zdravje daje turističnemu gospodarstvu možnost, da turističnemu tržišču in tržišču zdravja ponudi primeren turistični produkt, katerega značilnosti se vse bolj izražajo prav z zdravstvenim turizmom.
Glede na to, da turizem predstavlja za Republiko Hrvaško enega izmed najpomembnejših gospodarskih sektorjev, smo začeli tretje poglavje s pregledom pomena turizma in še posebej pomena zdravstvenega turizma v hrvaškem BDP. V tem poglavju smo tudi predstavili poslovanje Specialne bolnišnice Varaždinske Toplice kot enega izmed nosilcev te ponudbe.
V četrtem poglavju smo predstavili vlogo zdravstvenega turizma v turistični ponudbi Slovenije s posebnim poudarkom na ponudbi Zdravilišča Laško.
V sklepnem, petem poglavju, smo izvedli primerjalno analizo ponudbe in danosti obeh omenjenih organizacij iz Hrvaške in Slovenije ter izdelali priporočila, kako razviti ponudbo Specialne bolnišnice Varaždinske Toplice tako, da bo na tržišču ponudbe dobrega počutja postala tržno uspešnejša. Izpostavili smo področja, na katerih se mora ponudba bolnišnice reorganizirati in izboljšati, da bi lahko v prihodnosti dosegli na področju zdravstvenega turizma konkurenčno pozicijo v tovrstni evropski ponudbi. Keywords: zdravstveni turizem, naravni zdravilni dejavniki, wellness, Zdravilišče Laško, Specialna bolnišnica Varaždinske Toplice Published in DKUM: 23.11.2010; Views: 5105; Downloads: 848 Full text (4,74 MB) |