1. Povečanje zmogljivosti na železniški povezavi Pragersko-Ormož-HodošTimotej Modrić, 2024, undergraduate thesis Abstract: Železniška infrastruktura je ključnega pomena za gospodarski razvoj države, saj omogoča
učinkoviti pretok blaga in ljudi. Vlak ima možnost prevažanja velikih količin tovora na dolge
razdalje, kar pripomore k okoljski trajnosti, ker je v primerjavi z drugimi oblikami prevoza
železniški promet okolju prijaznejši. V diplomskem delu je analizirana železniška povezava
Pragersko – Ormož – Hodoš, ki je del Sredozemskega koridorja RFC 6 in je bila v sklopu
nadgradnje železniškega sistema posodobljena. Kljub nadgradnji te povezave so dolžine
postajnih tirov ponekod prekratke za križanje vlakov dolžine 740 metrov, kakor tudi omejitve
pri zavarovanju proge, kar vpliva na daljše potovalne čase in zmanjšano zmogljivost.
Diplomsko delo se osredotoča na železniško infrastrukturo in vpliv vodenja prometa na
povečanje zmogljivosti in potovalnih časov na obravnavani železniški povezavi. Keywords: povečanje zmogljivosti, potovalni časi, železniški promet, železniška
infrastruktura, interoperabilnost, Pragersko – Ormož - Hodoš Published in DKUM: 14.11.2024; Views: 0; Downloads: 30
Full text (7,05 MB) |
2. Prometna varnost otrok na poti do šoleIna Džafić, 2024, undergraduate thesis Abstract: Diplomsko delo obravnava prometno varnost osnovnošolcev, s poudarkom na varnosti na poti do šole. V uvodnem delu so opredeljeni problem, cilji raziskave, teze, predpostavke in uporabljene metode raziskovanja. Glavni cilj raziskave je oceniti trenutne razmere prometne varnosti v okolici izbranih osnovnih šol in predlagati izboljšave za večjo varnost otrok.
Raziskava se osredotoča na pomen prometne varnosti in vlogo različnih deležnikov, vključno z izobraževalnim sistemom. Obravnavan je tudi vpliv razvoja otroka na njegove varnostne potrebe in opravljena analiza varnosti otrok na poti do šole. V okviru raziskave je izvedena anketa med učenci treh osnovnih šol v Mariboru: OŠ Bojana Ilicha, OŠ Prežihovega Voranca in OŠ Toneta Čufarja. Cilj ankete je ugotoviti percepcijo varnosti med učenci in njihovimi starši ter oceniti obstoječo prometno infrastrukturo v okolici teh šol.
Rezultati ankete so pokazali razlike v stopnji zaznane varnosti med različnimi šolami, kar je privedlo do primerjalne analize in oblikovanja predlogov za izboljšanje prometne varnosti. Med glavnimi ugotovitvami sta izpostavljeni potrebi po izboljšanju infrastrukture in večji ozaveščenosti učencev in staršev.
Diplomsko delo zaključujemo s sklepom, kjer so povzeti glavni rezultati raziskave in podani konkretni predlogi za izboljšanje varnosti otrok na poti do šole. Keywords: šolske poti, prometna varnost, varnostni ukrepi, otroci Published in DKUM: 14.11.2024; Views: 0; Downloads: 15
Full text (3,32 MB) |
3. |
4. Taktilni kazalniki za slepe in slabovidne osebeNejc Brezočnik, 2024, undergraduate thesis Abstract: Vid je dragoceno darilo, ki nam omogoča raziskovanje sveta in zagotavlja ključno vlogo v vsakdanjem življenju, saj nam omogoča prepoznavanje nevarnosti in pravilno usmerjanje. Pogosto se pomena vida ne zavedamo, dokler ga ne izgubimo ali doživimo njegove omejitve. Vključenost slepih in slabovidnih v družbo zahteva prilagoditve javnih prostorov, vključno s taktilnimi oznakami na železniških in avtobusnih postajah, da bi jim omogočili samostojno in varno gibanje. Diplomsko delo preučuje učinkovitost teh sistemov na postajah v Mariboru in primerja njihove prednosti ter slabosti. Keywords: TTVS, slepi in slabovidne osebe, vodilna linija, obvestilno polje, železniška postaja Maribor, avtobusna postaja Maribor, kontrast Published in DKUM: 11.09.2024; Views: 28; Downloads: 18
Full text (5,11 MB) |
5. Daljinsko vodenje prometa vlakov na odseku proge Zidani Most-Šentilj : diplomsko deloPia Ritonja, 2024, undergraduate thesis Abstract: V Sloveniji poznamo različne načine vodenja prometa vlakov na železniškem omrežju. V največji meri prevladuje krajevno vodenje, kjer so železniške postaje zasedene s prometnim osebjem. V diplomskem delu je analizirana obstoječa proga Zidani Most–Šentilj z vidika vodenja prometa. Proga Zidani Most–Šentilj je v večini vodena krajevno, za zagotovitev daljinskega vodenja iz centra je potrebna nadgradnja prog in postaj. Analizirane so prednosti in slabosti uvedbe daljinskega vodenja iz centra vodenja prometa. Ugotovili smo, da ukrepi za uvedbo daljinskega vodenja in vključitev daljinskega vodenja prometa vlakov iz centra povečuje varnost potnikov v železniškem prometu, prispeva k zanesljivejšemu delovanju, k zmanjšanju zaposlenih v vodenju prometa ter omogoča večjo prepustnost in zmogljivost proge Zidani Most–Šentilj. Keywords: železniški promet, daljinsko vodenje železniškega prometa, centralno daljinsko vodenje, Zidani Most – Šentilj Published in DKUM: 30.01.2024; Views: 507; Downloads: 136
Full text (3,95 MB) |
6. Letopis Fakultete za gradbeništvo, prometno inženirstvo in arhitekturo 2022/20232023 Abstract: Publikacija predstavlja pregled dosežkov fakultete v študijskem letu 2022/23, na krat-ko predstavlja vse študijske programe in aktivnosti, ki so se izvajale na programih gradbeništva, gospodarskega inženirstva, prometnega inženirstva in arhitekture. Predstavljeno je tudi delo na področju publicistike, projektno delo, ekskurzije, delavnice, razstave, delo študentskega sveta in alumni kluba FGPA, kakor tudi gostovanja v tujini ter delo komisij in strokovnih služb UM FGPA. Zbrana so tudi vsa diplomska, magistrska in doktorska dela študijskega leta 2022/23. Keywords: letopis, študijsko leto 2022/2023, 'Fakulteta za gradbeništvo, prometno inženirstvo in arhitekturo', dosežki fakultete, aktualni projekti Published in DKUM: 21.12.2023; Views: 333; Downloads: 68
Full text (110,77 MB) This document has many files! More... |
7. Vplivi motoriziranega prometa na okolje v času trajnostnega dogodka: primer FIS Finale svetovnega pokala v smučarskih skokih Planica 2023 : diplomsko deloJan Prelc, 2023, undergraduate thesis Abstract: Trajnostni športni dogodki so del družbene in gospodarske trajnosti, ki vplivajo na zmanjšanje
emisij v okolju. Netrajnostne oblike mobilnosti, kot so vozila na fosilna goriva, prispevajo k
onesnaženosti narave. Planica slovi po smučarskih poletih in gostovanje trajnostnega
športnega dogodka v njej ima več pozitivnih vplivov na mobilnost in okolje. Organizacijski
Komite Planica udeležence spodbuja k uporabi alternativnim oblikam prevoza, kot so javni
prevoz, hoja ali deljenje prevoza. S tem poskušajo zmanjšati število osebnih vozil na cesti,
prometne zastoje in emisije. V soboto, 1. 4. 2023, so obiskovalci z vozili, vključno s tehničnim
osebjem v treh urah pridelali 58,32 t emisij. Z namenom po zmanjšanju izpustov toplogrednih
plinov v dolini, ki leži tik ob Triglavskem narodnem parku smo pripravili štiri variante prometnih
ureditev, ki bi lahko pripomogle k čistejšemu okolju. S pomočjo programskih orodij Vissim in
Enviver smo izdelali prometni model in preko analize ugotovimo, da bi bila najboljša sedanja
rešitev za zajezitev emisij varianta C z avtobusi, brez osebnih vozil. Dolgoročno gledano pa
električni avtomobili ter avtobusi, ki naj bi bili 50 % na električni pogon. S prehodom z dizelskih
na električne avtobuse želimo v Sloveniji zmanjšati izpuste toplogrednih plinov Keywords: trajnostni dogodek, mobilnost, emisije, okolje, simulacija Published in DKUM: 11.09.2023; Views: 447; Downloads: 81
Full text (2,76 MB) |
8. Mobilnostni načrt ob prenovi predora Golovec : mobilnostni načrti ob večjih dogodkih na daljinskem cestnem omrežju:Matej Moharić, Beno Mesarec, Sebastian Toplak, Aleš Petek, Dean Herenda, Vlasta Rodošek, 2021, treatise, preliminary study, study Keywords: prometne obremenitve, predor Golovec, prenova Published in DKUM: 13.02.2023; Views: 572; Downloads: 30
Full text (2,69 MB) |
9. Mobilnostni načrt ob večjih gradbenih posegih : poročilo o demonstracijskem projektuMatej Moharić, Marjan Lep, Vlasta Rodošek, Sebastian Toplak, Beno Mesarec, 2023, treatise, preliminary study, study Keywords: mestni promet, prometne obremenitve Published in DKUM: 13.02.2023; Views: 620; Downloads: 25
Full text (2,47 MB) |
10. Poškodbe asfaltnih vozišč in določitev stopnje poškodovanosti z uporabo MSI metode - cesta R3-694 : diplomsko deloLaura Šeligo, 2021, undergraduate thesis Abstract: V zaključnem delu je podan predlog sanacije odseka ceste R3-694, ki leži v občini Polzela.
Najprej smo podali vizualno oceno o poškodovanosti voziščne konstrukcije, kar smo storili po metodi modificiranega švicarskega indeksa. Po pridobljeni oceni poškodovanosti ter analizi obstoječega stanja, smo predlagali 3 variante sanacije voziščne konstrukcije. Te si sledijo po investicijski zahtevnosti. V varianti 1 smo predlagali popolno zamenjavo voziščne konstrukcije ter predlog ureditve avtobusnih postajališč, križišč, odvodnjavanja ter menjava oziroma dodajanje manjkajoče prometne signalizacije. V varianti 2 smo predlagali preplastitev z ureditvijo odvodnjavanja. Varianta 3 pa obsega samo dela rednega vzdrževanja, kjer bi popravili samo odseke, ki so najbolj poškodovani.
Vsi predlogi za sanacijo obstoječe voziščne konstrukcije, so podani po pravilih tehničnih specifikacij ter veljavnih zakonov. Keywords: MSI, voziščna konstrukcija, poškodbe, vzdrževanje, tehnična specifikacija za javne ceste Published in DKUM: 24.09.2021; Views: 1380; Downloads: 139
Full text (3,05 MB) |