| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 2 / 2
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
2.
RAZVOJ, IZDELAVA IN UPRAVLJANJE Z VISOKO ZAHTEVNIMI IZDELKI NOVE GENERACIJE MOTORJEV V AVTOMOBILSKI INDUSTRIJI
Vladan Mladenović, 2010, master's thesis

Abstract: Poslovanje organizacije v tako konkurenčnem okolju kakor je avtomobilska industrija, je podvrženo zakonitostim in razmeram na trgu. Če organizacija želi ohraniti svoj položaj na trgu, na katerem sta stalnica spreminjanje pogojev in vse večja tržna konkurenca, mora vedno znova izboljševati svoje izdelke, procese in uvajati inovativne predloge za doseganje boljšega in cenovno konkurenčnejšega izdelka. Za uspešno poslovanje se mora organizacija približevati kupcu in zadovoljevati njegove potrebe, zato je glavna naloga sodobnih organizacij razviti izdelke in procese, ki so usmerjeni zahtevam kupca. Tudi najboljši procesni modeli s časom izgubijo svojo učinkovitost in jih je potrebno prilagoditi, nadgraditi ali celo spremeniti zaradi novih razmer na trgu. Magistrsko delo je razdeljeno na teoretični in aplikativni del. Namen teoretičnega dela je proučiti razmere v panogi avtomobilske industrije in prikazati osnovne značilnosti in pogoje delovanja dobaviteljev sestavnih delov avtomobilov. Ker se avtomobilska industrija čedalje bolj nagiba k integraciji načrtovanja avtomobila z načrtovanjem proizvodnje in nabave že na stopnji iskanja novega koncepta modela, je namen dela proučiti vzroke in stopnje, ki jih mora preiti nov izdelek, preden se pojavi kot serijski izdelek dobavitelja sestavnega dela. V aplikativnem delu predstavljam model razvoja, izdelave in upravljanja tehnološko visoko zahtevnega izdelka, Ohišja ventila ECV (angleška kratica za Exhaust Control Valve), ki je sestavni del nove generacije dizelskih motorjev v avtomobilski industriji. Običajno je proces razvoja novih izdelkov daleč od idealnega. Prioritete projektov niso dorečene, na začetku se zanemarjajo pomembne aktivnosti, kot so podrobna raziskava trga in specifikacije izdelka, sam razvoj izdelka pa poteka preveč zaporedno. Razvojni inženirji se vse premalo vključujejo v proces izdelave izdelka, tehnologi so obremenjeni s serijsko proizvodnjo, proizvodnja se izogiba razvojnim aktivnostim, vodja projekta pa vse preveč časa izgublja v komunikaciji s prodajo ter povezovanjem sistemov. Biti drugačen, boljši v smislu tehnološke izvedbe izdelka, krajšanja pretočnih časov, v zagotavljanju kakovosti izdelka ter novega načina vodenja projekta so rezultat uspešno izpeljanega projekta, ki organizaciji odpira nove razvojne možnosti.
Keywords: avtomobilska industrija, razvoj izdelka, razvoj procesa, organizacija in upravljanje proizvodnje, računalniško podprta proizvodnja
Published: 06.12.2010; Views: 2115; Downloads: 219
.pdf Full text (9,24 MB)

Search done in 0.05 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica