| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 333
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
Reševalni pas ob zastoju na avtocestah in hitrih cestah : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študijskega programa
Matic Visočnik, 2022, undergraduate thesis

Abstract: V raziskavi smo proučevali reševalni pas ob zastoju na avtocestah in hitrih cestah. S pomočjo statističnih metod smo ugotavljali, kako prometne nesreče vplivajo na pretočnost prometa na avtocestah in hitrih cestah. Proučili in primerjali smo različne prometne ureditve držav članic Evropske unije ob zastojih na avtocesti ali hitri cesti. Ugotovili smo, da od 27 držav Evropske unije reševalni pas uporablja le 10 držav. Z anketnim vprašalnikom smo preverjali demografske značilnosti in strokovno usposobljenost anketiranih. Anketirani so podali subjektivno mnenje o njihovem ravnanju in ravnanju drugih voznikov v prometu. S pomočjo opisnih statistik smo prišli do spoznanja, da vsi anketirani poznajo pojem reševalni pas, prav tako se 90 % anketiranih v primeru zastoja vedno pravilno razvrsti. Na osnovi zapisanih rezultatov lahko zaključimo, da se stanje na področju poznavanja in upoštevanja pravil reševalnega pasu v Sloveniji izboljšuje. Na podlagi vseh zapisanih ugotovitev bomo tako podali predlog o poenotenju pravil na ravni Evropske unije, celoviti spremembi izobraževanja starejših voznikov in infrastrukturnih spremembah.
Keywords: reševalni pas, zastoji, prometne nesreče, prometna varnost, vozniki
Published in DKUM: 11.01.2023; Views: 43; Downloads: 3
.pdf Full text (2,40 MB)

2.
Zagotavljanje dostave tovora na dogovorjen termin : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študijskega programa
Patricija Fijavž, 2022, undergraduate thesis

Abstract: Za uspešnost transportne dejavnosti je pomembno dobro sodelovanje med vsemi sodelujočimi členi transportne verige. Velik pomen predstavlja transportno podjetje, od katerega je odvisno, če bo tovor prišel do končne stranke pravočasno in če bo le ta v takšnem stanju, kot je odšel iz naklada; če povzamemo, je prevoznik odgovoren za varen in pravočasen transport. V našem delu smo se osredotočili na izbrano transportno podjetje, pri katerem smo izpostavili tri probleme, ki se pojavijo pri transportu tovora po cesti in pri katerih je pravočasna dostava lahko onemogočena. Izpostavili smo nesrečo pri nakladu, naravno nesrečo in krajo tovora. V teoretičnem delu smo opisali tovor, kjer smo zajeli tudi pritrjevanje tovora in kosovni tovor. Povzeli smo zakonodaje, ki urejajo prevoz tovora v cestnem prometu. Opisali smo potrebno dokumentacijo, delo voznika, delo disponenta, delo upravljalca prevozov in časovni okvir prevoznikove odgovornosti ter tveganja in nesreče v cestnem prometu, kjer smo v podpoglavju povzeli še reševanje kritja stroškov in zahteve pri iskanju izvora škode. V analizi obstoječega stanja smo opisali celoten proces od prejetega naročila do zaključenega transporta z vsemi zapleti, ki so se že pripetili v našem izbranem podjetju. Izdelali smo statistiko škod v izbranem podjetju za leto 2021 in podrobno opisali takratni vozni park podjetja. Analizirali smo celoten postopek nastanka škod, pri primeru nesreče na nakladu smo ugotovili, da je škoda nastala zaradi nepravilnega reagiranja voznika in neupoštevanja delavcev na nakladalnem mestu. V drugem primeru smo opisali primer naravne nesreče, kjer smo ugotovili, da se voznik naravni nesreči ni mogel izogniti. Kot zadnji primer pa smo podali krajo tovora, pri kateri smo predlagali, da voznik vedno, ko ni prisoten pri nakladu, o tem obvesti disponenta, ki bo posredoval informacijo svojemu naročniku in preveril zakaj voznik ni smel biti prisoten, saj menimo, da bi slednje lahko bil razlog za kasnejšo krajo tovora nekaj kilometrov vstran na nevarovanem parkirnem mestu. Predlagamo prav tako, da vozniki, če je to le mogoče uporabljajo varovana parkirna mesta in lastne plombe. Zaključili smo s sklepom, da do zamud na dogovorjen termin prihaja iz različnih razlogov. Ugotovili smo, da nesreč in posledično zamud ne moremo čisto izničiti, lahko pa jih ob upoštevanju predlogov zmanjšamo.
Keywords: transport tovora, cestni promet, zagotavljanje dostave, časovni okvir, voznik
Published in DKUM: 11.01.2023; Views: 41; Downloads: 0
.pdf Full text (2,25 MB)

3.
Izbira vrste transporta pri dobavi avtomobilov iz vzhodne Evrope na trg zahodne Evrope : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študijskega programa
Gabrijela Sagadin, 2022, undergraduate thesis

Abstract: V diplomski nalogi smo raziskovali različne vrste transporta ter se kasneje osredotočili na vrste transporta, ki so primerne za prevoz avtomobilov. Vsako posebej smo raziskovali in predstavili najbolj prepoznavne lastnosti transporta, pri tem pa smo se poglobili v transport po Evropi, saj se tema diplomske naloge nanaša na transport avtomobilov po Evropi. V drugem delu diplomske naloge, v katerem je problematika pravilna izbira transportnega sredstva za prevoz avtomobilov znamke Škoda Enyaq iV iz tovarne Škoda Mlada Boleslav na Češkem do Barcelone v Španiji, smo se osredotočili na proizvodnjo avtomobilov in tri možne probleme pri transportu. V diplomski nalogi smo primerjali stroške za različne vrste transporta, razdaljo in ugotavljali, katera pot je časovno najhitrejša. V navedenem primeru, kjer smo prevažali 10.000 avtomobilov, smo izbirali pravilno izbiro transporta za dano situacijo, torej glede na ceno, količino in čas. V diplomski nalogi smo prišli do ugotovitev, da kadar je treba avtomobile pripeljati v velikih količinah naenkrat, je optimalna rešitev transport po železnici, v primeru, kadar je treba avtomobile pripeljati v najkrajšem času, je optimalna rešitev cestni transport, in kadar nimamo posebnih zahtev in omejitev, se odločimo za najcenejšo obliko transporta, ki je v našem primeru kombinacija transporta po železnici in morju.
Keywords: transport, avtomobili, cestni transport, železniški transport, pomorski transport
Published in DKUM: 07.11.2022; Views: 104; Downloads: 8
.pdf Full text (1,90 MB)

4.
Organizacija distribucije pijač : diplomsko delo univerzitetnega študijskega programa
Eva Ferlič, 2022, undergraduate thesis

Abstract: V nalogi smo se ukvarjali z organizacijo distribucije pijač iz Distribucijskega centra Pivovarne Laško Union v Mariboru. Distribucijo smo organizirali za en teren, in sicer za stranke iz okolice Hoč, Slovenske Bistrice, Oplotnice, Tepanj, Poljčan, Majšperka, Pragerskega, Lovrenca na Dravskem polju in pa Kidričevega. Podjetje želi zagotavljati možno dostavo k strankam dvakrat tedensko. Trenutno stranke niso razporejene v nobene okoliše, ampak lahko naročujejo, na kateri koli dan želijo. To seveda ni optimalno, saj kamion na dan opravi občutno preveč kilometrov. Zaradi tega smo raziskali, kako bi organizirali distribucijo oz. razvoz pijač, da se bo ta optimalen oz. čim bližji približek temu. Stranke se razdeli v manjše okoliše, ki jih razporedimo po dnevih v tednu, kdaj se dostavlja v kateri okoliš. Seveda preverimo, ali količine naročanja ustrezajo glede kapacitete vozila. Podatke o lokacijah se vnese v programsko orodje za optimizacijo poti, in sicer PTV map&Guide, ki nam ponudi optimalno pot glede na lokacijo strank. Nato se izračunajo še stroški. Pri rezultatih ugotovimo, da imamo nekaj okolišev, ki so bolj oddaljeni in imajo hkrati majhne količine naročanja. Zaradi tega bi bilo smiselno k tem strankam uvesti dostavo samo enkrat tedensko, saj s tem prihranimo veliko stroškov zaradi manj prevoženih kilometrov in s tem porabljenega goriva. V nadaljevanju smo preverili, ali ta izboljšava res zmanjša stroške in ali jo je smiselno uvesti. Ugotovili smo, da je lahko izboljšan rezultat smiseln, saj še dodatno zmanjšamo stroške pri dostavi. Zaradi tega je posledično to izboljšavo smiselno uvesti v delo.
Keywords: distribucija pijač, organizacija prevoza, stroški distribucije
Published in DKUM: 03.11.2022; Views: 88; Downloads: 10
.pdf Full text (11,16 MB)

5.
Vpliv programa dodatnega usposabljanja na voznike začetnike : diplomsko delo univerzitetnega študijskega programa
Brina Slekovec, 2022, undergraduate thesis

Abstract: Voznike začetnike opredeljujemo kot voznike, kateri največkrat postanejo vzrok za nastanek prometne nesreče, saj jim primanjkuje izkušenj pri vožnji vozila. Kvalificiramo jih kot osebe, ki so vozniki motornega vozila do dopolnjenega enaindvajsetega leta starosti in so vozniki motornega vozila dve leti od prve pridobitve vozniškega dovoljenja. Kot vozniki začetniki nimajo izkušenj in kilometrine, ki bi jim predstavljala občutek varnosti. V večini primerov je velik dejavnik, ki vpliva na način vožnje mladost, saj je le ta povezana z razposajenostjo, občutkom nepremagljivosti, preizkušnjami in precenjevanjem lastnih sposobnosti. Z željo, da bi znižali število tveganj za nastanek prometne nesreče med vozniki začetniki, so v Sloveniji 13. avgusta 2010 začeli z izvedbo programa dodatnega usposabljanja za voznike začetnike. Želeli smo ugotoviti vpliv programa dodatnega usposabljanje na teoretično usposobljenost voznikov začetnikov, vpliv »mladostniškega« razmišljanja na voznike začetnike kot tudi, ali udeležencem program dodatnega usposabljanja za voznike začetnike predstavlja izgubo časa. Izdelali smo dva anketna vprašalnika, ki so jih udeleženci rešili pred začetkom in po koncu programa dodatnega usposabljanja. Na podlagi pridobljenih rezultatov smo prišli do zaključkov, da se vozniki začetniki ne zavedajo posledic »mladostniškega« razmišljanja med vožnjo vozila, da program dodatnega usposabljanja za voznike začetnike ne vpliva na teoretično znanje udeležencev in da udeleženci programa dodatnega usposabljanja za voznike začetnike ne vidijo kot izgubo časa.
Keywords: voznik začetnik, program dodatnega usposabljanja za voznike začetnike, prometna varnost Republike Slovenije, dejavniki tveganj za nastanek prometne nesreče
Published in DKUM: 03.11.2022; Views: 97; Downloads: 5
.pdf Full text (2,41 MB)

6.
Optimizacija paketne dostave v Mariboru
Miha Kamplet, 2019, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo obravnava optimizacijo paketne dostave v mestni občini Maribor. V današnjih časih se vedno več ljudi odloča za nakupe izdelkov preko spleta, saj s tem prihranijo čas, ki bi ga porabili za odhod v trgovino. Izdelki na spletu so v tem času že cenovno tako ugodni ter dostava v večini primerov brezplačna, da se ljudem odhod v trgovino stroškovno ne izide. Podjetja, ki se ukvarjajo z dostavo paketov, iz leta v leto beležijo naraščanje števila paketov. Podjetja zaradi optimizacije veliko privarčujejo pri porabi goriva ter času, katerega paketni dostavljavec na dostavnem okraju nima veliko, saj so časovna okna zelo ozka. Veliko podjetij se odloča za optimizacijo s pomočjo različnih platform in programov, ki so plačljivi ali pa prosto dostopni. Mi smo se osredotočili na dostavo paketov v Mariboru ter si izbrali podjetje Pošta Slovenije, s katerim smo optimizirali dostavne poti s pomočjo programa Map&Guide. Skozi optimizacijo smo ugotovili kritične točke ter probleme, ki se pojavljajo na terenu. V nalogi smo optimizirali obhodne rede paketnih dostavljavcev ter tako skrajšali obhodni red.
Keywords: paketi, distribucija paketov, dostava paketov, optimizacija dostave, Pošta Slovenije
Published in DKUM: 03.11.2022; Views: 65; Downloads: 8
.pdf Full text (6,66 MB)

7.
Vpeljava sodelovalnega delovnega mesta na mesto ročne sestave
Dominik Pritržnik, 2022, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu je predstavljen način vpeljave sodelovalnega delovnega mesta na mesto ročne sestave, ki temelji na realnem primeru iz podjetja. Osnovni problem je predstavljala neustrezna ureditev delovnega mesta ter s tem neustrezno opredeljene časovne izgube. Na začetku smo z izvedbo analize predhodnega stanja podrobno preučili posamezne operacije znotraj sestave, nato pa smo obstoječe delovno mesto zmodelirali v programskem okolju Autodesk Inventor Professional. Na podlagi pridobljenih rezultatov smo s pomočjo programa Autodesk Process Analysis izdelali simulacijski model, ki ponazarja obstoječ proces dela. S simulacijo različnih scenarijev smo pridobili parametre izkoriščenosti operacij in delavcev, s tem pa dober vpogled v postopek sestave kosa. Na osnovi analize in simulacijskega modela smo podali optimizacijske predloge ter izdelali optimiziran simulacijski model, ki v proces sestave kosa vključuje sodelovalnega robota. Predlagan optimizacijski model smo v zaključku stroškovno ovrednotili in izračunali lastno ceno obravnavanega kosa.
Keywords: sestava kosa, sodelovalno delovno mesto, simulacijski model, optimizacija
Published in DKUM: 26.10.2022; Views: 167; Downloads: 49
.pdf Full text (8,77 MB)

8.
Zamenjava robnika vrat hladilnika s pomočjo MKE analize
Vid Ojsteršek, 2022, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo zajema numerično analizo robnika vrat. Podjetje Gorenje želi zaradi namena pocenitev obstoječi material robnika vrat, ABS (Akrilonitril butadien stiren), zamenjati z materialom PS (polistiren). V ta namen se je s pomočjo metode končnih elementov lociralo najbolj obremenjene dele robnika. Cilj naloge je prikazati največje napetosti in pomike ter primerjati razliko med materialoma glede na trdnost in vzdržljivost robnika vrat. V diplomskem delu sta zajeta postopka izvedbe numeričnih simulacij robnikov, čemur sledi analiza in primerjava rezultatov simulacij.
Keywords: numerična simulacija, robnik vrat, napetost, pomik, primerjava
Published in DKUM: 03.10.2022; Views: 124; Downloads: 23
.pdf Full text (1,96 MB)

9.
Postavitev kanban sistema na oddelku predmontaže gonil v podjetju sip strojna industrija
Gregor Kolenc, 2022, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu so predstavljene osnove vitke linije, bolj podrobno pa je razdelanih nekaj njenih gradnikov, kot so metoda 5S, metoda 5x ZAKAJ, 7 vrst izgub, poka-yoke, TPM – Total productive maintenance in SMED – Single minute exchange of dies. Opisana je tudi proizvodnja just-in-time. V nadaljevanju je opisan glavni pojem diplomskega dela – kanban. Omenjene so tudi zaloge, ki so v sodobni proizvodnji ključnega pomena. V praktičnem delu, izvedenem v podjetju SIP, sem se osredotočil na postavitev kanban regala na oddelku predmontaže gonil. Izvedena naloga je predstavljena od zasnove ideje do končne postavitve regala. Opisan je celoten postopek lotevanja naloge in načini reševanja težav, ki so se spotoma pojavljale.
Keywords: kanban, vitka proizvodnja, just-in-time, zaloge
Published in DKUM: 23.09.2022; Views: 135; Downloads: 25
.pdf Full text (2,70 MB)

10.
Načrtovanje in vzpostavitev nove proizvodne linije v podjetju MIK Celje d.o.o. : magistrsko delo
Enej Jakop, 2022, master's thesis

Abstract: Eden največjih izzivov v proizvodnem podjetju je načrtovati svoj proizvodni program, ki je v največji meri odvisen od povpraševanja kupcev na tržišču. Podjetja, ki se dandanes srečujejo s povečanjem povpraševanj, se morajo na slednjega pravilno odzvati. Določena podjetja se odločijo, da bodo povečala svoje proizvodne sisteme. Pri tem pa strmijo, da bodo razlike med razpoložljivimi in potrebnimi kapacitetami čim manjše. Za učinkovito proizvodnjo pa je nujno uravnavati planiranje kapacitet. V magistrski nalogi bo predstavljen približan realni proizvodni sistem za razvoj novega izdelka MIKROVENT v podjetju MIK Celje d.o.o, in sicer s pomočjo izračunov in s pomočjo računalniške programske opreme. Podjetje se ukvarja z razvojem novega izdelka za prezračevanje. Zaradi povečanja obsega povpraševanja, se je vodstvo odločilo nadgraditi obstoječi in izdelati nov proizvodni sistem z osmimi linijami. Magistrska naloga bo zavzemala preučitev realnega proizvodnega sistema in s tem seznanitev z vsemi delovnimi mesti kot tudi z delovnimi operacijami. Potrebno bo izvesti meritve vseh potrebnih parametrov za izračun kapacitet in delovnih sredstev. S pomočjo računalniške programske opreme Autodesk Inventor bom pripravil približen realni sistem kot so si ga zamislili v podjetju. Prav tako bom z izmerjenimi rezultati iz empiričnega dela opravil računalniške simulacije in s tem pridobil vpogled v nov načrtovan proizvodni sistem.
Keywords: proizvodni proces, načrtovanje, simulacije, prezračevanje, optimizacija, magistrske naloge
Published in DKUM: 29.07.2022; Views: 290; Downloads: 1
.pdf Full text (3,77 MB)

Search done in 0.23 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica