| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 31
First pagePrevious page1234Next pageLast page
1.
Vrstniško nasilje v osnovnih šolah v Slovenj Gradcu
Miroslav Črešnik, Srečko Krope, Branko Lobnikar, 2006, published scientific conference contribution

Keywords: nasilje, vrstniško nasilje, otroci, osnovne šole, policija, preprečevanje, Slovenj Gradec
Published in DKUM: 21.03.2024; Views: 257; Downloads: 9
.pdf Full text (358,94 KB)

2.
Zasnova in namestitev menjalnega sistema na tovorno vozilo Scania G540 : diplomsko delo
Žiga Črešnik, 2023, undergraduate thesis

Abstract: Namen diplomskega dela je zasnova menjalnega sistema na tovorno vozilo Scania G540 z možnostjo menjavanja med modulom vlečnega sedla ter modulom dvigala Palfinger PCC 57.002. Diplomsko delo obsega pregled obravnavane tematike, potrebne preračune za obremenitev osi, stabilnostni preračun, preračun določenih delov hidravličnega sistema ter preračun šasije z uporabo računalniške simulacije in metode končnih elementov. Končni rezultat dela je torej vozilo z menjalnim sistemom modulov vlečnega sedla in dvigala Palfinger PCC 57.002, s čimer se poveča izkoriščenost vozila ter fleksibilnost pri opravljanju storitev
Keywords: menjalni sistem, Scania G540, Palfinger PCC 57.002, vlečno sedlo, pomožna šasija
Published in DKUM: 20.02.2024; Views: 272; Downloads: 0

3.
Določanje bonitetne ocene podjetja X
Teja Črešnik, 2023, master's thesis

Abstract: Razumevanje bonitete lastnega podjetja, poslovnih partnerjev in konkurence je ključno za uspešno poslovanje v sodobnem poslovnem okolju ter za ohranjanje konkurenčne prednosti. To nam omogoča zmanjšanje informacijskih nejasnosti in tveganj, ki izhajajo iz njih. Presojanje bonitetne ocene je kompleksen proces, ki zahteva tako kvantitativno analizo finančnih izkazov kot tudi kakovostno oceno dejavnikov, pridobljenih iz temeljitega preučevanja podjetja. Pomembno je, da rezultate razumemo in jih natančno interpretiramo. Pri oblikovanju bonitete podjetja lahko imajo ključno vlogo bonitetne agencije, ki določajo bonitetno oceno na podlagi lastnih metodologij. V magistrski nalogi smo razvili lastno metodologijo za določanje bonitetne ocene fiktivnega podjetja X, pri čemer smo upoštevali tako finančne kot nefinančne kazalnike. Nato smo dobljeno oceno primerjali z bonitetno oceno, določeno po metodologiji bonitetne agencije Bisnode. Prav tako smo primerjali rezultate Altmanovega ter Kraličkovega modela. Skozi empirično analizo smo ugotovili, da je podjetje X uspešno poslovalo, saj je doseglo visoko bonitetno oceno skozi vsa obravnavana leta. Prav tako smo potrdili, da je naša bonitetna ocena primerljiva z oceno bonitetne agencije Bisnode, saj nismo zaznali večjih odstopanj. Tudi rezultati po Altmanovem in Kraličkovem modelu so potrdili uspešnost poslovanja podjetja X.
Keywords: bonitetna ocena, finančni kazalniki, nefinančni kazalniki, Altmanov model, Kraličkov model, podjetje
Published in DKUM: 23.11.2023; Views: 417; Downloads: 74
.pdf Full text (4,50 MB)

4.
Preureditev centralnega skladišča v podjetju Dobnik Trade, d.o.o.
Teja Črešnik, 2021, bachelor thesis/paper

Abstract: V diplomskem delu smo obravnavali obstoječe stanje centralnega skladišča v podjetju Dobnik Trade, d.o.o. Predstavili smo izzive, ki smo jih zaznali med izvajanjem praktičnega usposabljanja v omenjenem podjetju, ter zanje poiskali tudi rešitve. Pri tem nam je bil v pomoč vzročno-posledični diagram. Vse zaznane probleme ter poiskane rešitve smo tudi teoretično podkrepili. V prvem delu diplomske naloge smo se posvetili teoretičnim osnovam. Opredelili smo, kaj je skladiščenje, opisali smo naloge, namen in cilje skladiščne dejavnosti ter predstavili vse štiri temeljne skladiščne procese – prevzem blaga, uskladiščenje, komisioniranje in odpremo blaga. Opisali smo tudi kategorije, po katerih lahko ločujemo skladišča, kot zadnje pa smo opisali črtno kodo ter natančneje opredelili črtni kodi EAN-13 in ITF-14, saj smo ju predlagali kot rešitev problema. Za lažjo predstavo o skladišču ter z njim povezanimi problemi smo v drugem poglavju predstavili podjetje in opisali centralno skladišče ter regale, palete, viličarja, transportne poti in izdelke, ki se v njem nahajajo. S pomočjo vzročno-posledičnega diagrama smo izdelali kritično analizo, s katero smo ugotovili, da so štiri glavne kritične točke centralnega skladišča nepregleden skladiščni prostor, slaba informacijsko-tehnološka podpora, uporaba izključno ročnega paletnega viličarja in nedokončana razsvetljava. Zaznane kritične točke smo skušali oblažiti v zadnjem poglavju. Zapisali smo rešitve, ki jih predlagamo, zanje smo izračunali približne stroške, nato pa podali tudi oceno učinkovitosti predlaganih rešitev.
Keywords: logistika, skladiščenje, paletni regal, črtna koda, viličar, logistična analiza
Published in DKUM: 04.11.2021; Views: 873; Downloads: 77
.pdf Full text (990,86 KB)

5.
Implementation of a new reporting process in a group x
Sara Črešnik, 2021, master's thesis

Abstract: Reporting is present in every company. Whether it is small or big, it cannot be avoided. It plays a crucial role in the process and progress of business. The quality of reporting affects the development of the work environment and the company. Since business report is a document that contains business information, which supports the decisions about the future-oriented business decisions, it is very important for it to be designed in such a way that it contains the key information for the recipient and provides support for business decisions. The reporting process can take place horizontally upwards or downwards. Content and structure vary depending on the recipient of the report. We live in an age when our every step is accompanied by digitization, computerization, artificial intelligence, mass data, the Internet of Things, machine learning, and robotics. These changes have also affected the reporting process as well as its processes. The processes of data acquisition, processing and sharing have changed. Furthermore, the data quantity has increased, whereas the speed of the time in which to prepare the reports has decreased. We can have data without information, but we cannot have information without data. There is never enough time, especially nowadays when we are used to having everything at our fingertips. These are two conflicting factors – having more data and less time to prepare quality reports. The systems are developed to optimize the process, increase efficiency and quality and, what is nowadays most important, they have been created to obtain mass data in the shortest possible time. Therefore, it is important to adapt and implement software that can help achieve our daily tasks. We must know how to process huge amounts of real-time data and deliver the information they contain. It is crucial for companies to keep up with the environment and implement changes and innovations into their business process. A company is like a living organism for it must constantly evolve and grow. As soon as it stops growing and evolving, it can fail because it starts lagging and is therefore no longer competitive to others. To deliver faster feedback, companies need data of better quality. There are tools that can improve the business process, better facilitating the capacity of the human agents. The goal is to harness the employees’ full potential and knowledge for important tasks, such as analyzing, reviewing, and understanding data and acting upon them, invoking information technology to automate repetitive processes and facilitate better communication. The focus in this master’s thesis is on the reporting process in Group X. Group X is one of the world leaders in the automotive industry, a multinational corporation based in Canada with subsidiaries around the world. The complexity of the business reporting that is implemented for the Headquarters in Canada has to address the complexity of the multinational corporation to support the decision process. The aim of the thesis is to propose a reporting process for preparing and producing reports with a huge amount of data in a very time-efficient manner. We start by examining the existing processes and upon that, identifying the processes required for the reports to reach the final recipients. Our goal is to identify the toolset, which would increase efficiency, accuracy, credibility, and reduce errors in the fastest possible time. We investigate a short-term and a long-term solution. By a short-term solution, we mean a system, program, or a tool that can help us increase our potential by using digital resources, which are already existing in the organization. By a long-term solution, we mean a solution, which requires employment of specialized future tools in the field of reporting and in repetitive processes, which we can identify with current knowledge and expectations for development. This includes machine learning, robotic process automatization, artificial intelligence.
Keywords: Consolidated reporting, reporting process, robotic process automatization, business intelligence, artificial intelligence, machine learning, SharePoint, Big Data, digital transformation, electronic data interchange.
Published in DKUM: 01.09.2021; Views: 894; Downloads: 7
.pdf Full text (1,71 MB)

6.
Uvedba CRM rešitve na primeru Nogometnega kluba Maribor
Sanela Črešnik, 2019, undergraduate thesis

Abstract: Današnji svet vedno bolj temelji na tehnologiji in tako je tudi na področju informacijske tehnologije, ki omogoča podjetjem, da so v koraku s časom. Tema diplomskega projekta je uvedba informacijske rešitve na primeru Nogometnega kluba Maribor. CRM oziroma upravljanje odnosov s strankami je strategija v podjetju, ki se osredotoča na stranke in njihove potrebe. Upravljanje odnosov s strankami se danes v večini primerov podpira z informacijskimi rešitvami, ki jih imenujemo CRM sistemi, saj ti namreč omogočajo lažje in hitrejše delo. Na začetku diplomskega projekta so predstavljene informacijske rešitve na splošno, definicije, njihova arhitektura, značilnosti, predstavljeni so tudi ponudniki informacijskih rešitev in trendi na trgu. Sledi opis izzivov, s katerimi se CRM sistem sooča na področju športa, in podroben opis informacijske rešitve Microsoft Dynamics CRM. Opisan je tudi primer, ki pomaga pri opravljanju funkcij v svetu športa. Na koncu je prikazan študijski primer uvedbe CRM sistema na primeru Nogometnega kluba Maribor, ki je najprej podrobno opisan, predstavljena je njegova obsežna zgodovina, dejavnosti, ki jih v klubu izvajajo, pomembnost CRM sistema za njihov klub ter možnost uvajanja in praktična uporaba na primeru Microsoft Dynamics CRM.
Keywords: upravljanje odnosov s strankami – CRM, arhitektura CRM rešitev, šport, Microsoft Dynamics, Nogometni klub Maribor
Published in DKUM: 19.11.2020; Views: 1184; Downloads: 61
.pdf Full text (2,33 MB)

7.
Primerjalna analiza zakonske ureditve davčnega svetovanja v izbranih državah članicah eu
David Črešnik, 2020, master's thesis

Abstract: V svetu, ki stremi k neprestanemu razvoju in tehnološkemu napredku, se razvijajo različne nove dejavnosti, ki nastajajo ob zaznanih potrebah na trgu. Ena izmed modernih dejavnosti je davčno svetovanje, ki se je v obliko, kot jo poznamo danes, preoblikovalo pred nekaj desetletji. Poklic davčnega svetovalca je postal nujen, saj podjetja ob neprestano spreminjajoči se davčni zakonodaji pomoč pogosto iščejo pri zunanjih izvajalcih, ki so ustrezno strokovno usposobljeni. Davčni svetovalec je tisti, ki rešuje davčne probleme in upravlja ter načrtuje davčne obveznosti zavezanca. V različnih državah se davčni svetovalci tudi različno imenujejo, vendar opravljajo enaka oz. podobna dela. Velika razlika med državami je v zakonski ureditvi področja. Nekatere države imajo popolnoma reguliran sistem in davčni svetovalci morajo izpolnjevati pogoje, da lahko izvajajo svojo dejavnost. Vstopni pogoji so običajno ustrezna izobrazba ekonomske ali pravne smeri, delovne izkušnje in opravljen strokovni izpit. Obstaja pa dosti več držav, v katerih davčno svetovanje ni zakonsko urejeno in običajno ni vstopnih omejitev za opravljanje poklica, ker nimajo zakonodaje, ki bi definirala, kdo lahko opravlja ta poklic. Najbolj pogosto se z dejavnostjo v teh državah ukvarjajo računovodje, pravniki in drugi strokovnjaki z ekonomskega ali pravnega področja. Magistrsko delo je namenjeno primerjavi ureditev poklica davčnega svetovalca v izbranih državah. Na podlagi raziskovanja temeljne hipoteze se je ugotovilo, da so v Sloveniji vzpostavljeni temelji za implementacijo zakonodaje na področju davčnega svetovanja. Zakonska ureditev bi vsekakor prinesla več koristi kot slabosti. Evropske države z zakonsko urejenim sistemom, kot so Avstrija, Češka, Poljska in Slovaška, so se pri vzpostavitvi zakona o davčnem svetovanju zgledovale po Nemčiji, zato bi Slovenija pri ureditvi poklica davčnega svetovalca lahko prav tako sledila nemški praksi.
Keywords: davčno svetovanje, zbornica davčnih svetovalcev, zakon o davčnem svetovanju, davčni svetovalec, davčna zakonodaja, davčno pravo, davek na dodano vrednost, dohodnina, davek od dohodka pravnih oseb, siva ekonomija
Published in DKUM: 20.08.2020; Views: 1331; Downloads: 153
.pdf Full text (1,14 MB)

8.
Primerjava platform za vzpostavitev spletne trgovine
Sara Črešnik, 2018, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem projektu Primerjava platform za vzpostavitev spletne trgovine smo se osredotočili na tri osnovne tematike – spletne trgovine in platformi, ki smo ju primerjali, torej Wix in Shopify. Spletno nakupovanje je postalo del našega vsakdanjika. Razlogov za to je več. Ljubša nam je ideja, da opravimo nakup, ne da bi za to porabili ure in ure v gneči, trgovinah polnih ljudi, kjer je premalo prodajalk. Raje opravimo nakup preko spleta, med nakupom smo v udobju svojega doma, hkrati pa lahko počnemo več različnih stvari. Porast tega trenda je tudi posledica razvoja tehnologije. Splet nam dandanes omogoča ogromno informacij, ki so nam na voljo v vsakem trenutku, povsod po svetu ... Trgovci so ugotovili, kako bi lahko to možnost dostopa od kjerkoli izkoristili. Vzpostavili so spletne trgovine, ki so revolucionirale nakupovanje in ga spremenile za vedno. Ta trend še samo raste. Zaradi porasta spletnega trgovanja in velikega povpraševanja po teh, ki bi lahko izdelali spletno trgovino, so ugotovili, da lahko stvari mnogo olajšajo. Omogočili so platforme, ki so baza za vzpostavitev popolnoma delujoče trgovine. Platforme so olajšale zadevo in omogočile vsakemu, tudi laiku, da ustvari svoje spletno mesto in začne s poslovanjem. Ker je na voljo ogromno platform, ki to omogočajo, s podobnimi funkcijami, smo naredili primerjavo lastnosti, funkcionalnosti, prednosti in slabosti dveh izbranih.
Keywords: spletna trgovina, spletno nakupovanje, platforma, primerjava
Published in DKUM: 25.10.2018; Views: 2007; Downloads: 367
.pdf Full text (1,83 MB)

9.
Primerjava obdavčitve dobička delniških družb v Sloveniji in Avstriji
David Črešnik, 2017, undergraduate thesis

Abstract: Davčna zakonodaja ima v državah pomemben vpliv na gospodarstvo. Pobiranje davkov je glavni vir financiranja državnega proračuna, v katerem davek na dohodek pravnih oseb ne predstavlja največji delež davčnih prihodkov. Za državo ta davek ni toliko pomemben v smislu višine prejetega davka, kot v samem vplivu na rast gospodarstva, saj lahko podjetja več zaposlujejo ter vlagajo v davčno manj obremenjenem okolju. Pravna oseba, ki je davčni rezident Slovenije ali Avstrije, je davčni zavezanec za svoj svetovni dohodek, ki ga določa slovenska oz. avstrijska davčna zakonodaja. Pravna oseba pripravi davčno bilanco, v kateri navede vse obdavčljive prihodke ter odhodke. Pravni osebi v obeh državah pripadajo tudi davčne olajšave. Davek na dohodek oz. dobiček se po davčni stopnji obračuna od osnove za davek, ki se določi v davčni bilanci. Davčni dobiček oz. osnova za davek se razlikuje od čistega poslovnega dobička iz izkaza poslovnega izida, ki je pripravljen v skladu z računovodskimi standardi. Diplomska naloga prikazuje direktno primerjavo obdavčitve dohodka delniške družbe v Sloveniji in Avstriji. Med Zakonom o davku od dohodka pravnih oseb (ZDDPO-2) in avstrijskim ekvivalentnim zakonom Körperschaftsteuergesetz (KStG) je veliko skladnosti, ključne razlike pa so opazne pri davčni stopnji in davčnih olajšavah. Odhodki podjetij, ki so povezani z zaposlitvijo invalidov, z vlaganjem v raziskavo in razvoj, z donacijami in podobnimi odhodki, se v posameznih državah davčno obravnavajo različno. Običajno je ugodnost takšnega odhodka v obliki davčne olajšave, ki v davčni bilanci podjetja zmanjšuje davčno osnovo ter manjša obveznost za davek podjetja. Slovenija in Avstrija sta članici Evropske unije, zato je davčna obravnava čistega poslovnega izida podobna. Določeni poslovni prihodki in odhodki se zaradi svojega vira sploh ne priznajo ali pa se priznajo le delno. Z vidika davčnega rezidenta je obdavčitev dohodka delniške družbe v Sloveniji ugodnejša kot v Avstriji. Slovenski davčni zavezanec lahko uveljavlja več davčnih olajšav, prizna pa se mu tudi več poslovnih odhodkov. Razlike so vendarle majhne, kar je zaradi članstva v EU tudi pričakovano. Za nemoteno delovanje trga Evropske unije je potrebna harmonizacija, saj posamezne davčne politike ne smejo povzročati večjih neskladnosti in posledično davčno diskriminacijo. Obravnavano podjetje SI d.d. je v davčni bilanci izkazalo nižjo osnovo za davek v primerjavi z podjetjem AT AG, ki predstavlja avstrijskega davčnega zavezanca. Razlog leži v tem, da je v obravnavanem primeru več davčnih olajšav, kot tudi več davčno priznanih odhodkov pripadalo slovenskemu davčnemu zavezancu. Davčna stopnja davka od dohodka pravnih oseb je za davčno obdobje 2016 v Avstriji za 6% višja kot v Sloveniji. Iz ugotovitev lahko sklepamo, da je obdavčitev dobička delniških družb oz. pravnih oseb v Sloveniji ugodnejša kot v Avstriji.
Keywords: Davek od dohodka, pravna oseba, davčna olajšava, davčni zavezanec, čisti dobiček, davčna bilanca
Published in DKUM: 30.10.2017; Views: 1456; Downloads: 220
.pdf Full text (1,43 MB)

10.
Entwicklung der Schreibkompetenz am Beispiel eines 30-stündigen Deutschkurses
Tina Črešnik, 2016, master's thesis

Abstract: ZUSAMMENFASSUNG In der Magisterarbeit wird die Entwicklung der Schreibkompetenz am Beispiel eines 30-stündigen Deutschkurses analysiert. Auf die Entwicklung der Schreibkompetenz wirken unterschiedliche Faktoren, wie Kognition, Alter, Metakognition usw. Dass man eine neue Sprache erlernt und sie dann produziert, dabei spielt auch unser Gehirn und Gedächtnis eine wichtige Rolle. Das Erlernen einer Fremdsprache verläuft in jedem Alter unterschiedlich und so ist auch die Produktion der Sprache anders. Erwachsene schreiben ganz andere Aufsätze, wie die Kinder in der Grund- oder Mittelschule. In der Arbeit werden auch drei Schreibmodelle von unterschiedlichen Autoren beschrieben. Wenn man schreibt, dann macht man auch Fehler. Diese Fehler sind orthographische, grammatische, semantische, pragmatische usw. Fehler. Die Ergebnisse haben gezeigt, dass am Anfang des Kurses die Schreibkompetenz der Teilnehmer sehr schwach war. Im Verlauf des Kurses hat sich viel verbessert. Am Ende des Kurses waren die Teilnehmer schon in der Lage komplexere Sätze zu bilden. In der Arbeit werden Rechtschreib- und Grammatikfehler untersucht. Was die untersuchten Fehler angeht, kann man sagen, dass Grammatikfehler häufiger vorkommen als die Rechtschreibfehler. Am Anfang war die Zahl der beiden Fehler kleiner als in den nächsten Aufsätzen. Aber vorherrschend waren Grammatikfehler. Gegen Ende des Kurses gab es schon weniger Fehler in den beiden Bereichen, aber in dem letzten Aufsatz, in dem die Teilnehmer in dem Perfekt schreiben mussten, ist die Zahl der Grammatikfehler schon wieder gestiegen.
Keywords: Schlüsselwörter: Kurs, Kognition, Metakognition, Gedächtnis, Sprache, Alter, Schreibkompetenz, Fehler, Fehlerklassifikation, Fehleranalyse, Rechtschreibfehler, Grammatikfehler
Published in DKUM: 24.10.2016; Views: 1016; Downloads: 87
.pdf Full text (1,43 MB)

Search done in 0.3 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica