| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 156
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
Večkriterijska primerjava storitev računovodskega servisa x
Melisa Horvat, 2024, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu obravnavamo večkriterijsko primerjavo storitev računovodskega servisa X z uporabo metode analitičnega hierarhičnega procesa (AHP). Namen raziskave je bil oceniti in primerjati različne računovodske storitve glede na ključne kriterije, kot so stroški, prihodki, časovna in tehnološka učinkovitost ter zadovoljstvo strank, da bi ugotovili, katera storitev je najprimernejša. V uvodnem delu smo opredelili in predstavili problem, ki vključuje izbiro najustreznejše računovodske storitve, ter predstavili namen raziskave. V teoretičnem delu smo opredelili funkcije in pomen računovodstva ter pregledali metode odločanja, s poudarkom na metodi AHP. Poleg tega smo preučili, kako lahko ta metoda omogoča primerjavo storitev na podlagi več kriterijev hkrati. V empiričnem delu smo s pomočjo metode AHP in programa Expert Choice primerjali storitve računovodskega servisa X. Na podlagi pridobljenih podatkov je bilo ugotovljeno, da je knjiženje računov najpogosteje izbrana in najboljša storitev glede na vse obravnavane kriterije. Stroški storitve sicer niso najpomembnejši dejavnik, saj so prihodki in zadovoljstvo strank ocenjeni kot bolj ključni. Poleg tega je knjiženje računov tista storitev, ki računovodskemu servisu prinaša največ prihodkov. Potrdimo lahko, da metoda AHP ponuja celovit in učinkovit pristop k primerjanju različnih storitev. Ugotovitve raziskave omogočajo računovodskemu servisu X, da optimizira svoje storitve, izboljša zadovoljstvo strank in sprejema boljše poslovne odločitve, kar bo prispevalo k večji konkurenčnosti in uspehu na trgu.
Keywords: računovodstvo, računovodske storitve, primerjava, analitično hierarhični proces, večkriterijsko odločanje, Expert Choice.
Published in DKUM: 23.01.2025; Views: 0; Downloads: 37
.pdf Full text (3,34 MB)

2.
Čuječnost in dobro počutje zaposlenih v organizaciji x
Saša Alibegović, 2024, master's thesis

Abstract: V magistrski nalogi smo raziskovali dobro počutje in čuječnost na delovnem mestu ter povezavo med obema konstruktoma. Pri dobrem počutju smo se osredotočali na psihično dobro počutje, ki se deli na subjektivno in psihološko dobro počutje. V nalogi smo na podlagi spoznanj pozitivne psihologije sprva opredelili oba pojma, nato pa pojasnili metode za njuno meritev ter načine krepitve obeh. Spregovorili smo tudi o učinkih dobrega počutja na zaposlene. Nadaljnje smo opredelili še pojem čuječnosti in njene značilnosti ter opisali načine prakticiranja čuječnosti na delovnem mestu. V raziskavi smo skušali ugotoviti, ali se zaposleni v organizaciji X dobro počutijo in, ali so zaposleni v organizaciji X čuječi. Zanimalo nas je tudi, ali je dobro počutje zaposlenih v organizaciji X povezano z njihovo čuječnostjo. Ugotovili smo, da so zaposleni v organizaciji X v povprečju zadovoljni s svojim življenjem, da so v povprečju dobro razpoloženi in da pri njih v povprečju prevladuje psihološko dobro počutje. Zaposleni v organizaciji X se torej v povprečju dobro počutijo. Ugotovili smo tudi, da so zaposleni v organizaciji X v povprečju čuječi. Naše raziskave so pokazale še, da je zadovoljstvo z življenjem zaposlenih v organizaciji X delno pozitivno povezano z njihovo čuječnostjo, prav tako je s čuječnostjo delno pozitivno povezano dobro razpoloženje in psihološko dobro počutje. Glede na ugotovitve našega dela smo vodstvu organizacije X predložili tudi rešitve in ponudili različne možnosti za izboljšavo dobrega počutja ter prakticiranja čuječnosti za njihove zaposlene.
Keywords: dobro počutje, delovno mesto, čuječnost
Published in DKUM: 17.01.2025; Views: 0; Downloads: 25
.pdf Full text (1,69 MB)

3.
The appropriate work environment for older employees : the case of Slovenia
Maja Rožman, Vesna Čančer, 2021, original scientific article

Abstract: Background: The increase in population life expectancy in developed economies is also reflected in the aging of the workforce; therefore, enterprises should create an appropriate work environment for all employees, emphasizing the older ones. Objectives: The major objectives of this paper are to establish the impact of appropriate working conditions and training programs for older employees on their work motivation, as well as to establish the latter’s impact on the older employees’ work engagement in Slovenian medium-sized and large enterprises. Methods/Approach: Structural equation modeling explored the links between four constructs – appropriate working conditions, training programs, work motivation, and work engagement. Results: In Slovenian enterprises, appropriate working conditions and training programs for older employees positively impact their work motivation. Moreover, the work motivation of older employees positively impacts their work engagement. Conclusions: These findings can be useful for employers or managers for developing targeted employee motivation and employee engagement programs to leverage the talents and dedication of older employees.
Keywords: appropriate work environment, older employees, enterprises, structural equation modeling
Published in DKUM: 09.12.2024; Views: 0; Downloads: 12
.pdf Full text (392,56 KB)
This document has many files! More...

4.
Statistika z raziskovalnimi metodami
Maja Rožman, Polona Tominc, 2024

Abstract: V današnjem hitro spreminjajočem se poslovnem okolju je ključnega pomena sposobnost razumevanja in uporabe statistike za sprejemanje utemeljenih poslovnih odločitev. Napredovanje tehnologije in povečevanje obsega podatkovnih baz omogoča podrobno analizo in interpretacijo podatkov, ki so temelj za prepoznavanje ključnih prihodnjih trendov in oblikovanje strategij na tej osnovi. V pričujoči zbirki obravnavamo statistična metodološka orodja, ki pomagajo pri razumevanju vpliva različnih dejavnikov na posamezne ekonomske in poslovne kategorije in odločitve, analiziramo sezonske komponente v časovnih vrstah ter opredeljujemo napovedovanje vrednosti v prihodnjih časovnih enotah, analiziramo večdimenzionalne spremenljivke in pristopamo k statističnim konceptom preverjanja domnev o različnih lastnostih statistične množice na osnovi slučajnega vzorca. Z razumevanjem teh procesov lahko posamezniki oblikujejo učinkovite strategije, ki temeljijo na dejstvih in podatkih, ter se pripravijo na prihodnje izzive in izkoristijo dinamiko tržnih sprememb.
Keywords: statistične metode, deskriptivna statistika, inferenčna statistika, univariatna statistika, multivariatna statistika
Published in DKUM: 22.11.2024; Views: 0; Downloads: 41
.pdf Full text (8,12 MB)
This document has many files! More...

5.
Stil vodenja in organizacijska energija na furs
Martin Jurše, 2024, master's thesis

Abstract: Pri doseganju ciljev organizacije, tako v poslovnem kot v javnem sektorju, ima uspešnost zaposlenih pomembno vlogo pri doseganju teh ciljev. Od uspešnosti teh zaposlenih je odvisno uresničevanje načrtov, ki jih oblikujejo in izdajajo vodilni v organizaciji. Cilje, ki jih pričakujeta vodstvo in organizacija, je mogoče doseči, po drugi strani pa, če uspešnost zaposlenih ni dobra, pričakovanja in cilji vodstva in organizacije ne bodo doseženi. Uspešnost kot dejanja ali vedenje, ki so povezana s cilji, ki jih želi organizacija doseči. Če vedenje in dejanja zaposlenih ustrezajo organizacijskim ciljem, bo te cilje lažje doseči, če pa vedenje in dejanja zaposlenih ne ustrezajo organizacijskim ciljem, bo organizacijske cilje težko ali nemogoče doseči. Na uspešnost zaposlenega vplivajo številni dejavniki, in sicer: njegove sposobnosti, osebna motivacija, osebna podpora, prisotnost na delovnem mestu, ter odnos z organizacijo oziroma odnos s podjetjem. Vodenje ima osrednjo vlogo pri upravljanju in je potrebno v vseh organizacijah, da bi preprečili kaos. To vlogo običajno prevzame posameznik, znan kot vodja, njegov pristop pa je odvisen od posebnih okoliščin v organizaciji. Različne razmere zahtevajo različne stile vodenja, vodje pa morajo upoštevati tudi organizacijsko energijo, ki je sila, ki podjetje žene k doseganju njegovih ciljev. Da bi organizacija bila uspešna, mora imeti visoko raven pozitivne energije. V Sloveniji to energijo merimo vsako leto od leta 2016, po začetnih meritvah leta 2006. Na Finančnem uradu Maribor smo ocenili organizacijsko energijo in ugotovili, da v organizaciji prevladuje energija udobne inertnosti. Izračunan je bil indeks organizacijske energije, ki znaša 1,89 točke, kar je nižje od povprečja javnega sektorja ali nacionalne ravni. Ugotovljeno je bilo, da demokratičen stil vodenja ima statistično značilno pozitiven vpliv na prisotnost produktivne energije na FU Maribor, hkrati smo delno potrdili da birokratičen stil vodenja ima statistično značilen negativni vpliv na prisotnost udobnostne energije. Podani so bili ukrepi za dvig produktivne energije. Vodjem je bilo predlagano prilagajanje stila vodenja glede na energetska stanja posameznih sektorjev, sej so nekateri zaposleni zadovoljni s izbranim stilom vodenja njihovega vodje.
Keywords: Vodenje, stili vodenja, modeli vodenja, organizacijska energija, javni sektor
Published in DKUM: 04.10.2024; Views: 0; Downloads: 42
.pdf Full text (4,83 MB)

6.
Zasnova in implementacija modela reševanja kadrovske krize v podjetju x
Katja Kostanjevec, 2024, master's thesis

Abstract: Kriza je nenaden dogodek, ki lahko resno ogrozi poslovanje podjetja. Razumevanje krize je ključno, saj gre za dogodek ali niz dogodkov, ki lahko resno motijo delovanje organizacije in ogrozijo njeno stabilnost ter ugled. Kriza zahteva hitro in učinkovito odzivanje, kjer ima ključno vlogo krizni management. Ta mora vključevati celovit pristop, ki zajema vse faze krize, od prepoznavanja zgodnjih znakov do sanacije in okrevanja po krizi. Vloga managementa človeških virov v času krize je ključna, saj so kadri osrednji vir vsake organizacije. Pomanjkanje ustrezno usposobljenih in motiviranih zaposlenih lahko vodi do zmanjšane produktivnosti, povečanja fluktuacije in dolgoročno do zmanjšanja konkurenčnosti podjetja. Z vidika kriznega managementa je ključno razviti in implementirati strategije, ki bodo podjetju omogočile privabljanje, razvoj in zadrževanje ključnih kadrov. Pomanjkanje kadrov pogosto rezultat tako zunanjih kot notranjih dejavnikov. Med zunanje dejavnike sodijo tržne spremembe in konkurenčno okolje, med notranje pa neustrezna organizacijska kultura, slabi delovni pogoji in pomanjkanje možnosti za napredovanje in razvoj. Za učinkovito reševanje kadrovske krize je potrebno razviti celovit model kriznega upravljanja, ki vključuje proaktivne ukrepe za preprečevanje kriznih situacij in učinkovito vodenje v času krize. Podjetje X se sooča z večimi izzivi na področju kadrovanja. Med najpomembnejše izzive spada pomanjkanje kvalificiranih kadrov, ki negativno vpliva na operativno učinkovitost podjetja. Zaradi staranja delovne sile in zmanjšane privlačnosti poklica za mlajše generacije se podjetje sooča z velikim pomanjkanjem izkušenih voznikov in logističnih strokovnjakov, kar vpliva na učinkovitost poslovanja. Visoka fluktuacija zaposlenih dodatno otežuje situacijo, saj nenehne menjave v kadrovski sestavi zahtevajo stalno usposabljanje novih delavcev, kar povečuje operativne stroške in zmanjšuje produktivnost podjetja. Med izzivi, s katerimi se sooča podjetje X, je tudi zadrževanje ključnih kadrov. Ta izziv je še posebej pomemben, saj podjetje beleži težave pri zadrževanju zaposlenih, ki imajo specializirana znanja in izkušnje, nujne za nemoteno delovanje podjetja. Ključni kadri, pogosto zapuščajo podjetje in odhajajo v konkurenčna podjetja ali delo iščejo na privlačnejših tujih trgih. To vodi do povečane fluktuacije, izgube dragocenih znanj in izkušenj ter povečanja stroškov za stalno usposabljanje novih zaposlenih. Pomanjkanje stabilnosti v kadrovski strukturi dodatno otežuje doseganje strateških ciljev podjetja in zmanjšuje njegovo konkurenčnost na trgu. Aplikativni del naloge vključuje empirično raziskavo, ki temelji na anketiranju zaposlenih in poglobljenih intervjujih. Rezultati raziskave so pokazali, da je ključ do reševanja kadrovske krize v podjetju X v izboljšanju delovnih pogojev, povečanem vlaganju v usposabljanje in razvoj zaposlenih ter uvedbi prilagodljivih delovnih režimov, ki omogočajo boljše ravnovesje med delom in zasebnim življenjem. Prav tako je bilo ugotovljeno, da visoka fluktuacija zaposlenih in nezadovoljstvo z delovnimi pogoji prispevata k poglabljanju krize. Ključni rezultat naloge je razvoj in implementacija modela, ki bo podjetju X omogočil dolgoročno stabilnost na področju kadrov in povečal njegovo konkurenčnost. Model vključuje sistematične ukrepe za privabljanje in zadrževanje ključnih kadrov, kar naj bi podjetju pomagalo zmanjšati fluktuacijo, izboljšati zadovoljstvo med zaposlenimi in povečati operativno učinkovitost. Sklepi magistrske naloge poudarjajo pomembnost prilagajanja podjetja hitrim spremembam na trgu dela ter strateškega pristopa k upravljanju človeških virov. Magistrsko delo ponuja pomemben prispevek k literaturi na področju kriznega managementa in upravljanja človeških virov ter predstavlja praktično uporabno rešitev za podjetja, ki se soočajo s podobnimi težavami.
Keywords: Kadrovska kriza, management človeških virov, kadri, model reševanja kadrovske krize.
Published in DKUM: 04.10.2024; Views: 0; Downloads: 38
.pdf Full text (1,67 MB)

7.
Ustvarjalno reševanje ohranjanja tržnega deleža podjetja x
Neja Šimek Oven, 2024, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu smo se osredotočili na primer podjetja X, ki je zaradi vstopa nove konkurence začelo izgubljati stranke, kar je tudi osrednji problem diplomskega dela. Diplomsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in praktičnega dela. V teoretičnem delu smo predstavili proces ustvarjalnega reševanja problemov, vključeno z izbranimi tehnikami definiranja in generiranja problemov upravniško dejavnost in osnove o konkurenci in tržnem deležu. Izračunali smo tudi tržni delež podjetja X in tržni delež konkurenčnega podjetja Y. Dobljene rezultate smo primerjali s tržnimi deleži iz pred enega leta in ugotovili, da se je tržni delež podjetja X zmanjšal za manj kot 5 %. Sledila je praktična izvedba tehnike W, kjer smo ugotovili, da konkurenca ustvarja prednost pred podjetjem X z nižjimi cenami upravljanja, in tehnike petih zakajev, kjer smo ugotovili, da je glavni vzrok za nastanek problema nezadovoljstvo zaposlenih podjetja X, in navedli rešitev. Ugotovili smo, da cena upravljanja odstopa za 0,03 EUR/m². S pridobitvijo tega rezultata in izvedb tehnik smo ugotovili, da podjetje X, ne more znižati cene upravljanja, saj bi to negativno vplivalo na poslovanje podjetja. Za tem smo uporabili tehniko miselnega vzorca, s katero smo ponazorili problem v obliki miselnega vzorca in ga tudi podrobneje razložili. Nato smo izvedli še SWOT analizo, kjer smo identificirali prednosti, slabosti, priložnosti in grožnje podjetja X glede na vsa podjetja v dejavnosti upravljanja nepremičnin. S tehnikami generiranja idej, natančneje tehniko zapisovanja idej, smo skupaj s strokovnjakinjama predlagali ideje za razrešitev problema. Med vsemi navedenimi idejami so najprimernejše ideje; ideja o plačanih nadurah, team buildingih in izobraževanju zaposlenih, ponujanju dodatnih del stanovalcem stavb (delo čistilke, hišnika) in ankete o zadovoljstvu strank. Izvedli smo tudi tehniko liste oznak, kjer smo opredelili trenutno stanje in podali izboljšave in komentar prednosti in koristi. Skozi raziskavo smo ugotovili, da če želi podjetje X pridobiti konkurenčno prednost pred podjetjem Y, mora najprej poskrbeti za zadovoljstvo zaposlenih. Pri zapisovanju idej smo dobili več strokovno ovrednotenih idej, kot pri tehniki liste oznak.
Keywords: upravljanje nepremičnin, tržni delež, konkurenca, metode ustvarjalnega reševanja problemov.
Published in DKUM: 25.09.2024; Views: 0; Downloads: 14
.pdf Full text (1,53 MB)

8.
Vpliv dejavnikov stresa na delovnem mestu in zavzetost zaposlenih v podjetju x
Maja Gorišek, 2024, master's thesis

Abstract: S stresom se vsakdo izmed nas srečuje tako v svojem zasebnem življenju kot tudi na delovnem mestu. Stres različno doživljamo in ima na vsakega izmed nas drugačen vpliv. Zato je vedno bolj aktualna tema današnjega časa ravno stres na delovnem mestu in zavzetost zaposlenih. V teoretičnem delu magistrskega dela je obravnavana opredelitev stresa, njegovi simptomi in posledice. Predstavljeni so načini premagovanja stresa tako pri posamezniku kot tudi na ravni organizacije. Obenem je predstavljena tudi zavzetost zaposlenih in možnosti za povečanje le-te. V empiričnem delu magistrskega dela je obravnavana analiza stresa in zavzetosti v izbranem podjetju, ki ponuja možnost vpogleda v dejansko stanje iz teoretičnih izhodišč. S pomočjo rezultatov anketnega vprašalnika v izbranem podjetju smo spoznali, v kolikšni meri njihovi zaposleni občutijo stres na delovnem mestu. Poleg tega smo spoznali njihove najpogostejše posledice stresa in v kolikšni meri so pri zaposlenih prisotne. Ugotovili smo, kateri dejavniki stresa na delovnem mestu so v izbranem podjetju najbolj pogosti in katere metode premagovanja stresa so pri zaposlenih najbolj priljubljene. Spoznali smo tudi, kako so zaposleni ocenili svojo zavzetost organizaciji. Rezultati empiričnega dela so nam ponudili vpogled v analizo stresa in zavzetosti. Z njimi smo zadane hipoteze sprejeli ali ovrgli. Spoznali smo, da moški ne doživljajo stresa statistično značilno bolj od žensk, da obstaja delna negativna korelacija med stresom in zavzetostjo na delovnem mestu ter da skoraj polovica starejših zaposlenih premaguje stres z redno fizično aktivnostjo. Prav tako smo spoznali, da slaba organizacija dela povzroča stres na delovnem mestu.
Keywords: stres na delovnem mestu, vzroki in posledice stresa, načini premagovanja stresa, zavzetost zaposlenih
Published in DKUM: 16.07.2024; Views: 177; Downloads: 90
.pdf Full text (2,88 MB)

9.
Optimizacija zalog v podjetju mikro + polo
Anže Osterveršnik Črešnar, 2018, undergraduate thesis

Abstract: Podjetja se srečujejo s zalogami. Oblikovanje zalog je povezano z negotovostjo pojavov, ki lahko v prihodnosti vplivajo na poslovanje podjetja in zmožnost zagotavljanja ponudbe svojim odjemalcem, ali ugodnimi finančnimi rezultati, ki nastanejo pri nabavi ali proizvodnji večjih količin. Poznamo pa še druge vzroke. Namen dela diplomskega projekta je spoznati zaloge, stroške, ki jih povzročajo in metode s katerimi jih obvladujemo. Zaloge lahko predstavljajo velik del sredstev podjetij, prav tako pa je v njih vezan znaten delež kapitala. Zaloge povzročajo stroške, ki pa jih želimo za uspešno poslovanje minimizirati, ne da bi negativno vplivali na poslovne procese. V ta namen poznamo različne matematične modele obvladovanje stroškov zalog. Modeli obvladovanja zalog temeljijo na specifičnih pogojih in predpostavkah, ki jih moramo upoštevati, kadar s pomočjo teh modelov sprejemamo poslovne odločitve. Z uporabo modelov optimizacije zalog lahko stroške zalog bistveno znižamo. Samo nižanje stroškov zalog pa ni edini dejavnik uspešnega upravljanja zalog. Upoštevati moramo tudi zmogljivosti naših poslovnih partnerjev, dobre poslovne odnose in zadovoljne uporabnike.
Keywords: optimizacija zalog, analiza ABC, vrste zalog, stroški zalog, upravljanje zalog
Published in DKUM: 11.07.2024; Views: 109; Downloads: 33
.pdf Full text (1,02 MB)

10.
The SEM model of better workers’ life in companies
Maja Rožman, Vesna Čančer, 2022, original scientific article

Abstract: This paper seeks to build a model of the aging workers’ work-life quality and analyze the effect of its factors on the work engagement of elderly workers. Structural equation modeling was used to analyze the effects among seven constructs. The results show that the effect of the occupational stress of elderly workers on their work engagement and work satisfaction is negative, and the effects of the friendly working conditions, maintenance of work ability, and training programs on the work engagement of elderly workers are positive. The results show that the effect of health promotion in the workplace for elderly workers on their work satisfaction is positive, and so is the effect of work satisfaction on work engagement. The findings of this research can help employers better manage elderly workers and create a healthy and safe work environment for them. A better environment leads to higher work engagement of elderly workers.
Keywords: elderly workers, work engagement of elderly workers, structural equation modelling
Published in DKUM: 03.07.2024; Views: 127; Downloads: 14
.pdf Full text (596,71 KB)
This document has many files! More...

Search done in 0.23 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica