| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 1 / 1
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
Z učenci razredne stopnje po obronkih Haloz skozi raziskovanje in igro v kontekstu učne poti : magistrsko delo
Vanja Anžel, 2025, master's thesis

Abstract: Magistrsko delo z naslovom Z učenci razredne stopnje po obronkih Haloz skozi raziskovanje in igro v kontekstu učne poti sestavljajo trije deli, in sicer teoretični, empirični in praktični del. Vsakega izmed njih smo razdelili še na posamezne sklope, ki se med seboj dopolnjujejo. V teoretičnem delu najdemo pedagoško-didaktičen sklop, ki nam podrobneje predstavi predmet spoznavanja okolja. Naredili smo pregled ciljev in standardov znanja pri predmetu spoznavanje okolje. Nadalje smo se osredotočili na sodoben pristop k učenju s pomočjo izkustvenega učenja, saj omogoča aktivnejše vključevanje učencev in boljše razumevanje učnih vsebin. Predstavili smo tudi pouk na prostem, njegove prednosti, didaktične pristope in organizacijske možnosti. Poseben poudarek smo namenili učni poti kot metodi poučevanja. Vsebuje tudi geografski sklop, v katerem smo predstavili naravno učno okolje, kjer smo dejavnosti tudi izvajali. Tako smo postavili teoretične temelje za načrtovanje in izvedbo praktičnega dela naloge. V empiričnem delu smo predstavili rezultate raziskave, s katero smo želeli ugotoviti, kako dobro učenci razumejo pojem "pouk izven učilnice", kakšne so njihove izkušnje z njim in kakšno vrednost mu pripisujejo. Raziskavo smo izvedli na vzorcu 177 učencev Osnovne šole Cirkulane-Zavrč. V raziskavi so sodelovali učenci od 1. do 9. razreda. Učenci so odgovarjali na vprašanja, ki so se nanašala na pogostost izvajanja pouka izven učilnice, njihove osebne izkušnje, zanimanje za takšen pouk ter njihov odnos do pouka izven učilnice. Rezultati kažejo, da učenci pojem "pouk izven učilnice" v večini poznajo in ga povezujejo z učenjem v naravi, na prostem ali izven običajnega učnega okolja. Velik delež učencev je izrazil željo, da bi se takšen način poučevanja izvajal pogosteje, saj jim omogoča bolj dinamično in zanimivejše učno okolje. Na podlagi pridobljenih podatkov ugotavljamo, da pouk izven učilnice predstavlja pomembno dopolnilo klasičnemu pouku in ima velik potencial pri razvijanju celostnih znanj in kompetenc učencev. V praktičnem delu smo z učenci 3. razreda Osnovne šole Cirkulane-Zavrč izvedli učno pot po občini Cirkulane. Učno pot smo temeljito zasnovali s pomočjo podrobne učne priprave, ki je vključevala natančno opredeljene cilje in dejavnosti za vsako postajo. Po izvedbi smo evalvirali vsako postajo posebej in z vidika pedagoške ustreznosti ocenili ter ovrednotili aktivnosti učencev ter priložnosti za nadgradnjo vsebin.
Keywords: razredna stopnja, učna pot, izkustveno učenje, pouk na prostem
Published in DKUM: 24.07.2025; Views: 0; Downloads: 27
.pdf Full text (3,86 MB)

Search done in 0.02 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica