1.
ANALIZA POSLOVNIH KULTUR BRAZILIJE, NEMČIJE IN INDIJEValentina Žgeč, 2014, undergraduate thesis
Abstract: Kultura je celota duhovnih, materialnih, intelektualnih in čustvenih značilnosti, ki označujejo družbo ter obsegajo umetnost, literaturo, način življenja, sistem vrednot, tradicijo in prepričanja.
Na kulturo vplivajo država, narod, jezik, vera, vrednote, socialne strukture in politični ter ekonomski sistem.
Brazilci govorijo zelo hitro in komunicirajo tudi neverbalno. Za njih je čas fleksibilen. So precej neposredni. Pomembno jim je, da vzpostavijo osebno zvezo, preden sklenejo posle z neko osebo. Dosti jim pomeni ohranjanje ugleda. Brazilci se še vedno zanesejo na stisk roke in njihovo besedo. Pisne pogodbe so dolge in zavezujoče. V poslovnem okolju si praviloma pri pozdravu stiskajo roke, vendar pa je tudi poljub na lice razširjena oblika pozdrava. Ker so Brazilci neuradni, jih običajno ogovorimo le z imenom. Moški so v službo običajno oblečeni v temno obleko, ženske pa v kostim, mnogokrat pa so oblečene manj konservativno. Brazilci so zelo vljudni in gostoljubni. Družba je bolj maskulinistična, vendar vedno več ženskam uspe doseči višji vodstveni položaj.
Nemci so znani po tem, da so delavni, zadržani, hladni v vedenju, natančni in kakovostni. Komunicirajo odkrito, odprto in neposredno. So precej formalni in nadzorovani in nimajo izrazite govorice telesa. Med pogovorom z Nemcem ne smemo držati rok v žepih. Za Nemce je točnost zelo pomembna. Pri pogajanjih so kooperativni in sistematični. Radi načrtujejo in postavljajo veliko vprašanj. Pogodbe so zavezujoče in se težko spreminjajo. Pozdravljajo se s stiskom rok. Nemci so zelo uradni, zato z imenom ogovorimo le dobrega prijatelja. Moški in ženske so v službi običajno oblečeni konservativno. Moški in ženske so v družbi enakopravni, vendar ženske na delovnem mestu nimajo enake avtoritete in plače kot moški.
Indijci spoštujejo prijaznost, družabnost, fleksibilnost, skromnost, sočustvovanje in poslušnost. Govorijo tiho in sramežljivo. Komunikacija je posredna, zato ne povedo, kaj mislijo. Pomembno jim je ustvarjanje dolgoročnih in zaupnih zvez. Pogodbe so jedrnate in jasne. Pozdravimo jih s tradicionalnim namaste ali s stiskom rok. V Indiji se običajno ne uporabljajo priimki, ampak samo imena. Moški si v službo oblečejo svetlo obleko ali dhotis, ženske pa sari. Indijci so gostoljuben narod. V družbi dominirajo moški, zato imajo ženske težave pri poslovanju.
Keywords: poslovna kultura, verbalna in neverbalna komunikacija, potek pogajanja
Published in DKUM: 19.08.2014; Views: 1801; Downloads: 308
Full text (606,32 KB)