1. Interna navodila po zakonu o javnih naročilih in izjeme : diplomsko deloTjaša Krunić, 2024, undergraduate thesis Abstract: Pod javna naročila opredeljujemo vsa naročila, ki jih izvajajo državni organi, organi samoupravnih lokalnih skupnosti, javni zavodi, javna podjetja. Javno naročilo je vsakršno naročilo blaga, storitev ali gradnje, ki ga ustanova izvede in ki so nujno potrebna za njihovo delovanje. Seveda, ob upoštevanju Zakona o javnih naročilih (ZJN – 3), je ključno slediti osrednjim načelom, ki zavezujejo naročnike, kot so gospodarnost, učinkovitost, transparentnost, enakopravnost in sorazmernost. Obstaja tudi možnost prilagoditve svojih pravilnikov znotraj Zakona o javnih naročilih, ki zaostruje pogoje naročanja v določeni ustanovi. Pravilnik se pripravi na podlagi ZJN – 3, vendar dodatno specificira pogoje za naročnika. Vse se spremeni, v kolikor pride do naravne ali druge nesreče. V teh primerih za naročilo blaga, storitve ali gradnje naročnik ne more postopati po ZJN – 3 zaradi nujnosti, življenjsko in premoženjsko ogrožajočih posledic, do katerih bi lahko naravna ali druga nesreča privedla. V teh primerih se izvede naročilo blaga, storitve ali gradnje pri dobavitelju, kjer je glavni pogoj čim prejšnja zagotovitev blaga ali izvedba storitve. Naročilo mora biti izvedeno čim prej, da se lahko zagotovijo osnovni pogoji za življenje ter prepreči nadaljnja nevarnost. V diplomskem delu bomo predstavili javna naročila ter njihov pomen v javnem sektorju, se osredotočili na prednosti in slabosti pri javnih naročilih po izjemi. Predstavili veljavno zakonodajo za izvedbo teh javnih naročil ter analizirali primere javnih naročil oziroma naročil blaga in storitev v primeru naravnih ali drugih nesreč v Mestni občini Maribor. V samem diplomskem delu bomo na podlagi primerov naravnih ali drugih nesreč v Mestni občini Maribor raziskali, kakšna je bila poraba sredstev, kateri so bili ponudniki ter kakšna je bila pravna podlaga za izvedbo storitev oziroma dobavo blaga. Prav tako bomo raziskali, katere obrazce je potrebno izpolniti, iz katerega proračunskega vira se črpajo sredstva in na podlagi česa jih občina pridobi. Keywords: javna naročila, ZJN – 3, izjeme, javni sektor, blago, storitve, gradnja, naravne in druge nesreče Published in DKUM: 04.07.2024; Views: 131; Downloads: 8 Full text (1,40 MB) |
2. Vpliv pandemije covid-19 na proces nabave v izbranem podjetju : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študijskega programaIsabella Pleterski, 2024, undergraduate thesis Abstract: V diplomskem delu smo preučevali nabavo in proces nabave ter to predstavili na primeru izbranega podjetja. Izbrano podjetje je malo družinsko podjetje, ki je na trgu prisotno že vrsto let in se ukvarja z nabavo ter prodajo keramike in kamna. Nabava je ena od osnovnih poslovnih funkcij, ki organizaciji zagotavlja ustrezne nabavne dobrine ob pravem času, na pravem mestu in v pravi količini, saj je njen cilj oskrba vseh porabnikov v podjetju. Skozi leta je nabava vse bolj pridobivala na pomembnosti, saj podjetju omogoča konkurenčnost na trgu ter z doseganjem najboljše kombinacije minimizira izgube podjetja. Ker so si podjetja med seboj različna, bodisi zaradi velikosti, dejavnosti, ki jo opravljajo, bodisi sortimenta proizvodov oziroma storitev, se tudi postopki nabavnega procesa med podjetji razlikujejo.
V diplomskem delu nas je zanimalo, kako je pandemija covid-19 vplivala na sam proces nabave v izbranem podjetju. Ugotovili smo, da je bil celoten postopek nabave v obdobju trajanja pandemije otežen, ukrepi pa so negativno vplivali na izbrano podjetje. Pri analizi količine nabavljene keramike v letih 2020 in 2021 smo ugotovili, da je podjetje količinsko nabavilo več od dobaviteljev iz Španije, kot od dobaviteljev iz Italije. Keywords: nabava, nabavni proces, vplivi pandemije covid-19, izbrano podjetje, keramika Published in DKUM: 21.05.2024; Views: 225; Downloads: 23 Full text (1,36 MB) |
3. Kriteriji kakovosti spletne trgovine : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študijskega programaSuzana Hrastelj, 2024, undergraduate thesis Abstract: V diplomskem delu smo raziskovali kriterije kakovosti spletne trgovine ter kaj je tisto, kar naključnega obiskovalca spletne trgovine spremeni v kupca. Zanimalo nas je, kateri so tisti kriteriji, ki vplivajo na končno odločitev potrošnika, da se odloči za nakup ravno v dotični spletni trgovini. V prvem delu diplomskega dela smo preučili literaturo s področja spletne trgovine ter raziskali kriterije, ki so pomembni pri odločitvi za nakup. Opisali smo različne tipe spletnih trgovin ter se osredotočili na prodajo med podjetji ter končnimi uporabniki (angl. Business to customer; v nadaljevanju: B2C).
V drugem poglavju diplomskega dela smo izvedli anketo ter intervju s ciljno skupino. Anketa je bila namenjena vsem spletnim nakupovalcem, z njeno pomočjo smo izpostavili najpomembnejše kriterije, ki so pomembi za spletno trgovino ter uspešno izpeljane nakupe. Te odgovore smo skupaj z nakupovalci dotične spletne trgovine pregledali ter preverili, ali ima le-ta spletna trgovina vse kriterije, ki so pomembni za uspešno poslovanje ter zaključene nakupe. Poleg pregleda ter analize anketnega razvrščanja kriterijev smo določili še kriterije, ki so pomembni za nakup v dotični spletni trgovini.
Ugotovili smo, da so za uspešno izpeljane nakupe zelo pomembni logistični kriteriji. Keywords: spletna prodaja, spletna trgovina, kriteriji nakupovanja, potrošnik, nakup Published in DKUM: 19.02.2024; Views: 407; Downloads: 60 Full text (1,52 MB) |
4. Izbira dobavitelja s pomočjo metode AHP v izbranem podjetju : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študijskega programaMonika Sidar, 2023, undergraduate thesis Abstract: Diplomska naloga predstavlja raziskavo o pomembnem vidiku poslovanja – izboru dobavitelja. V ospredju raziskave je uporaba metode Analytic Hierarchy Process (AHP), ki omogoča sistematično in strukturirano odločanje v kontekstu večkriterijskega izbora dobaviteljev. Namen raziskave je bil razviti smernice za izboljšanje procesa izbire dobaviteljev v našem izbranem podjetju. V prvem delu diplomske naloge smo posvetili del naloge – nabavi. Temeljito smo predstavili koncept nabave, pomen tega ključnega področja v podjetju ter nabavni proces, ki igra ključno vlogo pri zagotavljanju nemotenega delovanja podjetja. Nato smo na praktičnem primeru spoznali, kako poteka proces osvajanja novih dobaviteljev in materialov v izbranem podjetju. Nato pa smo teoretično znanje prenesli na izbiro dobavitelja v podjetju z uporabo AHP metode. Razvili smo hierarhično strukturo kriterijev, vključno s kakovostjo, ceno, z dostavo in s fleksibilnostjo ter pridobili ocene ključnih odločevalcev v podjetju. Rezultati so pokazali, da je metoda AHP učinkovito orodje za izboljšanje procesa izbire dobaviteljev v podjetju. Poleg tega pa smo ugotovili, da je kakovost pomemben kriterij. Na koncu smo prišli do zaključka, da je ključnega pomena, da se podjetja zavedajo možnosti, ki jih ponuja metoda AHP pri izbiri dobaviteljev, in da se izobražujejo ter usposabljajo svoje zaposlene za učinkovito uporabo te metode. Tako da lahko rečemo, da je uporaba metode AHP v izboru dobavitelja v podjetju prinesla pozitivne rezultate in izboljšala proces odločanja. To dokazuje, da lahko sistematični pristop k izbiri prispeva k boljšemu poslovanju in konkurenčnosti na trgu. Keywords: nabavni proces, metoda AHP, večkriterijsko določanje, izbor dobavitelja Published in DKUM: 14.02.2024; Views: 340; Downloads: 18 Full text (2,21 MB) |
5. Kazalniki za merjenje odpornosti v globalnih oskrbovalnih verigah : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študijskega programaKarmen Sovič, 2023, undergraduate thesis Abstract: Oskrbovalne verige igrajo ključno vlogo v globalnem gospodarstvu, vendar so izpostavljene različnim tveganjem, ki lahko negativno vplivajo na njihovo delovanje. Merjenje odpornosti oskrbovalnih verig je postalo pomemben vidik upravljanja, saj omogoča organizacijam, da prepoznajo, ocenijo in obvladujejo tveganja ter izboljšajo svojo sposobnost odzivanja na motnje. Ta diplomsko delo raziskuje pomembnost kazalnikov za merjenje odpornosti oskrbovalnih verig ter predstavlja okvir za načrtovanje in uporabo učinkovitih kazalnikov. Poudarili bomo tudi pomembnost upravljanja tveganj v oskrbovalnih verigah in kako lahko kazalniki pomagajo pri ohranjanju neprekinjene dobave ter optimizaciji poslovnih procesov za večjo odpornost. Skozi celotno nalogo bomo izpostavili različne vidike, vključno z definicijami kazalnikov, njihovimi primeri, metodami izračuna in vplivom na uspešno upravljanje oskrbovalnih verig. Keywords: oskrbovalne verige, odpornost, motnje, kazalniki, tveganje Published in DKUM: 14.02.2024; Views: 358; Downloads: 18 Full text (1,08 MB) |
6. Problem embaliranja nabavnih B materialov za linijo MCM3 v podjetju BSH hišni aparati d. o. o. Nazarje : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študijskega programaAnja Tevž, 2023, undergraduate thesis Abstract: Embalaža ima dandanes izjemno pomembno vlogo tako v poslovnem kot tudi v zasebnem življenju. Ne samo, da izdelkom nudi zaščito, temveč tudi močno povečuje njihovo vrednost. Podjetja se v preteklosti niso zavedala, kako pomembno vlogo igrata logistika in embalaža pri ustvarjanju dobička, tu pa je v zadnjih letih moč opaziti velik napredek ter velike spremembe. Sama embalaža se je zelo razvila napram prejšnjemu stoletju, postala je bolj trpežna, napredna in navsezadnje tudi raznovrstna, saj je na tržišču prisotnih vse več različnih vrst embalažnih materialov.
V diplomski nalogi se bomo dotaknili splošnih teoretičnih osnov nabave, nabavne logistike in embalaže. Raziskali bomo trenutno embaliranje nabavnih B materialov za linijo MCM3 v podjetju BSH Hišni aparati d.o.o. Nazarje, ki ni usklajeno z zahtevami proizvodne linije, kar podjetjem povzroča težave. Vzporedno bomo predlagali nov, izboljšan način embaliranja, ki bo usklajen z zahtevami prej omenjene proizvodne linije in ju tudi medsebojno primerjali. Keywords: nabava, nabavna logistika, embalaža, embaliranje, embalirani predpisi Published in DKUM: 13.02.2024; Views: 234; Downloads: 14 Full text (3,56 MB) |
7. Analiza vpliva povečanega spletnega nakupovanja na paketne storitve: primer Pošte 3102 Celje : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študijskega programaMediha Durić, 2023, undergraduate thesis Abstract: V diplomski nalogi smo raziskovali, kako je povečano spletno nakupovanje vplivalo na poštne storitve, predvsem na paketne. Za primer smo vzeli Pošto 3102 Celje. Spletno nakupovanje je ob razcvetu globalizacije in internetne prodaje doživelo povečanje tudi med slovenskimi e-kupci. V teoretičnem delu naloge smo opredelili spletno nakupovanje, opisali navade slovenskih e-kupcev in v nadaljevanju analizirali spletno nakupovanje v Sloveniji med letoma 2018 in 2022. Predstavili smo Pošto Slovenije in njene storitve na področju paketnih pošiljk, podrobno smo opisali, kako poteka delo s paketi na Pošti 3120 Celje ter analizirali količino sprejetih in dostavljenih paketov v obravnavanem obdobju. Ugotovili smo, da je povečano spletno nakupovanje prineslo tudi porast količine paketnih pošiljk na Pošti 3102 Celje, kar je za seboj potegnilo tudi težave. Kot rešitev smo predlagali večjo vključenost alternativnih načinov prometa s paketnimi pošiljkami. Tu imamo v mislih predvsem večje število PS Paketomatov in paketnikov Direct4me na dostavnem območju Pošte 3120 Celje, kar bi vsekakor razbremenilo paketne pismonoše pri dostavi pošiljk. Keywords: spletno nakupovanje, paket, Pošta 3102 Celje, dostava, PS Paketomat Published in DKUM: 13.02.2024; Views: 289; Downloads: 24 Full text (1,18 MB) |
8. Vpliv motenj na oskrbovalno verigo izbranega podjetja : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študijskega programaTanja Vukajlović, 2023, undergraduate thesis Abstract: V diplomskem delu bomo izpostavili vpliv dveh motenj v oskrbovalni verigi, ki smo jim
priča v zadnjem obdobju: epidemiji virusa COVID-19 in ukrepom, povezanim z njo, ter
ukrajinsko-ruski krizi. Podjetja so se že v času epidemije COVID-19 soočala s težavami na
vseh področjih poslovanja. Nekatere so lahko odpravili sami, drugih pa žal ne, saj so bili
vmes še drugi dejavniki, kot so omejitve lastnega poslovanja ali pa omejitve poslovnih
partnerjev. Epidemija je bila nek uvod v to, kar se dogaja v trenutni situaciji, povezani z
ukrajinsko-rusko krizo. Posledice teh dogajanj bo tako občutil večji del sveta, miniti pa
bo moralo veliko časa, da se bodo stvari normalizirale.
Motnje v času epidemije COVID-19 so mnoga podjetja zadele, ko so bila nepripravljena,
saj se teh dogodkov ni moglo vnaprej predvideti. Zaradi nepričakovanega hitrega izbruha
in širjenja epidemije virusa se je bilo potrebno sproti prilagajati glede na situacijo v
danem trenutku.
Prav tako so se v času ukrajinsko-ruske krize pojavljala vprašanja, kako bomo to krizo
občutili v Sloveniji. Kmalu nam je vsem postalo jasno, da bomo tudi te posledice lahko
čutili dlje časa, in sicer predvsem s finančnega vidika.
Na začetku diplomskega dela bomo predstavili teoretični del motenj v oskrbovalnih
verigah nasploh, v drugem delu pa bomo opredelili motnje oskrbovalne verige v
izbranem podjetju. Za tem bo sledil pregled vpliva motnje epidemije virusa COVID-19 in
ukrajinsko-ruske krize. Osredotočili se bomo na prikaz posameznih izpadov zaradi
omenjenih motenj in predlog morebitnih rešitev, ki bi jih bilo v tem času smiselno
uporabiti za boljše in lažje poslovanje. Keywords: COVID-19, motnje v oskrbovalnih verigah, oskrbovalne verige, tveganja, ukrajinsko-ruska kriza Published in DKUM: 04.09.2023; Views: 625; Downloads: 77 Full text (1,26 MB) |
9. Vpliv motenj oskrbovalnih verig na poslovanje Luke Koper : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študijskega programaTanita Brečko, 2023, undergraduate thesis Abstract: Pomorski transport je eden izmed najpomembnejših členov na področju globalnih oskrbovalnih verig. Zaradi velikega vpliva globalizacije kompleksnost oskrbovalnih verig skozi čas narašča. Kljub današnji napredni tehnologiji, razpoložljivim sredstvom in virom pa nekateri dejavniki še vedno vplivajo na sam proces oskrbovalnih verig. Vse, kar negativno vpliva na potek oskrbovalnih verig, lahko označimo kot motnjo. V večini primerov gre za nepredvidljive situacije, na katere je potrebno odreagirati, ko do njih pride. Motnje lahko nastanejo kot posledica naravnih nesreč, človeških in/ali tehnoloških napak, političnih, verskih, rasnih ali kulturnih načel, splošne in zdravstvene ogroženosti ljudi in živali ter drugih dejavnikov. V diplomskem delu se bomo osredotočili na motnje, ki so vplivale na poslovanje Luke Koper v obdobju od leta 2000 do 2022. Zanimalo nas bo predvsem, katere motnje so na poslovanje Luke Koper najbolj vplivale in na kakšen način. Raziskali bomo še, kako so se z motnjami soočali in bili na njih pripravljeni ter kakšne posledice so pustile. Keywords: motnje, posledice, vpliv, poslovanje Luke Koper, pretovor v Luki Koper Published in DKUM: 29.06.2023; Views: 628; Downloads: 83 Full text (2,07 MB) |
10. Vpliv povečanega spletnega nakupovanja na logistične procese na dislocirani enoti Pošte Ravne na Koroškem : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študijskega programaBoštjan Obretan, 2022, undergraduate thesis Abstract: V diplomski nalogi je prikazano, kako je povečano spletno nakupovanje vplivalo na dislocirano enoto Pošte Ravne na Koroškem. V teoretičnem delu so predstavljena podjetje Pošta Slovenije in storitve, ki jih ta ponuja. To poglavje vsebuje tudi opis, kako spletno nakupovanje vpliva na rast poštnih storitev vseh izvajalcev znotraj in zunaj meja Slovenije. V poglavju Obstoječe stanje govorimo o stanju na dislocirani enoti na Čečovju, njeni lokaciji, opisu prostora in dostavnih vozilih ter opremi, ki je tam bila v uporabi. Prav tako v tem poglavju opisujemo in analiziramo logistične procese, ki so se tam izvajali. Naslednje poglavje je predlog rešitve problema, pri čemer prikažemo novo lokacijo, ki jo je Pošta Slovenije izbrala kot rešitev problematike dislocirane enote. V tem poglavju analiziramo enake logistične procese, kot smo jih na stari lokaciji, ter skozi diskusijo prikažemo razlike med staro in novo lokacijo. Ugotovimo, da je podjetje z izgradnjo nove lokacije zmanjšalo število aktivnosti, ki so potrebne za izvedbo procesa natovarjanja oziroma raztovarjanja poštnega furgona, pri procesu razdeljevanja poštnih pošiljk pa je ugotovljen prihranek na času. V zaključku naloge smo ocenili še uspešnost rešitve problema, navedli pogoje za uvedbo rešitve in predlagali možnosti nadaljnjih raziskav. Keywords: poštne logistične storitve, Pošta Slovenije, spletno nakupovanje, poštne pošiljke Published in DKUM: 22.02.2023; Views: 587; Downloads: 72 Full text (2,42 MB) |