| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 2 / 2
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
JEZIK KOT AKTIVNOST V PRIMERJAVI Z JEZIKOM KOT INSTINKT (Tomasello in Pinker)
Urška Emeršič, 2010, undergraduate thesis

Abstract: Jezik je sistem. Sistem z različnimi pravili. Jezik je tisti, ki nas loči od ostalih živali. Obstaja več različnih teorij, kako se je jezik razvil. V moji diplomi pišem o dveh nasprotnih teorijah jezika. Prva teorija pravi, da se je jezik razvil v aktivnostih, kjer so ljudje sodelovali. Kot nasprotje pa druga teorija meni, da je jezik notranji in da je jezik instinkt. Mislim, da je bolj verjetna prva teorija. Jezik so razvili ljudje med delom. Spoznali so, da je delo opravljeno hitreje in učinkoviteje, če si med seboj pomagajo in sodelujejo. Da pa bi si lahko pomagali in sodelovali, so morali začeti komunicirati. Komunikacija se je najprej razvila s kazanjem in s pantomimo in šele na to se je razvil jezik. Toda zanimiva je tudi druga teorija. Njenega dejstva, da je jezik instinkt, ne smemo jemati dobesedno. S tem, ko avtor pravi, da je jezik instinkt, pravzaprav meni, da je jezik notranji, da je neka notranja lastnost in sposobnost, ki je v nas. Torej imamo predispozicijo za učenje jezika. Gorile, opice in šimpanzi se ne morejo naučiti jezika, ker nimajo te predispozicije, nimajo jezikovnega instinkta. Obe teoriji pa se strinjata, da se otrok, če je v osami, če je izoliran od sveta, ne more naučiti jezika. Otrok se jezika torej lahko nauči, če so okoli njega prisotni starši ali pa drugi odrasli ljudje, ki znajo jezik. Jezik se razvija in spreminja zelo hitro.
Keywords: jezik, komunikacija, sodelovanje, razvoj jezika, sprememba jezika.
Published: 13.07.2010; Views: 1500; Downloads: 69
.pdf Full text (642,09 KB)

2.
TEHNOLOGIJA IN SIMULACIJE NA PODROČJU EPIDURALNE ANESTEZIJE
Urška Emeršič, 2011, undergraduate thesis

Abstract: POVZETEK S pomočjo simulacij smo v diplomskem delu prikazali postopek epiduralne anestezije in opisali možnosti za aplikacijo in uporabo pri izobraževanju anestezijskih medicinskih sester. Epiduralna anestezija je anestezijska tehnika, ki jo lahko uporabimo samostojno ali pa v kombinaciji s spinalno anestezijo. Simulacije smo izvajali na simulatorju Life/Form. Simulacijsko okolje smo pripravili tako, da je najbolje ustrezalo realnim razmeram v operacijski sobi. Izpostavili smo predvsem vlogo anestezijske medicinske sestre pri pripravi instrumentov, pripomočkov in pripravi polja kjer se izvaja epiduralna anestezija. Poiskali in predstavili smo medicinske pripomočke proizvajalca B.Braun, prikazali in podrobno opisali video vsebino za izobraževanje pri epiduralni anesteziji. Video vsebino smo prikazali z odseki slik, ki smo jih podrobno opisali. S simulacijo epiduralne anestezije smo dokazali, da je simulator Life/Form lahko uporaben za učenje in pridobivanje spretnosti na področju epiduralne anestezije, tako študentov kot že zaposlenega zdravstvenega osebja.
Keywords: Ključne besede: simulacije, epiduralna anestezija, medicinska sestra v anesteziji.
Published: 09.12.2011; Views: 1824; Downloads: 293
.pdf Full text (1,38 MB)

Search done in 0.07 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica