| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 21
First pagePrevious page123Next pageLast page
1.
2.
Možnosti prilagajanja mestne cestne in železniške infrastrukture zahtevam integracije mestnega javnega potniškega prometa
Zoran Jurić, 2009, master's thesis

Abstract: Prometni sistemi velikih mest so se razvijali neodvisno po posameznih prometnih vejah: cestni promet (javni mestni tramvajski in avtobusni promet, taxi promet, individualni motorni promet, promet kolesarjev in pešcev), železniški promet (daljinski in mestno primestni promet) ter zračni promet povezan s cesto do mestnih območij. Parcialno reševanje prometnih problemov po posameznih prometnih vejah je pripeljalo do vse večje uporabe individualnega motornega prometa, kar je povzročilo prometne zastoje in zamašenost glavnih prometnic, povečano potrošnjo energije, emisijo izpušnih plinov in onesnaženje okolja, hrup, povečano število prometnih nesreč in velike materialne škode. Nove prometne rešitve v velikih mestih rezultirajo z razvojem javnega mestnega in primestnega prometa v strukturi celotnega potniškega prometa, omogočajo lažjo mobilnost prebivalstva in večjo zaščito okolja. Ob omenjenih ukrepih prometne politike, morajo planerji in urbanisti pri načrtovanju razvoja večjih mest integralno (multimodalno) načrtovati razvoj cestne in železniške prometne mreže. Sistemsko načrtovanje prometne mreže v mestih onemogoča paralelne linije javnega mestnega prometa (avtobusne in tramvajske linije z linijami mestno-primestne železnice), omogoča boljšo pokritost prometne mreže v delih mesta, usklajenost voznih redov raznih vrst prometa (vozni red mestno-primestne železnice z voznimi redi avtobusnega in tramvajskega prometa, taxi prometa), razvojne usklajenosti investicij konkurentnih vrst prometa (cestni in železniški promet), sprejemljivo rast mest in načrtovanje razvoja urbanega okolja, boljšo povezanost mest z regionalnim okrožjem, zaščito pred hrupom, zmanjšanje onesnaženja z izpušnimi plini na mestnih prometnicah in negativen vpliv prometa na ekologijo, izboljšanje kakovosti življenja v mestih z višanjem kakovosti usluge in skupnega povezovanja posameznih vrst prometa v enoten tehnološki in tarifni sistem. Urbanisti, prometni projektanti in planerji s prometnim načrtovanjem raziskujejo razvojno projekcijo mesta, predvidevajo razporeditev potovanj in preučujejo zahteve uporabnikov prometnega sistema. Pri raziskovanju značilnosti, zakonitosti in zahtev uporabnikov prometnega sistema morajo najti optimalne rešitve med napovedmi matematičnih modelov in razvojnimi možnostmi mesta. Raziskovanja, ki ji jih je opravil avtor, kažejo optimalno razmerje razvoja in možnosti prilagoditve cestne in železniške infrastrukture zahtevi integracije javnega mestnega potniškega prometa v večjih mestih. Posebej je ta problem obdelan na primeru Mesta Zagreba, kjer se je rekonstrukcija obstoječe in izgradnja nove cestne in železniške prometne mreže pogosto odvijala kot posebni del vsakega sistema. Znanstveni in interdisciplinarni pristop zahteva integralno načrtovanje in reševanje medsebojne odvisnosti cestne in železniške prometne mreže pogojene z rastjo prometnega povpraševanja, ki je pripeljalo do zamašenosti mestnih prometnic, vzporednih avtobusnih in železniških linij, neusklajenosti voznih redov, neusklajenosti razvoja javnega mestnega prometa in neusklajenosti investicij v celotni prometni mreži. Raziskovanje se ukvarja tudi z izboljšanjem načrtovanja cestne in železniške prometne mreže, z medsebojno interakcijo cestnega in železniškega prometa in z enakomernejšo razprostranjenostjo prometne mreže v večjih mestih. Z metodami prometnega načrtovanja so proučene svetovne in evropske izkušnje ter vzorci, ki povzročajo neenakomeren razvoj posameznih vrst prometa, različnega deleža v celotnem prometnem sistemu, ki se manifestira z neusklajenostjo voznih redov, neenakomernih razvojnih investicij posameznih vrst prometa, sprejemanje napačnih odločitev prometne politike, nedorečene zakonske regulative o financiranju prometne mreže in prometnih sistemov različnih administrativnih celot (države, županije, lokalne samouprave). V nalogi so obdelani tudi ukrepi, ki pripomorejo k povezovanju prometnih sistemov v mestih v širši regionalni sistem in uk
Keywords: prilagajanje mestne cestne in železniške infrastrukture, zahtevam integracije mestnega javnega potniškega prometa, načrtovanje prometne mreže, prometna ponudba, prometno povpraševanje, postopek prometneg načrtovanja, analiza modela prometnega povpraševanja, multimodalno (integralno) načrtovanje cestne in železniške mreže, zmanjšanje hrupa na glavnih mestnih prometnicah, zmanjšanje onesnaženosti okolja povečanje varnosti prometa, izboljšanje pristopa potnikov, rešitve problema parkiranja
Published: 23.09.2014; Views: 1098; Downloads: 68
.pdf Full text (8,44 MB)

3.
Tehnično tehnološki parametri racionalizacije upravljanja železniških tras
Miran Pirnar, 2009, master's thesis

Abstract: Skupni evropski proces liberalizacije trga prometnih storitev in zagotavljanje prostega pristopa do železniške infrastrukture sta v železniškem sektorju povzročila izjemno velike spremembe. Iz nekdanjih monopolnih državnih železnic so nastali nacionalnih upravljavci železniške infrastrukture in ločena železniška prometna podjetja s svojimi novimi tržno naravnanimi cilji, ki zahtevajo bistveno drugačne procese prometnega planiranja in upravljanja z železniško infrastrukturo. Evropska unija že od svojega nastanka dalje podpira in pospešuje učinkovitost in konkurenčnost skupnega evropskega trga, kar poskuša doseči s popolnim odprtjem nacionalnih mej, sprejetimi administrativnimi ukrepi in popolno ekonomsko integracijo vseh svojih članic. Izjemno pomembno vlogo v tem procesu pa imajo transportni sistemi, ki morajo poleg svoje zanesljivosti in učinkovitosti biti tudi socialno in okoljsko naravnani. V tako postavljenih izhodiščih organizacije transportne dejavnosti pa pridejo prednosti železnice do polnega izraza, kar je prepoznala tudi EU. Za uresničitev in izpolnitev navedenih aktivnosti je komisija EU postopno sprejemala ustrezne pravne akte (t.i. železniške pakete v obliki direktiv, ki so prevoznikom zagotovile transparentno in nediskriminatorno obravnavo ter omogočile prosti pristop do železniške infrastrukture), določila ustrezne regulatorne organe (za zagotavljanje nadzora s pravico odločanja v sporu) ter uzakonila zavezo njihove obvezne implementacije v nacionalno zakonodajo (določila direktiv je treba uvesti v nacionalne zakone in podzakonske akte). S tem je določen pravni okvir za izpeljavo reforme železniškega sektorja na nacionalnem nivoju. Sprejem teh določil pa je pri članicah EU zahteval reformo integriranih nacionalnih železniških podjetij, ki morajo poslovati po načelih konkurenčnosti in kapitala ter svojo organizacijo prilagoditi mednarodnemu poslovanju. Vsem tem novim usmeritvam pa morajo slediti tudi upravljavci železniške infrastrukture, njihova glavna naloga pa je učinkovito upravljanje in trženje železniške infrastrukture. V samem procesu načrtovanja in izvajanja storitev pa je treba poleg upravljavcev železniške infrastrukture in prevoznikov upoštevati tudi potrebe ostalih podjetij, ki so udeležena v železniškem prometnem procesu, kot npr. privatni operaterji, špediterji, luke, industrija ter izvajalci vzdrževanja železniške infrastrukture. Te aktivnosti se izvajajo tudi v Sloveniji, vendar se kljub članstvu v EU srečujemo še z dodatnimi problemi. Poleg zelo slabega stanja železniške infrastrukture smo edini v tem delu Evrope, ki imamo še integrirano organizacijo železniškega podjetja. V teh pogojih pa je vodenje podjetja po načelih konkurenčnosti in kapitala izjemno oteženo, saj še vedno prevladujejo politični parcialni interesi, na sprejem poslovnih odločitev pa ima velik vpliv tudi večje število reprezentativnih železniških sindikatov. Dejstvo je, da je železniška infrastruktura v državah EU pretežno v državni lasti, ta pa z njo slabo gospodari. Če želi železnica konkurirati ostalim prometnim nosilcem, morajo tako upravljavci železniške infrastrukture kot prevozniki uvesti tržno podjetniško miselnost in izboljšati kvaliteto svojih storitev. Osnovni tržni produkt železniške infrastrukture je njena vlakovna pot oz. trasa. Za zagotovitev učinkovitega in konkurenčnega mednarodnega železniškega prometa pa morajo upravljavci železniške infrastrukture vzpostaviti nove procese upravljanja infrastrukturnih kapacitet in izvajanja železniškega prometa, ki temeljijo na nediskriminatornih, standardiziranih in harmoniziranih rešitvah. V magistrskem delu so raziskani in analizirani najpomembnejši tehnično tehnološki dejavniki upravljanja tras, kjer prevladuje zagotavljanje in načrtovanje tras, priprava voznega reda, trženje in prodaja tras, sodobna orodja IT ter ekonomski instrument uporabnina.
Keywords: Mednarodni železniški promet, pomembni tehnično tehnološki dejavniki upravljanja železniških tras, upravljanje in vodenje železniškega prometa, upravljavec infrastrukture, liberalizacija trga transportnih storitev v EU, intreroperabilnost, naročanje in dodeljevanje tras, inovativne rešitve, zaračunavanje uporabnine, nacionalni OneStopShop, definiranje in ocenitev tržno operativnih aktivnosti in postopkov upravljanja tras pri izbranih upravljavcih infrastrukture
Published: 06.08.2010; Views: 3086; Downloads: 244
.pdf Full text (3,83 MB)

4.
ANALIZA STANJA RAZVOJA INTERMODALNEGA TRANSPORTA V EVROPI IN SLOVENIJI
Matjaž Švab, 2009, undergraduate thesis

Abstract: Ključni dejavnik sodobnih gospodarstev je promet. Cestni promet vse bolj narašča, z njim pa tudi poraba goriv, število prometnih nesreč, prenatrpanost cest in emisije. Število uporabnikov javnega transporta pa se zmanjšuje, zato ukinjajo avtobusne in železniške proge, kar najbolj prizadene starejše, socialno šibke in otroke. Ker veliko ljudi uporablja za prevozno sredstvo avtomobil, ima transport po cesti še vedno prednost pred železnico. Zaradi povečane uporabe avtomobilov se zanemarja javni transport, in tako prihaja do zastojev in prenatrpanosti mest. Zato je Evropska unija želela spodbuditi intermodalni transport kot alternativo cestnemu transportu, ki bi postal zanesljiv in priročen za uporabnike. Intermodalni transport nudi možnost kombiniranja različnih načinov transporta. Za uspešno izvajanje intermodalnega transporta, ki se nanša na premikanje blaga z zaporednimi načini prevoza, pri tem pa se blago neposredno ne pretovarja, je zelo pomemben člen intermodalne transportne verige terminal. Želja po poznavanju intermodalnega transporta in terminalov me je pripeljala do razmišljanja, da izdelam diplomsko nalogo na to temo.
Keywords: Integralni transport, kombinirani transport, konvencionalni, RO-LA, FO-FO, huckepack bimodalna tehnologija....
Published: 14.01.2010; Views: 3273; Downloads: 592
.pdf Full text (1,55 MB)

5.
VPLIV POSODOBITVE ŽELEZNIŠKEGA VOZNEGA PARKA NA KOLIČINO PREPELJANIH POTNIKOV
Sašo Bratec, 2010, undergraduate thesis

Abstract: Cilj diplomske naloge je ugotoviti kako se je količina prepeljanih potnikov po železnici spreminjala po posodobitvi železniškega potniškega voznega parka. Ugotovili smo, da se število prepeljanih potnikov po železnici sicer povečuje, vendar ni moč zaznati večjega porasta prepeljanih potnikov izključno zaradi posodobitve železniškega potniškega voznega parka. Kljub vsemu je posodobitev nujen ukrep, saj le hiter, atraktiven in bolj zanesljiv prevoz lahko konkurira osebnemu vozilu, predvsem na srednje in dolge razdalje. Prav tako se ekonomsko na srednjo in daljšo razdaljo bolj splača potovati z železnico, kakor z osebnim vozilom (ob predpostavki, da se na vožnjo odpravljamo sami), še posebej, če pomislimo, da je potovanje z železnico manj stresno, kar je v današnjem načinu življenja pomemben dejavnik.
Keywords: posodobitev, vozni park, količina prepeljanih potnikov
Published: 21.12.2010; Views: 1690; Downloads: 95
.pdf Full text (3,32 MB)

6.
ANALIZA TEHNOLOŠKEGA PROCESA NA TOVORNI POSTAJI MARIBOR – TEZNO V FUNKCIJI BLAGOVNIH TOKOV
Boris Kelenc, 2010, undergraduate thesis

Abstract: V diplomski nalogi so opisani in predstavljeni tehnološki procesi dela na železniškem terminalu na postaji Maribor Tezno. V diplomski nalogi so tudi predstavljeni sistemi sodobnega transporta v železniškem prometu, prednosti in pomanjkljivosti posameznih transportnih tehnologij, analizirani so posamezni prometni tokovi in določena je izkoriščenost kapacitet na postaji. Diplomska naloga je zastavljena tako, da podaja celovit pregled problema kombiniranega in konvencionalnega transporta na postaji Maribor Tezno. Prav tako pa so podani predlogi za izboljšanje tehnoloških procesov na postaji.
Keywords: železniški tovorni promet, tehnološki proces dela, izkoriščenost tovornih kapacitet
Published: 04.02.2011; Views: 2245; Downloads: 255
.pdf Full text (3,98 MB)

7.
VPLIV DALJINSKEGA VODENJA PROMETA VLAKOV NA VARNOST V ŽELEZNIŠKEM PROMETU
Darko Megla, 2011, undergraduate thesis

Abstract: Tehnološki postopek vodenja železniškega prometa je v veliki meri odvisen od stanja javne železniške infrastrukture. Zaradi zastarelih signalnovarnostnih in telekomunikacijskih naprav na javni železniški infrastrukturi v Republiki Sloveniji še vedno prevladuje postajni način vodenja železniškega prometa. Le-ta pa temelji na velikem številu medsebojnih komunikacij med ljudmi z različnih področij, ki so posredno ali neposredno povezani z varno vožnjo vlaka. Zaradi zastarele tehnike in tehnologije ostaja še vedno človek tisti, ki sprejema ključne odločitve pri vodenju železniškega prometa. Da bi vsaj delno razbremenili izvršilne železniške delavce in zmanjšali vpliv tako imenovanega človeškega dejavnika, ki neugodno vpliva na varnost železniškega prometa, je potrebno uvesti nekatere spremembe. Zato je potrebno posodobiti železniški sistem za vodenje in nadzor prometa vlakov, ki zahteva vgradnjo sodobnih signalnovarnostnih in telekomunikacijskih naprav. Postavitev centrov za daljinski nadzor in vodenje prometa vlakov zmanjšuje vpliv človeškega dejavnika pri sprejemanju odločitev za rutinski del vodenja železniškega prometa, kar posledično povečuje tudi varnost železniškega prometa.
Keywords: železniški promet, slovensko železniško omrežje, vodenje prometa, varnost železniškega prometa, daljinsko vodenje prometa
Published: 01.07.2011; Views: 2238; Downloads: 377
.pdf Full text (1,67 MB)

8.
TEHNOLOŠKI PROCESI IN HARMONIZACIJA POSTOPKOV NA MEJNI ŽELEZNIŠKI POSTAJI DOBOVA
Dejan Vodovnik, 2011, undergraduate thesis

Abstract: Železniški promet je panoga, ki ji še vedno pripisujemo premajhno vrednost. Zaradi vseh pozitivnih lastnosti skuša Evropska unija s sprejemanjem predpisov in uredb, ki so jih članice dolžne implementirati v svojo zakonodajo, povečati uporabo železnic in odpreti trg ter tako članice gospodarsko še bolj povezati. Izboljšanje predvsem administrativnih postopkov, ki skrajšujejo čas, porabljen za prehod državnih mej, vodi do bistveno hitrejšega prometa, kar je danes ključnega pomena. Z uporabo sodobne informacijske tehnologije in homogeniziranjem nacionalnih železniških sistemov bo moč doseči, da bo vlakovna kompozicija lahko prevozila več držav brez ustavljanja, hkrati pa bo še vedno zadoščeno vsem varnostnim in carinskim kriterijem.
Keywords: tehnološki proces dela, železniška interoperabilnost, mejna železniška postaja, harmonizacija čezmejnih železniških operacij
Published: 29.09.2011; Views: 1849; Downloads: 82
.pdf Full text (1,68 MB)

9.
TEHNIČNO-TEHNOLOŠKI ELEMENTI ŽELEZNIŠKE PROGE V FUNKCIJI RACIONALNE RABE ENERGIJE ZA VLEKO VLAKOV
Klemen Ponikvar, 2011, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu je na podlagi teoretičnega raziskovanja vplivov tehnično-tehnoloških parametrov železniške proge na rabo energije za vleko vlakov analizirana poraba energije v treh najpomembnejših segmentih železniškega sistema: gradbenih parametrov proge, prometno-tehnoloških elementov ter dinamike vožnje vlaka. Gradbene parametre proge predstavljajo nagib proge, krožni lok proge in predor. V prometno-tehnoloških elementih glavno vlogo predstavlja vodenje prometa vlakov v postajnem območju in na odprti progi ter glede na vrsto SV naprav. Dinamika vožnje vlaka predstavlja suprastrukturne elemente ter skupek infrastrukturnih in prometno-tehnoloških vplivov na vožnjo vlaka. Največji prihranki energije v železniškem prometu se dosegajo z izbiro ustreznih gradbenih parametrov proge. Z optimalnim odvijanjem prometa vlakov lahko dosežemo več ciljev, najpomembnejši so zmanjšanje porabe energije za vleko vlakov, skrajšanje voznih časov vlakov ter ugoden vpliv na dinamiko vožnje vlaka. Tovorni vlaki so največji porabniki energije, zato se največ energije lahko prihrani v tem segmentu vlakov. Določene rezerve prihranka energije obstajajo tudi v segmentu potniških vlakov. Učinkovito varčevanje oz. racionalna raba energije za vleko vlakov je potrebna v vseh segmentih železniškega prometa. S programskim simulacijskim orodjem VIST so na podlagi analiz in izvedenih simulacij vožnje vlaka pod različnimi pogoji podani predlogi racionalne rabe energije z vidika železniške infrastrukture, suprastrukture in vodenja prometa vlakov. Simulacijsko orodje omogoča teoretično analizo porabe energije med vožnje vlaka v realni situaciji ter na podlagi določenih predpostavk. Podani predlogi racionalne rabe energije so implementirani v primerjalno študijo nove železniške povezave Ljubljana-letališče Jožeta Pučnika-Jesenice. Na podlagi izračunane porabe energije za vleko vlakov je bila z vidika racionalne rabe energije izbrana najugodnejša varianta nove proge.
Keywords: železniška infrastruktura, vodenje prometa vlakov, dinamika vožnje vlaka, upor proge, poraba energije, energija za vleko vlakov
Published: 02.12.2011; Views: 1852; Downloads: 612
.pdf Full text (4,22 MB)

10.
ORGANIZACIJA POTNIŠKEGA PROMETA NA ŽELEZNIŠKI POSTAJI MARIBOR
Martina Malek, 2013, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu je obravnavana možnost izboljšanja vloge železniškega prometa v javnem potniškem prometu na primeru železniške postaje Maribor. Predstavljeni so rezultati izvedene ankete potnikov na železniški postaji Maribor. Na podlagi pripomb potnikov, podatkov o prometu ter lastnih opažanj so predstavljeni bistveni ukrepi, ki bi lahko prispevali k povečanju kakovosti in pomena železniškega prometa. Pomembna je načrtovana uvedba integriranega javnega potniškega prometa v Sloveniji, ki bo prispevala k dvigu kakovosti potovanja z javnimi transportnimi sredstvi.
Keywords: železniški promet, železniška postaja, anketiranje potnikov, železniške potniške storitve
Published: 05.09.2013; Views: 1323; Downloads: 173
.pdf Full text (1,87 MB)

Search done in 0.26 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica