| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 92
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
2.
LIKOVNA TERAPIJA IN PREDŠOLSKI OTROK
Bernarda Belec, 2009, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu sem predstavila likovno terapijo in možnosti izvajanje le-te v predšolskem obdobju. Navedla sem likovna področja in likovne tehnike, s pomočjo katerih lahko izvajamo likovno terapijo. Bolj pomemben je sam proces izvajanja kot pa končni izdelek oziroma kakovost izdelka. Otrok naj bi likovno terapijo doživljal kot igro, se ob njej sprostil in notranje umiril.
Keywords: predšolska vzgoja, predšolski otrok, likovna terapija, likovna vzgoja, likovne tehnike.
Published: 20.04.2009; Views: 5201; Downloads: 1519 
(1 vote)
.pdf Full text (5,75 MB)

3.
MOTIVACIJA PRI LIKOVNIH DEJAVNOSTIH V VRTCU
Helena Šerc, 2009, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo z naslovom Motivacija pri likovnih dejavnostih v vrtcu v teoretičnem delu predstavlja vlogo in pomen likovnega izražanja, motivacijo in njen pomen pri predšolskih otrocih, motiviranje predšolskih otrok pri likovno-vzgojnem delu, naloge vzgojitelja pri likovno-vzgojnem delu v vrtcu ter Kurikulum za vrtce. Empirični del zajema raziskavo, s katero smo želeli ugotoviti, kako poteka motivacija pri likovnih dejavnostih v vrtcu. Zanimalo nas je, koliko časa namenijo vzgojiteljice motivaciji pri likovni aktivnosti, katera so najpogostejša motivacijska sredstva pri likovni aktivnosti, katere metode uporabljajo vzgojiteljice za dviganje motivacije, kateri so najpogostejši likovni motivi ter kako lahko sprememba okolja vpliva na izvajanje likovne dejavnosti. S pomočjo anonimnega anketnega vprašalnika za vzgojitelje je bila v vrtcu Jadvige Golež Maribor in v vrtcu Jožice Flander Maribor izvedena raziskava. Ugotovili smo, da vzgojiteljice motivaciji pri likovni dejavnosti povprečno namenijo pet do deset minut, da je najpogostejše sredstvo za motiviranje lutka, da so otrokom najbolj blizu živalski motivi, kakor tudi da sprememba okolja motivacijsko vpliva na otroka. Rezultati raziskave so tabelarično, grafično in interpretacijsko predstavljeni v empiričnem delu diplomskega dela.
Keywords: predšolski otrok, likovno izražanje, motivacija, motiv, motiviranje, vzgojitelj.
Published: 06.07.2009; Views: 6707; Downloads: 1172
.pdf Full text (370,31 KB)

4.
RAZVOJ TAKTILNIH OBČUTKOV PRI OTROCIH PRVEGA STAROSTNEGA OBDOBJA V OKVIRU LIKOVNE DEJAVNOSTI
Mojca Bider, 2010, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo z naslovom Razvoj taktilnih občutkov pri otrocih prvega starostnega obdobja v okviru likovne dejavnosti v teoretičnem delu predstavlja celosten razvoj predšolskega otroka s poudarkom na njegovem zaznavnem razvoju in razvoju likovnega izražanja. V teoretičnem delu je predstavljen Kurikulum za vrtce, kot dokument, ki predstavlja strokovno podlago za delo v vrtcu ter likovno izražanje predšolskih otrok. Predstavljena so načela, cilji in naloge ter metode in oblike dela pri likovni vzgoji v vrtcu. Podrobno je razčlenjeno področje kiparstva. V sklopu kiparstva so predstavljeni otrokovo doživljanje le-tega prek tipa, likovna izrazila, tehnike in materiali, ki jih v vrtcu lahko uporabljamo. Empirični del zajema raziskavo, s katero smo želeli ugotoviti, katere dejavnosti so primerne za razvoj taktilnih občutkov pri otrocih prvega starostnega obdobja. Raziskovalni vzorec je bila skupina otrok, starih od enega leta do dveh let. Otroci so ob številnih ponujenih dejavnostih za razvoj taktilnih občutkov imeli možnost z lastno aktivnostjo pridobivati številna nova znanja in izkušnje. Interpretacija rezultatov je podana v zaključnem delu empiričnega diplomskega dela.
Keywords: otroci, predšolska vzgoja, likovna vzgoja, kiparstvo, taktilni občutki
Published: 10.03.2010; Views: 3497; Downloads: 512
.pdf Full text (20,08 MB)

5.
PROSTORSKO OBLIKOVANJE V 1. RAZREDU OSNOVNE ŠOLE
Valerija Florjančič, 2010, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo obsega teoretični in projektni — praktični del. V teoretičnem delu je predstavljen razvoj otrokovega likovnega izražanja, vsebina likovne vzgoje ter beseda o projektnem učnem delu. V praktičnem delu diplomskega dela pa je prikazan projekt na temo Moj domači kraj. Sodelovali so učenci 1. razreda osnovne šole.Učenci so se na to temo preizkušali v različnih tehnikah prostorskega oblikovanja. Namen raziskave je bilo ugotoviti kvaliteto pojavljanja določenih vedenj učencev ter njihovo ustvarjalost in motiviranost pri delu. Učenci so pri gradnji različnih prostorskih tvorb razvijali kreativno mišljenje, navajali so se na aktivno delo in samostojnost, bogatili pa so tudi zmožnost opazovanja različnih prostorov. Diplomsko delo pa vsebuje tudi predloge za nadgradnjo tega projekta. Ponuja namreč ideje za različne likovne dejavnosti z likovno tehniko kiparstva.
Keywords: Likovna vzgoja Prostorsko oblikovanje Razvoj otrokovega likovnega izražanja Vsebina likovne vzgoje Projektno delo
Published: 10.03.2010; Views: 4121; Downloads: 340
.pdf Full text (4,77 MB)

6.
IZKUSTVENO UČENJE PO MODELU DAVIDA A. KOLBA V GALERIJI
Urška Babuder, 2010, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo z naslovom »Izkustveno učenje po modelu Davida A. Kolba v galeriji« je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu naloge predstavljamo vzgojno in izobraževalno vlogo galerije. V nadaljevanju smo predstavili izkustveno učenje po modelu Davida A. Kolba, ki smo ga prenesli na vzgojno-izobraževalno delo v galeriji. V tem delu naloge bomo predstavili pedagoške aktivnosti v Umetnostni galeriji Maribor, pri katerih smo ugotovili, da že vsebujejo elemente izkustvenega učenja. Predstavili bomo didaktični pripomoček, naloge in igre, ki smo jih oblikovali po Kolbovem modelu in ki so primerni za uporabo v galerijskem izobraževanju ob razstavi Poletje, predlogi za stalno zbirko v UGM. Z diplomsko nalogo želimo pokazati pomembnost vključevanja izkustvenega učenja v vzgojno-izobraževalno delo galerije, kjer ima osrednjo vlogo osebna izkušnja učenca. Z anketnim vprašalnikom smo v empiričnem delu diplomske naloge predstavili mnenja učiteljev o didaktičnem vodenju po razstavi Poletje, predlogi za stalno zbirko in o uspešnem vključevanju izkustvenega učenja vanj. Ob vodenju smo galerijski animatorji kot pripomočke uporabljali didaktične igre in naloge, ki smo jih oblikovali po Kolbovem modelu izkustvenega učenja. Navedene didaktične pripomočke smo uporabljali pri različnih starostnih skupinah, ki smo jih priredili glede na njihove individualne in specifične lastnosti. Glede na lastne izkušnje in glede na rezultate anketnega vprašalnika smo ugotovili, da izkustveno učenje po Kolbovem modelu odlično vpliva na vzgojno-izobraževalno delo v galeriji, na obiskovalce in tudi na nas, izvajalce. Izkustveno učenje je dvosmerno učenje, ki je tudi nas obogatilo z novimi izkušnjami.
Keywords: GALERIJA, IZKUSTVENO UČENJE, DAVID A. KOLB, IZOBRAŽEVANJE V GALERIJI
Published: 10.03.2010; Views: 3457; Downloads: 580
.pdf Full text (50,14 MB)

7.
RISARSKE LIKOVNE TEHNIKE V VRTCU TONČKE ČEČEVE CELJE
Mihaela Jelenc, 2010, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo z naslovom Risarske likovne tehnike v vrtcu Tončke Čečeve Celje obravnava risarske likovne tehnike v teoriji in praksi. V teoretičnem delu smo predstavili umetnost v Kurikulumu in na kratko opisali vsa likovna področja ter njihova izrazna sredstva. Podrobneje smo predstavili vse risarske likovne tehnike, materiale, orodja, podlage in formate, s katerimi se lahko v predšolskem obdobju ustvarjalno izražamo. Predstavili smo tudi vrtec Tončke Čečeve Celje in prikazali njegove uspehe na umetniškem področju. V empiričnem delu smo prikazali raziskavo, s katero smo želeli ugotoviti prisotnost risarskih likovnih tehnik, materialov, orodij, podlag in formatov v vrtcu Tončke Čečeve Celje. Uporabili smo deskriptivno metodo pedagoškega raziskovanja — anketni vprašalnik, ki je bil razdeljen vzgojiteljicam vrtca Tončke Čečeve Celje. Dobljene rezultate smo obdelali in potrdili ali ovrgli raziskovalne hipoteze. Raziskava je pokazala, da se med umetniškimi zvrstmi, likovne in oblikovne dejavnosti ne pojavljajo najpogosteje pri vzgojnem delu v vrtcu. Na likovnem področju je najpogosteje prisotno risanje, pri katerem vzgojiteljice uporabljajo najrazličnejše materiale, pripomočke, podlage in formate. Nekatere uporabljajo pogosteje, nekaterih, žal, nikoli.
Keywords: KLJUČNE BESEDE: predšolska vzgoja, likovna vzgoja, didaktika likovne dejavnosti, likovne dejavnosti, likovni materiali, likovni pripomočki.
Published: 07.04.2010; Views: 5417; Downloads: 1154
.pdf Full text (1,36 MB)

8.
LIKOVNO VREDNOTENJE VRTCA - VRTEC TEZNO, NOTRANJA PODOBA VRTCA
Rebeka Knez, 2010, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo z naslovom Likovno vrednotenje vrtca — Vrtec Tezno, Notranja ureditev vrtca zajema teoretični in empirični del. Diplomsko delo je nastalo v sodelovanju s Kristino Korošec, s katero iz podobnih teoretičnih izhodišč izpeljujeva vsaka svoj empirični del. V teoretičnem delu smo predstavili Kurikulum za vrtce, ki je osnova za kakovostno delo v vrtcu ter posebej opredelili področje umetnosti. Podrobneje smo predstavili barve in psihološki učinek barve na človeka. Svoje poglavje smo namenili tudi notranjemu izgledu vrtca od različnih likovnih tehnik in formatov do uporabe znakov skupin. Opisali smo tudi osnove za vrednotenje likovnih del in predstavili Vrtec Tezno. V empiričnem delu smo predstavili ocenjevalno lestvico za notranjo ureditev vrtca. Želeli smo izdelati objektivne kriterije, po katerih bodo lahko drugi vrtci samoovrednotili notranjo podobo svojega vrtca. Uporabili smo deskriptivno metodo pedagoškega ocenjevanja — ocenjevalno lestvico za vrednotenje notranje ureditve vrtca, ki smo jo sami izpolnjevali s pomočjo sistematičnega opazovanja štiriindvajsetih oddelkov Vrtca Tezno. Interpretacija rezultatov je podana v zaključnem delu empiričnega dela diplomske naloge.
Keywords: predšolska vzgoja, likovna vzgoja, kurikulum, otrok in barva, urejanje likovnega okolja, Vrtec Tezno.
Published: 05.07.2010; Views: 2141; Downloads: 306
.pdf Full text (3,82 MB)

9.
LIKOVNO VREDNOTENJE VRTCA - VRTEC TEZNO, ZUNANJA PODOBA VRTCA
Kristina Korošec, 2010, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo z naslovom Likovno vrednotenje vrtca — Vrtec Tezno, Zunanja podoba vrtca zajema teoretični in empirični del. Diplomsko delo je nastalo v sodelovanju z Rebeko Knez, saj iz podobnih teoretičnih izhodišč izpeljujeva vsaka svoj empirični del. V teoretičnem delu smo predstavili Kurikulum, ki pomeni strokovno podlago za delo v vrtcih. Predstavili smo pomen kurikuluma, njegove cilje, načela ter področje umetnosti. Podrobneje smo predstavili barvo, ki zajema delitev barv, njihove lastnosti, simboliko in funkcionalno vrednost barv kot tudi psihološki učinek barv na človeka. Prav tako smo se osredotočili na zunanjo podobo vrtca, od njegovega igrišča do projekta Forma Viva in same spletne strani vrtca. Dotaknili smo se tudi logotipa Vrtca Tezno, ki je njihov zaščitni znak ter predstavili Vrtec Tezno. V empiričnem delu smo predstavili ocenjevalno lestvico za zunanjo ureditev vrtca, s katero smo želeli izdelati objektivne kriterije, po katerih bodo lahko vrtci samoovrednotili svojo zunanjo podobo vrtca. Zajeli smo pestrost barv, prisotnost različnih materialov, dekoracij, likovnih tehnik ter drugih zanimivosti, s katerimi se lahko vrtec predstavi zunanji okolici. Pri opazovanju smo uporabili deskriptivno metodo pedagoškega ocenjevanja — ocenjevalno lestvico za vrednotenje zunanje ureditve vrtca, ki smo jo izpolnjevali s sistematičnim opazovanjem štirih enot Vrtca Tezno. Interpretacija rezultatov je podana v zaključnem delu empiričnega dela.
Keywords: Ključne besede: predšolska vzgoja, likovna vzgoja, kurikulum, otrok in barva, urejanje likovnega okolja, logotip, spletna stran, Vrtec Tezno.
Published: 05.07.2010; Views: 3153; Downloads: 205
.pdf Full text (2,63 MB)

10.
NEGATIVNI VPLIV POBARVANK V VRTCU
Katja Gilčvert, 2010, undergraduate thesis

Abstract: V teoretičnem delu diplomskega dela je s pomočjo znanstvene literature opisan razvoj otrokovega likovnega izražanja, njegova vloga in pomen. Pomembno vlogo ima poglavje Likovna ustvarjalnost otrok in poglavje, ki predstavlja dejavnike ter načine, ki spodbujajo ali pa zavirajo ustvarjalnost otrok. Na kratko smo opisali risarsko likovno tehniko, in sicer risanje s flomastrom, ki smo si jo izbrali in uporabili pri raziskavi v empiričnem delu diplomske naloge. Pomembno vlogo ima del z naslovom Pobarvanke in priročniki, ki otroka učijo in naučijo risati, v katerem smo predstavili ključna dejstva tega problema. Z eno povedjo lahko rečemo, da je ustvarjalnost temelj likovne vzgoje in da mora imeti otrok vedno možnost, da se likovno izraža in ustvarja na lasten način, brez kakršnih koli priročnikov, ki bi otroku nakazovali, kaj in kako mora nekaj narisati. Pridobljena empirična spoznanja razkrivajo, da so priprave otroških likovnih pobarvank smiselne in bodo nadomestile obstoječe likovno sporne pobarvanke. Prav tako so primerni tudi motivi, ki smo jih izbrali kot osnovo za otroške pobarvanke. Otroci so bili uspešni pri risanju pobarvank. Stopnja interesa zanje je bila zelo pozitivna.
Keywords: Likovna vzgoja, predšolski otroci, ustvarjalnost, pobarvanke.
Published: 11.10.2010; Views: 3271; Downloads: 451
.pdf Full text (5,40 MB)

Search done in 0.27 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica