| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 25
First pagePrevious page123Next pageLast page
1.
Vizualna komunikacija na Instagramu : primer Slovenske turistične organizacije in izbranih slovenskih destinacij
Luka Stanić, 2024, master's thesis

Abstract: Instagram je postal eno glavnih promocijskih orodij. Destinacija se mora zavedati trendov in promocijskih vsebin, ki so predstavljene na Instagramu, da lahko konkurira na visoko konkurenčnem trgu. Za uspešno promocijo destinacije je treba razumeti, kako destinacijo promovirati, in kar je še bolj pomembno, vedeti, katere vsebine promovirati. Vsebina promocije mora temeljiti na preferencah uporabnikov, torej občinstva. Da bi ugotovili, kaj promovirati, še več, kakšne so preference občinstva, smo naredili tematsko analizo Instagram objav STO in izbranih slovenskih destinacij ter izvedli kvantitativno raziskavo, katere namen je bil pridobiti preference anketirancev glede določenih pojavov. Prišli smo do spoznanja, da se na Instagramu najbolj promovirajo naravni elementi, da sta na fotografijah najbolj zastopani naravni barvi modra in zelena ter da so predmeti na fotografijah največkrat povezani z naravo. Ugotovili smo tudi, da anketiranci dajejo prednost naravni dediščini pred kulturno dediščino, imajo višjo stopnjo naklonjenosti fotografijam s prevladujočimi naravnimi barvami (modro in zeleno) kot fotografijam z drugimi prevladujočimi barvami, dajejo prednost fotografijam iz uradnih virov v primerjavi s fotografijami iz neuradnih virov (UGC) in da imajo raje fotografije pokrajin, kjer ni ljudi. Na podlagi ugotovitev smo izdelali model za uspešno objavo fotografij na Instagramu, ki služi kot vodilo destinacijam in turističnim deležnikom.
Keywords: vizualno komuniciranje, identiteta destinacije, turizem, družbeni mediji, odnosi z javnostmi.
Published in DKUM: 26.03.2025; Views: 0; Downloads: 18
.pdf Full text (12,18 MB)

2.
Pojav zanosa v turistični izkušnji : diplomsko delo univerzitetnega študija
Carina Petrič, 2024, undergraduate thesis

Abstract: Diplomska naloga je osredinjena na psihološko stanje, ki se imenuje zanos, specifično na pojav zanosa v turistični izkušnji. Zanos je motivacijski dejavnik, ki omogoča vztrajanje v turističnih aktivnostih in spodbuja globok občutek zadovoljstva, zato je pomemben del turistične izkušnje. Teoretični del naloge vsebuje pregled literature s področja zanosa in proučevanja zanosa v turističnih študijah. Opredeljeni so dejavniki, za katere je predpostavljeno, da vplivajo na zanos. Dejavniki so interpretacija znamenitosti s strani turističnega vodnika, predhodno poznavanje destinacije, pričakovanje prijetne izkušnje in razdalja od kraja bivanja do destinacije. V empiričnem delu je s pomočjo anketnega vprašalnika ugotovljeno, ali ti dejavniki povečujejo zanos. Vprašalnik je bil razdeljen med domačimi in tujimi turisti na destinaciji Maribor. Ugotovljeno je bilo, da je imelo turistično vodenje vpliv na zgolj nekaj indikatorjev zanosa, ne pa na celoto oz. večino indikatorjev. Pri sedmih od devetih dimenzij zanosa je bila ugotovljena povezava s poznavanjem destinacije, kar pomeni, da je večja možnost za občutenje zanosa, če destinacijo pred obiskom poznamo. Med odvisnimi spremenljivkami in oddaljenostjo ni bilo najdene statistično pozitivne povezave. Dognano je bilo tudi, da turisti z višjimi pričakovanji občutijo tudi večji zanos. Izsledki raziskave so lahko v pomoč turistični industriji pri oblikovanju produktov.
Keywords: zanos, turistična izkušnja, turistično vodenje, razdalja, pričakovanja
Published in DKUM: 16.07.2024; Views: 149; Downloads: 108
.pdf Full text (2,26 MB)

3.
Vključevanje tehnik sproščanja v velnes ponudbo Skupnosti slovenskih naravnih zdravilišč : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študija
Aida Babajić, 2024, undergraduate thesis

Abstract: V zadnjih letih se je močno povečalo zanimanje za področje tehnik sproščanja in duševnega zdravja. Tehnike sproščanja s svojimi pozitivnimi vplivi, kot so zmanjšanje in obvladovanje stresa, stopnje anksioznosti, depresije in ostalih duševnih motenj, pomagajo s krepitvijo posameznikovega duševnega in fizičnega zdravja. S svojo raziskavo smo hoteli poudariti pomen nadaljnjega razvoja ter vključitev tehnik sproščanja v velnes ponudbo Skupnosti slovenskih naravnih zdravilišč. Zanimalo nas je, v kolikšni meri so turisti zadovoljni s trenutno ponudbo velneških storitev in kažejo zanimanje za produkte, ki vključujejo tehnike sproščanja ter stopnjo zanimanja populacije glede ozaveščenosti o metodi čuječnosti. S pomočjo sekundarnih virov smo analizirali ponudbo Skupnosti slovenskih naravnih zdravilišč, ozavestili pomen tehnik sproščanja, preučili trend čuječnosti in podali predloge za izboljšanje turistične velnes ponudbe v Skupnosti slovenskih naravnih zdravilišč. V naši raziskavi je sodelovalo 170 anketirancev. S pomočjo uporabe kvantitativne metode smo ugotovili, da večina potencialnih turistov že uporablja tehnike sproščanja ter so v prihodnosti pripravljeni poskusiti turistične produkte, ki le-te vključujejo. Prav tako smo na podlagi pridobljenih rezultatov razbrali, da ljudje duševno zdravje štejejo za eno izmed najpomembnejših življenjskih področij.
Keywords: Skupnost slovenskih naravnih zdravilišč, dobro počutje, duševno zdravje, tehnike sproščanja, čuječnost
Published in DKUM: 12.07.2024; Views: 168; Downloads: 42
.pdf Full text (1,42 MB)

4.
Virtualni ogledi 360° v turizmu : diplomsko delo univerzitetnega študija
Katarina Oštrbenk, 2024, undergraduate thesis

Abstract: Virtualni ogledi, digitalne replike resničnih lokacij, ki so dostopne kjer koli z internetno povezavo, vključujejo 360-stopinjske panoramske fotografije in interaktivne elemente, kot so videoposnetki, zvočna pripoved in besedilni opisi. Njihov pomen se je povečal med pandemijo COVID-19, ko so se zaradi zdravstvenih pomislekov in omejitev soočali s potovalnimi omejitvami. Virtualni ogledi so za podjetja hkrati tudi močna trženjska orodja, saj ponujajo platformo za predstavitev izdelkov, storitev ali objektov potencialnim strankam. Namen diplomske naloge je bil preučiti učinkovitost virtualnih ogledov v primerjavi z drugimi medijskimi oblikami (kot so fotografije in video posnetki) pri spodbujanju obiska gradu Brežice. V študiji sta bila uporabljena eksperiment in kvantitativni anketni vprašalnik, s katerima se je ugotavljal vpliv različnih načinov predstavitve na stališča in namere posameznikov za obisk gradu. S primerjavo virtualnih ogledov z drugimi medijskimi oblikami je raziskava poskušala ugotoviti njihovo relativno učinkovitost pri spodbujanju turizma na gradu Brežice.
Keywords: virtualni ogledi, turizem, trženjsko orodje, namera obiska, medijske oblike
Published in DKUM: 19.04.2024; Views: 236; Downloads: 56
.pdf Full text (2,39 MB)

5.
Striving to be different but becoming the same : creativity and destination brands promotional videos
Tjaša Alegro, Maja Turnšek, 2020, original scientific article

Abstract: Social networks have become an important supplement to traditional forms of marketing channels for destination branding. YouTube is believed to be one of the most influential social media and video sharing platforms. Its visual character, informal setting and address of the youth segment would expectedly mean a high level of creativity in the process of destination branding. By means of qualitative analysis of what are considered to be the best videos as self-selected by the European destination management organizations (DMOs), we wished to ascertain how creative these best case examples really were. The results show that the videos are extremely similar, with the most common type a "collage" of only loosely connected visuals with rare elements of storytelling or humor as the most typical creative approaches. While following the desire to show the diversity of a destination, the destination branding videos paradoxically become a collection of similar visual images and thus fail to contribute to the differentiation of the destination brand. The results show that future advice to practitioners of destination marketing for YouTube is to go beyond the typical "collage" genre of a destination marketing video and focus more on storytelling, humor and especially the most difficult step in the destination branding: strategically focusing on the smaller number of specifics that differentiate a destination rather than on the multitude of the highly diverse experiences.
Keywords: creativity, destination branding, YouTube, storytelling, humor
Published in DKUM: 29.01.2024; Views: 284; Downloads: 43
.pdf Full text (3,65 MB)
This document has many files! More...

6.
Prihodnost je digitalizacija kulturne dediščine
Tjaša Alegro, Vita Petek, 2021, independent scientific component part or a chapter in a monograph

Keywords: kulturna dediščina, digitalizacija, Slovenija
Published in DKUM: 25.01.2024; Views: 220; Downloads: 41
.pdf Full text (7,96 MB)
This document has many files! More...

7.
Gradovi Posavja
Vita Petek, Tjaša Alegro, 2021, preface, editorial, afterword

Keywords: gradovi, Posavje
Published in DKUM: 25.01.2024; Views: 246; Downloads: 33
.pdf Full text (7,96 MB)
This document has many files! More...

8.
Uvod v trženjsko komuniciranje Banove domačije
Maja Turnšek, Tjaša Alegro, 2021, independent professional component part or a chapter in a monograph

Keywords: turizem, študija izvedljivosti, turistična ponudba in povpraševanje, Artiče, marketing destinacije, Posavje
Published in DKUM: 25.01.2024; Views: 285; Downloads: 41
.pdf Full text (17,78 MB)
This document has many files! More...

9.
Digitalizacija kulturne dediščine na primeru UNESCO vrednot v EU
Nejc Pozvek, Urška Starc Peceny, Boštjan Brumen, Maja Turnšek, Tjaša Alegro, Katja Kokot, Matevž Straus, 2021, published scientific conference contribution

Abstract: Raziskava v okviru projekta Turizem 4.0 je bila izvedena s ciljem ustvariti boljši pregled nad evropskim ekosistemom na področju digitalizacije kulturne dediščine % skozi prizmo razvoja turizma. Zanimalo nas je, kdo so ključni akterji, kakšni so odnosi med njimi in kakšni trendi na področju digitalizacije kulturne dediščine z namenom razvoja turizma; vse skupaj tudi skozi prizmo odziva na pandemijo korona virusa, kar je hkrati pred-stavljalo aktualizacijo raziskave glede na razmere, ob enem pa tudi ključno omejitev zaradi relativno slabega odziva. Ugotovljeno je bilo, da večina lokacij UNESCO vrednot uporablja tehnološko relativno manj zahtevne rešitve, katerih ni nadgrajevala v času pandemije; več pozornosti je bilo v tem času s strani upravljavcev izbrane dediščine namenjene inovativnim spletnim rešitvam. Te so bile ustvarjene tako s pomočjo specializiranih IT podjetij in strokovnjakov (tudi iz kreativnih in kulturnih industrij) kot brezplačnih/nizkocenovnih spletnih rešitev za podporo produktom, financirane iz raznolikih (v največji meri javnih) virov in ponujene v uporabo med pandemijo večinoma brezplačno. Delež spletnih obiskovalcev UNESCO vrednot se je v povprečju le minimalno povečal, bistveno pa je upadel na lokacijah samih. Izstopa potreba (in želja) po več sredstvih, znanja in povezovanja na področju digitalizacije dediščinskih vsebin.
Keywords: kulturna dediščina, digitalizacija, UNESCO, vrednote, tehnologija, turizem
Published in DKUM: 24.01.2024; Views: 266; Downloads: 15
.pdf Full text (24,52 MB)
This document has many files! More...

10.
XR tehnologije in 360-stopinjski posnetki na področju turizma
Peter Kopić, Tjaša Alegro, 2021, published scientific conference contribution

Abstract: V tem strokovnem prispevku bodo prestavljene tehnologije tako imenovane podaljšane resničnosti (ang. Extended Reality) ali XR, pod katero uvrščamo VR, AR in MR tehnologije ter 360-stopinjski posnetki. Gre za tehnologije, ki se pojavljajo v turistični industriji in so vsako leto bolj razširjene, njihova uporaba pa vse bolj priljubljena zaradi dodane vrednosti, ki jo prinašajo uporabniški izkušnji. Opredelili bomo XR tehnologije in 360-stopinjske posnetke ter kako se med seboj razlikujejo. Izpostavili bomo tudi problematiko poimenovanja VR tehnologij v strokovni in znanstveni literaturi in pomembno razlikovanje med njimi, glede na stopnjo potopitvene izkušnje, ki jo določena VR tehnologija ponuja uporabniku. V prispevku se bomo prav tako dotaknili doprinosa teh tehnologij pri spremembah v turizmu v povezavi s pandemijo Covid-19 in novih trendov poto-vanj oziroma vedenja turistov ter smernic za ponovni zagon turizma, ki so povezani tudi z uporabo sodobnih tehnologij. Predstavljeni bodo že uveljavljeni načini in možnosti uporabe v turizmu oz. kako prispevajo k izkušnji na destinaciji, kot tudi izbrani primeri dobrih praks uporabe omenjenih tehnologij na primeru Slovenije in širše regije.
Keywords: podaljšana resničnost, XR, VR, AR, 360-stopinsjki ogledi, tehnologija, turizem, virtualna resničnost, razširjena resničnost, navidezna resničnost
Published in DKUM: 24.01.2024; Views: 232; Downloads: 15
.pdf Full text (24,52 MB)
This document has many files! More...

Search done in 0.26 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica