| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 2 / 2
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
Povezanost med slogi navezanosti in razumevanjem dvoumnih elektronskih sporočil
Zlatka Cugmas, Tjaša Šendlinger, 2018, original scientific article

Abstract: Problem raziskave, v kateri je sodelovalo 184 dodiplomskih študentov, je bil preučiti povezanost med slogi navezanosti in razumevanjem dvoumnih elektronskih sporočil. Cilj raziskave je bil preizkusiti vprašalnik z devetimi zgodbami za ugotavljanje razumevanja dvoumnih elektronskih sporočil (Cugmas, neobjavljeno delo). Poleg njega smo v raziskavi uporabili Vprašalnik navezanosti na vrstnike (Armsden in Greenberg, 1987), Vprašalnik navezanosti za odrasle (Collins, 1996) in Vprašalnik medosebnih odnosov (Bartholomew in Horowitz, 1991). Udeleženci so pri vsaki zgodbi z dvoumnim elektronskim sporočilom izbrali enega izmed štirih odgovorov, kako bi sami razumeli sporočilo, za katere smo predvidevali, da so povezani s štirimi slogi navezanosti. Rezultati so delno potrdili postavljeno hipotezo, da je negativno razumevanje dvoumnih elektronskih sporočil povezano z ne varnimi slogi navezanosti.
Keywords: študenti, medosebne komunikacije, elektronska sporočila, navezanost, dvoumna elektronska sporočila, slogi navezanosti
Published in DKUM: 04.06.2025; Views: 0; Downloads: 3
.pdf Full text (920,79 KB)
This document has many files! More...

2.
Povezava med razumevanjem dvoumnih elektronskih sporočil in stili navezanosti
Tjaša Šendlinger, 2017, master's thesis

Abstract: Magistrsko delo z naslovom Povezava med razumevanjem dvoumnih elektronskih sporočil in stili navezanosti sestavljata dva dela, in sicer teoretični in empirični del. V teoretičnem delu smo opredelili pojem navezanosti, predstavili teorijo navezanosti in opisali vzorce in stile navezanosti v otroštvu, še posebej smo poudarili razvoj navezanosti v odraslosti, ker raziskava zajema populacijo študentov. Preučili smo značilnosti štirih stilov navezanosti pri odraslih. V drugem poglavju teoretičnega dela magistrskega dela smo opredelili pojem komunikacije, predstavili različne oblike komuniciranja in pojasnili značilnosti elektronsko podprte komunikacije. Ker nas zanima, kako študentje razumevajo dvoumna elektronska sporočila, bomo pojasnili prej omenjeni pojem in opisali nekaj pravil elektronsko podprtega komuniciranja. V empiričnem delu smo rezultate pridobili s pomočjo štirih anketnih vprašalnikov. Vprašalnike je rešilo 184 študentov treh različnih fakultet, od prvega do četrtega letnika študija. V magistrskem delu nas je zanimalo, kakšna je povezava med razumevanjem dvoumnih elektronskih sporočil in stili navezanosti študentov glede na spol. Podatke, ki smo jih pridobili, smo obdelali s statističnim programom SPSS in z različnimi statističnimi metodami. Ugotovili smo, da obstajajo razlike med spoloma v razumevanju dvoumnih elektronskih sporočil, in sicer več moških razumeva dvoumna elektronska sporočila na načine, ki izražajo nevarno navezanost v primerjavi z udeleženkami raziskave. Pokazalo se je, da bolj pozitivno razumevajo dvoumna elektronska sporočila tisti udeleženci, ki bolj odkrito komunicirajo z vrstniki in izražajo več bližine v navezanosti ter manj odvisnosti. Tisti udeleženci, ki razvijejo anksiozne odnose z drugimi, razumevajo dvoumna elektronska sporočila na načine, ki izražajo nevarno navezanost. Sklenemo lahko, da bolj negativno razumevajo dvoumna elektronska sporočila tisti, ki imajo višji rezultat odklonilno izogibajočega stila navezanosti.
Keywords: navezanost, stili navezanosti, elektronska sporočila, študentje, dvoumno izražanje
Published in DKUM: 25.05.2017; Views: 1795; Downloads: 168
.pdf Full text (1016,84 KB)

Search done in 0.02 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica