| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 2 / 2
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
HUMOR V TISKANIH OGLASIH
Tina Šalamun, 2012, undergraduate thesis

Abstract: Humor v slovarju pomeni kakovost – da si zabaven ali smešen, ampak v oglaševanju je to zelo resen ter tvegan posel. Namen oglaševanja s humorjem je več kot samo spraviti v smeh par ljudi. Potrebno je upoštevati, da kadar se uporablja humor v oglaševanju, da so različne stvari smešne različnim ljudem. Oglas, ki lahko nekoga nasmeji, lahko pri drugem pusti slabi vtis. Humor se v oglaševanju uporablja že vrsto let, vendar na slovenskem trgu ni toliko prisoten še posebej v tiskanih oglasih. Kljub temu da je humor učinkovit mehanizen za ustvarjanje pozornosti, je ključnega pomena za oglaševalce, da najdejo primerno vrsto humorja za svoj izdelek. Predvsem uporabljene vrste humorja so:satira, resonanca, parodija, dovtip ter humor na lasten račun. Večina oglasov po teh kriterij je povprečna, čeprav obstaja tudi nekaj kakovostnih. Kljub različnim medijem, ki so nam na voljo, se še vedno v veliki meri odločajo za oglaševanje preko tiskanih medijev, kateri so še vedno priljubljen način oglaševanja. Tiskane oglase zasledimo v revijah, časopisih, plakatih in drugih publikacijah Podrobneje so opisani tiskani oglasi, katere sem uporabila tudi v analizi praktičnega dela diplomskega seminarja.
Keywords: humor, vrste humorja, oglaševanje, tiskani oglasi
Published: 18.12.2012; Views: 1102; Downloads: 133
.pdf Full text (1,23 MB)

2.
ETIČNE DILEME SPLETNEGA PIRATSTVA
Tina Šalamun, 2016, master's thesis

Abstract: V magistrski nalogi obravnavamo spletno piratstvo iz etičnega ter ekonomskega vidika. Piratstvo je dejavnost, kjer se kršijo avtorske pravice določene osebe. O spletnem piratstvu pa govorimo takrat, kadar gre za nelegalno kopiranje in prenašanje avtorsko zaščitenih vsebin z interneta. Internet je okolje, ki uporabnikom daje vtis, da so njihova dejanja brez posledic, kar botruje večji naklonjenosti spletnemu piratstvu. Slednja oblika je dandanes najbolj razširjena in predstavlja veliko grožnjo industrijam programske opreme in medijskih datotek. Težko je natančno določiti stopnjo spletnega piratstva in njegov vpliv na zakonito prodajo. Vendar lahko z gotovostjo trdimo, da je piratstvo velik problem predvsem med mladimi. Visoka stopnja piratstva je privedla do nedavnih sprememb na področju prava glede ustreznejše zaščite intelektualnih pravic na internetu. Kljub številnim aktivnostim in ukrepom organizacij v boju proti spletnemu piratstvu ne prihaja do znatnega upadanja spletnega piratstva. Magistrsko delo je sestavljeno iz dveh delov, in sicer iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu opredelimo pojem etike in morale ter etičnost uporabe spleta. V nadaljevanju obravnavamo obstoječa spoznanja s področja spletnega piratstva. Osredotočili smo se na dejavnike, ki vplivajo na stopnjo spletnega piratstva, na njegove prednosti in slabosti za posamezne udeležence in finančne posledice, ki jih prinaša spletno piratstvo avtorjem in industrijam ter boj teh organizacij proti piratstvu. Poudarek smo dali etičnim dilemam spletnega piratstva z argumenti za in proti ter raziskavam, ki so bile že izvedene na tem področju. V študijah, izvedenih na temo spletnega piratstva, je piratstvo označeno kot neetično obnašanje. Z vidika posameznikov spletno piratstvo uvrščamo med etične dileme, saj se posamezniki zavedajo, da počnejo nekaj narobe, vendar zaradi vpliva ostalih odločujočih dejavnikov jim njihova dejanja ne predstavljajo spornosti. Etika deluje v ozadju, ko se uporabniki spleta odločijo za nezakonit prenos vsebin. Kljub prevladujočemu prepričanju da spletno piratstvo ne posega v moralo in etiko, veliko ljudi poskuša racionalizirati svoje ravnanje z različnimi tehnikami upravičevanja. V empiričnem delu magistrske naloge smo analizirali rezultate raziskave, ki je bila izvedena med slovenskimi in britanskimi uporabniki spleta. Analizirali smo odnos posameznikov do spletnega piratstva z izbranim vidikom etične obravnave in ekonomskega vidika. Glavni namen naloge je preučiti etična stališča uporabnikov ter vpliv odločujočih dejavnikov na prenašanje nelegalnih vsebin s spleta. Na podlagi ugotovitev iz raziskave smo v nadaljevanju oblikovali predloge za zmanjšanje stopnje spletnega piratstva, saj po teoretičnih izhodiščih spletnega piratstva trenutno še ni mogoče popolnoma preprečiti. Magistrsko nalogo smo zaključili s predstavitvijo odprtih problemov s področja spletnega piratstva za nadaljnjo raziskavo.
Keywords: spletno piratstvo, etične dileme, zabavne industrije, antipiratske organizacije, kraja intelektualne lastnine.
Published: 10.03.2016; Views: 1198; Downloads: 188
.pdf Full text (2,83 MB)

Search done in 0.05 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica