1.
Planiranje razvoja izbranega podjetja na ravni strateškega managementaTilen Horvat, 2023, master's thesis
Abstract: Planiranje razvoja podjetja je zahtevna naloga strateškega managementa podjetja. Vsako podjetje si želi uspeha, naj bo to na ravni rasti in/ali razvoja. Ključnega pomena pri razvoju je že pravilno zastavljena vizija in politika podjetja. To pomeni, da ima podjetje oz. podjetnik vizijo, kam želi pripeljati podjetje. Nato je naloga ostalih ravni managementa, da sledijo tej viziji in skupaj uresničujejo zastavljene cilje in snujejo strategije. Slednje so zelo pomembne pri samem razvoju podjetja. Strategija je torej način ali pot, kako bo podjetje doseglo zastavljene cilje in uspeh. Poznamo več vrst strategij, in sicer: temeljno strategijo, poslovne strategije in splošne strategije. Temeljna strategija je tista glavna/vodilna strategija podjetja, ki ji morajo vsi slediti. Poslovne strategije so že vezane na posamezno poslovno področje in so prav tako pomembne. Splošne strategije pa se pojavljajo na več področjih poslovanja podjetja in se odražajo v temeljnih in poslovnih strategijah.
V magistrski nalogi smo omenjena teoretična spoznanja aplicirali na primeru podjetja Poslovni sistem Mercator, d. o. o. Na področju trgovine prvih pet trgovcev pokriva kar 92 % trga. Na slovenskem trgu je Mercator še vedno največji. Imajo tudi največ trgovin. Njihov tržni delež se giblje okrog 30 %. Predmet obravnave je bilo planiranje razvoja na ravni strateškega managementa. Proučili smo podjetje in njegovo okolje. Pri analizi okolja smo na podlagi spoznanj zapisali priložnosti podjetja, ki jih lahko izkoristi in nevarnosti. na katere morajo biti pozorni. Pri analizi podjetja smo opisali njegova dejavnostna področja, resurse in ključne sposobnosti. Na podlagi primerjave z drugimi podjetji iz panoge smo določili njihove prednosti in slabosti. Naslednji korak je bila določitev in opis strateških poslovnih področij in strateških poslovnih enot. Obravnavano podjetje ima oboje zelo dobro določeno in razvito. Ocenili smo tudi njihove dosedanje strategije in ugotovili, da imajo še vedno razvojno naravnane strategije, usmerjene v rast podjetja in širjenje trga. V zaključku naloge smo izvedli še strukturno analizo podjetja in podali program razvoja podjetja za obdobje petih let.
Keywords: Poslovni sistem Mercator, d. o. o., razvoj, strateški management, strategija.
Published in DKUM: 18.08.2023; Views: 478; Downloads: 87
Full text (1,87 MB)