| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 3 / 3
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
Planiranje razvoja izbranega podjetja na ravni strateškega managementa
Tilen Horvat, 2023, master's thesis

Abstract: Planiranje razvoja podjetja je zahtevna naloga strateškega managementa podjetja. Vsako podjetje si želi uspeha, naj bo to na ravni rasti in/ali razvoja. Ključnega pomena pri razvoju je že pravilno zastavljena vizija in politika podjetja. To pomeni, da ima podjetje oz. podjetnik vizijo, kam želi pripeljati podjetje. Nato je naloga ostalih ravni managementa, da sledijo tej viziji in skupaj uresničujejo zastavljene cilje in snujejo strategije. Slednje so zelo pomembne pri samem razvoju podjetja. Strategija je torej način ali pot, kako bo podjetje doseglo zastavljene cilje in uspeh. Poznamo več vrst strategij, in sicer: temeljno strategijo, poslovne strategije in splošne strategije. Temeljna strategija je tista glavna/vodilna strategija podjetja, ki ji morajo vsi slediti. Poslovne strategije so že vezane na posamezno poslovno področje in so prav tako pomembne. Splošne strategije pa se pojavljajo na več področjih poslovanja podjetja in se odražajo v temeljnih in poslovnih strategijah. V magistrski nalogi smo omenjena teoretična spoznanja aplicirali na primeru podjetja Poslovni sistem Mercator, d. o. o. Na področju trgovine prvih pet trgovcev pokriva kar 92 % trga. Na slovenskem trgu je Mercator še vedno največji. Imajo tudi največ trgovin. Njihov tržni delež se giblje okrog 30 %. Predmet obravnave je bilo planiranje razvoja na ravni strateškega managementa. Proučili smo podjetje in njegovo okolje. Pri analizi okolja smo na podlagi spoznanj zapisali priložnosti podjetja, ki jih lahko izkoristi in nevarnosti. na katere morajo biti pozorni. Pri analizi podjetja smo opisali njegova dejavnostna področja, resurse in ključne sposobnosti. Na podlagi primerjave z drugimi podjetji iz panoge smo določili njihove prednosti in slabosti. Naslednji korak je bila določitev in opis strateških poslovnih področij in strateških poslovnih enot. Obravnavano podjetje ima oboje zelo dobro določeno in razvito. Ocenili smo tudi njihove dosedanje strategije in ugotovili, da imajo še vedno razvojno naravnane strategije, usmerjene v rast podjetja in širjenje trga. V zaključku naloge smo izvedli še strukturno analizo podjetja in podali program razvoja podjetja za obdobje petih let.
Keywords: Poslovni sistem Mercator, d. o. o., razvoj, strateški management, strategija.
Published in DKUM: 18.08.2023; Views: 478; Downloads: 87
.pdf Full text (1,87 MB)

2.
Izbira Ex električne opreme za industrijska postrojenja v skladu z elaboratom eksplozijske ogroženosti : diplomsko delo
Tilen Horvat, 2021, undergraduate thesis

Abstract: V diplomski nalogi je predstavljena pot od nastanka eksplozije do ustreznih Ex zaščit za preprečevanje nastanka eksplozije. Eksplozijsko ogroženi prostori zahtevajo uporabo elaborata eksplozijske ogroženosti, ki je bil napisan tudi za linijo barv in preko katerega je v diplomski nalogi izvedena primerjava izbrane in zahtevane Ex opreme. V nalogi je izveden tudi izračun kratkega stika iz nizkonapetostne strani, s pomočjo katerega je potem izvedeno nadaljnje dimenzioniranje in izbira naprav za porabnike. Izveden je tudi izračun za lastno varnost Ex i po standardu SIST EN 60079-11. V nalogi je izveden tudi izračun kratkega stika iz nizkonapetostne strani, s pomočjo katerega je potem izvedeno nadaljnje dimenzioniranje in izbira naprav za porabnike. Izveden je tudi izračun za lastno varnost Ex i po standardu SIST EN 60079-11.
Keywords: protieksplozijska zaščita, elaborat eksplozijske ogroženosti, izračuni, izbira opreme
Published in DKUM: 18.10.2021; Views: 851; Downloads: 111
.pdf Full text (3,54 MB)

3.
Analiza pospeševanja podjetništva v pomurski regiji
Tilen Horvat, 2020, undergraduate thesis

Abstract: Možnosti za razvoj regije je veliko. Pospeševanje podjetništva je lahko ena izmed rešitev za gospodarsko konkurenčnost regije. Že nekaj časa velja, da je Pomurje nekoliko zaostalo v primerjavi z ostalimi regijami. Dejstvo, da je bilo Pomurje obmejna regija skozi celotno svojo zgodovino, se vidi tudi danes. Visoka brezposelnost in najmanjše število podjetij na 1.000 prebivalcev sta le dva razloga slabše razvitosti. Kljub slabi statistiki pa se Pomurje lahko pohvali s številnimi uspešnimi in svetovno znanimi podjetji in podjetniki. S problemom regionalnega razvoja se je država začela spopadati že leta 1999 z Zakonom skladnega regionalnega razvoja. Poleg zakonov so podporne institucije začele izvajati aktivnosti za pripravo in izvedbo razvojnih projektov na področju inovativnosti in gospodarskega razvoja, pomoč pri zagonu novih podjetij ter rasti in razvoju obstoječih podjetij. Pomurje mora stremeti k spodbujanju tehnološkega razvoja in inovacij, podjetništva in kreativnosti ter razvoj turizma.
Keywords: podjetništvo, pomurska regija, razvoj, podjetje
Published in DKUM: 19.11.2020; Views: 926; Downloads: 99
.pdf Full text (1,25 MB)

Search done in 0.04 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica