1. Pristopi medicinske sestre - manager pri obvladovanju odklonov in krepitvi kulture varnosti v sistemu kakovosti v zdravstveni dejavnostiTia Zagernik, 2024, master's thesis Abstract: Odkloni v zdravstvu predstavljajo velik problem, ki lahko pri bolnikih vodijo v pojav zdravstvenih komplikacij, invalidnosti ali smrti in pomembno vplivajo na kakovost zdravstvene obravnave. Namen zaključnega dela je bil raziskati pristope MS – manager pri obvladovanju odklonov v zdravstveni dejavnosti in njihovo vlogo pri gradnji kulture varnosti.
Metode: Izvedli smo pregled literature, ki smo jo iskali v podatkovnih bazah PubMed, CINAHL, ScienceDirect, Cochrane Library in dodatno z Google Scholar. Uporabili smo deskriptivno in komparativno metodo ter metode kompilacije, analize in sinteze. Z JBI in MMAT ocenjevalnima lestvicama smo podali kritično oceno člankov. Za prikaz sistematičnega pregleda literature smo uporabili PRISMA diagram.
Rezultati: V pregled in analizo smo vključili 8 člankov - glede na hierarhijo dokazov smo 1 članek umestili v prvi nivo, 2 članka v četrti nivo, 3 v peti nivo in 2 v sedmi nivo. Vsi članki potrjujejo, da je MS – manager, poleg organiziranja ZN in neposrednega dela z bolniki, vpeta v številne aktivnosti, katerih skupni imenovalec je varna in kakovostna oskrba bolnikov, usmerjena k minimiziranju odklonov in njihovih negativnih posledic.
Razprava in zaključek: Ugotovili smo, da MS – manager z zagotavljanjem zadovoljivih delovnih pogojev, organiziranjem ZN, standardizacijo dela, odpravljanjem odstopanj, vzpodbujanjem izobraževanja, nudenjem podpore zaposlenim, idr., deluje v vsakodnevni praksi ZN, pri čemer se nenehno sooča z varnostnimi vprašanji in vprašanji, povezanimi s kakovostjo zdravstvene obravnave bolnikov. Keywords: Medicinska sestra – manager, varnostni odklon, kultura varnosti, kakovost v zdravstvu, management Published in DKUM: 21.01.2025; Views: 0; Downloads: 91
Full text (1,11 MB) |
2. Uporaba oralne kontracepcije kot dejavnik tveganja za nastanek raka na materničnem vratuTia Zagernik, 2021, undergraduate thesis Abstract: Rak materničnega vratu (RMV) še vedno predstavlja pogosto vrsto malignih obolenj pri ženskah, kljub učinkovitemu programu presejanja v Sloveniji in po svetu. Dejavnik tveganja, ki lahko povzroči RMV, je poleg humanih papiloma virusov (HPV) še uporaba oralne hormonske kontracepcije (OHK). Namen zaključnega dela je razložiti mehanizem delovanja OHK kot dejavnik tveganja za nastanek predrakavih ali rakavih sprememb materničnega vratu ter opisati pomen zdravstvene vzgoje na področju preprečevanja RMV in svetovanje medicinske sestre pri izbiri kontracepcijske metode. Metode: Uporabili smo deskriptivno in komparativno metodo dela, metodo kompilacije in analizo vseh v raziskavo vključenih virov, ki smo jih iskali v različnih podatkovnih bazah, in sicer: PubMed, Medline, CINAHL ter COBISS.SI. Zastavili smo si vključitvena in izključitvena merila glede na postavljeno raziskovalno vprašanje in predstavili potek sistematičnega iskanja in pregleda virov s PRISMA modelom. Rezultati: Pregledali in analizirali smo 17 člankov, objavljenih v angleškem jeziku. Na podlagi omenjenih je bilo mogoče ugotoviti, da dolgotrajna uporaba OHK (≥5 let), ob sočasni okužbi s HPV, povečuje verjetnost za nastanek sprememb materničnega vratu, povezanih z visoko rizičnimi onkogenimi HPV. OHK je lahko tudi samostojni dejavnik tveganja, povezan z malignimi spremembami materničnega vratu, vendar verjetno posredni (več okužb s HPV). Razprava in sklep: Uporaba OHK velja za varno in učinkovito metodo kontracepcije, vendar le ob doslednem vodenju in pravilni uporabi. Medicinska sestra je dolžna izvajati zdravstveno vzgojo žensk o možnostih učinkovite preventive pred nastankom RMV in svetovati pri izbiri kontracepcije z edukacijo o prednostih in slabostih določene metode. Keywords: kombinirana oralna kontracepcija, progestogenska oralna kontracepcija, dejavnik tveganja, rak materničnega vratu, zdravstvena vzgoja Published in DKUM: 24.03.2021; Views: 1827; Downloads: 497
Full text (1,40 MB) |
3. Skladnost kadrovskega managementa s kadrovsko funkcijo vodij v podjetjuSara Zagernik, 2019, master's thesis Abstract: V velikih podjetjih so vodje prevzeli določene kadrovske naloge, ki jih opravljajo pri svojem delu, zato je skladnost kadrovskega managementa s kadrovsko funkcijo pri opravljanju le-teh še kako pomembna. Strateška kadrovska funkcija služi kot osnova za preverbo skladnosti operativnih nalog s strateškimi usmeritvami, ki jih vodje izvajajo v podjetju. Kadrovski management se je skozi leta spreminjal in skladno s tem prevzel drugačno vlogo pri njegovem delovanju. Slediti mora novim trendom na trgu dela, tehnologiji, hitrim gospodarskim spremembam ter novi generaciji. V empiričnem delu smo na podlagi mednarodnega farmacevtskega podjetja raziskali odziv in vlogo vodij pri identifikaciji kadrovskih nalog, ki jih uvrščamo na operativno stopnjo. Glavni problem, ki smo ga preučevali, je soočenje vodij s kadrovsko funkcijo v podjetju. Zanimal nas je odnos vodij do kadrovskega managementa, opravljanje kadrovske funkcije, sodelovanje vodij s kadrovsko službo, uspešnost delovanja v sklopu kadrovskega managementa in pogostost opravljanja kadrovskih nalog. Skozi teoretične okvirje o kadrovskem managementu in kadrovski funkciji ter izvedbo raziskave smo v zaključku predlagali rešitev, ki bi vodjam omogočala učinkovito delo pri izvajanju kadrovske funkcije. V podjetju predlagamo implementacijo enotnega sistema, ki bi združila dosedanje sisteme in aplikacije v celoto. Za izboljšanje skladnosti kadrovskega managementa s kadrovsko funkcijo pa smo kot rešitev navedli dodatna izobraževanja oz. delavnice za vodje, ki jim bodo v dodatno pomoč pri opravljanju kadrovske funkcije. Keywords: kadrovski management, vloga vodij, operativni management, kadrovska funkcija
Published in DKUM: 07.10.2019; Views: 1161; Downloads: 149
Full text (1,20 MB) |
4. PERCEPCIJA KOMPETENC SLOVENSKIH PODJETNICSara Zagernik, 2015, bachelor thesis/paper Abstract: V diplomski nalogi bomo predstavili kompetence, ki so pomembne za vsakdanje življenje ter kompetence, ki nam pomagajo, da smo uspešni podjetniki. Kompetence so lastnosti in značilnosti vsakega posameznika, ki mu omogočajo, da se sooči s problemi, ter da svoje delo opravi dobro in uspešno. Še posebej so pomembne, ko se odločimo, da bomo nekaj sami ustvarili. Kompetence pomagajo pri uspešnem vodenju podjetij in pri uresničevanju podjetniških sanj. Podjetništvo se pogosto omenja kot sredstvo izhoda iz krize, saj neposredno vpliva na zmanjšanje brezposelnosti in na gospodarsko rast. Vsem naj bi bilo enako dostopno, vendar kljub poudarjanju enakosti med spoloma vseeno opažamo, da v podjetništvu prevladujejo moški, delež žensk pa je še zmeraj razmeroma nizek. V diplomski nalogi bomo ugotavljali, kakšen je pomen ženskega podjetništva in katere so značilnosti slovenskih podjetnic. Naloga bo prispevala k temu, da spoznamo kompetence, ki jih potrebujemo za vstop v žensko podjetništvo ter da se ženske opogumijo in se v prihodnosti začnejo bolj vključevati v sfero podjetništva. Rezultati naloge bodo temeljili na odgovorih uspešnih slovenskih podjetnic. Keywords: kompetence, žensko podjetništvo, odnos do ženskih podjetnic, spodbujanje ženskega podjetništva, značilnosti ženskih podjetnic Published in DKUM: 09.09.2015; Views: 1444; Downloads: 203
Full text (498,89 KB) |
5. SVOBODA OPRAVLJANJA STORITEV NA TRGU EUMojca Zagernik, 2010, undergraduate thesis Abstract: V diplomski nalogi smo v šestih poglavjih analizirali svoboščino prostega pretoka storitev na trgu EU.
V uvodnem delu smo predstavili namen, cilje in osnovne trditve diplomske naloge, opredelili predpostavke in omejitve ter določili metode raziskovanja.
V drugem poglavju smo raziskali, kakšen je pomen skupnega trga v EU in predstavili vlogo storitev na trgu EU. Skozi pravne vire smo analizirali pravno podlago za razvoj svoboščine prostega opravljanja storitev ter ugotovili, da obstajajo ovire, ki omejujejo prosto opravljanje storitev ponudnikom storitev ter ovire, ki onemogočajo prosto sprejemanje storitev v EU.
V tretjem poglavju smo natančneje analizirali in definirali posamezne vrste ovir, ki se kažejo kot diskriminatorna ravnanja ter posledično izboljšujejo položaj domačim ponudnikom storitev v primerjavi s ponudniki iz drugih držav članic.
V četrtem poglavju smo podrobneje preučili nastanek in postopek razvoja najnovejše direktive s področja opravljanja storitev v EU, ki poleg sodne prakse Sodišča ES predstavlja najpomembnejšo pravno podlago na tem področju.
V petem poglavju smo opredelili pravila za opravljanje storitev in v šestem poglavju razmejili omejitve in izjeme od pravila o prostem opravljanju storitev v EU.
Sklenili smo, da so storitve eno najpomembnejših področij izgradnje skupnega trga EU in da so aktivnosti EU usmerjene k odpravljanju ovir na področju svobode opravljanja storitev. Keywords: Evropska unija, Pogodba o Evropski Skupnosti, skupni trg EU, prost pretok storitev, svoboda do ustanovitve sedeža, sodna praksa sodišča evropskih skupnosti, diskriminacija, nediskriminatorne omejitve z diskriminatornim učinkom, osebne svoboščine, neposredni učinek, Direktiva 2006/123/ES o storitvah na notranjem trgu. Published in DKUM: 10.12.2010; Views: 3872; Downloads: 459
Full text (389,12 KB) |