2.
POSLOVNA ETIKA V ZAVAROVALNICITanja Vekjet, 2014, undergraduate thesis
Abstract: Etika je v poslovnem procesu zelo pomembna, njeni glavni nosilci pa so menedžerji. Ti morajo poskrbeti, da so zaposleni seznanjeni z etiko in jo upoštevajo. Če podjetje želi biti uspešno, mora graditi na svojem ugledu, znanju in dobrih odnosih v okolju, v katerem deluje. Glavna vrednota mora biti uspešnost podjetja, in ne osebni interes posameznika.
Etika in morala seveda nista obvezni, sta pa priporočljivi. Vplivata na uspešnost podjetja ter na odnose med zaposlenimi znotraj podjetja. Zelo je tudi pomembno, da je etika zaposlenih usklajena z etiko podjetja.
Etično obnašanje je zelo pomembno za naš obstoj danes in tudi za prihodnje generacije. Nekateri se tega zavedajo, spet drugi pa o etiki in etičnosti nočejo niti slišati. Ker se dandanes veliko govori o etiki in morali, kaj hitro prihajajo na dan zgodbe o neetičnem delovanju, kar vrže slabo luč na podjetje. Podjetja se zato vse bolj pogosto odločajo za kodekse, ki pa so lahko različni; lahko vsebujejo zgolj nekaj preprostih pravil, ki veljajo v poslovnem svetu, lahko pa so napisani zelo podrobno. Ti kodeksi so v pomoč zaposlenim, kadar se pri svojem delu srečajo z etičnimi dilemami.
Na področju zavarovalništva so najpogostejše goljufije. Iz meseca v mesec jih je več, najpogostejši razlog pa je seveda vedno večja finančna stiska ljudi, ki želijo na ta način izboljšati svoj finančni položaj. Zavarovalnica Triglav, d. d., se uspešno bori proti goljufijam. Večino goljufij odkrijejo že škodni cenilci v škodnem centru, ki nato škodnega zahtevka ne posreduje naprej. Seveda pa imajo tudi strokovno podkovan kader, ki se ukvarja z odkrivanjem goljufij.
Keywords: etika, morala, etika v zavarovalništvu, goljufije, etični kodeks
Published in DKUM: 12.11.2015; Views: 1612; Downloads: 290
Full text (806,10 KB)