| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 2 / 2
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
ANALIZA POSLOVNE USPEŠNOSTI DIMNIKARSKIH PODJETIJ IN NJENA PRIMERJAVA S POSLVONO USPEŠNOSTJO PODJETIJ V DEJAVNOSTI INŠTALIRANJA VODOVODNIH, PLINSKIH IN POGREVALNIH NAPRAV
Tanja Petek, 2016, undergraduate thesis

Abstract: Na začetku svojega diplomskega projekta sem opredelila osnovne pojme, kot so opredelitev računovodskih izkazov, kaj je poslovna uspešnost, kaj pomeni beseda kazalnik, proučevanje poslovne uspešnosti, in katera so merila za uspešnost poslovanja. Predstavila sem, katere kazalnike uporabljamo za proučevanje poslovne uspešnosti. Nato pa sledi izračun kazalnikov primerjav podjetij v dveh dejavnostih – dejavnost inštaliranja vodovodnih, plinskih in pogrevalnih naprav ter dejavnost dimnikarskih podjetij. Najprej sta na kratko predstavljeni obe dejavnosti, kaj delata oz. s čim se ukvarjata. Zanimivo je, da dimnikarska podjetja delujejo na način koncesije oziroma monopola na tržišču, medtem ko so podjetja v dejavnosti inštaliranja vodovodnih, plinskih in pogrevalnih naprav v prosti konkurenci. Nato sem teoretično opisala vse kazalnike, ki sem jih izračunala za poslovno uspešnost. Kazalniki poslovne uspešnosti, kot so opredeljeni v Slovenskih računovodskih standardih: kazalniki stanja financiranja, kazalniki stanja investiranja, kazalniki plačilne sposobnosti, kazalniki gospodarnosti, kazalniki dobičkonosnosti in denarna tokovnost. Ugotovila, sem, da imata obe dejavnosti skoraj enako visoke kazalnike glede na različnost dejavnosti, do velikih razlik pride edino pri kazalnikih denarne tokovnosti.
Keywords: računovodski kazalniki, računovodski izkazi
Published: 10.11.2016; Views: 652; Downloads: 84
.pdf Full text (733,96 KB)

2.
IGRA VLOG KOT METODA IZKUSTVENEGA UČENJA PRI JEZIKOVNEM POUKU SLOVENŠČINE
Tanja Brčić Petek, 2016, master's thesis

Abstract: Igra vlog je metoda izkustvenega učenja, ki omogoča učencu/dijaku, tudi študentu izgradnjo poglobljenega razumevanja učne snovi in izraţanje ustvarjalnosti ter ga spodbuja k razvoju raznovrstnih veščin, bazičnih miselnih veščin – primerjanje, razvrščanje, posploševanje, opredeljevanje, sklepanje, analiziranje, raziskovanje, veščin kritičnega mišljenja – analiza argumentov, preverjanje hipotez, pravilna raba jezika, komunikacijskih veščin – poslušanje, vzpostavljanje dvogovora. izraţanje stališč, mnenj. Z metodo igre vlog je mogoče uresničevanje širokega spektra vzgojno-izobraţevalnih ciljev tako na področju kognitivnega kot čustvenega razvoja posameznika. Učenci/dijaki s pomočjo učiteljevih navodil, smernic samostojno, domiselno in ustvarjalno, z miselnimi postopki predstavljajo dano situacijo, ustvarjajo razpravo, rešujejo nastale teţave in usvajajo snov. Poleg miselnih in intelektualnih procesov se prepletata tudi čustvena in domišljijska aktivnost. Izvedba pouka s pomočjo metode igre vlog in analiza pridobljenega znanja, stopnje ustvarjalnosti, zavzetosti, sodelovanja pri učenju sta bili usmerjeni k ugotovitvi, ali je s takšno obliko poučevanja/učenja v srednji šoli, gimnazijskem programu, mogoče doseči zastavljene vzgojno-izobraţevalne cilje in dijake motivirati za delo ter s tem narediti pouk zanimivejši in privlačnejši. Rezultati analize izdelkov, ocenjevanja kot posledice igre vlog, ki je bila izpeljana kot uvodna motivacija, kot popestritev pouka in kot metoda pridobivanja novega znanja, ponavljanja in utrjevanja znanja, ter ocenjevanja, torej v vseh fazah učnega procesa, so pokazali, da je igra vlog primerna in uspešna metoda poučevanja/učenja, saj so bili vzgojno-izobraţevalni cilji doseţeni, dijaki ustvarjalni, aktivni in uspešni.
Keywords: igra vlog, simulacija, domišljija, prevzem identitete, samostojno učenje, raziskovalno učenje, kognitivni razvoj, čustven razvoj
Published: 12.10.2016; Views: 3320; Downloads: 627
.pdf Full text (2,11 MB)

Search done in 0.08 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica