| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 18
First pagePrevious page12Next pageLast page
1.
Analiza stanja in oblikovanje vodenega turističnega doživetja z interpretacijo rudarske dediščine Zasavja : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študija
Lara Lešnjek, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Zasavje je najmanjša slovenska regija in s turističnega vidika tudi ena najmanj razvitih. Pod zasavsko regijo danes štejemo občine Litija, Zagorje ob Savi, Trbovlje in Hrastnik. Kljub temu da turizem v regiji ni zelo dobro razvit, ima zaradi svoje dobre centralne lokacije, dobrih povezav, bogate industrijske dediščine, unikatne kulinarike in lepe pokrajine velik potencial za nadaljnji razvoj turizma. Zasavje je verjetno med ljudmi najbolj poznano po svoji industriji. Skozi zgodovino je največji pečat na območju pustilo rudarstvo, saj se je prakticiralo prav po vseh zasavskih mestih. Po zaprtju vseh zasavskih rudnikov se rudarsko dediščino – rudnike, vsakdanje življenje rudarjev in rudarske običaje poizkuša izkoristiti v turistične namene. V diplomski nalogi smo oblikovali vodeno turistično doživetje z interpretacijo rudarske dediščine Zasavja. Da smo doživetje lahko oblikovali, smo si pomagali s preučitvijo domače in tuje strokovne literature. Na primerih dobrih praks smo izvedli benchmark analizo, podrobneje raziskali območje in izdelali SWOT analizo vodenih doživetij interpretacije rudarske dediščine Zasavja. S turističnimi ponudniki interpretacije rudarske dediščine na območju smo izvedli tudi intervjuje in z anketo preverili atraktivnost izdelanega produkta.
Keywords: rudarska dediščina, interpretacija dediščine, analiza stanja, oblikovanje vodenega turističnega doživetja, Zasavje
Published in DKUM: 27.12.2021; Views: 316; Downloads: 90
.pdf Full text (2,67 MB)

2.
Analiza destinacije Mali Lošinj po ETIS in GSTC kazalnikih trajnostnega razvoja in vizija prihodnega poslovanja : završni rad sveučilišnog studija
Hana Jutriša, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Međunarodni dolasci turista u svijetu svake godine rastu. Obalne i otočne destinacije, gdje je loš razvoj, loše upravljanje otpadom i prekomjerni broj turista, posebno su osjetljive na pritisak masovnog turizma. Masovni turizam donio je mnogo negativnih učinaka na prirodni razvoj destinacija, stoga se sve više destinacija počinje okretati k održivom razvoju turizma. Iza svake dobre destinacije stoji dobro i kvalitetno razrađen destinacijski menadžment. Dužnost destinacijskog menadžmenta je planiranje, organiziranje, vođenje i kontroliranje destinacije, uz vrlo visoku razinu brige o ljudskim resursima te oni također moraju brinuti i održivosti destinacije. Kao jedni od najučinkovitijih alata za mjerenje i praćenje održivog turizma na destinaciji uzeti su ETIS i GSTC kriteriji održivosti. Održivi turizam je danas trend koji najbrže raste, a Mali Lošinj je destinacija koja je posljednjih godina prikupila niz nagrada za svoju održivost. Glavni cilj ovog rada jest pomoću ETIS i GSTC kriterija održivosti, intervjua s predstavnicima destinacije i ankete s turistima, utvrditi stvarno stanje održivosti na destinaciji.
Keywords: održivi turizam, otočna destinacija, destinacija Mali Lošinj, pokazatelji održivog razvoja, menadžment destinacije
Published in DKUM: 23.12.2021; Views: 139; Downloads: 7
.pdf Full text (2,44 MB)

3.
Priporočila za zelene prireditve : primer prireditve Praznik kozjanskega jabolka
2021

Abstract: Prireditve oziroma dogodki so eden ključnih privlačnih elementov turistične ponudbe. Poznamo več vrst dogodkov, kot so kulturni, športni in izobraževalni. Pomembni elementi prireditev so zagotovo njihova vsebina, prav tako pa tudi gastronomska ponudba. Kolektivne blagovne znamke so pomembno orodje razvoja podeželja in v verige povezanih ponudnikov, ki zagotavljajo celovito visokokakovostno gastronomsko in z njo povezano ponudbo strategije »od vil do vilic« ter vodenih doživetij in zelenih prireditev z lokalno dodano vrednostjo. Pri organizaciji je treba zagotoviti kar najboljšo kakovost izvedbe ter poskrbeti za varnost in trajnostno naravnanost prireditve, o čemer govori ta monografija. Prav smernice za trajnostne zelene prireditve so vodilo prihodnjega razvoja dogodkov na destinaciji Podčetrtek, Bistrica ob Sotli in Kozje, kjer so v sodelovanju s Fakulteto za turizem Univerze v Mariboru pristopili k skupnemu projektu trajnostnih turističnih rešitev za prihodnost. Zelene prireditve smo preučevali na primeru Praznika kozjanskega jabolka.
Keywords: turizem, podeželski turizem, trajnostni razvoj, zelene prireditve, dogodki, Praznik kozjanskega jabolka
Published in DKUM: 29.10.2021; Views: 392; Downloads: 60
.pdf Full text (12,22 MB)
This document has many files! More...

4.
Analiza in smernice trajnostnega poslovanja glamuroznih kampov v Sloveniji
Maja Vodišek, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Svetovni trend glamuroznega kampiranja v primerjavi s klasičnim kampiranjem predstavlja možnost trajnostnega in udobnega načina kampiranja. Različne ponudnike glamuroznega kampiranja lahko prav tako najdemo po celotni Sloveniji. Slovenija je zelena destinacija, ki je idealna za razvoj glamuroznega kampiranja in ima potencial, ki se lahko primerja s svetovno konkurenco, vendar le ob učinkovitem udejstvovanju trajnostnih načel. V diplomskem delu smo proučili primere dobrih praks trajnostnega poslovanja ponudnikov nastanitev z okoljskim znakom v Sloveniji. Na podlagi pozitivnih komentarjev njihovih gostov na spletni strani Trip Advisor smo izpostavili najpogosteje omenjene atribute zadovoljstva. Z namenom, da pridobimo informacije o pomanjkljivostih vključevanja trajnostnih praks pri poslovanju slovenskih ponudnikov glamuroznega kampiranja smo izvedli raziskavo. V raziskavo smo vključili slovenske ponudnike glamuroznega kampiranja, ki nimajo pridobljenega okoljskega znaka. Raziskovalna vprašanja so bila razdeljena na štiri temeljna področja globalnih kriterijev trajnostnega turizma (GSTC); in sicer management trajnostnega razvoja, gospodarske in družbene koristi, koristi za kulturno dediščino ter koristi za okolje. Slednjim je bilo dodano še področje kakovosti storitev, ki temelji na kriterijih globalne kategorizacijske sheme, namenjene izključno ponudnikom glamuroznega kampiranja World of Glamping. Na koncu diplomskega dela so podane smernice za doseg boljšega uresničevanja trajnostnega razvoja na področju glamuroznega kampiranja v Sloveniji.
Keywords: trajnostni razvoj, glamurozno kampiranje v Sloveniji, GSTC, kakovost storitev, kategorizacija nastanitev
Published in DKUM: 16.07.2021; Views: 488; Downloads: 99
.pdf Full text (2,49 MB)

5.
Podeželje in razvoj gastronomije v Sloveniji : teritorialne kolektivne blagovne znamke po modelu ʹIzvorno slovenskoʹ
2021

Abstract: V publikaciji so predstavljena znanstvena izhodišča in pomen vzpostavljanja teritorialnih kolektivnih blagovnih znamk po modelu Izvorno slovensko za razvoj slovenskega podeželja ter gradnje gastronomskega turizma, ki temelji na kratkih dobavnih poteh od njive do krožnika in vzpostavlja sistem kakovosti in izvora živil ter gradiv tudi za vse spremljajoče dejavnike, ki družno gradijo gastronomsko podeželsko turistično destinacijo. Model temelji na sistematičnem povezovanju, gradnji sistema ocenjevanja in vizualne podobe kolektivne blagovne znamke, usposabljanju, svetovanju, ocenjevanju kakovosti, podeljevanju pravice do uporabe certifikata, vzpostavljanju sistema trženja, prodaje, logistike in zagotavljanja nenehne kakovosti skozi načrtovano spremljanje kakovosti in izvora produktov. Na prvem nivoju gradimo primarno ponudbo, in sicer usposabljamo in svetujemo ponudnikom pridelkov in živilskih izdelkov, da le-ti zgradijo zgodbe z lokalno dodano vrednostjo, ki jih lahko v jedi vključijo gostinci. Na drugem nivoju ustvarjamo lokalno prepoznavno ponudbo nastanitvenih kapacitet, gastronomskih prireditev in doživetij. Tretji nivo je namenjen ambasadorjem kolektivne blagovne znamke, ki pod eno streho združujejo več omenjenih aktivnosti in sprejemnim turističnim agencijam. Četri nivo je namenjen gradnji portala, ki omogoča komuniciranje med deležniki znotraj destinacije in pritegne pozornost zahtevnih raziskovalcev gastronomije, ki so za izjemna butična doživetja pripravljeni nameniti svoj čas in denar. Vse aktivnosti so usklajene z aktivnostmi Slovenske turistične organizacije in MGRT in odlična popotnica za Slovenija – Evropska gastronomska regija Evrope 2021.
Keywords: teritorialne kolektivne blagovne znamke, model Izvorno slovensko, trajnostni razvoj podeželja, gastronomija, kratke dobaviteljske verige, od njive do krožnika, destinacija, kakovost, poreklo-izvor
Published in DKUM: 09.03.2021; Views: 427; Downloads: 51
URL Link to file

6.
Proučitev motivov za obisk glampinga olimia adria village v povezavi s trajnostnim poslovanjem
Samanta Sambolić, 2020, undergraduate thesis

Abstract: Danes se turisti vse bolj zavedajo učinkov turizma na okolje in lokalne skupnosti. Njihovi motivi obiska so tako v veliki meri povezani z zelenimi praksami. Odločajo se za avtentična doživetja, svoj čas na počitnicah preživljajo aktivno, trajnostnim praksam pa sledijo tudi v vsakdanjem življenju. Posledično je povpraševanje po alternativnih trajnostnih oblikah turističnih nastanitev in aktivnostih vedno večje. Ena izmed trajnostnih oblik nastanitve je tudi glamping. V Sloveniji najdemo kar nekaj različnih glamuroznih kampov; vsem je skupno, da želijo gostom nuditi udobno bivanje v naravi, ki vključuje elemente trajnostnega poslovanja. Trajnostno poslovanje nastanitvenih obratov lahko merimo z različnimi kriteriji. Če želi turistična nastanitev poslovati trajnostno, mora upoštevati trajnostne prakse pri vseh vidikih poslovanja. S pomočjo kriterijev Global sustainable tourism criteria-GSTC smo analizirali poslovanje Glampinga Olimia Adria village in podali smernice za izboljšanje trajnostnega poslovanja po navedenih kriterijih.
Keywords: turistični motivi, trajnostno poslovanje, trajnostni turizem, glamurozno kampiranje, Glamping Olimia Adria village.
Published in DKUM: 04.12.2020; Views: 438; Downloads: 129
.pdf Full text (1,40 MB)

7.
Supplementary material for paper Perceived threat of COVID-19 and future travel avoidance : results from an early convenient sample in Slovenia
Maja Turnšek, Boštjan Brumen, Marjetka Rangus, Mitja Gorenak, Janez Mekinc, Tanja Lešnik Štuhec, 2020, complete scientific database or corpus

Keywords: COVID-19, coronavirus, tourism, health threat perception, future travel avoidance, fear appeals
Published in DKUM: 23.11.2020; Views: 15599; Downloads: 341
.png Research data (46,91 KB)
This document has many files! More...
; This document is also a collection of 1 document!

8.
Razvoj ruralnog turizma na primjeru grada Zaprešića
Elizabeta Strunjak, 2020, undergraduate thesis

Abstract: Ruralni turizam nije posve nov. Interes za ruralnu rekreaciju porastao je u 19. stoljeću kao odgovor na stres i nemire rastućih industrijskih gradova. Kako se ruralni turizam i dalje razvija, prepoznata je potreba za održivim oblicima razvoja kako bi se suzbila gospodarska recesija u sektorima primarne proizvodnje. Od početka 1990-ih, koncept održivog razvoja turizma postigao je gotovo univerzalno prihvaćanje kao poželjan i prikladan pristup turističkog razvoja. Stoga je potrebno razviti one oblike ruralnog turizma koji najmanje degradiraju okoliš i kulturno-povijesnu baštinu te mogu biti ekonomski prihvatljivi. Kako bi se ostvario turistički razvoj na području grada Zaprešića te okolnih općina Brdovec, Marija Gorica i Dubravica, potrebno je osmisliti integrirani turistički proizvod prilagođen ciljnoj skupini za to područje. Proučavajući literaturu te kroz 5 provedenih intervjua, dolazimo do zaključka kako je ta ciljna skupina obitelj s djecom između 7 i 10 godina koja dolazi iz urbanog područja.
Keywords: ruralni turizam, održivi turizam, integrirani turistički proizvod, obitelji s djecom
Published in DKUM: 20.11.2020; Views: 390; Downloads: 47
.pdf Full text (4,00 MB)

9.
Proučitev aspektov apiturizma in oblikovanje turističnih produktov – vodenih doživetij za prepoznane ciljne skupine turistov
Saša Kancler, 2020, undergraduate thesis

Abstract: Apiturizem je oblika turizma, ki temelji na čebelarstvu in čebelarski dediščini. Kot razmeroma nova oblika se je apiturizem hitro razširil po Sloveniji in tudi širše. Ta oblika turizma je čedalje bolj popularna, saj sledi modernim trendom v turizmu, ki narekujejo, da morajo biti doživetja trajnostna, atraktivna, butična in morajo pripovedovati zgodbo. Zgodba čebelarstva je v Sloveniji zanimiva predvsem zaradi njegove bogate kulturne dediščine in kranjske sivke, kar daje Sloveniji možnost, da postane na področju apiturizma vodilna svetovna destinacija. Z raziskavo smo proučili vse aspekte apiturizma od ponudbe, segmentov turistov, njihovih motivov, odnosa lokalnih čebelarjev do zadovoljstva turistov, ki so apidoživetja že obiskali. Pridobili smo veliko koristnih podatkov, ki nam dajejo globlji vpogled v apiturizem, hkrati pa služijo kot osnova za oblikovanje turističnih produktov. S poznavanjem vseh omenjenih aspektov apiturizma imamo možnost ponudbo apidoživetij nadgrajevati in dopolnjevati tam, kjer je to najbolj potrebno, da izpolnimo poslanstvo apiturizma – ozaveščanje.
Keywords: turizem, čebelarstvo, apiturizem, trajnostni razvoj turizma, turizem na podeželju
Published in DKUM: 20.11.2020; Views: 523; Downloads: 190
.pdf Full text (1,78 MB)

10.
Perceived threat of COVID-19 and future travel avoidance : results from an early convenient sample in Slovenia
Maja Turnšek, Boštjan Brumen, Marjetka Rangus, Mitja Gorenak, Janez Mekinc, Tanja Lešnik Štuhec, 2020, original scientific article

Abstract: The present study provides a snapshot of Slovenian tourists' perceptions in a historically unique point of time - the early days of the covid-19-related lockdown. Based on an online survey performed in March and April 2020 the study provides first insights into Slovenian tourists% perceived threats of covid-19 on two dimensions: severity and susceptibility; how this depends on their demography and past travel experience and what, in this specific point in time, they think about future travel avoidance. The results have shown that age affects the two measured dimensions of perceived threat and future travel avoidance, but only with women. Furthermore, people who have travelled the most in the past express the least likelihood of avoidance to travel due to the covid -19 pandemic. Those who are more educated, on the other hand, perceive higher risk, yet education has no role in their expressed future travel avoidance. The results, moreover, show that the moral obligation towards taking care of others might be a highly important element in the success factor of covid-19 measures and thus future appeals by the tourism industry. Finally, the results show that we cannot easily predict how the general population will behave regarding their future travel avoidance since the opinions are not polarised in the extremes. This does indicate, however, that tourists will be susceptible to the context-specific factors of future travel decisions, such as assurances of health safety provided by the tourism industry.
Keywords: COVID-19, coronavirus, tourism, health threat perception, future travel avoidance, fear appeals
Published in DKUM: 12.11.2020; Views: 510; Downloads: 155
URL Link to full text
This document has many files! More...

Search done in 0.15 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica