| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 8 / 8
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
IZHODIŠČA PRI ŠPORTNI VADBI IN IZDELAVA LETNEGA MODELA KONDICIJSKE VADBE V ALPSKEM SMUČANJU ZA OTROKE, STARE OD 8 DO 10 LET
Lan Wudler, 2013, undergraduate thesis

Abstract: V diplomski nalogi smo obravnavali razvoj in kondicijsko vadbo otrok, starih od 8 do 10 let. Skozi predstavitev vidikov in razvojnih področji otrok v izbranem starostnem obdobju smo izpostavili način vadbe in zahtevnost le-te, ki jo mora trener upoštevati pri primerni pripravi vadbe za otroke, ki se mora razlikovati od priprave vadbe za odrasle, saj so cilji treninga različni. Pri opisani ciljni skupini so treningi namenjeni predvsem celostnemu razvoju, biološkemu, kognitivno-spoznavnemu, socialnemu in čustvenemu razvoju otroka, ne pa v pridobivanju mišične mase kot pri odraslih. Če katerega od področji razvoja otrok trener pri sestavi treninga ne upošteva ali jim ne prilagaja treningov pravilno, se otroci ne bodo razvili v vsem svojem potencialu, prav tako pa jih izpostavimo veliko večji nevarnosti morebitnih poškodb. Posledica nepravilno, monotono in nezanimivo pripravljenih treningov je lahko upad motivacije ter nezadovoljstvo, kar lahko vodi v opustitev treninga s strani otrok. V diplomski nalogi smo izdelali ter predstavili tudi model kondicijske vadbe za otroke, ki trenirajo alpsko smučanje, v katerem smo dali poudarek na pomembnost raznolikosti, zanimivosti in pravilne sestave treningov, ki naj čim pogosteje potekajo v naravi. V sklopu diplomske naloge smo izpostavili vse pomembne kriterije za sestavo kvalitetnih treningov in pomen izvedbe zanimivih ter pravilnih treningov, ki motivirajo otroke k nadaljevanju športne kariere.
Keywords: razvoj otrok, biološki razvoj, gibalni razvoj, socialni razvoj, čustveni razvoj, kognitivni-spoznavni razvoj, športna vadba otrok, vadba v naravi, načrtovanje vadbe.
Published: 18.06.2013; Views: 1418; Downloads: 123
.pdf Full text (20,83 MB)

2.
Physical self-concept, anthropometry and body composition in preadolescents
Stojan Puhalj, Črtomir Matejek, Jurij Planinšec, 2013, original scientific article

Abstract: The main aim of this study was to determine the relationship of morphologic features and body composition to physical self-concepts in boys and girls separately. This research included 630 children from north-eastern Slovenia, aged 9 to 11 years (M = 10.01; SD = .810), of which 311 were boys and 319 were girls. Morphologic features of the children were measured with the use of a standardized anthropometric instrumentation; the Maltron BF-907 Body Composition Analyzer was used for the measurement of body fat, fat-free mass, and body water proportions. The gender, age, and physical self-concept data were acquired through the French version of The Physical Self-Inventory – a short form questionnaire for determining the physical self-concept of adolescents, adapted to Slovenia. The relation between individual morphological features and physical self-concept was determined by regression analysis. Statistical significance was established at 0.05. The results show that the physical self-concept is more closely connected with body composition and morphologic features in boys than in girls, whereas the body fat proportion is the strongest predictor of physical self-concept in boys. The findings show that, particularly in boys, the physical self-concept is also largely based on the morphologic features and body composition. It is necessary to give special attention to boys, as we often think that boys are not as concerned with the physical appearance as girls.
Keywords: self-concept, physical development, body measurements, body fat, pupils
Published: 21.07.2017; Views: 445; Downloads: 38
.pdf Full text (279,90 KB)
This document has many files! More...

3.
Primerjava rezultatov veleslaloma ter izbranih telesnih razsežnosti in gibalnih sposobnosti med spoloma kategorije U14
Stojan Puhalj, 2016, original scientific article

Abstract: Namen raziskave je bil ugotoviti, ali obstajajo razlike v izbranih telesnih izmerah, gibalnih sposobnostih in povprečjih treh časov, doseženih na tekmovanjih v veleslalomu, med tekmovalkami in tekmovalci alpskega smučanja, starimi do 14 let. Raziskava je bila opravljena na vzorcu 40 kategoriziranih tekmovalcev iz različnih slovenskih smučarskih klubov, od tega 20 dečkov (M= 12,5; SD= 0,513) in 20 deklic (M= 12,55; SD= 0,510). Razlike med spoloma v izbranih telesnih izmerah (obseg levega kolena, indeks telesne mase, odstotek maščevja v telesu) in v izbranih testih gibalnih sposobnosti (deseteroskok sonožno, tek osmic, test stabilnosti) smo ugotavljali s t-testom za neodvisne vzorce. Prav tako smo s t-testom za neodvisne vzorce ugotavljali razlike med spoloma v povprečnem času treh veleslalomov za pokal Rauch. Statistično značilnost razlik smo ugotavljali na ravni tveganja p < 0,05. Rezultati so pokazali, da obstajajo statistično značilne razlike (p < 0,05) le v parametru odstotek maščevja v telesu. Ugotovitve kažejo, da je pri tekmovalcih in tekmovalkah v starostni kategoriji do 14 let in sezoni 2013/14 nivo izbranih gibalnih sposobnosti enak. Prav tako je mogoče ugotoviti, da se skupini ne razlikujeta v večini izbranih telesnih razsežnosti. Zato ne preseneča dejstvo, da je tudi nivo smučarskega znanja pri tekmovalkah in tekmovalcih v alpskem smučanju v starostni kategoriji do 14 let na enakem nivoju. Rezultati raziskave so pokazali možnost izenačenih in povezanih vadbenih postopkov ter tekmovanj v alpskem smučanju za dečke in deklice starostne kategorije do 14 let.
Keywords: alpsko smučanje, veleslalom, telesne izmere, gibalne sposobnosti, motorične sposobnosti
Published: 22.09.2017; Views: 372; Downloads: 52
.pdf Full text (128,06 KB)
This document has many files! More...

4.
Trimesečni program preoblikovanja telesa za rekreativce začetnike z meritvami in interpretacijo rezultatov
Nuša Vukan, 2018, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo z naslovom Trimesečni program preoblikovanja telesa za rekreativce začetnike z meritvami in interpretacijo rezultatov je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. S pomočjo deskriptivne metode, ki navaja dejstva in postopke, sem predstavila različne spremenljivke, ki jih uporabljamo pri sestavljanju programa vadbe. S komparativno metodo, ki primerja podobna dejstva in pojave sem preučila, katera teoretična izhodišča izbrati za izdelovanje programa vadbe in prehrane. Z uporabo vseh parametrov sem sestavila program, ki ga je izvajalo pet udeleženk. V empiričnem delu sem prikazala meritve telesne sestave in uporabila kvantitativno metodo raziskovanja, v okviru katere sem zbrala meritve v obliki številk. S komparativno metodo sem primerjala rezultate in preučevala dejstva, na podlagi katerih bi potrdila ali ovrgla zastavljene hipoteze.
Keywords: preoblikovanje telesa, telesna sestava, zdrava prehrana, načrtovanje treninga.
Published: 03.12.2018; Views: 152; Downloads: 24
.pdf Full text (965,14 KB)

5.
Gibalni testi kot merilo fizične pripravljenosti poklicnih gasilcev v Sloveniji
Blaž Jesenek, 2019, undergraduate thesis

Abstract: V diplomski nalogi sem raziskoval in testiral fizično pripravljenost poklicnih gasilcev v Sloveniji. Najprej sem opisal delo in poklic gasilca. Osredotočil sem se na gibalne sposobnosti, saj se v vsakdanjiku gasilca izkazujejo kot najpomembnejše za kvaliteto njihovega dela ter preprečevanje poškodb tako na intervenciji kot v zavodu. Ker se poklicne enote razlikujejo, sem se pozanimal o delovanju vseh 14 enot in zbral podatke o možnosti fizične aktivnosti v službenem času, vodeni vadbi ter ali je ta obvezna. Zbral sem tudi fotografije telovadnih prostorov, ki so jim na voljo. Zanimalo me je, ali se izvajajo vsakoletni gibalni testi, s katerimi preverijo upad ali napredek fizične pripravljenost zaposlenih gasilcev. Glede na opremo in gibalne sposobnosti, ki so potrebne za opravljanje poklica gasilca, sem sestavil primer enostavnega gibalnega testa, sestavljenega iz vaj, ki testirajo posebej izpostavljene gibalne sposobnosti. Test sem uporabil na 45 gasilcih Poklicne gasilske enote Celje. Gibalni test je sestavljen iz dveh delov. Prvi se navezuje na gasilsko stroko in se lahko izvaja v enoti Izobraževalnega centra za zaščito in reševanje Pekre v Mariboru in na Igu pri Ljubljani. Drugi del se lahko izvaja znotraj vsake enote ter je sestavljen iz šestih vaj, ki nam prikažejo hitrost in vzdržljivost poklicnega gasilca, moč mišic zgornjih okončin, moč mišic spodnjih okončin, moč mišic trupa, gibljivost in zmožnost ravnotežja. Na podlagi pridobljenih podatkov sem opredelil starostne skupine in izdelal kriterije, na podlagi katerih se rezultat vsake vaje oceni z oceno od 1 do 5. Tako pridobljena povprečna ocena nam prikaže fizično pripravljenost poklicnega gasilca. Na primeru Poklicne gasilske enote Celje se je gibalni test, ki je rezultat naloge, izkazal kot izvedljiv in primeren. Skupna povprečna ocena 3,24 kaže na dobro stanje fizične pripravljenosti testiranih poklicnih gasilcev, pri čemer pa smo opazili najizrazitejše primanjkljaje pri preizkušanju moči mišic rok in gibljivosti. Diplomsko delo povzema trenutno stanje skrbi za fizično pripravljenost poklicnih gasilcev in ponuja predlog za načrtovanje enotnega rednega testiranja psihofizičnih sposobnosti poklicnih gasilcev, ki bi omogočalo spremljanje stanja in napredka posameznikov. Na podlagi preverjenega stanja pa je moč načrtovati usmerjeno vadbo za vzdrževanje oz. izboljšanje napredka.
Keywords: poklicni gasilec, fizična pripravljenost, gibalni testi, fizična aktivnost, gibalne sposobnosti
Published: 18.11.2019; Views: 39; Downloads: 10
.pdf Full text (2,67 MB)

6.
Vadba v predšolskem obdobju
Urška Zorman, 2019, undergraduate thesis

Abstract: V diplomski nalogi z naslovom Vadba v predšolskem obdobju smo izvedli gibalne teste pri predšolskih otrocih, ki so obiskovali vadbo Veselih žogic. Želeli smo ugotoviti, katere gibalne sposobnosti so v tem obdobju bolj razvite in katere manj. Poleg tega smo želeli ugotoviti, če obstajajo razlike v gibalnih sposobnostih med dečki in deklicami. V raziskavo je bilo vključenih 25 otrok med 4. in 6. letom starosti. Od tega je bilo 13 deklic in 12 dečkov. Izvedli smo šest gibalnih testov, s katerimi smo merili vzdržljivostno in eksplozivno moč, koordinacijo, ravnotežje, gibljivost in natančnost. Rezultate smo analizirali s programom SPSS in Excel. S pridobljenimi podatki smo hipotezo 1 potrdili, otroci so dosegali boljše rezultate pri testih gibljivosti, vzdržljivostni moči, eksplozivni moči in koordinaciji. Slabše razvite sposobnosti so imeli v ravnotežju in natančnosti. Hipoteze 2, 3 in 4, da obstajajo razlike med dečki in deklicami v moči (vzdržljivostna moč nog in eksplozivna moč nog), gibljivosti in agilnosti pa smo morali zavreči, vsi t-testi so pokazali, da ni statistično značilnih razlik med spoloma. Hipotezo 5, da bodo naši vadeči dosegali boljše rezultate v gibljivosti in slabše v ravnotežju, smo lahko potrdili. Med vsemi testi jim je največ težav delal test »Flamingo« in test zadevanja tarče. Na splošno smo bili s pridobljenimi rezultati zadovoljni.
Keywords: predšolski otrok, gibalne sposobnosti, gibalni razvoj, gibalni testi, razlike med dečki in deklicami
Published: 22.11.2019; Views: 63; Downloads: 15
.pdf Full text (1,36 MB)

7.
Makrociklus telesne priprave alpskih smučarjev, starih 16-20 let
Jan Breznik, 2019, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo se je nanašalo na področje telesne priprave alpskih smučarjev, in sicer na makrociklus telesne priprave smučarjev starih od 16 do 20 let. Pri tem smo se osredotočili na raziskave in strokovno literaturo, ki so bile v preteklosti narejene na to temo. Delo diplomskega projekta je bilo sestavljeno iz 6 delov. Najprej je uvod, kjer smo predstavili namen, cilje diplomskega projekta in na kratko predstavili temo. V drugem poglavju smo predstavili alpsko smučanje in pomen dobre telesne priprave alpskih smučarjev. V naslednjem poglavju smo opisali biološke značilnosti športnikov, starih 16–20 let in njihovo adaptacijo na trenažni proces. V četrtem delu sledi opis motoričnih sposobnosti in primeri treningov. Nato smo s ciklizacijo in z razdelitvijo makrociklusa na 5 mezociklusov, zajeli ves trenažni proces motoričnih sposobnosti ter jih smiselno razdelili v vsako obdobje in opisali vsako obdobje posebej. Ob tem smo napravili vzporednice s smučanjem, kateremu se treningi telesne priprave prilagajajo. Na koncu diplomske naloge sledi opis in primeri testiranj telesne priprave.
Keywords: makrociklus, telesna priprava, smučanje, trening
Published: 22.11.2019; Views: 42; Downloads: 6
.pdf Full text (1,45 MB)

8.
Učenje in poučevanje veslačev začetnikov v procesu usvajanja osnov veslaške tehnike
Primož Merf, 2020, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu smo poskušali zajeti celoten koncept poučevanja znotraj procesa tehnične izgradnje in z njim povezanih področji, ki jih trener potrebuje, da športnika učinkovito in po pedagoško didaktičnih smernicah pripelje od prvega stika z veslaškim športom, do usvojenosti osnovne veslaške tehnike. Pri tem smo upoštevali starostno obdobje najpogosteje vpisanih otrok v veslaške klube, ki sovpada z obdobjem poznega otroštva in zgodnjega mladostništva. V uvodnem delu smo s pomočjo strokovne literature podali osnovne značilnosti biološkega razvoja, njegove posebnosti, priporočila za vadbo skupaj z metodičnimi temelji v procesu tehnične izgradnje ter osnovne značilnosti športne tehnike in njenega poučevanja. V nadaljevanju smo z različnimi slikovnimi prikazi opisali značilnosti veslaške tehnike in na osnovi teoretičnih izhodišč predstavili zakonitosti njenega poučevanja v trenažnem procesu. V zadnjem delu smo z metodičnimi koraki prikazali poučevanje začetnikov od prvega stika z veslaškim športom do prvih samostojnih zaveslajev. Na koncu smo poudarili pomen ustreznega čolna skupaj s postopkom potrebnih meritev in nastavitev, ki pogojujejo pravilno tehnično izvedbo, glede na posameznikove individualne karakteristike, raven tehnične usposobljenosti in stopnjo treniranosti.
Keywords: veslanje, tehnika, trening, mladi veslači
Published: 19.02.2020; Views: 15; Downloads: 5
.pdf Full text (5,46 MB)

Search done in 0.15 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica