| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 89
First pagePrevious page123456789Next pageLast page
1.
2.
Vrednotenje poškodb na osebnem vozilu po prometni nesreči : diplomsko delo
Melisa Kosi, 2023, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo obravnava tematiko vrednotenja poškodb na osebnem vozilu po prometni nezgodi. Ker se zavarovalnice dandanes pogosto srečujejo z lažnimi škodnimi prijavami poškodb, se bomo osredotočili na samo delo cenilca in goljufije v zavarovalnici glede poškodb na vozilu. Najpomembnejše delo cenilca je, da ugotovi, ali so prijavljene poškodbe resnične ali gre za poskus goljufije. Zato smo se odločili, da bomo naredili dva preizkusa na tematiko širjenja rje oziroma korozije. Zadali smo si cilj, da bi s tem lahko pripomogli k ugotovitvi resničnih dogodkov. Ker je v našem preizkusu bil namen, kako hitro se širi korozija, smo dodali v diplomsko nalogo tudi nekaj splošne teorije o koroziji. Preizkus je pokazal, da se rja oziroma korozija komajda vidno začne že po 16 dneh od poškodbe na nekaterih vzorcih (odvisno od poškodbe in od materiala) in se potem dokaj hitro začne širiti, če se ne ukrepa s protikorozijsko zaščito. Predvidevamo, da bo naš preizkus lahko pomagal cenilcu k hitrejši ugotovitvi starosti poškodbe.
Keywords: prometna nesreča, osebno vozilo, vrednotenje poškodb, cenilec
Published in DKUM: 16.03.2023; Views: 735; Downloads: 60
.pdf Full text (6,71 MB)

3.
Varnost starejših pešcev v prometu : diplomsko delo
Esmera Bećirović, 2022, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu je predstavljena analiza prometne varnosti pešcev, še posebej pešcev, ki so starejši od 65 let. Namen je ugotoviti glavne dejavnike, ki vplivajo na prometno varnost pešcev in starejših pešcev, na podlagi analize prometnih nesreč za obdobje 2017-2021, ter poudariti značilnosti, ki imajo največji vpliv na varnost starejših pešcev. Analiza PN z udeleženimi pešci vseh starosti je dokazala, da je najpogostejši vzrok vseh tovrstnih PN neupoštevanje pravila o prednosti, in da se večina PN konča z lažjimi poškodbami. Podrobnejša analiza, ki upošteva samo pešce starejše od 65 let, pa je dokazala, da je za to starostno skupino najpogostejši vzrok PN premiki z vozilom ( kar 27% vseh PN z lažjimi, hudimi poškodbami ter s smrtnim izidom) ter neupoštevanje pravila o prednosti (24% omenjenih PN). Analiza je tudi poudarila, da 67% PN je imelo kot posledice lažje telesne poškodbe ter 33% PN se je končalo s hudimi poškodbami ali s smrtnim izidom. Če se osredotočimo na hude poškodbe PN in na PN s smrtnim izidom, je najpogostejši vzrok tega tipa nesreč je neupoštevanje pravila o prednosti. Podobno ugotavljamo za starejše pešce. Na koncu smo tudi predlagali morebitne ukrepe za izboljšavo stanja prometne varnosti pešcev, torej tehnične ukrepe s področja infrastrukture in mehke ukrepe s področja izobraževanja, delavnice za povečanje znanja o prometni varnosti.
Keywords: starejši pešci, varnost prometa, statistična analiza, prometne nesreče
Published in DKUM: 09.09.2022; Views: 653; Downloads: 66
.pdf Full text (2,85 MB)

4.
Analiza prometnih nesreč II. kategorije : diplomsko delo
Mitja Kodrič, 2022, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu je prikazana analiza prometnih nesreč ll. kategorije z lahko telesno poškodbo od leta 2015 do 2019 v Republiki Sloveniji in na Ptuju. Za razumevanje besedne zveze analiza prometnih nesreč ll. kategorije smo proučili definicije in razlage pomena prometnih nesreč, zakonodajo, opredelili smo jih glede na vrsto, opredelili osnovne podatke in predstavili psihološko obravnavo prometnih nesreč. Analizirali in primerjali smo absolutne in relativne kazalnike prometne varnosti v cestnem prometu v Republiki Sloveniji in na Ptuju; dejavnike, ugotovljene vzroke in posledice glede na vlogo in število udeležencev ter povzročiteljev s pomočjo statističnih podatkov. Ugotovili smo, da je Ptuj manj varen v primerjavi z Republiko Slovenijo glede prometne varnosti v cestnem prometu v prometnih nesrečah ll. kategorije z lahko telesno poškodbo in pri lahko telesno poškodovanih v prometnih nesrečah ll. kategorije. Znižalo pa se število omenjenih nesreč, število udeležencev in povzročiteljev v obeh okoliših. Nato smo poiskali mesta zgostitve omenjenih nesreč na Ptuju in analizirali najbolj kritična mesta na Ormoški cesti, na oziroma ob Minoritskem trgu in na cesti, ki pelje čez Puhov most. Na koncu smo na podlagi ugotovljenih vzrokov zapisali ugotovljene predloge za izboljšanje stanja prometne varnosti na Ptuju z vidika prometnih nesreč ll. kategorije.
Keywords: prometne nesreče, absolutni in relativni kazalniki v cestnem prometu, analiza, nevarna mesta, lahka telesna poškodba
Published in DKUM: 10.03.2022; Views: 1417; Downloads: 224
.pdf Full text (3,60 MB)

5.
E-Skiroji v cestnem prometu : diplomsko delo
Aleksija Rainer, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Električni skiroji, znani kot e-skiroji, so postali eden izmed bolj zaželenih izdelkov na trgu. So lahki, udobni, enostavni za uporabo in idealni za hitro vožnjo po prometnih urbanih področjih. So okolju prijazni in pomagajo pri odpravljanju zastojev v mestnih središčih ter pri pomanjkanju parkirnih mest. Kljub veliko prednostim prinašajo tudi nekatere slabosti in nevarnosti. Ker jih drugi udeleženci v prometu težje zaznajo, lahko hitro privede do prometne nesreče in nastanka poškodb. V diplomski nalogi smo opisali električne skiroje, njihove tehnične karakteristike (e-skiroja Xiaomi Pro 2), prednosti, slabosti in nevarnosti e-skirojev v prometu, zakonodajo ter zavarovanje mikro mobilnosti, pod katero spadajo tudi električni skiroji. Prikazali smo tudi statistične podatke nesreč z e-skiroji v Sloveniji za leto 2019, 2020 in 2021 (januar–junij), podatke ankete neuporabnikov in uporabnikov e-skirojev ter analizo vožnje z e-skirojem Xiaomi M365 Pro. Ugotovili smo, da ni veliko prometnih nesreč z e-skiroji, ponavadi gre za prometne nesreče z bočnim trčenjem pri neupoštevanju pravil o prednosti, z lažjimi poškodbami. Podatki anket kažejo, da vozniki e-skirojev upoštevajo navodila in zakone. Anketirancem se e-skiro ne zdi nevaren, prometnih nesreč in konfliktov skoraj ni, povprečna vožnja je 15 minut, glavni razlog uporabe e-skiroja je izogib gneči in prihranek s časom.
Keywords: električni skiro, cestni promet, varnost v cestnem prometu, prometne nesreče, anketiranje
Published in DKUM: 14.09.2021; Views: 1565; Downloads: 170
.pdf Full text (2,23 MB)

6.
Analiza prometnih nesreč
Stanko Laković, 2003, other educational material

Abstract: V pričujočem učnem gradivu je opisano obravnavanje prometne nesreče od trenutka nastanka prometne nesreče do analize prometne nesreče s strani strokovnjaka za analize prometnih nesreč. Učno gradivo je namenjeno študentom študijskega programa Promet, pri predmetu "Analiza prometnih nezgod", zaradi tega podrobneje ne obravnava posameznih specifičnih tematik, ki jih potrebuje izvedenec pri obravnavi specifične prometne nesreče. Vsebina med ostalim zajema: policijsko obravnavanje prometne nesreče, ugotavljanje mesta trčenja, linije trka, izračun hitrosti vozila iz dolžine zavornih sledi, nalet motornega vozila na pešca, trčenje dvoslednega vozila z enoslednim, trčenje dveh vozil, prehitevanje in osnove računalniškega programa "Carat" za analizo prometnih nesreč ter vpliv alkohola v prometu. V gradivu so navedene tudi povezave, ki vodijo na internetne strani, kjer lahko študent dobi še dodatna znanja z obravnavanega področja. Namen tega gradiva je usposobiti študenta za samostojno delo pri obravnavanju enostavnih primerov prometnih nesreč z enim ali dvema udeležencema in poenostavitev študija, saj je celotna problematika združena in napisana v slovenskem jeziku.
Published in DKUM: 28.01.2021; Views: 1812; Downloads: 244
.pdf Full text (14,11 MB)

7.
Predlog ukrepov za izboljšanje prometne varnosti otrok v Republiki Sloveniji
Staša Reš, 2019, undergraduate thesis

Abstract: Diplomska naloga predstavlja stanje na področju prometne varnosti otrok, starih do 18 let in ukrepe, s katerimi bi se stanje lahko izboljšalo. Opisan je razvoj otrokovih sposobnosti za varno sodelovanje v prometu ter sistemi in projekti, ki pripomorejo k večji prometni varnosti. S pomočjo opravljene analize je ugotovljeno, da se je število prometnih nesreč otrok med letoma 2014 in 2018 zmanjšalo. Otroci so bili največkrat udeleženi v prometnih nesrečah kot potniki v avtomobilu in so največkrat utrpeli lažje telesne poškodbe. Analiza je pokazala, da sta najpogostejša vzroka prometnih nesreč neupoštevanje pravil o prednosti in neprilagojena hitrost. Glede na opravljeno analizo so podani predlogi, kako zmanjšati možnosti za prometne nesreče in s tem izboljšati prometno varnost otrok.
Keywords: otroci, prometna varnost, analiza prometnih nesreč
Published in DKUM: 06.11.2019; Views: 1612; Downloads: 100
.pdf Full text (2,30 MB)

8.
Organizacija velike revizije dizel motornega vlaka
Rožle Javornik, 2019, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu smo naprej predstavili slovensko podjetje Slovenske železnice, in sicer kakšen vozni park imajo, razdelili smo vlečna vozila in vlečena vozila. Pravilnik o vzdrževanju železniških vozil smo opisali po posameznih sklopih ter bolj podrobno pogledali roke in cikluse, ko morajo vozila prihajati na redno vzdrževanje oz. veliko revizijo. Pregledali smo celotno dokumentacijo podjetja VIT na Studencih v Mariboru, ki je potrebna za opravljanje velike revizije v sami delavnici. Navedli smo vse korake; od samega vstopa vozila v veliko revizijo pa do preizkusnih voženj oziroma do trenutka, ko je vozilo predano v ponovno uporabo in omrežje. Opisali smo delovne korake, ki so pri veliki reviziji najpomembnejši in najbolj zapleteni. Opisali smo uporabo metod v vzdrževalnih obratih železniških vozil in opredelili vitko proizvodnjo ter jo razdelili na njene glavne gradnike. Osredotočili smo se na metodo kanban, njene prednosti in slabosti. Ugotovili smo, kako si lahko pomagamo s karticami kanban in da jih poznamo več vrst. Z uporabo kartic kanban smo poskušali metodo kanban vnesti v podjetje SŽ VIT na Studencih v Mariboru. Pri tem smo se osredotočili na zaloge rezervnih delov v podjetju, ki so namenjeni veliki reviziji dizel motornega vozila. Proučili smo plan vstopov motornih vozil na veliko revizijo in povezali rezervne dele z njihovo zalogo. Z uvedbo signalne kartice kanban v skladišče rezervnih delov smo ugotovili, da bi s tem dosegli bolj optimalno naročanje rezervnih delov, zaradi česar jih ne bi nikoli zmanjkalo. Ugotovili smo, da bi s tem skrajšali končni rok velike revizije, kajti delo ne bi nikoli stalo zaradi praznih zalog v skladišču.
Keywords: rezervne zaloge, velika revizija, dizel motorno vozilo
Published in DKUM: 18.04.2019; Views: 1081; Downloads: 97
.pdf Full text (6,01 MB)

9.
Varnost električnih vozil v cestnem prometu
Miha Kotnik, 2019, undergraduate thesis

Abstract: Na začetku diplomskega dela sta na kratko predstavljeni zgodovina električnega vozila ter razlika med električnim in hibridnim vozilom. Predstavljene so prednosti in slabosti električnega vozila. V nadaljevanju so predstavljeni varnost električnih vozil, kako so zasnovana, varnost električnih sistemov, varnost baterije, vzdrževanje in varnost električnega vozila po trku. Predstavljeni so tudi podatki testov trčenja električnega vozila. Opisana je analiza vožnje z električnim vozilom. Predstavljeni so tudi predlogi in izboljšave, ter raziskave in mnenja za in proti električna vozila. Izvedeni sta bili tudi dve anketi. Prvi anketni vprašalnik je bil za lastnike električnih vozil, drugi pa za posameznike, ki bi morda kupili električno vozilo. Ugotovili smo, da je električno vozilo zelo varno, saj so testi trčenja dosegali nadpovprečne ocene. Problem električnega vozila je, da so neslišna, kar pomeni, da jih ostali udeleženci v prometu ne slišijo, kar lahko privede do nesreče. S pomočjo rezultatov ankete smo ugotovili, da bi ljudje kupili električno vozilo, vendar je problem še vedno cena. V empiričnem delu smo v okviru vsake od dveh anket anketirali 100 ljudi. Anketi sta bili objavljeni na socialnem omrežju Facebook in na forumu za lastnike električnih vozil. Vse podatke za teoretični del smo povzeli iz strokovnih člankov, spletnih virov ter knjig in jih smiselno razčlenili na poglavja.
Keywords: varnost električnih vozil, testi trčenj, cestni promet, anketa
Published in DKUM: 09.04.2019; Views: 1610; Downloads: 167
.pdf Full text (2,13 MB)

10.
Revizija vitalne zavorne opreme dizel lokomotive
Tomaž Gračnar, 2018, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu so naprej predstavljeni zavorna oprema železniških vozil, revizija zavor ter vitalni zavorni sklopi. Vsa železniška vozila morajo biti opremljena s samodejnimi zračnimi zavorami. Delovanje se krmili iz osrednjega mesta z zaviralnikom. Nadaljuje se s splošno razlago o vzdrževanju zavor, brezhibnosti zavor, nadzoru, popravilu, vgradnji, zamenjavi in skladiščenju, zaščiti, pregledu zavornih diskov, čelnih pip ter zavornih pnevmatskih spojnih cevi in preskusom parkirnih zavor ter tesnosti zračnih naprav. Opisana je vitka proizvodnja. Izmed petih različnih metod je bila izbrana metoda 5S, ki jo je mogoče izboljšati. Metoda 5S je bila razdeljena na pet delov, vsak posebej pa je bil razčlenjen. Prikazano je, kolikokrat se uporabljajo najpomembnejše potrebščine. Pri tem je bilo opaženo, da je pri boljši organizaciji mogoč prihranek časa. Opisani so metoda »točno ob pravem času«, Kanban, metoda SMED in sedem vrst izgube. Predstavljeni so revizija RZ-3 in roki vzdrževanja lokomotive serije 642/643, prikazan obseg vzdrževalnih del ter prilagojene pnevmatske zavorne opreme. Dodane so tudi priloge, ki prikazujejo vse pomembnejše meritve, ki se opravijo v reviziji RZ-3.
Keywords: revizija, vitalna zavorna oprema, dizel lokomotiva, RZ-3
Published in DKUM: 08.11.2018; Views: 1054; Downloads: 102
.pdf Full text (11,07 MB)

Search done in 0.81 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica