| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 2 / 2
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
PROCES IZVOZNEGA POSLA - PRIMER PODJETJA LIP POLJČANE, D. D.
Sonja Štibler, 2009, undergraduate thesis

Abstract: Podjetje Lip Poljčane, d. d., je lesno predelovalno podjetje z dolgoletno tradicijo. Proizvodni program obsega otroške posteljice, otroške sobe, previjalne komode itd. Analiza v okviru tega diplomskega dela je pokazala, da je podjetje Lip Poljčane, d. d., v svojem dolgoletnem poslovanju razvilo svojo poslovno strategijo. Uspešen menedžment je podjetju ustvaril dober imidž na tujih tržiščih, kar se kaže v zadovoljstvu kupcev na različnih tujih tržiščih. Podjetje svojim kupcem zagotavlja visoko kakovostne izdelke, konkurenčne pogoje, točne dobave, ugodne transportne klavzule za kupce ter hitro prilagajanje tržnim zahtevam. Pri analizi izvoznega posla v Kanado sem ugotovila, da je izvozni posel za podjetje kompleksna in dalj časa trajajoča naloga. Podjetje Lip Poljčane, d. d., uporablja neposreden način vstopa na kanadsko tržišče. Prodajni referent sodeluje v fazi priprave, izvedbe in zaključka posla, zato je njegova naloga časovna in tehnična koordinacija vseh opravil v posameznih fazah izvoznega posla. Poleg prodajnega referenta v izvoznem poslu v Kanado sodeluje tudi špediter Sloven Inter Celje, d. o. o. Podjetje Lip Poljčane, d. d., je podjetje, ki se ukvarja tako z izvoznimi posli kot tudi z odpremo blaga v države članice Evropske unije. Podjetje Lip Poljčane, d. d., se bo še naprej trudilo, da bo svojim kupcem nudilo najkakovostnejše izdelke po ugodnih cenah. Osredotočilo se bo na vstop na nova tuja tržišča in s tem poskušalo pridobiti čim več novih tujih strank, seveda pa ne sme pozabiti na že obstoječe tuje in domače kupce.
Keywords: mednarodno poslovanje, izvozni posel, odprema blaga, Intrastat, Lip Poljčane, d. d.
Published: 17.02.2010; Views: 2776; Downloads: 399
.pdf Full text (2,48 MB)

2.
STRATEGIJE STRATEŠKIH ZAVEZNIŠTEV PODJETIJ NA GLOBALNEM TRGU
Sonja Štibler, 2013, master's thesis

Abstract: Globalizacija je zelo zapleten pojav, ki sili podjetja k hitrejšemu spreminjanju in prilagajanju svojemu okolju. Da pa lahko podjetja to realizirajo, morajo imeti potrebne vire in zmožnosti, ki jim dajejo potrebne konkurenčne prednosti pred konkurenti. Strateška zavezništva so definirana kot združevanje virov in sposobnosti dveh ali več podjetij z namenom doseganja skupnih ciljev kot tudi ciljev vsakega posameznega partnerja. Vsako podjetje, ki vstopa v strateško zavezništvo, ima za to svoje motive, ki se običajno nanašajo na krepitev razvojne zmožnosti in konkurenčnosti podjetja. Najpogosteje uporabljena oblika strateških zavezništev so joint venture podjetja, pri katerih gre za kapitalsko obliko strateškega zavezništva z ustanovitvijo skupnega podjetja. Pri oblikovanju strateških zavezništev je najpomembnejše, da pravilno oblikujemo in izvajamo osnovno strategijo strateškega zavezništva. Paziti moramo tudi na izbiro primernega partnerja, ki mora imeti komplementarna znanja, kooperativno kulturo, kompatibilne cilje in sorazmerno raven tveganja, ki je vključeno v zavezništvo. Pomembno pa je tudi, da strateško zavezništvo pravilno upravljamo in nadzorujemo. Na drugi strani pa lahko do prenehanja zavezništev pride zaradi izteka zavezniške pogodbe, združitve ali prevzema partnerja, spremembe dejavnosti, sporazumne prekinitve itd. Uspešnost strateškega zavezništva lahko merimo z objektivnimi ali subjektivnimi merili. Na podlagi raziskave izbranih primerov strateških zavezništev smo ugotovili, da so najpogostejši razlogi za neuspešnost prikriti nameni pri vstopu v strateško zavezništvo, nekompatibilni cilji in kultura, nezadostna in neprimerna komunikacija itd. Na koncu smo podali še smernice za snovanje in upravljanje strateških zavezništev kot lastno sintezo spoznanj iz teoretičnega in empiričnega raziskovanja.
Keywords: globalizacija, strateška zavezništva, motivi strateških zavezništev, uspešnost strateškega zavezništva, prenehanje strateškega zavezništva, joint venture podjetja
Published: 18.10.2013; Views: 1114; Downloads: 295
.pdf Full text (655,91 KB)

Search done in 0.06 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica