| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 3 / 3
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
Analiza pristopov iskanja in selekcije kadrov v slovenskih podjetjih
Simona Kastelic, 2023, master's thesis

Abstract: Uspešno delovanje podjetij je v veliki meri odvisno od njihovih zaposlenih. Zagotavljanje zadostnega števila ustreznih kadrov je ena od temeljnih nalog managementa človeških virov. Pri tem je bistven ustrezno izveden postopek iskanja in selekcije kadrov. V raziskavi smo želeli ugotoviti, katere metode iskanja in selekcije so se v praksi izkazale za najprimernejše. Podjetja najpogosteje pridobivajo kandidate z objavami prostih delovnih mest na različnih zaposlitvenih portalih, spletnih straneh in socialnih omrežjih. Vedno pogosteje sta v uporabi tudi headhunting in pridobivanje kandidatov na podlagi priporočil. Na področju selekcijskega postopka pa sta se kot najustreznejši izkazali metodi intervjuja in testiranja kandidatov. Ugotovili smo, da obstajajo razlike pri iskanju kvalificiranega in nekvalificiranega kadra. Razlike se kažejo tako v postopkih pridobivanja kandidatov kot v fazi selekcije. Prav tako so bile zaznane razlike med javnim in zasebnim sektorjem. V zasebnem sektorju je v uporabi širši spekter metod iskanja in selekcije kot v javnem sektorju. V javnem sektorju je pri izboru kandidatov ključno izpolnjevanje razpisnih pogojev, medtem ko je v zasebnem sektorju poudarek tudi na osebnostnih in vedenjskih karakteristikah kandidatov. Potrdila se je naša domneva, da se večina podjetij sooča s težavami pri zapolnitvi prostih delovnih mest, zato smo podali priporočila tako glede postopkov pridobivanja kandidatov kot tudi glede izvedbe selekcijskega postopka. Predpogoj za uspešnost iskanja in selekcije kadrovskih virov pa je ustrezna blagovna znamka delodajalca.
Keywords: iskanje in pridobivanje kadra, selekcijske metode, izbirni postopek
Published in DKUM: 31.05.2023; Views: 547; Downloads: 118
.pdf Full text (3,59 MB)

2.
RAZŠIRJENOST B2B POSLOVANJA V SLOVENIJI
Simona Kastelic, 2009, undergraduate thesis

Abstract: Elektronsko poslovanje in trgovanje B2B spreminjata klasično delovanje podjetij in državljanov. Novi načini poslovanja so ustvarili novo poslovno okolje, kjer je vsem subjektom omogočeno nastopanje na globalnem trgu. Podjetjem ponuja mnogo prednosti, seveda pa morajo podjetja za izkoriščanje vseh prednosti tudi uspešno implementirati različne strateške in tehnične rešitve, da s tem preskočijo marsikatero oviro oziroma se izognejo slabostim. Če so podjetja pripravljena veliko vložiti v znanje in sodobno tehnologijo, se bo zvečala tudi njihova konkurenčna prednost na trgu. Na žalost pa je marsikatero podjetje še vedno skeptično do elektronskega poslovanja B2B, saj njihova vodstva ne marajo sprememb in niso pripravljena reorganizirati poslovanja. Težava se pojavlja predvsem pri uvajanju tega načina poslovanja. Zagonski stroški so lahko precejšnji, saj je treba nabaviti vso potrebno tehnologijo, programsko opremo, plačati pa tudi izobraževanje in usposabljanje zaposlenih. Podjetja se ne zavedajo dolgoročne koristi elektronskega poslovanja B2B in prednosti, ki bi jih z njim pridobili. Organizacija mora delovati in misliti globalno. Zavedati se mora trendov in zahtev, ki jih narekujejo kupci in tržišče. Elektronsko poslovanje ni namenjeno le večjim podjetjem in organizacijam, koristno je tudi manjšim organizacijam, saj bi jim omogočilo razcvet.
Keywords: elektronsko poslovanje elektronsko poslovanje B2B (business-to-business), elektronsko poslovanje B2C (business-to-customer), distribucija
Published in DKUM: 21.10.2009; Views: 4086; Downloads: 517
.pdf Full text (327,16 KB)

3.
Search done in 0.11 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica