| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 3 / 3
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
GRAFIKA V 3. RAZREDU DEVETLETNE OSNOVNE ŠOLE
Simona Horvat, 2010, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo z naslovom Grafika v tretjem razredu devetletne osnovne šole v teoretičnem delu opisuje vseh pet likovnih področij, ki jih za obravnavo pri pouku predvideva učni načrt za likovno vzgojo v osnovni šoli. Prav tako so pri vsakem likovnem področju naštete tehnike, ki so primerne za obravnavo na razredni stopnji. V empiričnem delu smo raziskovali zastopanost posameznih likovnih področij v praksi. Zastopanost smo ugotavljali z anketnim vprašalnikom. V prvem delu anketnega vprašalnika nas je zanimalo, kje so razlogi, da je določeno likovno področje bolje oz. slabše zastopano. V drugem delu anketnega vprašalnika nas je zanimalo, katere grafične likovne tehnike so učitelji v tem šolskem letu uporabljali in s kakšnimi težavami se srečujejo pri izvajanju grafike. V praktičnem delu diplomske naloge smo raziskovali, kako se učenci izražajo v grafični tehniki monotipije. Zanimalo nas je, koliko različnih črt po obliki in debelini učenci uporabljajo pri svojem izražanju, koliko se tonsko izražajo, kako zapolnijo format in kako pazijo na urejenost končnega izdelka. Ugotovili smo, da v uporabi različnih črt in tonskem izražanju obstajajo razlike med učenci, v čistosti izdelka pa ni razlik, saj so vsi učenci imeli čiste izdelke.
Keywords: likovna vzgoja, likovna področja, grafika, monotipija
Published: 06.09.2010; Views: 3420; Downloads: 522
.pdf Full text (3,84 MB)

2.
RAZMERJA MED POSEBNIMI IN SPLOŠNO DIDAKTIKO: DILEME IN REŠITVE
Simona Horvat, 2012, undergraduate thesis

Abstract: Povezave med posebnimi in splošno didaktiko so morda na prvi pogled očitne, a skozi zgodovino razvoja splošne didaktike in pod njenim okriljem tudi različnih posebnih didaktik so te povezave doživljale veliko sprememb. Tudi danes je temu tako, saj velikokrat naletimo na različna dojemanja razmerij med splošno in posebnimi didaktikami. Pričujoče diplomsko delo obravnava prav ta razmerja in povezave med posebnimi in splošno didaktiko. Obravnava se začne z opredelitvijo ključnih pojmov, t. j. splošne in posebnih didaktik ter s tem povezano terminološko neenotnost. Nadalje je v diplomskem delu obravnavan tudi zgodovinski razvoj posebnih didaktik pod okriljem splošne didaktike in pozneje tudi samostojen razvoj posebnih didaktik. Najpomembnejše poglavje je posvečeno problematiki razmerij med posebnimi in splošno didaktiko, to pomeni, da so prikazana razčlenjena razmerja in končno, tudi vprašanje prakse in teorije. Na kratko pa je nekaj pozornosti namenjeno tudi vprašanju pomena splošne didaktike za posebne didaktike oziroma učitelje. V sklepnem delu so prikazane ugotovitve ter možna vprašanja, ki se pojavljajo ob študiju literature. Hkrati pa so na tem mestu podana tudi mnenja in možne rešitve za uspešnejše reševanje vprašanja razmerij med posebnimi in splošno didaktiko ter njihov pomen za uspešnejše in celovitejše izobraževanje.
Keywords: splošna didaktika, posebne didaktike, teorija in praksa, izobraževanje učiteljev, zgodovina razvoja splošne didaktike in posebnih didaktik
Published: 03.01.2013; Views: 889; Downloads: 270
.pdf Full text (532,16 KB)

3.
Institucija varuha človekovih pravic na ravni EU in v RS
Simona Horvat, 2016, undergraduate thesis

Abstract: Pričujoče diplomsko delo obravnava institucijo ombudsmana tako z vidika mednarodnopravne ureditve kot tudi z vidika ureditve v Republiki Sloveniji. Danes je na splošno sprejeta modrost, da je institucija ombudsmana ključna institucija za varstvo človekovih pravic in temeljnih svoboščin. Je eden izmed najpomembnejših civilizacijskih dosežkov. To je razvidno tudi iz tega, da je dobila svoje mesto v ustavnih redih skoraj vseh demokratičnih držav. Eden od korakov k demokraciji v naši družbi je bila uvedba te institucije v naš pravni sistem, v Ustavo RS. Institucija ombudsmana je pokazala v vseh državah zelo dobre rezultate. Ombudsman je namreč samo dopolnilno, neformalno sredstvo za nadzor nad delom upravnih organov. V deželah, ki so sprejele to institucijo poznajo tudi druga, pravna sredstva oziroma sisteme varstva človekovih pravic in temeljnih svoboščin. Prav glavne značilnosti ombudsmana so tiste, ki ga ločijo od vseh ostalih sistemov varstva pravic posameznikov. To so zlasti njegova neodvisnost od izvršilne veje oblasti, neformalni in enostavni postopki, široke pravne pristojnosti ter dostop do vseh informacij, tudi do dokumentov zaupne narave. Njegov uspeh in ugled sta odvisna predvsem od njegovega strokovnega ugleda in njegove sposobnosti komuniciranja z javnostjo. Ombudsman je in naj ostane zanesljiv, neodvisen, avtoritativen dejavnik v vsakdanjem življenju, ki ljudem vsak dan in kadarkoli zagotavlja, da konkretne kršitve njihovih človekovih pravic ne bodo neopažene, prezrte ali pozabljene. Pomembno je namreč, da se napake, kadar se pojavijo, priznajo in, če je le mogoče popravijo. Hitro opravičilo je včasih edino, kar pritožnik pričakuje.
Keywords: institucija, ombudsman, človekove pravice in temeljne svoboščine, Varuh človekovih pravic RS, Evropski ombudsman
Published: 16.09.2016; Views: 717; Downloads: 97
.pdf Full text (1,14 MB)

Search done in 0.06 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica