1. Napovedovanje učinkov ukrepov spodbujanja javnega prevoza potnikovMarjan Lep, Simon Hmelak, 2011, original scientific article Abstract: V Sloveniji že leta izjavljamo, da želimo imeti bolj trajnostno mobilnost, na terenu pa lahko ugotovimo drugačna dejstva. Pri razvoju sistema javnega potniškega prometa se sprašujemo predvsem, kam investirati javni denar, da bo prišlo do želenih premikov v izboru načina potovanja. V podporo nosilcem odločanja je razvit model v obliki enačbe, s pomočjo katere je moč verodostojneje napovedati učinke ukrepov, kot so integrirana enotna vozovnica, bistveno znižanje cene vozovnic, sprememba cene parkiranja v mestih, povečanje obsega ponudbe vlakov itd. Model je validiran in umerjen na vzorcu potovanj na delo iz okoliških naselij v Maribor. Keywords: javni potniški promet, vozači, potovalne navade, izbor sredstva, logit, Maribor Published in DKUM: 10.07.2015; Views: 1441; Downloads: 128
Full text (191,38 KB) This document has many files! More... |
2. UVAJANJE OBMOČIJ OMEJENE HITROSTI V NASELJU MIKLAVŽ NA DRAVSKEM POLJUKatarina Polc, 2013, undergraduate thesis Abstract: Varnost v cestnem prometu je ena ključnih dejavnikov kakovosti cestnega omrežja. Prevelike hitrosti v strnjenem naselju resno ogrožajo življenja prebivalcev, prav vsak si želi varnih prometnih poti. Celostno načrtovanje nove prometne ureditve bodisi mesta ali naselja, ki temelji na boljši varnosti ranljivih udeležencev v prometu kot so pešci in kolesarji, je odgovornost in obveznost, kot tudi privilegij vsake občine in je načrtovanje za boljši jutri. Na ta način soustvarjamo boljšo kakovost bivanja v urbanih naseljih za sedanje in vse prihodnje generacije.
V diplomski nalogi je predstavljena problematika umirjanja prometa v naselju Miklavž na Dravskem polju. Na osnovi analize obstoječega stanja umirjanja prometa, analiziranih cest / ulic, raziskanih dobrih praks umirjanja prometa v tujini in Sloveniji, kot tudi pridobljenih rezultatov analize, je podan predlog izboljšav obstoječega stanja. Podan je predlog umirjanja prometa v naselju z uvedbo območij omejene hitrosti, ter načrt nove ureditve. Keywords: umirjanje prometa, območje omejene hitrosti, prometna signalizacija, prometna varnost Published in DKUM: 02.07.2013; Views: 1889; Downloads: 364
Full text (7,44 MB) |
3. Uporaba metod diskretnega odločanja pri modeliranju izbire prevoznega sredstva v suburbanem okoljuSimon Hmelak, 2012, master's thesis Abstract: V magistrskem delu je na podlagi logistične distribucije (logit) razvit prometni model oziroma enačba za modeliranje izbire prevoznega sredstva v suburbanih okoljih treh slovenskih mest. Obseg raziskovanja je zajel dnevne migrante naselij, ki gravitirajo na mesta Ljubljana, Maribor in Celje. Osnovni pristop temelji na umerjanju zapisane enačbe z razpoložljivimi statističnimi podatki in podatki sorodnih študij za določitev posplošenih stroškov potovanj ter izračun enotnega koeficienta β, ki določa naklon logit krivulje in predstavlja bistveni element umeritve modela. V treh primerih uporabe modela za prikaz posledic različnih ukrepov so zaznani pozitivni učinki na spodbujanje uporabe javnega potniškega prometa. Z modelom lahko ob minimalnih stroških predvidimo učinke izjemno dragih sistemskih in drugih ukrepov, kot so npr. uvedba integrirane vozovnica, povečanje frekvence voženj, spremembe cen itd. Keywords: javni potniški promet, dnevni migranti na delo, potovalne navade, izbor prevoznega sredstva, logit Published in DKUM: 04.04.2012; Views: 2633; Downloads: 330
Full text (1,81 MB) |
4. |
5. |