| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 3 / 3
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
INOVACIJSKI POTENCIAL IN DEJANSKA INOVATIVNOST V PODJETJIH
Simon Štrancar, 2016, master's thesis

Abstract: Svet v katerem živimo se nenehno spreminja in zahteva od nas posameznikov ter posredno od organizacij, ki nas obdajajo stalno prilagajanje. V kolikor želimo biti uspešni, izstopati in dolgoročno obstati v tem turbulentnem okolju pa samo prilagajanje ni dovolj. Postati moramo inovativni. Organizacije v okviru katerih delamo morajo biti inovativne. Mirko Markič (2004) povezuje inoviranje s procesi pridobivanja česarkoli novega, kar z reševanjem problemov postane koristno. Inovacije imajo v današnjem času ogromen vpliv na kvaliteto življenja ljudi. V magistrskem delu smo na nivoju mikro, malih in srednje velikih podjetij dokazal, da so inovativnost, inovacijski potencial, poslovna uspešnost in konkurenčnost pozitivno povezani. Tako lahko trdimo, da je inoviranje v sodobnem gospodarstvu tudi na nivoju MSP ključno za poslovni uspeh podjetij. Brez inoviranja je skoraj nemogoče dokazati dolgoročnega obstoja podjetij, v nobenem primeru pa ne zagotoviti uspešnega poslovanja podjetij. Po drugi strani pa smo prišli do spoznanja, da so mlada visoko inovativna podjetja tudi rizično bolj tvegana in imajo tako kot po eni strani potencial visoke rasti in uspeha, po drugi strani večjo možnost neuspeha. Naloga tudi potrjuje, da je področje inovativnosti v mikro, malih in srednje velikih podjetjih izjemno težko raziskovati, kar pa pomeni, da tudi težje strukturirati ter kot tako managirati. Eno temeljnih načel managementa je, da zaposlene vodi z lastnim zgledom. To se je pri mikro in malih podjetjih pokazalo za ključno, saj vodstvo skozi zgled in delovanje prenaša inovacijsko kulturo na zaposlene, čeprav podjetje zaradi svoje premajhnosti v strukturi ne izkazuje oz. ne more izkazovati inovacijske organiziranosti. V nalogi analiziramo podatke slovenskih mikro malih in srednje velikih podjtij na področju inovativnosti in inovacijskega potenciala. Gre za razširitev projekta I3SME, kjer smo v letu 2009 analizirali 802 podjetij Nemčije, Italije, Avstrije, Madžarske, Poljske in Slovenije. Rezultatom, ki jih je takrat podal mednarodni projekt smo z ponovnim anketiranjem slovenskega dela podjetij dodali longitudinalno komponento in tako ugotavljali, kaj se z podjetji, ki so tako ali drugače ocenjeni na področju inovativnosti dogaja dolgoročno in kakšni pogod podatki ob ponovitvi raziskave čez določeno časovno obdobje. Magistrska naloga je dokazala, da je tako inovativnost kot tudi inovacijski potencial možno meriti tudi v malih in srednje velikih podjetjih. Prvič je dala jasen vpogled v enega od modelov merjenja inovativnosti v MSP, kar do zdaj ni bilo tako odkrito prikazano. Odgovori podjetij so potrdili zastavljene hipoteze magistrske naloge.
Keywords: merjenje inovativnosti, merjenje inovacijskega potenciala, inovacijska kultura, MSP, mikro, malo in srednje veliko gospodarsvo, konkurenčnost, poslovna uspešnost
Published: 20.12.2016; Views: 1059; Downloads: 211
.pdf Full text (2,87 MB)

2.
3.
Pospeševalni sistemi podjetništva v Severno-Bavarski regiji : diplomsko delo
Simon Štrancar, 2004, undergraduate thesis

Published: 28.09.2007; Views: 1685; Downloads: 137
.pdf Full text (490,09 KB)

Search done in 0.11 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica