| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 2 / 2
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
Poslovno poročanje v digitalnem marketingu naftnega in plinskega podjetja s pomočjo orodja Power BI
Sara Vaupotič, 2023, master's thesis

Abstract: Nafta in plin spadata pod fosilna goriva, ki dandanes predstavljajo glavni vir energije v svetu. Nafta je glaven in nujen vir za prevozna sredstva, zemeljski plin pa za ogrevanje in proizvodnjo električne energije, vendar so ljudje fosilna goriva pričeli uporabljati že veliko prej. Naftna in plinska industrija sta še dandanes eni izmed največjih sektorjev glede na ustvarjeni dobiček. Dandanes je proizvodnja nafte v Evropski uniji na zelo nizki ravni, zato smo odvisni od proizvodnje in dobave iz drugih držav. Trenutno nam dobavo nafte in plina otežuje še aktualna ukrajinsko-ruska vojna, zato smo primorani nafto dobavljati od drugod. Ker je industrija nafte in plina konkurenčna, je marketing izjemno pomemben. Podjetja, ki se s tovrstno industrijo ukvarjajo, se ne zavedajo, da morajo kljub temu da se ukvarjajo s prodajo nafte in goriva, veliko svojega časa in denarnih sredstev vlagati tudi v marketing, kajti le na tak način bodo podjetja lahko konkurenčna. Digitalni marketing se nenehno razvija zaradi novih tehnologij. Znanih je nekaj dobrih praks digitalnega oglaševanja, ki jih lahko označimo za zelo učinkovite – na primer e-poštni marketing (angl. E-mail marketing), vsebinski marketing (angl. Content Marketing), optimizacija spletnih brskalnikov (angl. Search Engine Optimization, SEO), marketing vplivnežev (angl. Influencer Marketing) in oglaševanje na družbenih medijih (angl. Social Media Marketing). Kljub temu da vsaka prinese določene koristi, ima po drugi strani tudi nekaj slabosti. Stvari se v marketingu dogajajo in spreminjajo na dnevni ravni, zato je še kako zelo pomembno, da se o dogajanju sproti poroča v obliki poslovnega poročila. Poslovno poročilo je dokument, ki vsebuje dejanske informacije, statistične podatke ali izsledke raziskav, ki so pomembni za ohranjanje strank, sprejemanja boljših odločitev, nadzorom nad proračunom in zagotavljanjem meril uspešnosti za vse prihodnje marketinške kampanje. Obstaja veliko programov poslovnega poročanja, ki omogočajo vizualizacijo podatkov. Eden izmed bolj znanih je orodje Power BI, ki omogoča enostavno povezovanje z viri podatkov, vizualizacijo, odkrivanje, kateri podatki so relevantni, ter deljenje teh podatkov s komer koli.
Keywords: Nafta in plin, naftna in plinska industrija, digitalni marketing, poslovno poročanje, Power BI.
Published in DKUM: 19.07.2023; Views: 554; Downloads: 128
.pdf Full text (3,91 MB)

2.
Trendi digitalizacije v podjetju-industrija 4.0
Sara Vaupotič, 2020, undergraduate thesis

Abstract: Sam začetek industrijske revolucije sega v začetke druge polovice 18.stoletja z začetkom parne lokomotive ter strojev za predenje. Skozi zgodovino so ljudje vedno iskali izboljšave ter delali s tem, kar so imeli na voljo. Od samih začetkov parnih strojev, odkritja električne energije, prvih telegramov in telefonov, avtomobilov, letal, vse do razvoja digitalne tehnologije, poslovne programske opreme, razvoja prvih računalnikov ter superračunalnikov, razvoja komunikacijske tehnologije, prvih prenosnikov ter industrijske robotike, pa se trenutno razvija četrta industrijska revolucija, znana kot industrija 4.0. Razvija se v smeri digitalizacije in avtomatizacije, pametnih tovarn in naprav, povezanih med seboj (angl. Internet of Things), sistemov za shranjevanje velikih količin informacij ter podatkov (angl. Big Data) in proizvodnih zmogljivosti, ki lahko podatke shranjujejo samostojno kadarkoli in brez človeške prisotnosti. Tako proizvodnja, kot poslovanje potekata v veliki meri digitalno. Digitalizacija, ki je že zamenjala nekoč tradicionalno kulturo v podjetju, vso papirno hrambo so že nadomestile različne računalniške rešitve ter sistemi za lažje, bolj pregledno, brez papirno ter hitrejšo poslovanje (DMS). Za hitrejši dostop do podatkov, lažje in bolj pregledno poslovanje ter zbranost podatkov na enem mestu pa skrbijo sistemi za načrtovanje in pregledno planiranje virov podjetja (ERP), ki se lahko povezujejo tudi s sistemi za upravljanje proizvodnje (MES). Prav zaradi potrebe po izboljšavah, večji učinkovitosti, lažjim pregledom nad stroški in logistiko pa je nastala četrta industrijska revolucija. Kot dober primer podjetja, ki smernice četrte industrijske revolucije že v večji meri upošteva, pa bomo predstavili tehnološko podjetje (Xiaomi), ki trenutno zaseda četrto mesto na trgu pametnih telefonov.
Keywords: industrijske revolucije, industrija 4.0, IoT, Big Data, ERP, MES, DMS, elektronsko poslovanje, Xiaomi.
Published in DKUM: 23.11.2020; Views: 1431; Downloads: 199
.pdf Full text (767,12 KB)

Search done in 0.07 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica