1. Modeling of a geocell-reinforced pavement : an experimental validationSamo Peter Medved, Bojan Žlender, Stanislav Lenart, Primož Jelušič, 2016, original scientific article Abstract: This article details how the serviceability of a flexural pavement structure is improved by incorporating the Cellular Confinement System (geocells). For this purpose, two different pavement structures, with and without embedded geocells, were manufactured in a laboratory and an accelerated traffic type of loading was applied. The vertical and horizontal cyclic loads were applied simultaneously to simulate the effect of principal stress rotation. A comparative study between the conventional flexible pavement and the geocell-reinforced flexible pavement is presented. Additionally, numerical models of the laboratory tests were built and the results were compared. The simulation of the experimental tests using the Traffic Load Simulator (TLS) are carried out using the FEM and advanced models that describe the permanent strain behavior of the unbound granular material. The development of permanent deformation within the pavement structure, with and without the geocells, is also presented through the numerical model, which was verified by the experimental results. Keywords: flexible pavement, reinforcement, geocell, traffic load simulator, permanent deformation, numerical modeling Published in DKUM: 18.06.2018; Views: 1313; Downloads: 104
Full text (1,39 MB) This document has many files! More... |
2. OJAČITEV NEVEZANIH NOSILNIH SLOJEV VOZIŠČNIH KONSTRUKCIJ S PROSTORSKO MREŽNO STRUKTURO TRAKOVSamo-Peter Medved, 2016, doctoral dissertation Abstract: Voziščne konstrukcije so najpomembnejši element vsake prometnice in tisti del, od katerega je najbolj odvisna varnost, in nivo uporabe prometnice. Prav tako je element, ki pomeni bistven investicijski element pri vsaki gradnji prometnice in element, v katerega se največkrat posega, vzdržuje, obnavlja … Čeprav se zdi, da gre za
enostavno konstrukcijo, tako po izboru materialov, tehnologiji gradnje kot
matematičnemu modelu za analizo konstrukcije, pa v praksi vse do danes nismo uspeli učinkovito rešiti probleme trajnih deformacij voziščnih konstrukcij. Kljub razvoju materialov v zadnjem obdobju, vsaj kar se tiče vezanih nosilnih plasti, pa problemi voziščnih konstrukcij ostajajo enaki, malo je inovativnih rešitev in modelov. Nevezane nosilne plasti imajo izrazito slabost, da niso sposobne prevzeti nateznih napetosti v horizontalni ravnini. Zaradi tega prihaja do plastičnih deformacij, ki se posledično prenašajo na površino vozišča v obliki razpok in kolesnic. Kljub preoblikovanju naravnega kamnitega materiala in dodajanjem veziv, se še posebej pri preobremenitvah ali poslabšanih hidrogeoloških pogojih naravnih temeljnih tal, ne moremo izogniti vertikalnim deformacijam vozišča, ki so posledica prekomernih horizontalnih napetosti v nevezanih plasteh voziščne konstrukcije. Reševanje z uporabo ojačitvenih mrež (geomrež) v horizontalnem nivoju nevezanih nosilnih plasti, ne da želenih rezultatov, saj prihaja do strižnih deformacij med nivoji ojačitev.
V zadnjih letih pa vse do danes, je ideja doživela velik razvoj v smeri 3D struktur vertikalno nameščenih trakov - geocelic.
Vezane deformabilne obrabno-nosilne plasti v kombinaciji z geocelicami ojačenimi nevezanimi nosilnimi plastmi zemljin predstavljajo učinkovit inovativen sistem voziščne konstrukcije, ki s svojo sestavo zagotavlja trajno elastičnost, fleksibilnost in zadostno nosilnost same konstrukcije. Eksperimentalna analiza je pokazala bistveno izboljšanje nosilnosti in zmanjšanje deformacij z uporabe mrežne strukture vertikalnih trakov
geocelic. Uporabljen material za takšno strukturo, pa je lahko v celoti uporabljen iz recikliranih sintetičnih materialov, kar je z uporabo lokalnih gradbenih materialov lahko tudi pomemben prispevek ekološki gradnji, manjši porabi energije in zmanjšanju emisij v okolje. Keywords: voziščne konstrukcije, geocelice, geosintetiki, nevezani nosilni sloji, fleksibilne voziščne konstrukcije, ojačitev, mrežna struktura, trakovi, prodi Published in DKUM: 18.07.2016; Views: 1988; Downloads: 217
Full text (10,95 MB) |
3. ZASNOVA IN RAČUNSKA ANALIZA JEKLENE KONSTRUKCIJE PROSTOSTOJEČE SONČNE ELEKTRARNE S SLEDILNIKOMGregor Kokot, 2012, undergraduate thesis Abstract: Pridobivanje električne energije iz energije sončnega sevanja je v današnjem razvitem svetu stalnica. Zaradi vedno večje ekološke osveščenosti, kratke energijske odplačilne dobe in hitrega tehnološkega razvoja doživlja fotovoltaika, kot relativno mlada veda, v zadnjih letih strm razvoj. V prihodnosti je mogoče pričakovati, da bomo v vsakdanjem okolju videvali vedno več različnih oblik solarnih modulov, ki predstavljajo glavno komponento tega varnega in zanesljivega načina pridobivanja električne energije.
Elektrarna, obravnavana v diplomskem delu, pomeni nadgradnjo že obstoječih sistemov sončnih elektrarn. Njena prednost se kaže v izkoriščanju do sedaj neuporabnih območij v človekovem okolju. Eno izmed takih večjih območij predstavljajo neizkoriščene prometne površine, ki danes ne služijo ničemur, le zasedajo prostor in povzročajo nemajhne družbene stroške.
Specifična območja postavljanja zasnovane fotovoltaične elektrarne narekujejo razvoj primerne nosilne konstrukcije. Glavne značilnosti nove konstrukcije so hitra montažna izvedba, odpornost na vse pričakovane obremenitve, prilagodljivost razporeditvi in različnim velikostim solarnih modulov. Keywords: jeklena konstrukcija, fotovoltaika, elektrarna Published in DKUM: 21.12.2012; Views: 2364; Downloads: 239
Full text (5,80 MB) |
4. PRIMERJAVA VARIANTNIH REŠITEV REKONSTRUKCIJE REGIONALNE TURISTIČNE CESTE OPLOTNICA - PESEK - CEZLAKUroš Abram, 2011, undergraduate thesis Abstract: Rekonstrukcija ceste predstavlja gradbeni poseg, pri katerem gre prvenstveno za zamenjavo vozišča oz. voziščne konstrukcije ceste, hkrati pa se običajno korigirajo tudi projektno-tehnični elementi rekonstruirane ceste. Rekonstrukcija ceste je potrebna torej prvenstveno zaradi deformiranosti vozišča oziroma voziščne konstrukcije, ki nastane zaradi prometnih obremenitev, vpliva vremenskih razmer, lastnosti vgrajenih materialov ter drugih razlogov. Zaradi naštetega se pojavijo vidne poškodbe vozišča kot so, kolesnice, razpoke, posedki, mrežne razpoke, udarne jame ter poškodbe ostalih elementov ceste (bankina, brežina, berma itd.), ki neposredno ali posredno vplivajo na potekanje prometa po obravnavanem odseku ter na prometno varnost.
Rekonstrukcije se projektirajo ter izvajajo na plansko dobo 10 let, kar pomeni, da morajo vsi elementi ceste, glede na prirastek prometa v tem obdobju ohraniti lastnosti, ki še omogočajo varno odvijanje prometa. Zaradi vse večjega zmanjševanja proračunskih sredstev, ki so namenjena za cestno infrastrukturo je vedno bolj pomembno, da upravljalec cestne infrastrukture pravilno določi obseg ukrepov, ki se bodo pri določeni rekonstrukciji oziroma novogradnji izvajali in s tem optimizira stroške izvedbe. To lahko izvedemo z študijo vrednotenja variant, kar pa se zaenkrat v področju rekonstrukcij maloprometnih cest praviloma ni uporabljalo.
V diplomski nalogi sta predstavljeni dve varianti možne rekonstrukcije regionalne turistične ceste RT-930 Oplotnica – Pesek – Cezlak. Z opravljeno analizo smo poskušali ugotoviti primernejšo izbiro elementov (in dimenzij) ceste v prečnem profilu in utemeljitev le-te. V diplomskem delu sta obe varianti medsebojno primerjani in vrednoteni po izbranih kriterijih. Na podlagi opravljene primerjalne analize je bilo ugotovljeno, da je primernejša rekonstrukcija s širino vozišča 5,0 m (2 x 2,5m), saj upraviči višje stroške izvedbe zaradi večjega števila objektov, glede na večjo prometno varnost, udobnost vožnje ter morebitno povečanje turističnega razvoja tega dela Pohorja in s tem posledično povečanja prometa na tem odseku. Keywords: regionalna cesta, turistična cesta, rekonstrukcija, varianta, odsek, trasa Published in DKUM: 21.07.2011; Views: 2978; Downloads: 211
Full text (17,92 MB) |
5. |
6. |
7. |