| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 2 / 2
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
Globalizacija in ekonomska neenakost
Samo Šoba, 2022, master's thesis

Abstract: V magistrski nalogi smo predstavili značilnosti globalizacije in ekonomske neenakosti. Podrobneje smo si pogledali, kako merimo ekonomsko neenakost in skozi zgodovinski pregled prikazali trende globalne neenakosti. V sklopu empirične analize smo analizirali ekonomsko neenakost, globalizacijo, gospodarsko rast in življenjski standard v izbranih državah v razvoju: Mali, Sudan, Argentina, Sierra Leone in v izbranih razvitih državah: Švica, Švedska, Slovenija in Združene države Amerike. Analizirali smo vpliv ekonomske neenakosti na gospodarsko aktivnost in življenjski standard ter povezavo med ekonomsko neenakostjo in globalizacijo. Z uporabo Grangerjevega testa vzročnosti smo ugotovili, da v analiziranih državah v razvoju ekonomska neenakost ne vpliva na gospodarsko aktivnost (BDP), razen v Sudanu, kjer ekonomska neenakost negativno vpliva na BDP, prav tako ekonomska neenakost ne vpliva na življenjski standard, merjen s HDI, razen v Maliju, kjer dohodkovna neenakost negativno vpliva na HDI. Naši empirični rezultati kažejo tudi, da globalizacija v analiziranih državah v razvoju ne vpliva na ekonomsko neenakost, razen v Sierri Leone, kjer globalizacija vpliva na premoženjsko neenakost. Ugotovili smo, da v izbranih razvitih državah ekonomska neenakost ne vpliva niti na gospodarsko aktivnost, niti na življenjski standard ter, da globalizacija ne vpliva na ekonomsko neenakost.
Keywords: ekonomska neenakost, globalizacija, Grangerjeva vzročnost
Published in DKUM: 25.10.2022; Views: 639; Downloads: 199
.pdf Full text (1,79 MB)

2.
Ocenjevanje dobaviteljev
Samo Šoba, 2019, undergraduate thesis

Abstract: Vsako podjetje, ki teži k uspešnosti in razvijanju mora vedno paziti pri izbiri materiala/stvari, ki se uporabljajo pri samem poslovanju. Podjetje, ki teži v razvijanju in uspešnosti mora predvidevati korake v prihodnosti in, če to uspe uspešno, potem na takšen način doseže določeno konkurenčno prednost. Sama nabava v podjetju je zelo pomembna, sploh pa v današnjih časih, kjer podjetja težijo k izbiri takšnih dobavitevljev, ki imajo določene produkte, ki ne škodujejo okolju in olajšajo samo poslovanje podjetja ter tako dosežejo konkurenčno prednost. Nabavna služba mora iskati zelo veliko informacij o samih dobaviteljih in izbrati način kako to presoditi. Vsako podjetje ima različne načine presoje svojih dobaviteljev, v mojem primeru ima podjetje Unior d.d. zelo posebne metode, ki jih bom opisal v nadaljevanju. Odločitve za pravega dobavitelja so lahko ključen člen za razvoj in obstoj samega podjetja. Izbira dobaviteljev je ključnega pomena za podjetje prav tako tudi izbira samega nabavnega trga, zato je potrebno zelo dobro preučiti razne tržne priložnosti in probleme glede nabavnega trga. Dobavitelji, ki imajo pogoj za sodelovanje se tako znajdejo na listi odobrenih dobaviteljev. Podjetja vedno bolj težijo v dolgoročnemu sodelovanju z dobavitelji, da ni potrebno iskati vedno novih in potem takem povečati stroške iskanja informacij o posameznih dobaviteljih. V teoretičnem delu vam bom predstavil pomembne informacije o sami nabavi, nabavnem trgu in samem ocenjevanju dobaviteljev. Praktični del je sestavljen iz opisa Unior d.d., kako ocenjujejo dobaviteljev in po katerih metodah presojajo dobavitelje. Sama nabavna služba od Unior d.d. se veliko posveča že obstoječim dobaviteljem (redno preverjanje njihove kakovosti) in pa seveda tudi iskanju novih dobaviteljev.
Keywords: dobavitelji, metode, konkurenčna prednost, nabavni trg.
Published in DKUM: 05.11.2019; Views: 1356; Downloads: 167
.pdf Full text (1,67 MB)

Search done in 0.05 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica