| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 1 / 1
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
Vpliv osebnostne razvitosti otroka na verodostojnost pričanja : diplomsko delo univerzitetnega študija
Sabina Berčič, 2012, undergraduate thesis

Abstract: V diplomski nalogi je opisano, kako osebnostni razvoj otroka vpliva na verodostojnost pričanja. Diplomska naloga predstavlja, kako se razvijajo otrokove sposobnosti, kako naj bi potekalo spraševanje otroka, kako otroci odgovarjajo na vprašanja in česa bi se morali preiskovalci izogibati, da ne bi prišlo do neveljavnosti pričanja. Zavedati se moramo, da otroci nimajo toliko znanja o življenju in svetu na splošno. Njihove sposobnosti spominjanja, mišljenja, govora in čustvovanja so še vedno v procesu razvoja. Prav tako se otroci drugače znajdejo v prostoru, drugače dojemajo čas, njihova pozornost še ni tako dobro usmerjena kot pri odraslih, manj pa so razviti tudi moralni kodeksi, ki jih šele spoznavajo. Vse te razvojne sposobnosti je potrebno v pogovoru z otrokom upoštevati. Intervju je torej potrebno prilagoditi otrokovi ravni spoznavnega, čustvenega in moralnega razvoja. Vsega tega pa ne smemo posplošiti in upoštevati le otrokove starosti; upoštevati moramo individualne razlike med otroki. Otroke imamo pogosto za neverodostojne priče. Razlogi za to so, da imajo otroci slabše zmožnosti za spominjanje, njihov spomin je preveč dovzeten in občutljiv za sugestije in zavajanja, poleg tega pa težko ločijo domišljijsko od realnega. V zadnjem času so raziskave pokazale, da je otrokov spomin na splošno dokaj zanesljiv, še posebno pri intervjuvanju z odprtimi vprašanji, in zelo odporen na sugestije. Otroke tako lahko sprejmemo za zanesljive in verodostojne priče, vendar pa moramo biti pozorni na to, kako se pogovarjamo z otrokom, kakšna vprašanja jim postavljamo in na to, da z otrokom vzpostavimo dober odnos, saj je veljavnost otrokovih izjav največkrat odvisna od usposobljenosti spraševalcev, ki pa je praviloma pomanjkljiva.
Keywords: pričanje, otroci, verodostojnost, raziskave, diplomske naloge
Published: 20.03.2013; Views: 945; Downloads: 176
.pdf Full text (457,46 KB)

Search done in 0.04 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica